راهنمای خرید لپ تاپ

از طرفی دیگر، لپتاپ Lenovo ThinkBook 15 مجهز به یک رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 است. اما هر گونه تبلیغاتی که شامل سخت افزار بازی باشد، تقریباً فرینبده است و اطلاعات خاصی به شما نمی دهد. اگرچه قیمت آن هم به نسبت، کمی بالاتر است. در اینجا قصد داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال 2022 در کلاسهای مختلف عملکردی و قیمتی بپردازیم. مشاهده سایر مشخصات، قیمت و خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل legion 5 15IMH05H اگه میخوای بدونی با ارزش ترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 کدوما هستند، حتما به مطلب « بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت 2021 » سر بزن. ۷- باتری بادوام: باتری از مهمترین ویژگیهایی است که باید در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ در نظر گرفته شود. برای انتخاب لپتاپ، شما باید در ابتدا نیاز خود را تعیین کنید. ابن لپ تاپ ها مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته و امتیاز بالایی را از آن ها گرفته اند. در بسیاری از بازیها نرخ فریم بالایی ارائه میشود و این نرخ فریم به صفحه نمایشی نیاز دارد تا خود را بروز دهد و اگر فرضاً رفرش ریت یک صفحه نمایش 60 هرتز باشد و سیستم شما فریم ریتی در حدود 120 فریم بر ثانیه ارائه دهد عملاً نیمی از فریمها را مشاهده نکرده و بی جهت به سیستم شما فشار میآید.

از دیگر قابلیتهای منحصر به فرد و جذاب این لپ تاپ نیز میتوان به نمایشگر 17 اینچی آن با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 360 هرتز اشاره کرد که محصول جدید ایسوس را به یک غول گیمینگ برای اجرای بازیهای FPS (شوتر اول شخص) تبدیل کرده است. موس ها نیز مانند صفحه کلید به دو صورت باسیم و بی سیم یافت می شوند. در پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشد که کارت گرافیک ها به دلیل فضای محدود لپ تاپ ها به دو صورت تعبیه می شوند . چرا باید بخرید: یک جایگزین عالی برای Razer Blade 15 است. چرا که دارای پردازشگر مرکزی AMD از نوع Ryzen 7 است.

شما میتوانید تصاویر را با کیفیت Full HD و نرخ نوسازی 360 هرتز مشاهده کنید. برای مثال میتوانید از سی پی یو 11800 سری H استفاده کنید که دارای 24 مگابایت حافظه کش و 16 هسته است. این فاکتورها شامل پردازنده، گرافیک، حافظه رم، هارد ذخیزه سازی، باتری، وضوح مانیتور، وزن، کاربرد لپ تاپ، قیمت و بصورت کلی ارزش خرید لپ تاپ ها بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون می شود. لازم به ذکر است حافظه کارت گرافیک این لپتاپ ۲ گیگابایت بوده که با خیال آسوده میتوانید برنامه هایی نظیر فتوشاپ را روی آن نصب و بارگذاری نمایید که در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر ایسر، لپتاپهای دیگری هم برای این هدف وجود دارند که میتوانید نام آنها را در لیست جدیدترین و بهترین لپتاپهای دانشجویی 2021 ببینید. اگر به دلیل مشغله یا هر چیز دیگری دائماً مجبور هستید لپتاپ خود را به مکانهای مختلف برده و با خود حمل کنید، لپتاپ Asus ROG Zephyrus G14 گزینه مناسبی برای شما به نظر میرسد. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید لپ تاپ های گیمینگ نرخ رفرش یا همان نرخ تازه سازی بیان کننده آن است که در لحظه مانیتور توانایی نمایش چند تصویر در لحظه را داراست و هرچه این نرخ بزرگتر باشد، سرعت نمایش عکس ها بالاتر خواهد بود.

بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید، نیاز به بودجه زیادی خواهید داشت تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید! اگرچه احتمالاً باید برای خرید آن، هزینه زیادی بدهید. اگر لپ تاپ خریداری شده سیستم عامل نداشت این موضوع چندان مشکل ساز نمیباشد چرا که پس از خرید لپ تاپ میتونید هر سیستم عاملی که تمایل دارید را روی لپ تاپ نصب نمایید. اگر تمایل به انجام امور حرفه ای گرافیکی ندارید کارت گرافیک داخلی لپ تاپ(کارت گرافیک مجتمع) می تواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند. همان طور که میدانید، این موارد میتوانند سرعت بازی را تا حد زیادی بالا ببرند. ازاینرو، این دستگاه در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 قرار گرفته و طرفداران زیادی کسب کرده است. یکی از اقدامات خوبی که شرکت بزرگ دل انجام داده این این بوده که در این لپتاپ قیمت را کاه داده است و در کنار این موضوع از پردازندهها و قطعات ضعیف و بیکیفیت استفاده نکرده است. از طرفی در بخش مشخصات سختافزاری، این لپتاپ به پردازنده سری Ryzen 5 مدل ۵۵۰۰U شرکت AMD مجهز شده است. اما اگر ظاهر و احساس XPS 13 را دوست دارید و یک مدل تاشو را ترجیح می دهید (یا به یک صفحه کلید قوی نیاز دارید)، این XPS هنوز یک گزینه عالی است.

این دستگاه با قابلیتهایی مانند پردازنده قوی و گرافیک عالی، به یکی از جذابترین و محبوبترین لپتاپهای بازار تبدیل شده است. درحالیکه اغلب لپتاپهای برتر گیمینگ با نمایشگر 1080 پیکسل و نرخ نوسازی بالا عرضه میشوند، صفحهنمایش برخی از آنها 4K است. علاوه بر این، مدل جدید ایسر نیترو 5 دارای نمایشگر بسیار بهتری با کیفیت 1440 پیکسل و نرخ نوسازی 165 هرتز است. این نمایشگر، بسیار بهتر از رزولوشن 1080 پیکسل است که در نسخه قبلی و ارزانتر ایسر نیترو 5 بود. میدانیم که نوع صفحه نمایش این محصول IPS است و میتواند رنگهای زنده همراه با نرخ واکنش سریع را برای شما فراهم کند.

انتخاب ما برای بهترین لپتاب گیمینگ، Asus ROG Zephyrus G14 است که عمر باتری پیشرو در طبقه خوذ و یک GPU قدرتمند را در یکی از باریکترین و سبکترین لپتاپهای گیمینگ که تا به حال داشتهایم، بستهبندی میکند. بهطورکلی، Asus ROG Zephyrus G14 به دلیل عمر باتری و عملکرد فوقالعادهای که دارد را میتوان بهترین لپ تاپ مخصوص بازی در سال 2022 دانست. به همین دلیل هم میتوان آن را در لیست لپ تاپ های اقتصادی گیمینگ قرار داد. این دستگاه با نمایشگر 17.3 اینچی و نرخ نوسازی 360 هرتز، بهترین تجربه بازی را در اختیار کاربران قرار میدهد. لپتاپ Alienware x17 R2 را خریداری کرده و تجربه متفاوتی از گیمینگ کسب نمایید. مشخصات: Intel Core i3-1115G4 :CPU Intel Xe Graphics :GPU رم: ۸GB LPDDR4X 3733MHz حافظه: ۵۱۲GB SSD وزن: ۱.۲۲ کیلوگرم قیمت روز: حدود ۲۴ میلیون تومان Zenbook 14 UX425EA-KI504، یکی از لپتاپهای سری Zenbook ایسوس است که با ظاهر و بدنهی شیک و زیبا توجه کاربران را به خود جلب میکند. برخی از لپتاپهای موجود، با کارت گرافیکهای فوق پیشرفته در بازار وجد دارند؛ درحالیکه برخی دیگر به دنبال کاهش وزن لپتاپ رفته و دستگاههایی با شاسی نازکتر و وزن کمتر میروند تا همه طرفداران را از خود راضی نگه دارند.

بااینحال، قابلیتهای پیشرفته این لپتاپ مانند پردازنده و کارت گرافیک عالی، بازی کردن را برای هر گیمری لذتبخش میکند. برخی از لپتاپها دارای فناوری G-Sync Nvidia هستند که با هماهنگ کردن صفحه نمایش با کارت ویدیو تاخیر را محدود میکند. این گزینه را هم میتوان در لیست لپ تاپ های اقتصادی گیمینگ قرار دهیم. همچنین برخی از لپتاپها در زیر و کنار دکمهها چراغهای LED کوچکی دارند که هم کیبورد را زیباتر میکنند و هم میتوان با استفاده از آنها در تاریکی هم به راحتی گیم بازی کرد. در این دستگاه، شما میتوانید به چندین پورت دسترسی داشته باشید و همچنین فضای ذخیره کافی برای همه بازیهای شما وجود دارد. شما میتوانید انتظار داشته باشید که با پیشروی در سال جدید، این وضوح و ترکیب نرخ تازهسازی جدید، بتواند در لپ تاپهای گیمینگ بیشتر پیشرفته کند. یکی دیگر از مزیتهای این لپتاپ، وبکم باکیفیت آن است که میتواند بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. این افراد، خوشساخت بودن آن را یکی از مهمترین دلایل محبوبیت و جذابیت Razer Blade 15 میدانند که البته موارد دیگری مانند تنوع پورت، عملکرد قوی و نمایشگر QHD از سایر جوانب مثبت آن در نظر گرفته میشود.

