ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

منوچهر منطقی در مورد آئین نامه واردات خودرو اظهار کرد: این آئین نامه تدوین شده و در دست بررسی توسط هیئت دولت است تا آن را ابلاغ کند و البته قبل از اجرا ما با صنعتگران و واردکنندگان, جلسه توجیهی برگزار خواهیم کرد. در این مطلب نگاهی جامع به پژو 206 خواهیم داشت و این خودرو را با رقبای مختلفی که دارد مقایسه خواهیم کرد. وی همچنین نوشت: تا ۷ تیرماه، ۳۰۰ درصد رشد در تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه؛ با ادامه این برنامه بهتدریج شاهد حذف قرعهکشی خودرو تا آخر سال خواهیم بود. دومین مرحله ثبت نام در قرعه کشی سایت یکپارچه خودرو از روز شنبه 25 تیرماه شروع می شود و حداکثر تا آخر ماه ادامه خواهد داشت. در بالای جلوپنجره نیز خطی کرومی دو چراغ روشنایی روز کشیده را به یکدیگر متصل کرده و چراغهای جلو در گوشههای سپر به چشم میخورند. تفاوت جلوپنجره میتسوبیشی با آئودی هم دو قسمتی بودن جلوپنجره و برعکس بودن آن است که البته چندان هم زیبا نیست. این خودرو با یک بار شارژ شدن میتواند ۴۰۰ کیلومتر را طی کند و برای بهینه بودن باتریها سرعت خودرو روی عدد ۱۶۰ کیلومتر محدود شده است. یکی دیگر از دلایل مورد توجه بودن این دسته از خودروها زیبایی ظاهری در عین حال استحکام آنها می باشد، از دیگر مزایای آنها نیز می توان به بالا بودن قدرت موتور و ساختار منحصر به فردشان اشاره کرد.

مشتریان پورشه کاین کوپه میتوانند پیشرانههای مختلفی از آن را سفارش دهند، اما مدل توربو S هیبریدی کوپه با قیمت ۱۶۷ هزار دلار به عنوان گرانترین مدل آن محسوب میشود. این خودرو در مقایسه با رقبایش یعنی فولکس واگن تیگوان، پورشه ماکان و لکسوس NX توان و قابلیتهای یکسانی ندارد، اما توانایی حرکتی X4 از این خودروها بیشتر است. منطقی هدف از تدوین آئین نامه را واردات خودروهای اقتصادی برای اقشار کم درآمد جامعه دانست و افزود: محدودیتی برای واردات تعیین نشده و شاخصهای فنی مانند خدمات پس از فروش و قابلیتهای محصول در نظر گرفته شده است. نتیجه این همکاری خودرویی سبک، با قابلیتهای گوناگون مثل حمل ادوات جنگی، برقراری ارتباط فرماندهها و خط مقدم، بازگرداندن مصدومان از جبهه جنگ و جابهجایی پیاده نظام در مسیرهای سخت بود. هنگام چنین اتفاقاتی، بررسی علت اصلی کمی سخت است، زیرا گاهی اوقات عملکرد صحیح ضبط را داریم. بررسی روند بازار خودرو در۲۰ روز نخست ماه جاری (تیرماه) نشان میدهد همچنان بازار ثبات نسبی خود را حفظ کرده و دلالان این بازار عقب نشسته و هیجانی وارد بازار نمیکنند؛ هر چند قیمت تعداد محدودی از خودروها افزایش داشته، اما اکثریت خودروها کاهش یک تا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای تیرماه داشتهاند.

این مقام دولتی همچنین ادعا کرده است که محصولات نهایی این پلتفرم که در دسته خودروهای جمعوجور قرار میگیرند و عمدتاً کاربرد شهری دارند، «مطابق با ویژگیها و استانداردهای ایمنی روز دنیا طراحی میشوند». دانگ فنگ H30 کراس نیز که در فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو عرضه می گردد، بر اساس پلتفرم محصولی شگفت انگیز یعنی پژو 308 ساخته شده است. شرکت مرسدس بنز روی پلتفرم خودرو لوکس برقی مرسدس EQS محصول کاملاً جدیدی را طراحی کرده است. این خودرو یکی از لوکسترین خودروهای شاسیبلند برقی بازار جهانی خواهد بود. با توجه به اعلامیه تازه منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی فروش های خودروهای تولیدی باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام گیرد و سازمان حمایت از مصرف کنندگان مسئول ایجاد بسترهای لازم است.

