فورد همچنین رکورد فراخوان خود در سال 2023 را شکست!

فورد همچنین رکورد فراخوان خود در سال 2023 را شکست!

این فراخوان ها بر 5,692,000 135 خودرو تأثیر می گذارد و فورد را به عنوان شماره یک فراخوان خودرو در ایالات متحده در سال 2023 قرار می دهد. امسال سومین سال متوالی است که فورد در رتبه اول این جدول قرار گرفته است.

کره ای ها در رتبه دوم قرار دارند

بر اساس تعداد خودروهای فراخوان شده، فورد تقریبا دو برابر بیشتر از کیا، برند دوم جدول، فراخوان دارد. کره ای ها حدود 3 میلیون دستگاه خودرو را در سال 2023 فراخوان کردند. اما بیشتر خودروهای فراخوان شده برای یک چیز هستند: نشت روغن ترمز و آتش سوزی احتمالی. اگر بخواهیم جدول را بر اساس تعداد فراخوان ها مرتب کنیم، پس از فورد، فیات کرایسلر با 45 فراخوان در رتبه دوم قرار می گیرد و تعداد خودروهای آسیب دیده 2.7 میلیون دستگاه است.

BMW 29 فراخوان دارد. در حالی که مرسدس بنز و نیسان با 27 و 22 فراخوان در جایگاه های چهارم و پنجم قرار گرفتند. فورد 68 فراخوان در سال 2022 صادر کرده است. این فراخوان ها شامل 8.5 میلیون خودرو می شود.

فورد همچنین رکورد فراخوان خود در سال 2023 را شکست!

بر این اساس، جایگاه شرکت مورد نظر نسبت به سال گذشته 30 درصد بهبود یافته است و فورد نیز بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرد: ما به طور مداوم در تلاش هستیم تا کیفیت محصولات خود را ارتقا دهیم و بهترین تجربه را برای مشتریان خود فراهم کنیم. مشتری. فراخوان های داوطلبانه یکی از راه های محافظت از حقوق مشتریان و جلوگیری از تجربه مشکلات آنهاست. کیفیت اولیه محصولات ما در حال بهبود است و مشتریان جدیدترین خودروها از این امر بهره مند خواهند شد. در مقایسه با سال 2022، تعداد تماس های ما 30 درصد کاهش یافته است.

سبک آلمانی را ارتقا دهید

اما شگفتی اصلی تماس های خودروسازان در سال 2023 مربوط به فولکس واگن است. در سال 2022، این برند آلمانی با 45 کیس، دومین برند فراخوان پس از فورد بود. اما امسال، نام تجاری NHTSA اصلا در جدول 12 ظاهر نشد. اما جست و جوها نشان داد که فولکس واگن در مجموع 18 فراخوان در سال جاری داشته و حدود 333000 خودرو تحت تأثیر قرار گرفته اند. این رقم بسیار کمتر از فراخوان یک میلیون خودرو در سال گذشته است.

رسانه ها در این باره از فولکس واگن سوال کردند و سخنگوی این خودروساز گفت: گروه فولکس واگن آمریکا همیشه به دنبال بهبود کیفیت محصولات خود است و این به معنای کاهش فراخوان است. اخیراً مشکلات کیفی خودروهای ما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و آزمایش های کیفیت منطقه ای و برنامه صدور گواهینامه شرکت نیز نتایج مثبتی را نشان داده است.

ژاپنی ها جای تسلا را گرفتند

اگرچه فورد همچنان پادشاه فراخوان خودرو در ایالات متحده است، هوندا و آکورا توانسته اند عنوان بزرگترین فراخوان سال 2023 را از تسلا ربوده باشند. این برندهای ژاپنی حدود 2.6 میلیون خودروی خود را به دلیل مشکلات پمپ بنزین فراخوان می کنند.

قبل از هوندا و آکورا، تسلا بزرگترین فراخوان را در سال جاری داشت و این به دلیل ارتقاء نرم افزار Autopilot بود. فراخوان تسلا حدود 2 میلیون خودرو را پوشش می دهد. یک ماشین مدرن از هزاران حسگر، قطعه و سیستم تشکیل شده است که یکی از آنها به طور تصادفی از کار می افتد.

اکثر این قطعات توسط تامین کنندگان به خودروسازان عرضه می شود، بنابراین انجام کنترل کیفیت روی آنها یک چالش بزرگ است. البته این عذر موجهی نیست. خودروسازان مسئول تمام جنبه های محصولات خود هستند (البته این موضوع اغلب شامل برترین خودروسازان جهان می شود) و حتی اگر درصد کمی از برخی از قطعات معیوب باشند، به دلیل خطر احتمالی جان مسافران باید فراخوانی صادر شود.

ساختار انتشار تماس

فراخوان زمانی صادر می شود که یک نقص پنهان منجر به یک خطر ایمنی شود. این عیب معمولاً روی گروهی از خودروها ظاهر می شود. سطح ریسک ناشی از آن باید در اسرع وقت حل شود و نه در دوره های خدمات. قبل از اینکه یک خودرو در یک کشور فروخته شود، باید تست های ورود و ایمنی را در آن کشور پشت سر بگذارد. این آزمایش ها شامل بررسی های ایمنی مهم است.

زمانی که خودروسازی متوجه نقص پنهان در محصول خود شد، اما این عیب توسط قانونگذار تشخیص داده نشد، خودروساز می تواند فراخوانی صادر کند. اگر رگولاتوری تشخیص دهد که نقص مشاهده شده باعث ایجاد خطر عمومی می شود، خودروساز مربوطه را نیز برای فراخوانی اعلام می کند.

فراخوان ها مربوط به مدت گارانتی خودرو نیست و اگر ثابت شود که نقص پنهان در خودروهای فروخته شده قبلی نیز مشاهده شده است، فراخوان باید شامل تمام خودروهای قبلی باشد.

معمولاً، سازندگان خودرو، مالکان خودروهای آسیب دیده را از فراخوان مطلع می کنند. اما اگر فکر می کنید از فراخوانی که خودروی شما را تحت تاثیر قرار می دهد به شما اطلاع داده نشده است، بهتر است با خودروساز تماس بگیرید و شماره شاسی خودرو خود را به آنها بگویید.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247452/%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA

Useful reference for domestic helper.