تویوتا، کیا و هوندا به عنوان ایمن ترین های جهان معرفی شده اند

تویوتا، کیا و هوندا به عنوان ایمن ترین های جهان معرفی شده اند

در زمینه ایمنی خودرو، ولوو همیشه حرف های زیادی برای گفتن دارد. البته از سال 2015 و با پیشرفت فناوری های جدید در خودروسازی، شاهد ارتقای ایمنی محصولات خودروسازان مطرح بوده ایم. امروزه سازمان های زیادی در زمینه اندازه گیری استانداردهای ایمنی خودرو فعالیت می کنند. یکی از این سازمان ها، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه یا IIHS است. این موسسه به تازگی محصولات شرکت های معروفی را مورد بررسی قرار داده است که در ارزیابی های اخیر این موسسه، تویوتا و کیا موتورز

تویوتا کمری

قیمت 32 هزار و 185 تومان

سدان خانوادگی سایز متوسط ​​محبوب و شناخته شده تویوتا، کمری، یکی از پرفروش ترین سدان های بازار جهانی است. تا به امروز هشت نسل از کمری در خط تولید این خودروساز مشهور ژاپنی وجود دارد.

اگرچه نسخه فیس لیفت شده این سدان محبوب در اواخر سال گذشته میلادی به دنیا معرفی شد، اما نسخه ای که مورد بررسی و مد نظر IIHS هستیم، نسل هشتم کمری با نام XV70 است که در ماه ژوئن به دنیا معرفی شد. 2017.

تویوتا، کیا و هوندا به عنوان ایمن ترین های جهان معرفی شده اند

کمری XV70 برخلاف مدل های قبلی خود با ظاهری اسپرت و جذاب به بازار آمد. خطوط تیز، اشکال و سطوح مسطح به این سدان خانوادگی محبوب شخصیتی تیز داده است. قسمت جلویی خودرو با کاپوت نسبتا کشیده و چراغ های کشیده شبیه به XV40 ظاهری زیبا و جذاب می بخشید.

در نمای عقب این خودرو نیز شاهد چراغ های کشیده مشابه محصولات لکسوس، دیفیوزرهای هوا و خروجی های مجزا در کناره ها هستیم که ظاهری تهاجمی و اسپرت را برای یک سدان خانوادگی نشان می دهد. برخلاف نسل های قبلی کمری، نسل هشتم با طراحی زیبا و مدرن به بازار آمد. از ویژگی های کابین این خودرو سادگی و مدرنیته است و صفحه نمایش 10 اینچی در کنسول میانی، طراحی ابزار راننده محور، اهرم تعویض دنده اسپرت و فرمان اسپرت با دو پدال تعویض دنده در پشت خودرو قرار دارد. فرمان لذت رانندگی با کمری جدید را دوچندان می کند.

کابین XV70 آنقدر مورد توجه قرار گرفت که در سال 2018 به عنوان یکی از زیباترین کابین های سال انتخاب شد.چند موتور پیشرانه کمری را تشکیل می دهند. قدرتمندترین نسخه کمری با نام SX با کیت TRD و موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی که حداکثر قدرت 301 اسب بخار و گشتاور 363 نیوتن متر را تولید می کند، شناخته می شود. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپترونیک وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را بر عهده دارد.

ایمنی

Camry XV70 بر اساس پلتفرم TNGA GA-K ساخته شده است. به گفته تویوتا، این پلت فرم از دو جزء اصلی آلومینیوم و فولاد سبک ساخته شده است. مهندسان تویوتا توانستند با استفاده از قاب های کوچک نوع X در اسلحه ها و کناره های جلویی شاسی، استحکام شاسی را تا حدود 17 درصد بهبود بخشند.

این وسیله نقلیه توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) آزمایش شده است که شامل تست نیمه رو به جلو (در این مورد سرنشینان جلو ارزیابی می شوند) و تست جانبی (در این مورد سرنشینان عقب ارزیابی می شوند) سقف استحکام، تست صندلی و نوع. وضعیت سرنشین به خصوص تست ایمنی در ناحیه سر و گردن توانسته امتیاز خوبی را کسب کند.

کمری در تست جانبی به دلیل نوع V-frame طراحی شده در درب ها و زمان مناسب برای بازکردن ایربگ های پرده ای، بالاترین امتیاز را در بین همکاران خود کسب کرد.

این خودرو در تست ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص نقطه کور، تشخیص عابر پیاده و هشدار خروج از خط امتیاز خوبی دریافت کرده است.


کیا اپتیما (K5)

قیمت 30 هزار و 490 تومان

ورود کریم حبیب به تیم طراحی کیا موتورز منجر به انقلابی عظیم در طراحی محصولات این شرکت کره ای شد. نسل پنجم اپتیما (در برخی بازارها مانند آمریکای شمالی با نام K5 شناخته می شود)، شاهکار کریم حبیب، به صورت کوپه چهار در به بازار عرضه شد. این نسل از اپتیما شخصیتی جذاب با خطوط صاف و تناسبات عالی به دست آورده است.

جلوپنجره پهن پوزه پانتر و چراغ های Z شکل کشیده نیز چهره ای تهاجمی به این کوپه سدان بخشیده است. در نمای عقب، قوسی شکل سقف و چراغ های ممتد ظاهر زیبایی دارند.