روبرت لسنیک، از مدیران ارشد طراحی مرسدس بنز، پیشتر به رادیو فردا گفته بود:« ما در طراحی خودروهای مرسدس بنز به دو عامل توجه میکنیم؛ زیبا به نظر برسند و در ضمن کاربردی هم باشند. در این بین محصولات دیگری نظیر ۲۰۷i صندوقدار و دنا پلاس هم وجود دارند که با پلتفرمهای قدیمیترشان از ایمنی پایینتری برخوردار هستند، ضمن اینکه ۲۰۷ از نظر فضای کابین (برای سرنشینان عقب) هم محدودیت زیادی دارد. کاربران باید یکی از این خودروها را انتخاب و روی آن کلیک کنند تا به سایت خودرو ساز منتقل شوند و ثبت نام خود را تکمیل نمایند. پس از تکمیل مراحل گفته شده، یک کد رهگیری دریافت می کنید و ثبت نام شما در قرعه کشی به پایان می رسد. اگر در هریک شهرهای ایران ساکن هستید و نیاز به یک خودرو با کیفیت فنی بالا دارید، می توانید وارد سایت شده، به صفحه نماندگی ها ما رفته و خودرو موردنظرتان را انتخاب و به صورت کاملا آنلاین خودرو را رنت کنید! کرایه روزانه ، هفتگی و بلند مدت خودرو ایرانی و خارجی اقتصادی ، رزرو کاملا آنلاین، خدمات رسانی 24ساعته، حداقل ودیعه، نمایندگی فعال در بیشتر شهرهای ایران، بهترین قیمت اجاره خودرو در ایران بخشی از خدمات ارائه شده و وجه تمایز سعادت رنت است.

همانطور که گفته شد، دیگر ایران خودرو و سایپا مجاز نیستند تا محصولات خود را از طریق سایت خود به فروش برسانند و برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایت متقاضیان، تمامی فرایندهای ثبت نام و خرید خودروهای این دو شرکت به عهده سامانه یکپارچه فروش خودرو گذاشته شده است. پس از این اظهارات، در ۲۴ اسفندماه اعلام شد که شرکت سایپا به عنوان اولین خودروساز خواستار عرضه خودرو در بورس بوده و قصد دارد خودروی شاهین دندهای خود را از این طریق عرضه کند. از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ به عنوان دهه طلایی تولید محصولات Peugeot 206 در ایران با همکاری پژو فرانسه شناخته میشود، ناگهان تحریمهای غرب علیه ایران اوج گرفت و با خروج یک جانبه پژو از ایران قرار داد ایران خودرو با این کمپانی دچار مشکل شد. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: در آئین نامه تدوین شده, واردات خودروهای دست دوم امکان پذیر نیست همچنین برای خودروهای اقتصادی مشوقهایی در نظر گرفته شده است به عنوان مثال از بین ۵ محصول اگر یک محصول تقاضای ۵۰ درصدی داشته باشد برای آن محصول مشوقی تعیین میشود که با قیمت نهایی پایینتری به دست مصرف کننده برسد. به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته خبری از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس موافقت کرده است؛ آن هم در حالی که دقیقاً یک ماه پیش وزارت صمت ضمن مخالفت با عرضه خودروهای یک گروه خودروسازی بخش خصوصی در بورس کالا، به طور کلی جلوی عرضه خودرو در این محفل را گرفت و آن را اقدامی غیرقانونی نامید.

