مکان جدید؛ یک ماشین فانتزی تمام برقی

ماکان جدید؛ خودرو ‌تمام‌برقی فانتزی

ماکان مدل شناخته شده پورشه در بازار گران قیمت است و لوکس ترین مدل یک کراس اوور کامپکت در بازار جهانی محسوب می شود. این خودرو که در دسته خودروهای SUV لوکس قرار می گیرد از فوریه 2014 در خط تولید خودروساز اشتوتگارتی قرار گرفته است.ماکان 2016 توسط طراحان پورشه به روز شده است. در پایان سال 2019، طراحان این خودروساز اهل اشتوتگارت دوباره دستخوش تغییرات اساسی در مواجهه با این کراس اوور شدند. در 25 ژانویه سال جاری (سه روز پیش) پورشه دومین نسل از محبوب ترین کراس اوور خود را معرفی کرد.

مروری کوتاه بر عملکرد یک مکان

پورشه ماکان را باید یک کراس اوور موفق و محبوب در بازارهای جهانی به ویژه بازار آمریکا دانست. با نگاهی به آمار فروش این پورشه قد بلند و جسور به خوبی می توان دریافت که این خودرو با طراحی عالی، عملکرد بالا، امکانات منحصر به فرد و موتور قدرتمند خود توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. بر این اساس، پورشه از ماه می 2014 تا دسامبر 2023 توانست 198878 دستگاه ماکان را به فروش برساند.

نکته مهم و جالب در این زمینه این است که پورشه توانست پرفروش ترین سال ماکان را در 12 ماه سال 2023 جشن بگیرد. از ژانویه تا دسامبر 2023، 27400 دستگاه از این کراس اوور SUV لوکس فروخته شد. این محبوبیت ماکان را به یک هدف استراتژیک برای پورشه تبدیل کرد و همچنین می‌توانست در بازار خودروهای الکتریکی نیز نفوذ کند.

مکان جدید؛  یک ماشین فانتزی تمام برقی

طراحی فانتزی خارجی

محصولات پورشه به دلیل استفاده از خطوط صاف و سطوح روان شهرت دارند که در نهایت به ابرخودروی محبوب این شرکت مستقر در اشتوتگارت یعنی 911 ختم شد. نسل دوم Macan با حفظ سبک طراحی پورشه با سبکی لوکس و مدرن به بازار خواهد آمد. در واقع اندازه این خودرو در نسل دوم افزایش یافت که در نتیجه فاصله بین دو محور، طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور جسور به ترتیب 2893، 4784، 1938 و 1622 میلی متر شد.

در مقایسه با نسل اول، این خودرو به طور قابل توجهی تکامل یافته است تا فضای راحت و جادارتری برای مسافران فراهم کند. از نظر طراحی، با توجه به فرم بدنه ماکان جدید، شاهد یک کراس اوور جمع و جور لوکس، سخاوتمندانه و جذاب هستیم.

استفاده از خطوط صاف و سطوح روان با انحنای نسبتاً بالا در گلگیرهای جلو و عقب، علاوه بر استفاده از چرخ های 22 اینچی، حس جسورانه ای به خودرو بخشیده است. برخلاف نسل اول، در نسل دوم شاهد توجه بیشتر به جزئیات هستیم. در این خودرو، ستون C با زاویه بیشتری نسبت به بدنه قرار گرفته و حجم مشخصی را در عقب ایجاد می کند. این حجم ایجاد شده با دماغه نسبتا کشیده و برآمدگی های نسبتاً بلند به این خودرو شخصیتی اسپرت و نافذ بخشیده است.

نمای جلوی این خودرو شبیه به کانسپت Mission E-Cross Turismo است. با این تفاوت که برای نشان دادن احساس طول، قد بیشتری به دست آورد. طراحان پورشه روندهای روز صنعت خودرو را دنبال کرده اند و به همین منظور چراغ های جلوی دوگانه زیبایی را برای این کراس اوور طراحی کرده اند. چراغ های مربعی کشیده با گرافیک چهارگانه ال ای دی در بالای بینی قرار می گیرند.

مکان جدید؛  یک ماشین فانتزی تمام برقی

در پایین این بخش چراغ‌های جلوی مربعی شکل وجود دارد که چهره اسپرت‌تر و مدرن‌تر پورشه را با دریچه‌های هوا در سپر نشان می‌دهد. خطوط تیز روی کاپوت و حجم خاص ایجاد شده در گلگیرهای جلو باعث پویاتر و اسپرت بودن ماکان شده است. در نمای عقب از چراغ های باریک پورشه استفاده شده است که با کمک ال ای دی های باکیفیت به زیبایی طراحی شده اند.

با وجود اندازه بسیار برجسته و منحنی های بیشتر، شاهد یک کراس اوور فوق مدرن و لوکس از پورشه هستیم. طراحی دسته های پورشه نسل جدید (که باعث کاهش مقاومت در برابر عبور هوا از روی بدنه می شود)، حرکت و فعال شدن دریچه های ورودی هوا در سپر جلو و بال فعال نسل جدید پورشه بر روی محفظه بار. درب، ضریب کشش را در این SUV جمع و جور ایجاد کنید.لوکس به 0.25. این رقم برای چنین خودرویی در این کلاس بی نظیر است.

مکان جدید؛  یک ماشین فانتزی تمام برقی

طراحی داخلی هوشمند با تاکید بر ویژگی های لوکس و مدرن

هنگام باز کردن درهای نسل دوم ماکان، اولین چیزی که توجه بیننده را به خود جلب می کند، طراحی مشابه سدان فست بک لوکس پورشه، پانامرا است. بر این اساس، طراحی داشبورد نسل جدید تخت، ساده و ساده است.

