دکوراسیون خانه ویلایی

در سبک دکوراسیون روستیک بیشتر از چوب و سنگ های تزیینی استفاده می شود، استفاده از این سبک بیشتر برای محیط و شهر های تاریخی و همچنین شهر های شمال ایران توصیه می شود. در واقع ویژگی اصلی سبک روستایی و روستیک یک خانه ساده و بی آلایش است که تا جایی که امکان دارد از سنگ و چوب در طراحی فضا استفاده شده است و میتوانید در این خانه از وسیله های کهنه و رنگ و رو رفته استفاده کنید تا این فضا را اصیل تر نشان دهید. لوازم استفاده شده در سبک مدرن که از قرن بیستم شکل گرفت غالبا نرم، واضح و براق هستند و بیشتر آن ها رنگ ملوی کمرنگی دارند. در مجموع سه عبارت معماری داخلی، طراحی و دکوارسیون داخلی در رابطه با سازه ها وجود دارد، که به نظر یکسان می رسند اما از لحاظ معنا و کارکرد تفاوت هایی دارند که در ادامه برایتان آورده ایم. در این مورد بررسی قوانین ایمنی، عایق بودن نسبت به صوت، حرارت، نورپردازی مورد ارزیابی قرار میگیرد و در آخر انتخاب وسایل و لوازم دکوری و روش چیدمان آن ها انجام می شود.

در دکوراسیون منزل با کمی برنامه ریزی و با پیروی از همان مراحلی که طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای استفاده می کنند، شانس موفقیت بسیار بیشتری خواهید داشت. در ادامه توضیح مختصری از نقش عوامل مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی خانه در قسمتهای آشپزخانه و اتاق خواب خواهیم داشت. اگر برای طراحی داخلی پروژه تان خودتان بخواهید دست به کار بشوید، درد سر ها و مشکلات زیادی را برایتان در پی خواهد داشت. معماری داخلی به پروژههای فضاهای تفریحی، خانه ها و بنا های اداری ارتباط پیدا می کند. رنگ هایی که طراح برای خانه های خاورمیانهای گزینش می کند غالبا تند مانند بنفش، قرمز و حتی نقش های اسلیمی هستند. رنگ مبلمان معمولا آتشین هستند. معمولا تخت فضای زیادی از اتاق را اشغال میکند و مهمترین بخش چیدمان اتاق خواب به شمار میآید. گرچه که شما محدودیتی در استفاده از رنگ های دیگر ندارید اما اگر قصد دارید دکوراسیونی مطابق با این سبک داشته باشید بهتر است از پالت رنگی مخصوص این سبک استفاده کنید. استفاده از فرش ها یا کوسن های با طرح های متضاد و عموما با رنگ های گرمی مانند نارنجی یا قرمز،استفاده از انواع تابلوها یا آویزهای دستساز که هر کدام ریشه باستانی دارند و همچنین استفاده از انواع گیاهان هوازی یا گیاهان با خواص های دارویی، مخصوصا به صورت آویز با انواع نگهدارنده های مکرومه، یا در گلدان های سفالی یا حصیری بسیار رایج است.

برای نمونه در تهیه مبلمان، یک دکوراتور صرفا وظیفه دارد نوع، رنگ و ساختار مبلمان را انتخاب کند اما یک مهندس طراحی داخلی بسته به اوصول و قوانین موجود، به ارزیابی کاربرد، هدایت دما، اشتعال پذیری، ماندگاری، الزامات برقی و مسائل علمی و تخصصی آن نیز می پردازد. برای نمونه در این سبک از اجزای ساده شیشه و استیل استفاده می شود و در کنار آن ها مبلمان مخمل با رنگ های خنثی نیز قرار داده می طراحی داخلی خانه ویلای شود. در این سبک شاهد پارچه های گران بها، مخمل و گلدوزی شده نیز خواهیم بود. از خصوصیات آشکار این سبک می توان به استفاده از مبلمان مجلل مخملی و عتیقه جات گران قیمت اشاره نمود. این سبک زندگی مجلل فرانسوی ها و انگلیسی ها را القا می کند که کلیه لوازم دکوری خانه خود را با حساسیت و هزینه بالا برمی گزیدند. در طراحی این سبک تمایل بسیاری به لوکس و مجلل بودن دیده می شود. نور: رنگها و هر چیزی که در این زندگی است، بدون نور دیده نمیشوند. به همین خاطر از بارز ترین ویژگی های این سبک که نه تنها در محیط های مسکونی و بلکه در محیط ها و سازمان های اداری نیز بسیار محبوب است، می توان به محیط هایی با سقف های بلند، پنجره های بزگ و کشیده با قاب های فولادی، استفاده از مصالح ساختمانی بدون هیچ پوشش یا متریال های شبه آن مانند ستون های بتنی یا دیوارهای آجری، استفاده چشمگیر از فولاد و چوب های طبیعی، استفاده از مبلمان با پوشش چرم و استفاده از رنگ های تیره مانند مشکی، خاکستری، قهوه ای،خرمایی رنگ طبیعی چوب و …

متریال محبوب این سبک چوب هایی با رنگ های روشن و طبیعی است. بیشتر افراد در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند. را تعویض نمایید. ایده بازسازی خانه قدیمی با تعویض لامپ ها نیز یک ایده فوق العاده می باشد. این سبک منحصربه فرد، به ما ایرانی ها بسیار پیشنهاد می شود چراکه عناصر اصلی این سبک، فرش دست بافت ایرانی، گلیم، پشتی یا تخت با بالشتک های طرح سنتی، ظروفی با نقش و نگار قدیمی و حکاکی شده هستند. کوسن هایي به رنگ آبی و با طرح هاي متنوع، فرش ایرانی سنتی، آینه هاي دکوراتیو روی دیوار، میزهای کنار مبل و میز تلویزیون از اجرای اصلی دکوراسیون نشیمن این خانه میباشند. رنگ های گرم و زمینی مانند نارنجی روشن،زرد آفتابی، قرمز، سبز،فیروزه ای با ترکیب رنگ های خنثی و آرام مانند چوب طبیعی و خاکی برای جلوگیری از خستگی و دلزدگی و همچنین ایجاد تعادل در رنگها پالت رنگی این سبک را تشکیل می دهند. همچنین به جای لوستر های خیلی بزرگ می توانید از نورهای مخفی و یا هالوژن استفاده کنید. اگر می خواهید طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط به صورت حرفه ای انجام شود باید از خدمات و ایده های شرکت ها و کارشناسانی که در این عرصه فعالیت دارند، استفاده کنید، تا پروژه خانه یا محیط کاری شما با دانش و خلاقیت خود طراحی کنند.

البته یکی دیگر از خصوصیات این سبک، استفاده از تضاد رنگ ها می باشد تا فضا بیش از حد خنثی نباشد و چشم انداز متعادلی ایجاد شود. رنگ غالب این سبک، سفید است. این منزل دوبلکس مخصوص یک خانواده جوان در مسکو طراحی شده که شاخصه ی اصلی طراحی استفاده از رنگ سفید و متریال چوب و همچنین بهینه سازی فضا بدون دیوار جدا کننده در فضا بوده است. طراحان داخلی متخصص و دکوراتور باتجربه، دوره های لازم برای دکوراسیون داخلی را پشت سر گذاشته اند و با بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی آشنایی دارند. طراحی پلان باز برای خانه های کوچک به این صورت است که از گذاشتن دیوار در قسمت های گوناگون منزل تا حدودی خودداری می شود و اکثراً در خانه های کوچک از پلان باز در بین آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده می شود که این مدل آشپزخانه به جزیره معروف هستند و شما میتوانید با گذاشتن مبلمان فضای اتاق نشیمن را از آشپزخانه جدا کنید. این آشپزخانه ها بدون دیوار می باشند از این رو با فضای نشیمن و سالن پذیرایی تلفیق شده اند و وسایل در فضای آشپزخانه باید به گونه ای چیده شوند که باعث شلوغ شدن فضای منزل نگردند.

تابلوهای خود را به هیچ عنوان روی دیوار شاخص نصب نکنید. فراموش نکنید که این سبک ها شما را محدود نمی کنند و شما این امکان را دارید تعدادی سبک را باهم تلفیق نمایید و سبکی نو طبق سلیقه خود ایجاد کنید. پس باید با انواع سبک های آن آشنا باشید که هر یک از آن ها باهم تفاوت هایی دارند. آینه با عنصر انعکاسی خود می تواند نور بیشتری را در طراحی خانه های کوچک ایجاد کند و با گستردگی انعکاس تصاویر بعد جدیدی را در خانه شما ایجاد می کند. در متن های بالا گفتیم که استفاده کردن از قالی و یا فرش های دستبافت محلی در ایوان و یا حیاط باغ شما می تواند ایده مناسبی باشد؛ از این ایده می توانید در فضای داخلی خانه نیز استفاده کنید. بوهمین ترکیبی از رنگ های روشن، طرحدار، طبیعی و چندلایه از فرهنگ های مختلف است. پالت های رنگی به کار رفته شده در این سبک، غالبا رنگ هایی جذاب همچون بنفش، قرمز و فیروزه ای دارند، جالب است بدانید به آسانی و صرفا با رعایت چند نکته میتوان دکوراسیون هالیوودی داشت. انجام دکوراسیون داخلی با دکوراتورهاست و صرفا به کار های ظاهری می پردازند یا پلن مهندسان معماری داخلی را پیاده سازی می کنند.