به احتمال زیاد، ایرانخودرو از پیشرانه سهسیلندر در این خودرو استفاده خواهد کرد. از لحاظ ابعاد، طول محصول جدید ایرانخودرو از ۳.۶ متر کمتر خواهد بود. در تصادفات شدید یکی از قسمتهایی که ممکن است آسیب بیند و برای صاحب خودرو ضرری بزرگ محسوب میشود شاسی خودرو است که در صورت آسیب دیدن شاسی در اولین مرحله تعمیر باید شاسی تعمیر شود که به تعمیر شاسی (شاسی کشی) میگویند و این عمل باعث تعمیر شاسی خودرو میشود ولی هیچ وقت مانند شاسی اول نمی شود و در طول زمان ممکن است برای خودرو دچار مشکل کند که یکی از رایج ترین این مشکلات لاستیک سایی میباشد. سال ۹۹ بود که مجلس یازدهم به صورت جدی وارد بحث ساماندهی صنعت خودرو شد و بارها به دولت وقت اعلام کرد که لایحهای را برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کند که هر بار با بی اعتنایی دولت مواجه شد؛ در نهایت نمایندگان تابستان همان سال اقدام به تدوین طرحی تحت عنوان «طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک» برای اصلاح شرایط موجود بازار خودرو کردند؛ یکی از محورهای مهم این طرح که از همان زمان مورد اختلاف مجلس و وزارت صمت قرار گرفت، بحث عرضه خودرو در بورس و چگونگی انجام آن بود.

طراحی جذاب و آپشنهای متنوع تیوولی در کنار مصرف سوخت اقتصادی این خودرو و خدمات پس از فروش بسیار خوب شرکت رامک خودرو از دلایل فروش بسیار خوب این خودرو بوده است. در همین راستا نیز در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، این خودرو در بورس کالا پذیرش و اعلام شد که طبق مصوبات شورای عالی بورس، ۸۰ درصد از تولید سالانه این خودرو باید از طریق بورس عرضه شود. باتریهای این خودرو طی مدت نیم ساعت ۸۰ درصد شارژ میشود و داشبورد این خودرو دارای یک نمایشگر ۵۶ اینچی است. طبق دستور پلیس راهور ناجا، مشتریان باید اطلاعات فردی و آدرس خود را در سامانه احراز محل سکونت که همان سامانه سخا نظام وظیفه است، ثبت نماید و همچنین در صورتی که بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سكونت گذشته باشد، مشتری باید این اطلاعات را در سامانه به روز کند.

به طور مثال شاسی بلند مرسدس بنز یا شاسی بلند هیوندای بسیار متفاوت هستند. خرید اقساطی 206 تیپ 5 تحویل فوری به سبب مزایای متعددی که این خودرو دارد، از سوی کارشناسان مالی بسیار توصیه میشود. برای خرید محصولات بدون قرعه کشی ایران خودرو می توان به سایت ثبت نام آن مراجعه کرد که در مقاله زیر توضیح داده شده است. با هر کد ملی فقط یک خودرو می توان ثبت نام کرد. نمی توان به طور قطع گفت که کدام کمپانی بهتر است . این سایت گزارش داده است که دو خودروساز بزرگ ایرانی در تلاش هستند با طراحی یک پلتفرم مشترک که احتمالاً متعلق به خودرو اقتصادی رنو کوئید است، حداقل چهار محصول ارزانقیمت را تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ روانه بازار کنند.

ایرانخودرو مدعی شده که شتاب اولیه نسخههای دنده دستی و اتوماتیک تارا بهترتیب برابر ۱۲.۵ و ۱۳ ثانیه است؛ اگر کاربر نسخه دستی، تعویضدنده را بهخوبی انجام دهد به این رقم دست خواهد یافت. تا زمان نگارش این مطلب، تصاویر چندانی از این خودرو منتشر نشده است اما با نگاهی به تصور نمای داخل که با حضور رئیس جمهور همراه است می توان بر شباهت قابل توجه داشبورد و تریم داخلی با نسخه استاندارد پژو 301 صحه گذاشت. حداقل مدت زمان اجاره ی خودرو ۲۰۶ هاچ بک بدون راننده، ۳ روز در هفته می باشد. متقاضیان باید در زمان اعلام شده به سایت خودرو سازان و یا سایت یکپارچه خودرو بروند و در طرح های فروش ثبت نام کنند که نحوه آن در ادامه این بخش ارائه شده است.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: از هفته گذشته خودروها در بازار به دلیل امضاء نشدن تواقنامه برجام، با افزایش قیمت جزئی همراه سایت ebtekarkhodro بود. با این حال نباید از تاثیر فاکتور قیمت بر میزان استقبال از این دو خودرو غافل ماند، چراکه احتمالا محصول ایران خودرو با قیمتی بالاتر به دست مشتریان ایرانی میرسد. حالا به نظر میرسد شرکتهای ایرانی در حال مهندسی معکوس این خودرو هستند و قرار است برای موتور و گیربکس هم از نسخههای موجود در ایران استفاده کنند. همچنین با توجه به این دستور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان موظف است از تاریخ 18 اردیبهشت بر تمام فرایند های فروش خودروهای داخلی نظارت کند و هر گونه فروش خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت و بدون هماهنگی با این سازمان، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. البته در صورت انتخاب طرح های بدون قرعه کشی و انتخاب محصول دلخواه از بین گزینه ها ارائه شده، کاربران مستقیما وارد سایت شرکت خودرو سازی شده و باید فرایند ثبت نام خود را از آن قسمت انجام دهند. سال ۱۳۹۹ ایرانخودرو از نخستین موتور سهسیلندر یکلیتری خانواده موتور جدیدش رونمایی کرد.