تویوتا، کیا و هوندا به عنوان ایمن ترین های جهان معرفی شده اند

نسل پنجم کیا اپتیما بر اساس پلت فرم جدید هیوندای-کیا N3 ساخته شده است که از سال 2019 تولید شده است.این پلت فرم با هیوندای سوناتا مشترک است و شباهت های زیادی بین اپتیما جدید و سوناتا جدید وجود دارد. بر همین اساس، زبان طراحی جدید کیا موتورز در کابین اپتیما جدید نیز به چشم می خورد.

صفحه نمایش کنسول مرکزی 10.25 اینچی به همراه صفحه نمایش خوشه ای دیجیتال 7 اینچی (که در پشت بلندگو قرار دارد) فضایی مدرن به کابین اپتیما می بخشد. در عین حال طراحی کابین این خودرو جدید و متفاوت از نسل های قبل بوده و سبکی ساده در پیش گرفته است. در حوزه هنری شاهد خوش بینی متفاوتی نسبت به گذشته هستیم. چون دیگر خبری از موتور 2.4 لیتری تتا 2 نیست.

قدرتمندترین نسخه اپتیما که با نام GT شناخته می شود، دارای موتور 2.5 لیتری T-GDI 16 سوپاپ توربوشارژ چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت است. این موتور حداکثر قدرت 286 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 422 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید می کند. در این خودرو یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.

ایمنی

در تست های انجام شده توسط موسسه بیمه ایالات متحده برای ایمنی بزرگراه ها (IIHS)، کیا اپتیما یا K5 توانست بالاترین امتیاز را از این سازمان، یعنی Top Safety PICK+ کسب کند. این امتیاز در واقع به شاسی و بدنه انعطاف پذیر جدید و سیستم های الکترونیکی هوشمند ادغام شده در اپتیما جدید داده شده است.

بر اساس آنچه کیا موتورز اعلام می کند، ساختار بدنه جدید این خودرو (بر پایه پلت فرم هیوندای-کیا N3)، به دلیل استفاده از آلومینیوم، در شرایط بحرانی، فشاری را به سازه وارد می کند.

در تست همپوشانی نیم رخ با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت، نیروی وارد شده به تفنگ های بدنه این خودرو به حدی بود که به دلیل مواد آلومینیومی، کمترین نیرو به کابین خودرو وارد شد. یکی دیگر از تست های مهم در این سازمان تست ضربه جانبی است. این تست سطح ایمنی مسافران در ردیف عقب را ارزیابی می کند.

در این تست با توجه به ساختار X-frame درهای اپتیما جدید، میزان نیروی وارده خطر جدی برای سرنشینان نداشت و آرماگان به این خودرو امتیاز خوب داد. به طور کلی، این خودرو در تست‌های برخورد از جلو، نیمه‌برخورد و ضربه‌های جانبی، سیستم‌های ایمنی غیرفعال مانند کیسه‌های هوا و سایر وسایل الکترونیکی مانند هشدار نقاط کور و هشدار خروج از خط عملکرد خوبی داشت.


آکورا TLX

قیمت 37 هزار و 500 تومان

آکورا TLX، یک SUV خانوادگی بزرگ از برند لوکس هوندا، یکی از محبوب‌ترین سدان‌های بازار آمریکای شمالی است. آکورا در آگوست 2021 از نسل دوم این خودرو رونمایی کرد.

زبان طراحی جدید آکورا، با خطوط تیز و سطوح صاف، طراحی بصری سنگینی را برای TLX ایجاد می کند. دماغه بلند، چراغ هایی با ال ای دی های L شکل و جلوپنجره پنج وجهی ظاهری کاملا تهاجمی به این خودرو بخشیده است.

تویوتا، کیا و هوندا به عنوان ایمن ترین های جهان معرفی شده اند

در نمای عقب، چراغ های بلند و پردازش حجمی برجسته با زاویه بیشتر از ستون C، ظاهر زیبایی را برای این سدان ایجاد کرده است. کابین آکورا TLX دارای ویژگی های اسپرت است.

بر همین اساس، طراحی صندلی های اسپرت و فرمان اسپرت با دو پدل تعویض دنده آلومینیومی پشت فرمان، رانندگی این سدان خانوادگی را اسپرت جلوه می دهد. قرار گرفتن صفحه نمایش 10.5 اینچی در کنسول میانی و صفحه نمایش 7 اینچی خوشه ای (واقع در پشت اسپیکر) از دیگر مواردی است که کابین این سدان را مدرن می کند.

مهندسان آکورا استفاده از دو موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ و یک موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری توئین توربوشارژ را برای TLX در نظر گرفته اند. در نسخه Type S موتور 3 لیتری شش سیلندر توانایی تولید 355 اسب بخار قدرت و 480 نیوتون متر گشتاور را دارد. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده دارد.

ایمنی

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) آکورا TLX را در جدیدترین آزمایشات خود ارزیابی کرد. ساختار بدنه آکورا TLX از حدود 84 درصد آلومینیوم تشکیل شده است و این طراحی باعث شده تا فشارهای وارده به کابین تا حد زیادی جذب شده و نیروی منفی زیادی به سرنشینان وارد نشود.

این خودرو در تست های نیمه جلو برای سرنشینان جلو، تست های جانبی برای سرنشینان عقب، استحکام سقف، طراحی صندلی، وضعیت صندلی سرنشینان و تست های ناحیه سر و گردن نتایج خوبی کسب کرد.

تنها آزمایشی که آکورا TLX نتوانست به خوبی از پس آن برآید، سیستم ترمز اضطراری خودکار در فاصله 20 متری بود. طبیعتا آکورا پس از دریافت نتایج آزمایش در تلاش برای بهبود این سیستم است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248314/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%D9%88-%D9%87%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF