مشخصات فنی و امکانات پژو پارس

ماجرای پژوها فقط به مدلهایی با چشمان و دماغه کشیده خلاصه نمیشود. پژو 206 تیپ 3 پانوراما از لحاظ رانندگی به مدلهای قبلی خود شباهت داشته و تغییر خاصی در این بخش حس نمیشود. پس از برجام، ایرانخودرو همکاری بینالمللی خود را با شرکایی چون پژو افزایش داد و درنتیجه خودروهایی چون کراساوور ۲۰۰۸، سدان ۵۰۸ و… تارا دستی نیز مانند نسخه اتوماتیک ظرفیت بهرهگیری از امکانات رفاهی و موتوری متعدد را داشته اما ایرانخودرو برای فروش بیشترش، ترجیح داده تا امکانات خاصی چون سانروف را به نسخه اتوماتیک محدود کند. شرکت ایران خودرو برای آسایش و رفاه بیشتر علاقمندان و دوستداران خودروی تارا، اقدام به ارائه طرحی جدید تحت عنوان “تولید خودروی تارا در رنگ های خاص با پوشش نانو سرامیک ” برای مشتریان این خودرو نموده است. شرکت ایران خودرو برای آسایش و رفاه بیشتر علاقمندان و دوستداران خودروی تارا، اقدام به ارائه طرحی جدید تحت عنوان “تولید خودروی تارا در رنگهای خاص با پوشش نانو سرامیک ” برای مشتریان این خودرو نموده است. اما در طرف مقابل تارا با پیشرانه ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی خود در قیاس با موتور ۸ سوپاپ توربوشارژر شاهین استهلاک و دردسرهای نگهداری کمتری دارد، کابین شکیلتری در اختیارتان قرار میدهد و با ارائه سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کروز کنترل میتواند رفاه و آسایش بیشتری به دنبال داشته باشد.

این شرکت که هماکنون موفق به داخلیسازی ۷۵ درصد اجزای این خودرو شده است، قرار است هر ساله و تا سال ۱۴۱۰، روند تولید ۵۰ هزار دستگاه در سال سایت ebtekarkhodro را حفظ کند. از سویی لیست قیمت ایران خودرو اقساطی که توسط برخی از مجموعههای صاحب نام در عرصه فروش فوری ایران خودرو مانند سایاخودرو را که مرور کنید، متوجه میشوید که قیمتها تا چه اندازه واقعی و بر مبنای حاشیه سود منطقی تعیین شدهاند که به نفع خریدار است. اینجا خبری از نرخ سود بالا و قیمتهای کذایی نیست، یعنی اعتبار و سابقه مجموعه اجازه چنین رویکردی را به مدیران و کارشناسان این مرکز نخواهد داد. همچنین در این طرح سود مشارکت و انصراف محاسبه نخواهد شد. نمای بیرونی تارا و شاهین چندان به یکدیگر شباهت ندارد اما هر دو در تقلیدشان از خودروهای خارجی مشابهاند. به دلیل فاصله محوری تقریبا یکسان، ظرفیت فضای کابین هر دو رقیب مشابهه و 4 تا 5 سرنشین بزرگسال میتونن از این فضا استفاده کنن. اکنون اولین نکتهای که به ذهنتان میرسد این است که در وضعیت اقتصادی این روزهای بازار که هر صبح که از خواب بیدار میشویم، قیمت یکی از کالاهای اساسی، سر به فلک گذاشته است، اصلا خرید اقساطی محصولات ایران خودرو معقول است؟

