وزیر صامت: برنامه شناسنامه برای تحول صنعت خودرو در ایران خودرو در حال اجراست

وزیر صامت: برنامه شناسنامه برای تحول صنعت خودرو در ایران خودرو در حال اجراست

عباس علی آبادی وزیر حراست روز گذشته با حضور در ایران خودرو در نشستی چهار ساعته با مدیران ارشد این گروه صنعتی ضمن بررسی زیرساخت های موجود برای توسعه و تولید محصول و همچنین برنامه های توسعه ایران خودرو در این حوزه را مورد بررسی قرار داد. مشکلات و موانع موجود را که در حوزه های مختلف فعالیت این شرکت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

علی مردان عظیمی مدیرعامل این گروه صنعتی که برای ماموریت تجاری به ازبکستان سفر کرده است، پیگیر مسائل مطرح شده از سوی وزیر به صورت تلفنی شد.

ایران خودرو در مسیر توسعه خوبی قرار دارد

وزیر صامت در دیدار با مدیران شرکت ایران خودرو و بازدید از خط تولید و مرکز تحقیقات جدید این شرکت با تشریح علت برگزاری این نشست گفت: دستیابی به اهداف راهبردی که به دنبال تحول در صنعت خودرو هستیم نیازمند گفت و گو با این شرکت است. صنعتگران و خودروسازان و در همین راستا جلسه ای با مدیران شرکت ایران خودرو برای بررسی راهکارهای توسعه صنعت خودرو برگزار کردیم.

وی بیان کرد: وزارت حراست به طور مستمر و مجدانه طی هشت ماه گذشته پیگیر رفع موانع تولید در صنعت خودرو بوده است تا خودروسازان به برنامه های وعده داده شده خود برسند.

العبادی با بیان اینکه در آستانه یک تحول جدی و مهم هستیم، اظهار داشت: تغییر خودروهای بنزینی به خودروهای برقی و تغییر از خودروهای سنتی به خودروهای هوشمند تحول مهم و اساسی در این صنعت است و همه ما منتظر در آینده قطعا اتفاق خواهد افتاد.

وزیر صامت با بیان اینکه خوشبختانه ایران خودرو در مسیر تحول خوبی قرار گرفته است، اطمینان از تحول این شرکت خودروسازی را خواست ذینفعان دانست و گفت: علاوه بر کارکنان، همه ذینفعان که شامل همه مردم ایران می شود. . او باید این آرزو را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر مردم ایران میل داشته باشند و همه به خودرو، پیشرفت و کیفیت آن حساس باشند و سازنده به صدای ذینفع خود گوش دهد، تحول در این صنعت رخ می دهد.

علی آبادی افزود: به نظر من با توجه به اینکه مطالبه مردم مشخص است و این خودروساز باید بتواند با آمادگی برای تحول پاسخگوی ذینفعان باشد، این اتفاق مبارک می تواند در ایران خودرو رخ دهد.

وی با بیان اینکه ایران خودرو امروز تنها یک نهاد اقتصادی نیست بلکه باید نمادی از توانمندی های ملت ایران باشد، تصریح کرد: نکاتی وجود دارد که قابل ارتقا است که باید اصلاح کنیم تا این نماد در آن قرار گیرد. محل. مکان واقعی آن

وزیر صامت روند حرکت به سمت خودروهای آینده را بسته به شرایط فعلی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر مسائل زیست محیطی ایجاب می کند که به سمت خودروهای درون سوز حرکت نکنیم.

وی گفت: احترام به محیط زیست هدف دولت سیزدهم است، ما در صنعت کشور متعهد هستیم که این نیاز حیاتی برای زندگی مردم را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: خودروهای برقی در حال حاضر یکی از راه های حل معضل آلایندگی و محیط زیست هستند و شاید در آینده راهکارهای دیگری نیز ارائه شود که باید مدام برای به روز رسانی آن ها تلاش کنیم.
وزیر صامت گفت: برقی شدن حمل و نقل در دنیا دنبال شده است و آنچه در کشور ما در حال شکل گیری است به دلیل پیمودن این مسیر نیست بلکه به دلیل نیاز جامعه است که ما این راهبرد را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: حرکت به سمت برقی شدن حمل و نقل در کشور علاوه بر اجرای برنامه های موجود باید در برنامه تحول خودروسازان جایگاه ویژه ای داشته باشد.

علی العبادی دلایل اقتصادی را یکی دیگر از دلایل حرکت به سمت برقی شدن حمل و نقل عنوان کرد و گفت: اقتصادی که به سلامت مردم و مصرف سوخت بستگی دارد باید به سمت استفاده از انرژی های پاک حرکت کند.

راهبرد وزارت ایمنی حمایت از صنعت خودرو است

وی راهبرد وزارت حراست را حمایت از تمامی صنایع از جمله خودروسازی دانست و تاکید کرد: ایران خودرو یک مجموعه صنعتی بسیار مهم با قدمت تا 60 سال در صنعت کشور است که البته باید آن را حذف کنیم. کمبودها.” “.

علی آبادی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور باید در کنار تمامی صاحبان صنعت خودرو برای تولید محصولات باکیفیت به شدت تلاش کند، اظهار داشت: اجرا و عمل به تعهدات خودروسازان تا پایان قطعنامه 1402 به طور مستمر از سوی وزارت امنیت پیگیری خواهد شد و ما بر لزوم اجرای کامل تعهدات تاکید می کنیم.

وزیر صمت بر ضرورت توسعه و تولید خودروهای باکیفیت‌تر تاکید کرد و گفت: خودروسازان باید خودرویی در خور شأن مردم ایران تولید کنند و این اصل اساسی در سیاست‌های کلی وزارت صمت از اهمیت بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است در این رویداد از محصولات آتی شرکت ایران خودرو به ویژه خودروهای برقی با محوریت تحویل به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بازدید شد و ضرورت تسریع در ورود این خودروها به چرخه مصرف با توجه به بر جدول زمانی اعلام شده تاکید شد.

در پایان این نشست و بازدید میدانی، وزیر صمت در جریان آخرین وضعیت تحویل خودروهای تولیدی این شرکت به خریداران قرار گرفت و در جریان روند بارگیری و ارسال خودروها قرار گرفت.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247825/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7

Useful reference for domestic helper.