کولر گازی چگونه کار می کند

اواپراتور با پوشش های آلومینیومی پوشانده شده است به طوری که بتواند حداکثر مقدار حرارت را به هوای داخل اتاق منتقل کند. در توضیح این پدیده گفته می شود که در محیط های درزبندی شده(اعم از موقت یا دائم)، پس از تخلیه هوای محیط، در صورت وجود وسیله گاز سوز دارای دودکش عایق کاری نشده، وقوع پدیده بعضا مرگبار مکش معکوس قابل تصور است. با توجه به جنس این نوع کانالها و رسانا بودناین کانالها در صورت استفاده چه به صورت روکار و چه به صورت توکار باید به خوبیعایق کاری شوند. دریچه تنظیم هوا بطور عمده از سه جنس فلزی،چوبی و پلاستیکی تولید می شود.بیشترین مدل های تولیدی برای دریچه تنظیم هوا از جنس فلز با دو زیرمجموعه از ورق آلومینیوم و ورق روغنی است. این نوع دریچه تنظیم هوا همانگونه که از نامش پیداست در سقف نصب شده و با مدل های متنوع، نقش هوارسانی به محیط های مختلف را از سقف ایفا می کند. است و بررسی موضوع توسط کیهان به معنی رد یا تایید یک توصیه نیست بلکه با هدف نقد دیدگاه های مختلف و پایان دادن به این اختلاف نظرها و کمک به رفع ابهامات مردم و اتخاذ بهترین شیوه به این موضوع می پردازیم.

وجود سقف های بلند و نورگیرها و نیز باز بودن دودکش شومینه ها می تواند این پدیده را تشدید کند. این حلزونی با مرور زمان گرد وغبار زیادی را به خود جذب میکند که در هنگام روشن شدن کولر این گرد غبار به دریچه و سپس فضای منزل منتقل میگردد. همانطور که میدانید کولرآبی رطوبت زیادی را ایجاد میکند که میتواند به بدندرد و حتی موجب بیماری در افراد شود. در واقع برای نصب کانال کولرجدید باید پارامترهای زیادی را بررسی نمود. از مزایای بیشمار ساخت کانال برزنتی می توان به ضد حریق بودنو وزن بسیار سبک آنها اشاره نمود. اگر قاب دریچه کولر فلزی باشد می توان برای مسدود کردن آن از ورقه های مغناطیسی پشت فومدار استفاده کرد و به سادگی و آسانی روی دریچه را پوشاند. این فن در حالی که هوای اتاق را مکش میکند، آن را به اواپراتور و فیلتر هوا منتقل میکند و به همین دلیل دمای هوا کاهش یافته و همه آلودگی های آن دریچه بازدید از بین میرود.

پهنا یا عرض فریم دریچه هوا ی اسلوت ۳/۳سانتیمتر است . نکته دیگر اینکه اگر هنگام استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز دارای دودکش مقررات ملی ساختمان در خصوص استاندارد بودن دودکش وسایل مذکور و همچنین تامین اکسیژن مورد نیاز فضای داخل ساختمان، رعایت شود، باز یا بسته بودن دریچه کولر صرفا از لحاظ بحث اتلاف یا عدم اتلاف انرژی مورد نظر خواهد بود. اگر با تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح و استاندارد همه موارد و احتمالات خطر تشریح شود میتوان امیدوار بود که مردم خود رعایت کنند و حداقل این است که مثلاً متوجه می شوند که دریچه کولر به تنهایی کافی نیست و حتما نیاز به تامین اکسیژن لازم و تهویه مناسب از طریق دیگر مهم است یا میفهمند که اگر دریچه کولر را میبندند حتما راه دیگر و مطمئنی برای تامین اکسیژن و انجام تهویه مناسب درنظر بگیرند. نباید فراموش کرد که همه ما یعنی رسانه ها و سازمانهای مربوطه در امر اطلاع رسانی و کمک به حفظ سلامت و نجات جان مردم مسئول هستیم. پیگیری افراد فعال و دغدغه مند طی سالهای اخیر که نگران خطرات این پدیده و بی اطلاعی مردم از آن هستند تا کنون ادامه داشته است و با وجود تأیید «احتمال وقوع چنین پدیده ای در برخی شرایط»، تا کنون اطلاع رسانی دقیقی درباره آن صورت نگرفته است.

