وقتی دوچرخه تبدیل به یک کالای لوکس می شود!

وقتی دوچرخه تبدیل به یک کالای لوکس می شود!

در دوره ای که قیمت خودروها در بازار کشور نجومی شد، مونتاژکاران موتورسیکلت نیز سعی در افزایش قیمت این دو دیفرانسیل جذاب داشتند. بر این اساس شاهد تغییرات گسترده ای در قیمت موتورسیکلت در بازارهای کشور بودیم.

در این مقاله به بررسی پنج مدل محبوب و پرفروش اما گران بازار می پردازیم.

کاوازاکی نینجا 250

نسخه جدید و به روز محصول پرفورمنس کاوازاکی در سال 2018 توسط نماینده انحصاری این برند در کشور به بازار معرفی شد. Ninja 250s جدید با زبان طراحی جدید کاوازاکی تزئین شده است.

وقتی دوچرخه تبدیل به یک کالای لوکس می شود!

چراغ های جلوی کشیده و پانل های استخوانی در امتداد مخزن عظیم ظاهری تهاجمی به نینجا داده است. زاویه بزرگتر گلگیر عقب و فلپ های عظیم، آیرودینامیک این موتورسیکلت را بهبود بخشیده است و این به معنای بهبود عملکرد کاوازاکی نینجا 250 است. در وسط، نینجا 250 عضلانی و قدرتمند همچنان همان موتور دوقلوی موازی 249 سی سی با 8 سوپاپ است. .

با تغییراتی در طراحی محفظه احتراق، نسبت تراکم به 11.6 به یک و تزریق سوخت از طریق انژکتور، این موتور حداکثر قدرت 38.2 اسب بخار و حداکثر گشتاور 23.5 نیوتن متر را تولید می کند.

این نیرو و گشتاور به کمک گیربکس 6 سرعته با کلاچ های چند صفحه ای و مکانیزم هیدرولیک به چرخ عقب منتقل می شود. سیستم تعلیق Ninja 250 مجهز به یک دمپر گاز قابل تنظیم در وسط شاسی و یک دمپر هیدرولیک تلسکوپی قابل تنظیم در جلو است. وجود لاستیک های 70/140 در عقب و لاستیک های 70/110 در جلو با لاستیک های 17 اینچی، سواری نرم و باکیفیت را به راکب Ninja 250 می دهد.

چندین مدل از Ninja 250 جدید توسط نمایندگی این شرکت به بازار عرضه می شود. در مدل های مجهز به ABS و سیستم ترمز ضد قفل به کمک دیسک های خنک کننده، عملکرد منحصر به فردی را برای تضمین ایمنی سرنشینان و عابران پیاده نشان می دهند. این در حالی است که نمونه های کارکرده کاوازاکی نینجا 250 ABS مدل 1399 با 16000 کیلومتر سرویس 420 میلیون تومان قیمت دارند.

هوندا کلیک 150

کلیک به عنوان جذاب ترین و محبوب ترین اسکوتر ورزشی در بین جوانان و ورزش دوستان شناخته می شود. دماغه رو به جلو با ال ای دی های عمودی و چراغ های نسبتا کشیده ظاهری اسپرت و البته زیبا برای کلیک ایجاد کرده است. نمایشگر دیجیتال و گیربکس اتوماتیک از ویژگی های مدرن این اسکوتر ژاپنی است.

Click توسط یک موتور 150 سی سی تک سیلندر و دو سوپاپ نیرو می گیرد که حداکثر قدرت 13 اسب بخار و 13.4 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

وقتی دوچرخه تبدیل به یک کالای لوکس می شود!

این قدرت و گشتاور تولید شده با کمک گیربکس اتوماتیک به چرخ عقب می رسد. استفاده از گیربکس اتوماتیک صاف و باکیفیت و موتور کم حجم و کم مصرف، کلیک را به یک انتخاب محبوب در بین جوانان تبدیل کرد.

در این موتورسیکلت سیستم تعلیق در یک طرف بدنه دمپر و فنر قرار گرفته است که سواری مفرح و رضایت بخشی را برای راکب فراهم می کند.

مهمترین ویژگی که کلیک را از سایر اسکوترهای موجود در بازار کشور متمایز می کند، سیستم ترمز مجتمع یا CBS است که به عنوان یکی از جدیدترین تجهیزات ایمنی در موتورسیکلت ها شناخته می شود.

هوندا این سیستم کلیک را برای افزایش ایمنی راکب نصب کرده است. کلیک در دو مدل 125 و 150 سی سی، نسخه 150 سی سی صفر کیلومتر در رده قیمتی 200 میلیون تومان و مدل 125 سی سی در بازه قیمتی 100 میلیون تومان قرار دارد.

وسپا 946

وسپا به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان اسکوترهای جذاب و قدرتمند در جهان شناخته می شود. این شرکت در سال 2011 از مدل 946 با الهام از نمونه اولیه افسانه ای این شرکت یعنی MP6 و ادغام آن با طرح های جدید رونمایی کرد. 946 که به عنوان پرچمدار مدرن Vespa معرفی شد، از همان ظاهر کلاسیک مبتنی بر طراحی یکپارچهسازی با سیستمعامل استفاده می کند. طراحی سطح بالای صندلی، شکل خمیده عقب و طراحی چراغ های جلوی دایره ای شکلی حجاری شده را ارائه می دهد که با وجود سبک نوستالژیک، ترکیبی از مدرنیته را نیز به نمایش می گذارد.

