عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین

به هر حال باید بپذیریم که در حال صحبت راجع به یکی از محصولات کشور چین هستیم و ناخودآگاه نباید کیفیتی همانند اروپا، ژاپن یا حتی کرهایها را از آن انتظار داشته باشیم ولی با در نظر گرفتن بازخوردهای مشتریانی که تابهحال آن را خریداری کرده و این نکته که هر روز در خیابانهای کشور شاهد تعداد بیشتری از آن هستیم، درمییابیم که در نوع خود و در بین همتایان چینی میتواند گزینهی برتری در نظر گرفته شود با اینکه گزارشاتی مبنی بر خدمات پس از فروش ضعیف، کیفیت رنگ پایین، مصرف سوخت بالا و مشکلات فنی، کم و بیش گزارش شدهاند که میتوان آنها را قابل پیشبینی دانست. بی وای دی S6 نخستین بار در سال 2010 در نمایشگاه خودرو گوانجو چین رونمایی شد. چانگان محصولی مشترک در همکاری فورد، مزدا و سوزوکی است و خودروهای خود را در کشور چین تولید می کند. سازندگان شاهین در ابتدا قرار بود برای تولید موتور خودرو با شرکت برلیناس همکاری کنند. برخی از آنها با توجه به این که شرکت سازنده پژو 405، باتری نوع اسید شارژ را روی این خودرو نصب می کند، توصیه می کنند که این نوع باتری مناسب ترین باتری 405 است. برخی از آنها با توجه به این که شرکت سازنده پژو 206، باتری نوع اسید شارژ را روی این خودرو نصب می کند، توصیه می کنند که این نوع باتری مناسب ترین باتری 206 است.

در نتیجه دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند و شرکت جدید نیز پژو سیتروئن نامگذاری شد، که برندهای هر شرکت حفظ شود؛ اما از لحاظ منابع فنی و فناوری از تحقیقات یکدیگر بهرهمند شوند. بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص مییافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.پژو ۲۰۶ جزء بهترین خودروهای هاچبک دنیا تا سال ۲۰۱۰ اروپا شناخته میشود. نسل اول ام وی ام X33 که ظاهری شبیه به شاسیبلندهای قدیمی ژاپنی داشت، از معایبی همچون استهلاک بالا، گیربکس ضعیف و مشکلات متعدد صفحه کلاچ و ترمزها برخوردار بود. این وسیله نقلیه چند منظوره و خانوادگی از تمام ویژگی های وسایل نقلیه کراس اوور پژو برخوردار است. اما با شدت گرفتن تحریم ها و رفتن پژو از ایران، ایران خودرو پروژه ای جدید به نام خودروی تارا را شروع کرد. پژو طی ماههای گذشته با اِعمال تغییراتی در ظاهر 301، نسخهی فیسلیفتشدهی این خودروی سدان را نیز معرفی کرد.

آپشن (بر روی خودرو شود و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود، ضمن اطلاع رسانی مراتب مذکور، دعوتنامه تکمیل وجه براساس ضوابط و آئین نامههای اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو سایت ebtekarkhodro صادر خواهد شد. در حالت کلی، محصول ایران خودرو از آپشن ها و امکانات بیشتری در مقایسه با محصول سایپا برخوردار میباشد، اما از لحاظ امکانات ایمنی هر دو محصول تقریبا به طور یکسانی عمل کرده اند. اگر باتری 206 ضعیف شده و استارت نمی­زند جهت شارژ مجدد آن حتما باطری را از ماشین جدا کرده و جهت شارژ به یک باطری سازی مراجعه کنید تا باتری پژو 206 به وسیله شارژر استاندارد باتری شارژ شود و مجددا باتری به شرایط اولیه برگردد. تفاوت قیمت بین یک خودروی کوچک و یک شاسی بلند استاندارد اغلب ناچیز است. آغازشده بود و کمپانی «پینین فارینا» هم مسئولان نظارت بر طراحی محصولات جدید این شرکت را داشت؛ اما با آغاز تحریمهای امریکا علیه صنعت خودروی ایران، بعضی همکاران خارجی در ظاهر کار عقبنشینی کردند و بااینحال، ایران خودرو پروژه خود را ادامه داد. در این زمان بسیاری از طرفداران سیتروئن اعتراض کردند، که با این کار ابداعات و پیشرفتهای افسانهای شرکت سیتروئن افول میکند.