هرچند آتش نشانی به دنبال اطلاعرسانی است اما در این مورد خاص که یک زمانی به صورت پررنگ بیان شده و اکنون باید ابهامات و برداشتهای غلط از ان اصلاح شود، رونق اطلاعرسانی کم است. مدیرعامل انجمن جامعه ایمن درباره نقش تبلیغات غلط در زمینه صرفه جویی که منجر به افزایش مرگ بر اثر گاز گرفتگی شدند میگوید: «در زمستان سالهای گذشته تبلیغات اشتباهی در این زمینه انجام شد و میگفتند که باید برای صرفه جویی در مصرف انرژی پنجره ها را بست و از درزبند استفاده کرد و در واقع راهکارهای منجر به مرگ را به مردم آموزش دادند. شرکت صنعتی نظری با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه سیستمهای تهویه و هوارسانی موفق به تولید انواع محصولات باکیفیت و مرغوبیت بالا شده است. ، محصولات حریق شامل دود و گاز منوکسید کربن و دی اکسید کربن بهجای اینکه از دودکش بالا روند از منافذی که در مسیر دودکش یا در تنوره گرمایشی وجود دارد در فضای اتاق منتشر میشود و میخواهد از طریق دریچه کولر خارج شود که این خود میتواند ایجاد حادثه کند، یعنی ما از کانال کولر انتظار تهویه داریم اما برعکس عمل میکند.

لازم به ذکر است که برای اطلاع رسانی به ساکنین نسبت به باز بودن مسیر تردد هوای این دریچه هوا، نصب برچسب عدم انسداد مسیر هوای این دریچه هوا بر روی ساختار بیرونی آن الزامی می باشد. قدم اول برای درک بهتر سیستم و ساختار کولر گازی، بررسی اجزا و قطعات کولر گازی است. اخذ بازخورد دایمی از کاربران: آچاره از طریق سیستم امتیاز دهی در اپلیکیشن و همچنین تماس تلفنی بعد از پایان کار، با تمامی کاربران خود در ارتباط است: بدین ترتیب تمامی نظرات آنها را به صورت مکتوب شده و شنیداری ثبت میکنه و در نهایت اقدامات لازم را در بهبود کیفیت خدمات، انجام میده. پیشنهاد میشود در هنگام برداشتن مسدود کننده دریچه صبور باشید و این کار را با حوصله و دقت انجام دهید و در پایان سطح زیر مسدودکننده را با ماده پاک کننده مناسب تمیز کنید. با توجه به تمامتفاسیری که بیان شد ساخت کانال کولر، چیلر یا سایر وسایل سرمایشی و گرمایشیو پرداخت قیمت ساخت کانال کولر جزو مواردی است که شمایکبار برای همیشه انجام می دهید.

هزینه کانال سازی کولر اگر شامل کندن سقفنباشد و صرفا ساخت و قیمت کانال هوا مد نظر باشد، بدین ترتیب مبلغ ثابتی را درمتراژ فضا ضرب می کنند و قیمت ساخت کانال کولر به دست می آید . تا زمانی که یک سیستم کارآمد برای انتقال هوااز کولر به داخل ساختمان وجود نداشته باشد، نمی توانید از کولر استفاده کنید. دریچه هوا آلومینیومی سقفی هم برای سیستم هوای رفت و هم برای سیستم هوای برگشت مورد استفاده قرار میگیرد .این دریچه هوا با توجه به نوع طراحی ،هوای انشعاب کانال را با چهار مدل از سقف محیط به فضا هدایت میشود .دریچه هوا آلومینیومی سقفی هم به صورت دمپر دار و هم به صورت بدون دمپر تولید میشود و با رنگ کوره ای الکتروستاتیک و متناسب با محیط رنگ آمیزی میشود . فن خارجی گرما را از مبرد به هوای بیرون منتقل می کند. با گذشت زمان، این آلایندهها از حلزونی به دریچه کولر منتقل میشوند و تمیز کردن آن را ضروریتر از قبل میکنند. حال میخواهیم بدانیم کولر گازی چگونه عمل میکند گرما را از داخل محیط، به خارج از آن منتقل می کند. با توجه به ورقی بودن جنس قاب میتوان تغییرات لازم را در زمان ساخت به آن داد.