پدال گاز تارا بهخاطر بهرهگیریاش از دریچه گاز برقی، با تاخیری بسیار جزئی عمل میکند اما درکل عملکرد مطلوبی دارد. درضمن لازم به ذکر است که در خودروی PEUGEOT 206 با موتور ۱۴۰۰ که تولیدات فعلی شرکت می باشد یک عدد سنسور اکسیژن وجود دارد که در بالای منیفولد اگزوز نصب شده است و وظیفه ان تنظیم مقدار مونواکسید کربن خروجی می باشد. در داخل ، صفحه های دوقلو 12.3 اینچی با یک صفحه شیشه ای پوشانده می شوند ، عملکردهای ابزار کنترل یکی از سمت راست و سمت چپ به عنوان یک رابط صفحه لمسی است. زیر نمایشگر شاهد جاسازی کلیدهای فیزیکی کنترل تهویهمطبوع هستیم که وضعیت کارکرد خود را با یک نمیاشگر دیجیتالی کوچک و خوانا نشان می دهند. در خصوص ایمنی هم با توجه به جدید بودن پلتفرم مورد استفاده، استاندارد حفاظت از عابرین پیاده، وجود کنترل پایداری فعال الکترونیکی و استفاده از ورقهای دوفازی (Dual Phase) با استحکام بالا، میتوان از تارا به عنوان امنترین محصول ملی ایرانخودرو یاد نمود. به یاد دارم که زمانی که نخستینبار تارا دندهدستی را از نزدیک دیدم، گفتم «چه رینگهای قشنگی»! طراحی فرمان تیپ یک نیز همانند دو مدل پژو ۴۰۵ و ۲۰۵ بود که فرمانی دوشاخه در آن تعبیه شده بود.

سیستم گرمایش/ سرمایش تارا نیز دستی هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. استفاده از این سبک چراغهای پیوسته میتواند به خودرو بازها حس خوبی القا کند چرا که تداعی کننده خودروهای خوش نامی چون میتسوبیشی گالانت و هیوندای آزرا با محصولات دوج است به ویژه که تا کنون هیچ خودروی وطنی با این شیوه طراحی ساخته نشده بود. تارا خودرویی با ظاهر مناسب است و طراحی نسبتا خوبی دارد. پس از آن، غربیلک فرمان را خواهید دید که ظاهری بهروز و ارگونومیک دارد و کلیدهای کروزکنترل، تنظیم صدا و محدودیت سرعت را درخود جای داده است. گروه خودروسازی پژو سیتروئن از این مصحول در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۲ و درکنار برادر دوقلوی آن، سیتروئن C-Elysée رونمایی کرد. ب ام و X3 مدل ۲۰۱۸ دیگر از پیشرانه های دیزلی استفاده نکرده و موتورهای موجود برای آن، مدل های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر بنزینی خواهند بود که عملکردی قابل توجه دارند. این خودرو هم معایب و ایراداتی دارد که باید حتما بهعنوان یک خریدار یا در جایگاه متخصصی علاقهمند به تولیدات خودرویی از آنها باخبر باشید. تارا در لغت به معنای ستاره است و بسیاری مدعی بودند که این محصول میتواند ستاره تولیدات ایرانخودرو باشد اما واقعیت چیز دیگری است. در کنار مبلغی که لازم است، سالانه خرج بیمه این خودرو کنید، هزینههای دیگری هم وجود دارد که نمیشود انکارشان کرد.

کابین و صندوق جادار، سواری بیسروصدا، راندمان مناسب، سیستم کنترل پایداری و امکانات نسخه اتوماتیک آن را به گزینهای مناسب برای خانواده تبدیل میکند اما کیفیت نهچندان مطلوب ادوات داخلی، کمبود امکانات نسخه دستی، سواری بدونهیجان و ارگونومی عجیب آن را از چشم برخی کاربران میاندازد و از ارزش خرید آن در بازار میکاهد. ایرانخودرو برای حفظ امنیت سرنشینان، تارا را به سیستمهای ایمنی چون ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمز اضطراری (HBA)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم پایداری الکترونیکی (ESC) و دستیار حرکت در سربالایی (HSA) مجهز کرده است. سیستم سوخت هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک تارا انژکتوری با پاشش چندنقطهای بوده که به موتور توانایی همراهی راننده را تا حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت میدهد که ما بهخاطر محدودیتهای جادهای، قانونی و ایمنی کشور انجام آن را به شما توصیه نمیکنیم. توصیه کارشناسان این است که هر ۵۰هزار کیلومتر شمعها را عوض کنید.