استفاده از مواد مرغوب، فضای داخلی ماکان را بسیار شبیه به محصولات لوکس پورشه کرده است. در کابین این خودرو یک صفحه نمایش خمیده افقی 12.3 اینچی برای خوشه ابزار، یک صفحه نمایش افقی بزرگ 10.9 اینچی در وسط داشبورد برای سیستم اطلاعات سرگرمی و یک صفحه نمایش 10.9 اینچی دیگر برای سرنشین جلو وجود دارد. (کنارش) روی کنسول شناور صفحه نمایش 8 اینچی برای تنظیمات سیستم دیده می شود.کولر.

وجود این صفحات، طراحی داخلی یک مکان را کاملا هوشمند و مدرن کرده است. بر همین اساس در کابین ماکان جدید از صفحه نمایش 87 اینچی استفاده شده است.

طراحی شیارهای مرکزی ذوزنقه ای زیر صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی برای سیستم تهویه مطبوع شباهت زیادی به طراحی تایکان دارد که هماهنگی جالبی با شکاف های مربعی طرفین برای سیستم تهویه مطبوع دارد. در کابین ماکان وجود رنگ های تیره و روشن (ایجاد کنتراست فوق العاده در طراحی داخلی پورشه)، استفاده از چرم ناپا، دوخت های مرغوب و پلاستیک های نرم کابینی فوق العاده مجلل را ایجاد کرده است.

نورپردازی منحصر به فرد به سبک پورشه در ترکیب با سقف پانورامای بزرگ، فضای داخلی این خودرو را بسیار جذاب و جالب جلوه می دهد. فرمان اسپرت پورشه و دکمه چرخشی روی فرمان به همراه نسل جدید صندلی های اسپرت راحت پورشه، هدفشان ایجاد هیجان بیشتر در هنگام رانندگی است.
یکی دیگر از نکات برجسته در فضای داخلی ماکان جدید استفاده از ساعت آنالوگ کروی در بالای داشبورد است.

مکان جدید؛  یک ماشین فانتزی تمام برقی

قلبی که بی صدا می تپد!

با توجه به استراتژی تیم بازاریابی برای دستیابی به سود بیشتر و جایگاه بالاتر پورشه در بازار خودروهای برقی، مهندسان پورشه تصمیم گرفتند که پس از تایکان، ماکان را به دومین محصول تمام الکتریکی این شرکت سرشناس آلمانی تبدیل کنند. بر این اساس، ماکان جدید در دو نسخه ماکان 4 و ماکان توربو عرضه خواهد شد. هر دو نسخه، کراس اوورهای برقی لوکس تمام چرخ متحرک جمع و جور هستند که دارای دو موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم قدرتمند و سیستم خنک کننده هوا خنک هستند.

بر این اساس یک موتور الکتریکی در محور عقب و یک موتور دیگر در محور جلو نصب شده است. در نسخه ماکان 4 حداکثر قدرت به 408 اسب بخار می رسد. در نسخه توربو، حداکثر قدرت به 639 اسب بخار و در صورت حداکثر تقویت، خروجی موتور الکتریکی به 650 اسب بخار و گشتاور آن به 1130 نیوتن متر می رسد. این خودرو در نسخه ماکان 4 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت ایستاده تنها به 5.2 ثانیه زمان نیاز دارد. این در حالی است که نسخه توربو از 0 به 100 کیلومتر در ساعت 3.2 ثانیه می رسد.

حداکثر سرعت رسمی ماکان جدید 260 کیلومتر در ساعت است. جالب است بدانید که بسته باتری لیتیوم یونی جدید ماکان برای تامین این نیرو، یک بسته باتری 100 کیلووات ساعتی برای نسخه توربو و یک بسته باتری 95 کیلووات ساعتی برای نسخه چهارم است. از آنجایی که شتاب اولیه و حداکثر سرعت نسخه توربو بهتر است، حداکثر برد طی یک بار شارژ در این نسخه از ماکان 591 کیلومتر و در نسخه 4 613 کیلومتر است.هر دو نسخه تنها به 21 دقیقه برای شارژ ظرفیت باتری نیاز دارند. از 10 تا 80 درصد با استفاده از شارژر سریع DC. .

مکان جدید؛  یک ماشین فانتزی تمام برقی

ویژگی های منحصر به فرد مکان جدید

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ماکان جدید، سیستم آیرودینامیک بسیار هوشمند است که بر اساس آن، بال فعال چهار بار در سرعت های 80 تا 160 کیلومتر در ساعت باز و بسته می شود تا ضریب درگ را بهبود بخشد و مقدار آن را کاهش دهد. هوا مقاومت بدنه.. سوپاپ های فعال جلو نیز با این سرعت فعال می شوند تا میزان هوای مورد نیاز برای خنک سازی سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ را تامین کنند.

از نظر ایمنی، ماکان جدید دارای فهرست بلندبالایی از ویژگی‌های ایمنی مدرن از جمله سیستم‌های کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه، سیستم پارک پیشرفته و سیستم نظارت بر نقاط کور با تشخیص عابر پیاده است. و یک سیستم جدید. تولید هدآپ دیسپلی با قابلیت نمایش، سیستم هشدار برخورد سه بعدی از جلو و عقب، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار خواب آلودگی بسیار پیشرفته، سیستم تهویه مطبوع سه بعدی هوشمند با تنظیم سوپاپ مکاترونیک با ساختار یونیزاسیون، مجهز به 10 کیسه هوا، تنظیم فرمان پنج حالته، سیستم مدیریت گشتاور بسیار پیشرفته برای بهینه سازی قدرت الکتریکی، سیستم هشدار باز شدن درب و غیره است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247866/%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C