یک خودروی برتر در میان همه عناوین یک بازار باید بتواند در تمام زمینهها مثل فروش، دوام، کیفیت ساخت و راندمان در رانندگی و خیلی از فاکتورهای دیگر در ردههای بالا قرار بگیرد تا از آن خودرو به عنوان اتومبیلی شایسته یاد شود. سنسور اکسیژن در خودروی 206 نقش بسیار کاربردی دارد. در صورت رفتن به کمپینگ، یک خودروی شاسی بلند قابلیت گردش نرم و بالا رفتن ایمن از جاده های خاکی را به شما ارائه می دهد. به هر حال در زیر با ماشین های ایران خودرو شاسی بلند آشنا میشویم. مصرف سوخت ترکیبی این شاسیبلند چینی 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

موتور هایما بعد از جک S5 پرقدرتترین موتور شاسی بلند چینی در بازار کشورمان است. در حالی که خودروهای اجاره ای زیادی در دسترس شما قرار دارند اما بدون شک می توانید با اجاره ماشین شاسی بلند تجربه خود را غنی تر و لذت بخش تر کنید. اکثر شاسی بلند ها کمی بالاتر از جاده قرار دارند و از این طریق، دید راننده را افزایش می دهند و رانندگی را ایمن تر می کنند. شاسی بلند جدید ایران خودرو یا کراساوور K125 در تجهیزات ایمنی از سیستمهای کمکی راننده ABS، EBD،EBA استفاده کرده است. این گیربکس هوشمند بوده بطوری که قادر است الگوی تعویض دنده را بر طبق نحوه رانندگی راننده انتخاب کند. مصرف سوخت ترکیبی این شاسیبلند چینی حدود 8.2 لیتر در نمونه دنده دستی و در نمونه دنده اتوماتیک حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مواردی همچون شتاب کم و هندلینگ نامناسب لیفان X60 باعث شده تا این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای همرده از کیفیت سواری کمتری برخوردار باشد. ممکن است از خود بپرسید: «در چه مواردی می توانم یک خودروی شاسی بلند کرایه کنم؟ هواوی از خودروی جدیدش با نام SERES AITO M7 مدل 2022 رونمایی کرد. سانتافه از پرفروش ترین مدل های هیوندا در ایران است که در مردم محبوبیت زیادی دارد. ام وی ام x22 در کلاس کراس اوور های قرار دارد و به عنوان یک شاسی بلند اسپرت و کارامد شناخته می شود. لکسوس آر ایکس 350 سومین نسل از سری RX کمپانی لکسوس است که نوید دهنده تحولات بزرگ در بازار خودروهای شاسی بلند محسوب می شود. کراس اوور ملی ایرانی یا شاسی بلند جدید ایران خودرو جز برنامههای این شرکت بوده که در دوران برجام و پیش از آغاز تحریمها با مشارکت قطعه سازان برتر دنیا، چون ماهله، بوش، هیوندای پاورتک و… تویوتا لندکروز از لوکس ترین و بهترین شاسی بلندهای ایران است که به دلیل ظاهر پر ابهت و امکانات فوق العاده، عاشقان خودروهای شاسی بلند را به وجد می آورد.

محصولی که خریداران از آن رضایت کافی داشته و حتی به چشم جایگزینی برای محصولات داخلی به آن نگاه می کنند. انواع و اقسام مختلفی از خودروهای شاسی بلند در خیابان های کشور تردد می کنند که هر کدام بسته به برند، امکانات، آپشن ها و غیره تفاوت های مختص به خود را دارند. این خودروها به دلیل داشتن ظاهر زیبا و پیشرانه قدرتمند، همیشه یکی از گزینههای اصلی برای افرادی هستند که قصد خرید خودروی جدید دارند. معمولا خودروهای SUV گارانتی طولانیتری هم دارند و این موضوع باعث میشود که نگران خراب شدن آنها یا بهوجود آمدن مشکل فنی نباشید. هرچند که باید گفت که قیمت خودرو در کشور ما معیار ثابتی نیست و هر روز این امکان وجود دارد که قیمتها بالاتر بروند. هایما S5 در بازار کشورمان به دلیل عدم عرضه گسترده توسط ایران خودرو، نوسانات قیمتی زیادی دارد. با این حال همچنان در میان شاسی بلند های موجود در بازار از لحاظ قیمتی در رتبه های پایین تر قرار می گیرند. البته ناگفته نماند که با توجه به فهرست آپشن های مشترک با تیپ ۵، از مجهزترین خودروهای رده قیمتی خود در آن سال ها به شمار می رفت! در شرایطی که هوای بسیاری از استانهای کشور ما در برخی فصول سال از خط قرمز آلودگی نیز عبور میکند، شرکت در طرحهای فروش اقساطی ۲۰۶ تیپ ۲ میتواند به پیشگیری از آلودگی هوا کمک کند.

این خودروی ژاپنی با موتور دو لیتری، در گذشته یکی از پرفروشترین خودروهای لوکس داخلی بود، اما رفته رفته از محبوبیت آن کاسته شد و امروزه کمتر کسی پیدا میشود که بخواهد شاسی بلند بخرد و به دنبال گرند ویتارا باشد. این نکته که گفته میشود مبنای قیمتها بر اساس قیمتهای بهمن سال گذشته است صحیح نیست. هاوال H2 توسط گروه خودروسازی بهمن با همکاری برند چینی هاوال، جز با کیفیتترین شاسیبلندهای چینی محسوب میشود. این جعبهدنده با مهندسی گروه HPT کره طراحیشده و در حال حاضر توسط DAE چین مونتاژ میشود. پلتفرم PF ۱ یکی از مشهورترین و پرکاربردترین سازههای مشترک محصولات گروه PSA است که در قراردادهای برجامی اجازه بهرهبرداری از آن به خودروسازان داخلی داده شد. حالا که کشور ترکیه که همسایه و دوست و شریک اقتصادی ایران است، توانسته یک خودرو را صفر تا صد طراحی کند، این بار تیم طراحی و توسعه ایران خودرو با استفاده از پلتفرم پژو ۲۰۰۸ و ۲۰۸ و ۳۰۱ توانسته سه خودرو جدید بانامهای عجیب K 125، K123، K 120 را در سال ۹۹ وارد بازار کند. بهطور کلی بد نیست بدانید که خودروهای کراس اور، معمولا سبکتر از SUV ها هستند و پلتفرم اصلی آنها مشابه خودروهای سواری معمولی (سدان) است.