اگر پول اضافی دارید و میخواهید از قابلیتهای دیگر این دستگاه بهرهمند شوید، بهشدت پیشنهاد میکنیم که کیبورد مکانیکی آن با قیمت 50 دلار را خریداری نمایید. احتمالاً وجود حافظه DDR5 یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت این دستگاه باشد. 512 گیگابایت حافظه SSD را در این مدل نباید نادیده گرفت. ورژن 14 را با ویژگیها و مشخصات مختلفی روانه بازار کرد تا بتواند به نیاز طیف وسیعی از کاربران پاسخ دهد و در این بازار سخت و رقابتی تکنولوژی حرفی داشته باشد. در زمینه طراحی و ساخت لپ تاپ های گیمینگ نیز این شرکت مهارت خود را نشان داده و Lenovo L340 Gaming یکی از همین لپتاپهای گیمینگ و اقتصادی شرکت لنوو است که در سال 2019 روانه بازار شده است. دلیل این آرزو، ظاهر فوقالعاده گیمر پسند و زیبای محصولات این شرکت است. مشکل دیگری که در MSI GE76 Raider دیده میشود، این است که ممکن است در حین کار کردن، دستگاه کمی حرارت از خود بروز دهد. بازی های خود را روی اس اس دی اجرا کنید تا با مشکل سرعت و اجرا مواجه نشوید. اپل میگوید CPU داخل تراشهی M1 به همراه ۴ هستهی قدرتمند و ۴ هستهی کممصرفش در مجموع بالغبر ۳٫۵ برابر و GPU هشت هستهای آن نیز تا ۵ برابر سریعتر از نسل گذشته عمل میکنند.

بااینحال، شما این امکان را دارید که از صفحهنمایش آن با کیفیت 1440 پیکسل یا بهصورت 4K بهره ببرید. این دستگاه با نمایشگر کوچک و وزن کمی که دارد، کار شما را تا حد زیادی راحت میکند. توجه کنید که علاوه بر این موضوع، برند ها لپتاپ ها را در سیستم عامل های گوناگونی تولید میکنند و توجه به سیستم عامل مورد نیاز شما نیز میتواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب برند مورد نظر شما داشته باشد. بهعلاوه، این دستگاه از قابلیت نوار نوری RGB نیز بهره میبرد. با این حال، یافتن بهترین برند لپ تاپ گیمینگ ممکن است به میزان هزینه ای که می خواهید بپردازید و ارزش ویژگی های اضافی مانند صفحه کلیدهای مکانیکی و نور RGB در شاسی دستگاه تان بستگی داشته باشد.

بعداز این که ما در بخش بالای راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 2022 به بررسی ایسر نیترو 5 پرداختیم این شرکت مدل دیگری را نیز ارائه داده که قابلیتهای بیشتر و عملکرد بهتری به گیمرها ارائه میداد. در آخرین بهروزرسانی، شرکت Asus یک وبکم بسیار عالی به این دستگاه اضافه کرد که در مدلهای قبلی چندان آشکار نبود. MSI GE76 Raider بهترین لپ تاپ مخصوص بازی در سال 2022 است که قابلیتهای زیادی را به کاربران ارائه میدهد. خوشبختانه در دنیای امروز، لپتاپها با تنوع قیمت و کارایی زیادی وجود دارد. کلاک میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی فریم ریت بگذارد که البته لازم به ذکر است که لپتاپها فریم ریت پایینتری نسبت به دسکتاپ میتوانند ارائه بدهند. همان طور که در بالا مشاهده کردید، اندازه این لپتاپ کمی بزرگتر از سایر رقبا به نظر میرسد و وزن آن هم کمی زیاد است.