با 10 شاسی‌بلند 7 نفره محبوب بازار ایران آشنا شوید | ebtekarkhodro

فضای کابین XC90 بسیار لوکس بوده و از متریالی همچون چرم ناپا و چوب گردو طبیعی برای ساخت اجزای داخلی آن استفاده شده است. البته در نسخه R-Design، برای اینکه حال و هوای اسپرت‌تری در کابین ایجاد شود از فیبر کربن و آلومینیوم پولیش‌شده‌ استفاده شده است که بسیار هم جذاب است. همه می‌دانیم که خودروهای شاسی بلند یا SUV، سلاطین حال حاضر بازار خودرو ایران و جهان هستند. حرف U در نام این خودروها به کلمه Utility اشاره دارد که معنای آن «چندمنظوره بودن» یا «کاربردی بودن در تمامی اوقات» است. برای مثال یک شاسی بلند 7 نفره به خوبی می‌تواند مفهوم کاربردی بودن را برای مشتری به تصویر بکشد. تیگارد X35 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بهره‌مند است که به توربوشارژ نیز مجهز است.

  • نکته جالب توجه این است که نسل‌های پیشین این خودرو به موتور‌های V8 مجهز بودند که حداقل ۴۴۰۰ سی سی قدرت را عرضه می‌کنند.
  • مصرف متوسط این خودرو 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر است که با توجه به باک 55 لیتری آن مسافت 680 کیلومتر را با هر باک پر طی می‌کند.
  • از نظر ابعاد و اندازه، تفاوتی میان کیا سورنتو و هیوندای سانتافه وجود ندارد.
  • کمتر از 4 سال است که نمایندگی رسمی نیسان به نام جهان نوین آریا، فعالیت‌های خود را در بازار داخلی آغاز کرده است.

مجله خبری ابتکار خودرو سوئیست DX3 در زمان انتشار این مطلب برای مدل سال 1400 در حدود 840 میلیون تومان است. قیمت KMC K7 در زمان انتشار این مطلب در حدود 1,465 میلیون تومان برای مدل سال 1400 است. در زمان انتشار این مطلب، قیمت فردا SX5 برای مدل سال 1400 در حدود 820 میلیون تومان است. قیمت این خودرو در زمان انتشار این مطالب در حدود 965 میلیون تومان برای مدل پلاس است. سیستم هشدار دهنده این خودرو تنها محدود به سنسور فاصله عقب و سنسور فشار باد لاستیک می‌شود. مصرف سوخت SWM G01 به ازای هر 100 کیلومتر 9.6 لیتر است که با توجه به حجم باک 54 لیتری‌اش مسافت 560 کیلومتر را به صورت متوسط با هر بار بنزین زدن طی می‌کند.

شاسی بلند

طراحی منحصربه‌فرد، قیمت مناسب و امکانات متنوع تیوولی، باعث شد تا در همان ابتدای ورودش به بازار کشور، بتواند نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را جذب کند و به گفته شرکت رامک خودرو، خرید تیوولی جزو پرتقاضاترین شاسی‌ بلندهای این شرکت به حساب می‌آید. سانگ یانگ تیوولی محصول خاصي است که افرادی با سليقه‌هاي خاص را به خود جلب مي کند. در سال 2018، نمونه فیس‌لیفت تیوولی نیز به بازار ایران راه یافت که با نام «تیوولی آرمور» شناخته می‌شود. توسان یکی از خودروهای شاسی بلند محبوب خانم‌ها در بازار امروز این صنعت است. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر بانوان به شاسی بلندهای کره‌ای و آسیایی علاقه وافری دارند. در واقع طیف زیادی از هواداران و مشتریان، شاسی بلندی مانند توسان را به دیگر محصولات بازار ترجیح می‌دهند، طیفی که متشکل از خریداران آقا و تعداد بیشماری خریدار خانم است.

بررسی مشخصات ام وی ام تیگو 8 پرو

هیوندای سانتافه، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود و همیشه در مرکز توجه خریداران ایرانی بوده و در حال حاضر، نسخه 2017 یا همان نسل چهارم آن در بازار داخلی موجود است. در مورد خرید سانتافه، می‌توان ساعت‌ها بحث کرد؛ اما باید گفت کیفیت بالا، استهلاک کم، مجهزبودن به امکانات روز دنیا و از همه مهم‌تر، ایمنی بالا، تنها تعدادی از خصوصیات منحصربه‌فرد هیوندای سانتافه 2017 هستند. نسخه بنزینی تویوتا CHR از موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو با 116 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد و نیروی موتور آن نیز به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. مدل هیبریدی نیز علاوه ‌بر پیشرانه بنزینی 1.8 لیتری، از یک پیشرانه الکتریکی نیز برخوردار است که در مجموع، 122 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. نیسان جوک کراس اووری با ظاهری عجیب که با همین طراحی و البته ایمنی بالا توانسته مد نظر خانم‌ها قرار بگیرد. این شاسی بلند جمع و جور ژاپنی به سه دوربین عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه مجهز است و ۶ ایربگ از راننده و سرنشین جلو محافظت می‌کند.

بررسی مشخصات فنی هایما S7 توربو پلاس

تیگو 8 پرو با پلتفرم T1X طراحی شده است؛ پلتفرمی که مهندسان سابق BMW، GM و Ford روی آن کارکرده‌اند. پیشرانه ام وی ام تیگو 8 پرو یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است که در کنار یک گیربکس اتوماتیک CVT این خودرو را در زمان 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. سیستم‌های کمکی راننده این خودرو شامل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری و دو حالت رانندگی اسپرت و اکو است. شاسی بلند چینی پرسروصدا و تازه وارد بازار ایران یعنی دانگ فنگ دیگنیتی از آخر سال 1399 فرآیند تولید خود را در ایران آغاز کرد و اولین مدل سال آن نیز در سال 1400 به بازار عرضه شد.

http://borna-news.ir