با این حال، فناوری خودران سطح سه برای این پلتفرم برای اولین بار مجوز گرفته است و از این نظر به محصولات دیگر کاملاً برتری فناورانه دارد. داخل خودرو کاملاً لوکس است و از این نظر نسبت به محصولات بامو و تسلا برتری دارد. نیز نسبت به تارای دندهای برتری دارد و خودرویی نسبتا پر آپشن محسوب میشود. تارا فیس لیفت پژو ۳۰۱ محسوب میشود و روی پلتفرم IKP1 ساخته شده که ایرانیها بر اساس پلتفرم PF1 پژو سیتروئن طراحی کردهاند. بعد از آن، ایران خودرو پلتفرم PF۱ پژو سیتروئن را ارتقا داد و پلتفرم IKP۱ را مخصوص خودش ساخت و همچنین با تغییراتی روی پژو ۳۰۱، خودرو تارا را طراحی و تولید کرد. پلتفرم این خودرو با محصول تویوتا در بخش خودروهای شاسیبلند برقی یکی است، اما از محصولات شاسیبلند برقی تویوتا لوکستر محسوب میشود. تارا تمام برقی نیز حاصل تلاش سهساله ایرانخودرو به حساب میآید و جزوی از برنامههای این شرکت در راستای عرضه محصولات غیرفسیلی و همگام شدن با صنعت خودروسازی جهان است. اکنون در صورتی که وارد سامانه شده باشید، تمام اطلاعات ثبت شده به شما نشان داده می شود و باید در صورت صحت آن ها، اطلاعات را تایید و ثبت درخواست کنید. در این وبسایت با مراجعه به قسمت استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت، می بایست اقدام به وارد کردن کد VIN کنید.

به گفته وی، وزیر صمت اعلام کرد که سال آینده خودروهای اقتصادی وارد بازار میشوند؛ اما به نظر نمیرسد این وعده نیز مانند وعدههای دیگر وزیر تحقق یابد. تا زمانی که این صحبتها و وعدههای خودرویی عملی نشود، تاثیری در بازار و قیمتها ندارد. البته باید به این نکته توجه کرد که ثبت نام در دقایق اولیه یا دقایق پایانی مهلت زمانی داده شده، تاثیری در شانس برنده شدن در قرعه کشی نخواهد داشت. پس از انتخاب خودرو، به صفحه آن منتقل می شوید و بخشنامه فروش آن را مشاهده خواهید کرد. قرعه کشی خودرو شامل برخی از خودروها شد. در بین این خودروها شاید بتوان به جای خالی مرسدس بنز ML350 2014، لکسوس NX هیبرید ۲۰۱۷، بورگوارد BX7 التیمیت، لندروور رنجروور ایووک ۲۰۱۵ و تویوتا راوفور ۲۰۱۸ را خالی دید. تنها پیشرانه موجود برای لینکلن نویگیتور مدل ۲۰۱۸ یک موتور ۶ سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربو شارژر بوده که توانایی تولید نیروی کافی برای این خودروی عظیم الجثه را دارد. هایما S5 به یک پیشرانه توربوشارژ 1497 سیسی مجهز شده که توان خروجی 161 اسب بخار قدرت و گشتاور 223 نیوتنمتر را دارد. این خودرو دارای دو موتور الکتریکی با قدرت ۳۱۳ اسب بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن شش ثانیه است.

Advantages of local domestic helper.