تاخیر در اجرای سیاست های اقلیمی استرالیا!

تاخیر در اجرای سیاست های اقلیمی استرالیا!

سناتور مستقل استرالیایی می گوید تصویر ارائه شده از استرالیا به عنوان بخشی از خانواده اقیانوس آرام با صدور مجوز پروژه های جدید زغال سنگ و گاز در تضاد است.

این سناتور مستقل معتقد است که دولت استرالیا در گوش دادن به صدای “خانواده اقیانوس آرام” شکست خورده است. به همین دلیل است که باید از تصویب پروژه های جدید سوخت فسیلی خودداری کند زیرا این پروژه ها مشکلات غیرمنتظره ای را برای کشورهای این منطقه دامن می زند.

در اجلاس آب و هوای سازمان ملل یا COP28 که در 13 دسامبر 2023 در دبی برگزار شد، اعضای صلح سبز به این موضوع اشاره کردند و با بنری که روی آن نوشته شده بود «سوخت‌های فسیلی را متوقف کنید» در اطراف محل نشست حضور داشتند.

سناتور ACT از یکی دیگر از سناتورهای استرالیایی به نام کریس بوون استناد کرد که گفت که بوئن نیز از قرارداد Cop28 استقبال کرد و گفت: “دوران سوخت های فسیلی به پایان خواهد رسید.”

این سناتور استرالیایی با اشاره به اینکه بسیاری از راه حل ها بر بخش توسعه متمرکز است، ادامه داد: اینکه می بینیم سیاستمداران استرالیایی درباره خانواده اقیانوس آرام صحبت می کنند واقعا ناامید کننده است، اما سران کشورها به اقدامات جسورانه برای کنترل تنش های آب و هوایی گوش نمی دهند. من معتقدم ما باید به عنوان یک کشور اولین قدم را در این زمینه برداریم.

پوکاک که کاپیتان سابق تیم راگبی Wallabies بود. او به تجربه خود اشاره می کند و تفاوت لفاظی های دولت استرالیا و اقدامات آن در تصویب پروژه های زغال سنگ و گاز را توضیح می دهد.

او گفت: زمانی که راگبی بازی می کردم، با چند نفر از هم تیمی هایم در تیم فیجی-استرالیا صحبت می کردم، آنها در مورد روستای خود صحبت می کردند و می گفتند باید برای کشاورزی به ارتفاعات بروند، زیرا خاک زمین های پست بسیار خشک می شوند. شورتر و شورتر. بنابراین وظیفه ما این است که دولت استرالیا را مجبور کنیم که کشور ما را به عنوان بخشی از خانواده اقیانوس آرام به رسمیت بشناسد، مهم نیست که چقدر سخت است.

پوکاک معتقد است که این اقدام برای مقامات استرالیایی بسیار دشوار است، زیرا آنها باید در قبال همسایگان اقیانوس آرام خود تعهد کنند و مهمتر از همه، پروژه های جدید سوخت فسیلی را تایید نکنند! این سناتور هفته گذشته توسط شورای توسعه بین المللی استرالیا و صندوق جهانی طبیعت مصاحبه کرد.

البته پوکاک در این مصاحبه توضیح داد که دولت تلاش می کند اقتصاد را از سوخت های فسیلی دور کند، اما در عین حال باید پروژه های جدید استخراج زغال سنگ و گاز را تصویب کند. زیرا نمی توان منکر این واقعیت شد که «۷۵ درصد گاز صادر می کنیم»!

دولت استرالیا قصد دارد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای را تا 4 درصد کاهش دهد – در مقایسه با سطوح سال 2005 – و تا سال 2050 کربن زدایی کند.

مادلین کینگ، وزیر منابع، قبلاً به گاردین استرالیا گفته بود: “دولت متعهد است که انتشار کربن را تا سال 2050 به صفر برساند، اما گاز منبع مهم انرژی در طول انتقال انرژی باقی خواهد ماند. با کاهش تولید زغال سنگ، گاز می تواند ظرفیت و ظرفیت را تضمین کند. امنیت منابع انرژی.»

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247925/%D8%AA%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D9%84%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7