وقتی دوچرخه تبدیل به یک کالای لوکس می شود!

استفاده از مواد آلومینیومی 946 را از اسکوتر معمولی که فقط بدنه فلزی با پانل های پلاستیکی دارد متمایز می کند. وسپا 946 با دو موتور 125 سی سی و 150 سی سی با مدل های 150 سی سی در نظر گرفته شده برای بازار آمریکای شمالی عرضه شد.

هر دو مدل را می توان در بازارهای کشور پیدا کرد و قوی ترین آنها موتور تک سیلندر 150 سی سی با 3 سوپاپ است. این موتورسیکلت با وجود نسبت تراکم 10.5 به یک و تزریق سوخت، حداکثر قدرت 12.7 اسب بخار و حداکثر گشتاور 11.5 نیوتن متر را تولید می کند.

این قدرت و گشتاور همراه با گیربکس CVT سواری نرمی را برای ارمغان به ارمغان آورد. در این مدل سیستم ترمز ABS برای افزایش ایمنی راکب بر روی هر دو چرخ تعبیه شده است.

متمایز بودن آن در کنار کیفیت بالای این اسکوتر جذاب ایتالیایی و جایگاهی که در بین علاقه مندان دارد، آن را به یکی از لوکس ترین خودروهای دو دیفرانسیل ایران تبدیل کرده است و ارزش آن در بازه قیمتی 800 تا 900 میلیون تومان برای صفر صفر قرار می گیرد. نسخه کیلومتری

Vespa GTS250

این روزها محصولات وسپا در بین محصولات لوکس دو چرخ سهم بیشتری دارند. GT یا Grandtourismo بزرگترین پلت فرم وسپا است. در واقع، مدل‌های GT و GTV اوج عملکرد وسپا را به نمایش می‌گذارند و از موتور قدرتمندتر با ظاهری مدرن و حفظ ویژگی‌های نوستالژیک بهره می‌برند. سبک ظاهری ساده با گلگیرهای برآمده در پشت و صندلی تخت یا صندلی چرمی با مواد مرغوب لذت راندن یک اسکوتر اسپرت را فراهم می کند.

وقتی دوچرخه تبدیل به یک کالای لوکس می شود!

چندین مدل از انواع GTS و GTV در کشور موجود است. مدل GTS250 از موتور 249 سی سی تک سیلندر بهره می برد که با 4 سوپاپ تا 19 اسب بخار قدرت و 21 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

ترمزهای ABS، رینگ های آلومینیومی، سیستم تعلیق قابل تنظیم چهار حالته، خروجی پورت USB و کنترل از راه دور از جمله مهم ترین تجهیزات GT250 هستند.

وسپا GT250 و GTV250 هر دو از مشخصات فنی یکسانی استفاده می کنند که قیمت نسخه های صفر کیلومتر این دو موتورسیکلت در محدوده قیمتی 450 میلیون تومان و نسخه های کارکرده (1399 یا 1400) در محدوده قیمتی 350 میلیون تومان قرار می گیرد.

یاماها R25

دوچرخه اسپرت یاماها را باید به عنوان یکی از بی نظیرترین موتورسیکلت های بازار ایران معرفی کرد. در حال حاضر تعداد بسیار کمی از R25 در بازار کشور موجود است. استایل عضلانی با پوزه زاویه دار و چراغ های کشیده از ویژگی های این محصول است. اگر این اولین باری است که به یاماها R25 نگاه می کنید، ممکن است شبیه به یک کاوازاکی نینجا به نظر برسد. سبک طراحی خاص و رنگ بدنه با کیفیت، استایلی جذاب و چشم نواز به این دوچرخه اسپرت یاماها بخشیده است.

وقتی دوچرخه تبدیل به یک کالای لوکس می شود!

موتور قدرتمند R25; این موتورسیکلت اسپرت را به یکی از قدرتمندترین نمونه های موجود در بازار تبدیل کرده است. این موتور 249 سی سی دو سیلندر دارای 4 سوپاپ در هر سیلندر، زمان بندی متغیر سوپاپ ها و تزریق سوخت می باشد.

این موتور توانایی تولید 35.4 اسب بخار قدرت و 22.6 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس 6 سرعته ثابت شتاب این دوچرخه اسپرت را افزایش می دهد.

یاماها R25 با لاستیک‌های عقب 140/70، لاستیک‌های جلوی 110/70، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی و سیستم تعلیق مونو شوک با گاز قابل تنظیم و دمپرهای تلسکوپی هیدرولیک، سواری لذت بخش است.

سیستم ترمز ABS، نمایشگر LCD و سیستم شتاب تعویض دنده از دیگر ویژگی های یاماها R25 هستند. قیمت این موتور سیکلت برای نسخه صفر کیلومتر 400 میلیون تومان است. با رعایت شرایط ذکر شده، می توان گفت این دوچرخه اسپرت یاماها یکی از پریمیوم ترین گزینه های بازار موتورسیکلت کشور است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247453/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE-%D9%87%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

Local domestic helper.