طرح داخل کابین تارا تقریبا منطقیتر از نمای بیرونی احساس میشود و باید گفت که حداقل کجسلیقگیهای نمای بیرون در این قسمت کمتر دیده میشود. حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکتهای ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه است، همچنین ثبت نام همزمان در دو شرکت مذکور امکان پذیر نیست. با توجه به شایعات و گزارشهای مختلف، دو سناریوی محتمل وجود دارد که آنها را در ادامه مورد بررسی قرار میدهیم. کیفیت وسایل و تجهیزات درون کابین تارا هم جای ارتقای بسیاری دارد. همیشه نقد و نظرات کارشناسی است که میتواند موجبات رشد و ارتقای تولید را فراهم آورد. نگاهی که این دادهها را دستهبندی و کارشناسی کرده، حرفهای است. با نگاهی به این تفاوت قیمت، میتوان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژهای در بازار خودرو رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح ایران خودرو میشود. در حالی که برخی از ماشینهای شاسی بلند همچنان از موتورهای بزرگ با مصرف بنزین بالا بهره میبرند، خودروسازان هموار در تلاشند که موتورهای کممصرف اما قدرتمندی را برای شاسی بلندها ارائه دهند. تارا بهعنوان بهروزترین محصول ایرانخودرو به امکاناتی چون سیستم پایش فشار باد (TPMS)، کمربند با اتصال ۳ نقطهای، سنسور دندهعقب، سیستم قطع خودکار سوخت، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، ایزوفیکس، نمایشگر دمای محیط و صندلیهای تاشوی عقب مجهز شده است که باعث میشود فضای بسیار بزرگ ۶۴۰ لیتری صندوقعقب، افزایش یابد.

کارشناسان توصیه میکنند که پس از هر ۶۰هزار کیلومتر اقدام به عوضکردن تسمهتایم کنید. به گزارش تجارتنیوز، حال سوال اینجاست که قیمت پیش فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو چقدر با بازار تفاوت دارد؟ این کلمه ریشه پارسی و فارسی دارد و در برخی زبانها نیز به معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته میشود. این کلمه ریشه فارسی دارد و در برخی زبانها نیز با معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته میشود. فنربندی و سیستم تعلیق این خودرو نیز نسبتبه دیگر محصولات ایرانخودرو کیفیتی بهتر و تنظیماتی نرم دارد و نوید یک سواری راحت را به سرنشینان خود میدهد.

عملکرد سیستم پایداری که ازطریق یک کلید و در بخش چپ و پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است، مناسب بوده و هرکجا که لازم باشد، وارد عمل میشود تا از وقوع حادثه جلوگیری کند. اگر پاسخ به این سوال منفی باشد، چه نکاتی باید در نسخههای بعدی آن تصحیح شوند؟ خودروی تارا در دو مدل دنده دستی و خودکار به بازار عرضه میشود. یک خودروی کاملا ساده که تنها نکته چشمگیرش، یک خط شکسته در بخش پایین درها و یک خط شانه صاف به شمار میرود. البته نکته خاص و خلاقانهای برای طراحیاش بهکار گرفته نشده است. پوشش نانوسرامیک خودرو روشی برای حفظ زیبایی و شفافیت رنگ خودرو است که در عین حال، موجب دوام رنگ و جلوگیری از کدرشدگی آن در طول زمان میشود. این چراغها اکنون کشیدهتر شده و ظاهری سهبعدی به خود گرفتهاند، ضمن آن که طراحی آنها بسیار جذابتر از نسل قبل شده است.نمای داخلی خودرو طراحی ساده و در عین حال مدرنی دارد. نانو سرامیک، نوعی پلیمر مایع است که در عین سختی، تمام بدنه خودرو را پوشش میدهد و به نوعی با سطح رنگ روی بدنه خودرو پیوند شیمیایی و مکانیکی برقرار کرده و مثل یک سپر محافظ عمل مینماید. تجهیزاتی نظیر باتری هم بیعیب عمل نمیکنند.