نسل دوم این شاسیبلند چینی که با ظاهری بهتر و رفع مشکلات نسل اول در بازار ایران حضور یافت، توانست بازار شاسیبلندهای زیر 60 میلیون تومان آن زمان را در دست بگیرد. این شاسیبلند چینی در سالهای ابتدایی حضور خود، به دلیل قیمت مناسب و همچنین عدم حضور رقبای قدرتمند در این رنج قیمتی بهراحتی توانست به یکی از پرفروشترین شاسیبلندهای چینی بازار ایران تبدیل شود. به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» برخلاف ایران در طول این سالها ترکیه رویکرد مونتاژ محور را اتخاذ کرده که البته به دلیل حضور و سرمایهگذاری کمپانیهای پیشروی جهان، بسیار موفق عمل کرده است.

مورد دیگر استفاده از قطعاتی است که به طور کامل با سیستم ماشین هماهنگی ندارند، و این میتواند باعث تولید صدای بی کیفیت شود. هاوال را می توانیم به عنوان خودرو شاسی بلندی معرفی کنیم که به خصوص در بین خانم ها طرافداران بسیاری دارد. البته همانقدر که هایما S7 از نظر ظاهری خوب و مناسب است، از لحاظ مشخصات فنی کمبودهایی دارد. از ویژگی های اصلی این خودرو می تواند به اعتبار بالای برند، قدرت موتور، جادار بودن، جذابیت ظاهری و امکانات رفاهی و سرگرمی فراوان اشاره کرد. پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای نسبت به قبل از لحاظ ظاهری ارتقا پیدا کرده و جذابتر شده است. البته ایران خودرو اعلام کرده است که قصد دارد بر روی این کراس اوور جمعوجور تک دیفرانسیل از نمونه بنزینی TC7 پلاس با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر استفاده کند. بیت ران – حبیب جلایی معاون طراحی مهندسی و خودکفایی ساپکو با اشاره به وضعیت داخلی سازی پروژه تارا، با بیان اینکه پنج مگاماژول برای این محصول تعریف شده، گفت: در مجموع این مگاماژول ها، ۸۲۵ قطعه و مجموعه در دستور کار خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قرار دارد.

این شاسی بلند لوکس مجهز به موتور قدرتمند 4 هزار سی سی است که توانایی تولید 271 اسب بخار را دارد. اولین شاسی بلند کمپانی پژو در ایران، همین پژو 2008 است که با موتور توربو شاٰرژ THP165 عرضه میشود. این خودرو به دلیل اشتراکات فنی کامل با پژو ۲۰۶، خیلی زود نظر مسئولان شرکت ایران خودرو را جلب کرد و با نام پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۸۹ به بازار ایران اضافه شد. این خودرو به دلیل ویژگیهای فنی خوبی که داشت و همچنین به خاطر قیمت پایین، خیلی زود مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت. با اینکه در لیست ارائه شده لیفان X60 به خوبی عمل نکرده و از خودروهای بی کیفیت چین شناخته شد، اما در بین شاسی بلندها دارای قیمت مناسبی است. پس از شتاب خوبی برخوردار است.

لکسوس آر ایکس 350 دارای یک موتور قدرتمند 3500 سی سی 6 سیلندر است که توانایی تولید 275 اسب بخار را دارد که در نتیجه از شتاب و سرعت بالایی برخوردار است. با اینکه در کشور تولیدکنندگان معتبر و مطرح خودرو وجود دارند و حجم بالایی از تقاضای خرید خودرو را پوشش می دهند، اما بااینحال صنعت خودرو ایران اتکای بسیار زیادی به خودروهای وارداتی دارد. نمونههای جدیدتر این SUV دارای پیشرانه 2.4 لیتری هستند و معادل 169 اسب بخار قدرت دارند. هایما S7 توربو از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 1795 سیسی بهره میبرد که این موتور قادر به تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. نسل سوم تیگو 3 که به ام وی ام X33 اسپرت مشهور است با ظاهری مدرنتر و سقف زیبای دورنگ، این روزها با قیمت حدودی 450 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. همانطور هم که انتظار می رود این خودروها دارای جذابیت های ظاهری در طراحی و یا امکانات رفاهی چشمگیری نبودند. یکی از مهمترین دلایل خرابی پخش خودرو به دلیل خرید قطعات بیکیفیت و چینی است که پس از مدتی از استفاده دچار نقص و خرابی میشوند.