اما موتور دمپر تنها به واسطه اتصال و خرابی سیم های خود نمی تواند یکی از دلایل بسته نشدن دریچه کولر گازی باشد؛ چرا که در برخی از شرایط این گونه مشاهده شده است که ممکن است پایه دریچه مورد نظر شما به هر دلیلی شکسته و این شکستگی باعث شده است که شما قادر نباشید به شکلی اصولی و راحت دریچه کولر گازی خود را به طور کامل ببندید. برای مثال محصولاتی که در معرض آب قرار دارد ممکن است دچار زنگ زدگی شود و این موضوع جلوه درستی در آشپزخانه نخواهد داشت. ممکن است این دریچه ها دارای فیلتر هایی باشد که برای محیط هوای بسیار پاکی را ایجاد نماید. این کمپرسور بسیار قدرتمند است به طوری که میتواند گرمایی طاقت فرسا را در کوتاهترین زمان به هوایی سرد و مطبوع تبدیل نماید. این دریچه هوا متشکل از یک فریم سه سانتی و دمپر تنظیم هوا برای کنترل میزان هوای عبوری است . از آنجا که خطوط موازی داخل فریم رو به پایین طراحی شده دید به داخل را کور کرده و همچنین وجود توری باعث جلوگیری از نفوذ حشرات و پرندگان به داخل خواهد شد.

ساختکانال پلیمری و نصب کانال کولر پیش ساخته یا کانالکولر آماده جایگزین بسیار مناسبی برای کانال های گالوانیزه محسوب می شوند. شما به آسانی می توانید دریچه مکان های بلا استفاده را ببندید و از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید، ضمنا با بهکارگیری این محصول نه تنها در مصرف آب، برق و انرژی صرفهجویی میشود، بلکه با بستن درپوش دریچه در زمستان از اتلاف هوای گرم به بیرون نیز جلوگیری می کنید. برای اینکه دریچهی کولرهای گازی و اسپیلت نصب شده منزل خود را قبل از استفاده تمیز کنید، کافی است مراحل انجام تمیزکاری فیلتر هوای این نوع از کولرها را با دقت انجام داده و در نهایت با یک سرویس مخصوص قبل از استفاده اقدام به روشن کردن این کولرها کنید. زمانی که به راه اندازی کولر آبی می پردازید باید اصول ساختکانال هوا را با دقت انجام دهید. یکی از مشکلاتی که اغلب ما آن را تجربه کردهایم، تنظیم دریچه کولر آبی است.

کانال کشی ساختمان در زمان ساخت بنا انجام می شود.کانال ها به صورت توکار در ساختمان نصب می شوند و در ظاهر تنها دریچه کولرآبی دیده می شود. کیفیت نهایی کانال سازی،به مهارت و میزان تجربه کانال ساز و البته کیفیت متریال استفاده شده در ساخت کانالبستگی دارد. نقش کانال کولر در کیفیت باد کولر، سرعتو فشار باد بسیار موثر است. حتی در یک برند نیزاندازه های کولر در میزان وزیدن باد تاثیر می گذارد. مثلا دریچه خطی زاویه دار و یا تیغه های که به شکل حرف تی هستند از انواع دریچه های خطی هستند. رنگ مورد استفاده در تولید دریچه های کولر نیز از نوع رنگ کوره ای و پودری استاتیک است.

ضمنا دریچه تنظیم هوای اسلوت نیز دارای حالت بادمپر و بدون دمپر می باشد. در حالت مجزا هر کدام از واحدهای آپارتمانی ساختمان از یک مسیر جداگانه برای انتقال هوای آلوده به سمت پشتبام خواهند داشت. به عبارت دیگر دریچه باز کانال کولر در هنگام وجود جریان هوا در این کانال از سمت بیرون به داخل محیط ساختمان میتواند تامینکننده اکسیژن مورد نیاز باشد، اما در هنگام عدم وجود جریان هوا حداقل در کولرهای سقفی دارای کانال عمودی، هوای داخل ساختمان که به علت وجود وسیله گرمایشی گاز سوز گرم شده است، مسیر دارای سطح مقطع بزرگتر و ارتفاع بیشتر را برای خروج بر می گزیند. کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی یکی از رایج ترین مشکلات کولر های گازی است که پیدا کردن یک راه حل درست و کاربردی برای آن بسیار سخت می باشد، در ادامه این مقاله تمامی علل باز ماندن دریچه کولر گازی و راه حل های پیشنهادی حل این مشکل خدمت شما کاربران عزیز ارائه می گردد. از قدیمی ترین انواعکانال ها، کانال گالوانیزه هستند. اصولی ترین کار برای جلوگیری از ورود گرد و غبار پنهان شده در پوشالهای کولر، تعویض دو سال یک بار این پوشالها میباشد.