خودرو شاسی بلند چینی هایما S7 توربو دارای یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ با قدرت 170 اسببخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر 10.5 ثانیه با استفاده از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک است. با بدنه X3 یا X4 این خودروها ۲۴۵ اسببخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آنها ۶٫۵ ثانیه و نهایت سرعتشان ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوختشان ۸ لیتر در صد کیلومتر است.بیامو X3 و X4 مدل ۲۰۱۵ با کارکرد کمتر از صدهزار کیلومتر در بازار ایران حدود ۲٫۵ تا ۳ میلیارد تومان قیمتگذاری میشوند. خودروی شاسی بلند کوپه بی ام و X4 نسخه 28i در سال 2015 توسط پرشیا خودرو وارد بازار ایران شد. نکته بسیار مهم این است که اگر خودروی شما دارای باندهای قوی است، در این صورت برقی که خودرو شما مصرف می کند بسیار بالا می رود. آماری که درباره خودروی تارا در این مقاله مطرح شد، براساس دادههایی هستند که سایت کارنامه بهطور انحصاری به آنها دسترسی دارد. به گزارش سایت آی موز یکی از ویژگی های مهم از ECU انژکتور انجام عملیات Cutoff می باشد. همچنین تمام تیپ های استاندارد ۲۰۶ با رینگ فولادی و قالپاق ۱۴٫۰ اینچی عرضه می شوند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، با بیان اینکه کیفیت بنزین توزیعی کشور مناسب است، گفت: بنزینهای موجود در جایگاهها مخلوطی از تولید داخل و وارداتی است، همچنین اکتان بنزینهای وارداتی به بیش از ٩٥ میرسد و اکتان بنزین داخلی نیز به ٩٥ نزدیک شده است. فرم بدنه شاهین نیز در مقایسه با تارا اندکی ورزیدهتر به نظر میرسد. ایراداتی در آن دیده میشود و اگرچه در مقایسه با استانداردهای جهانی حرفهای زیادی برای گفتن ندارد اما میتواند در میان تولیدات متوسط کشوری جایی برای خود دستوپا کند. خودروی تارا را نمیتوان در کلاس جهانی با بهترینها مقایسه کرد. با اینکه پلفترم تارا همان پلتفرم استفاده شده در پژو 301 است، اما 93 درصد این خودرو داخلی سازی شده تا بتوانیم لقب خودروی ملی را به آن بدهیم. در قسمت پیشرانه یا همان موتور خودرو هم بهواسطه کاهش فشار روغن، یاتاقانهای خودرو دچار فرسایش زودهنگام میشوند.

قطعه دیگری که باید با گذشت زمان در خودروی تارا تعویض شود، تسمهتایم است. این خودروی وطنی مانند همتایان دیگرش بیعیب نیست. بهطور کلی، حق انتخاب خریداران درباره رنگ این محصول ایرانخودرو محدود است. مشتریان برای ثبت نام نهایی از طریق قرعهکشی انتخاب خواهند شد. ایرانخودرو نیز برای خروج از بجران خود، از پلتفرم سدان سایز کوچک این شرکت، پژو ۳۰۱، که قرار بود در بازار ایران نیز فروخته شود، استفاده کرد. ایرانخودرو و پژو در دور جدید همکاریهای خود، شرکت مشترک ایکاپ را راهاندازی کردند. این نکته نیز فراموش نشود که میزان نیروی گفته شده از طریق گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل میشود اما به احتمال زیاد در آینده یک گیربکس اتوماتیک نیز در کنار پیشرانه شاهین بکار گرفته خواهد شد. نسخه اتوماتیک اما به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار مجهز شده است.

این دو سدان جدید ایرانی رقیب مستقیم یکدیگر در بازار خودروی کشور خواهند بود و میتوانند خریداران احتمالی را بر سر دوراهی قرار دهند. هر دو گیربکس عملکرد مطلوبی دارند و انتظارات یک خانواده با سبک رانندگی معمولی را بهخوبی برآورده میکنند. ایرانخودرو برای تارا دستی از یک گیربکس ۵ سرعته استفاده کرده که هماکنون از آن در محصولات دیگر خود استفاده میکند. اگر به دنبال خرید بهترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران هستید، هیوندای توسان را حتما در میان گزینههای خود قرار دهید. سانتافه را میتوان بدون شک، یکی از محبوبترین و پرفروشترین شاسی بلندهای بازار خودروی ایران دانست که از بدو ورود به کشور مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و بسیاری را ترغیب به خرید خودرو شاسی بلند کرد. در ادامه با ما و بررسی ایرانخودرو تارا، مزایا و معایب این خودروی پرحاشیه همراه شوید. در آن خودرو به جای استفاده از کاسه چراغ های استاندارد K132 و تارا، کاسه چراغ پژو ۲۰۷i بر روی آن نصب شده بود و از سویی چراغ روی درِ صندوق عقب ماکت و غیر کاربردی بود. بهطور متوسط و حدودی، هزینه تعویض لنتهای این خودرو در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان است.

Advantages of local domestic helper.