مدل پرده اتریشی از انواع پرده ها با طرح شیک و بی نظیر می باشد و اگر شما تمایل دارید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان تغییرات مثبتی را انجام دهید بهتر است این مدل پرده را برای نصب روی پنجره ها انتخاب کنید. اما در سبک اسکاندیناوی راحتی و گرمای محیط بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از پالت های رنگی دیگر محدودیتی ندارد و شما به اندازه ای که بتوانید محیط را از بی روحی و سردی خارج کنید می توانید در برخی از المان ها از رنگ های گرم استفاده کنید. استفاده از چوب های طبیعی رنگ روشن در این سبک بسیار متعارف است. وجود آینه در تمامی اتاق ها، حتی در اتاق پذیرایی، از دیگر علایم خانه های سنتی است. خانه های دوبلکس خانه هایی با دو طبقه هستند که از طریق یک راه پله به همدیگر وصل می شوند. یک نکته بسیار مهم در طراحی راه پله خانه دوبلکس استفاده حداکثری از آن است. قبلا درباره روش های دیزاین خانه به طور کامل صحبت کردهایم. به همین خاطر در این مقاله به توضیح چند خطی درباره هر سبک بسنده کرده و در آینده هر سبک را به طور کامل و مفید در مقالات جداگانه بررسی خواهیم کرد.

اتاق خواب ها نیز به خاطر حضور چوب رنگ روشن، رنگ خاکستری دیوار و پرده ها و همینطور درب سبز رنگ فوق العاده شیک و گرم دیده می شود. در سبک مینیمال همانطور که از اسمش مشخص است رنگ ها و المان ها بسیار ساده هستند و غالبا از ظاهری خنثی برخوردارند و زرق و برق ندارند. این سبک پر از حس نوستالژی است، در این سبک شاهد برخی از المان ها مینیمال بوده و بی آلایش بودن نیز یکی از پارامتر های مهم رعایت شده در سبک قرن بیستمیِ دکوراسیون داخلی میباشد. این سبک مشابه سبک کولی وار است، با این تفاوت که شبی شیک بیشتر خانومانه به حساب میآید. ویلای برادر کوچکتر در زمینی قرار می گرفت که از سمت ورودی آن زمینی تودلی به حساب می آمد و در گودی می نشست اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف بود. در این مدل سادگی نحوه زندگی ساده مردم شمال اروپا نشان داده میشود و در طراحی تلاش طراح بر این است که از نورپردازی طبیعی و وسایل چوبی و پلاستیکی و استیل ساده استفاده کند. مبلمان این سبک قدیمی با رنگ های کرم و سفید و شیری هستند و لوازم دکوری آن ها وسایل تزئیینی عتیقه است.

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟ با این وجود درصورتی که در حین بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با تجربه جالبی روبرو شده اید با ما در میان بگذارید. پیشنهاد ما این است که قبل از صرف وقت و هزینه زیاد برای یادگیری دکوراسیون داخلی، هدف خود را مشخص کنید؛ آیا میخواهید آشنایی کلی با این رشته پیدا کنید تا بتوانید محیط اطراف خود را به خوبی دکوراسیون کنید یا میخواهید متخصص این امر شوید و با اصول طراحی دکوراسیون آشنا شوید؟ اما هدف از این مطلب آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون محبوب و ویژگی های کلی آن هاست.

درست زمانی که تولید متریال های جدید رونق جدیدی در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد و مهاجرت از روستا ها به شهرها بیشتر شد. جالب است بدانید کلمه بوهمین به افرادی اطلاق می شود که از لحاظ اجتماعی افرادی نا متعارف هستند و بیشتر کارهای هنری می کند. با توجه به خواسته های آن ها طراحان نمونه های مختلفی را اتود کردند و پس از برگزاری جلسات متعدد و تغییراتی که اعمال شد طرح به تأیید نهایی رسید و بازسازی دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده آغاز گشت. در این صورت بهربردار ترجیح می دهد تا زمان پیاده سازی طرح نوسازی را با یک فرایند بازسازی به تعویق بیاندازد. در خیلی از مواقع افراد این سبک را با سبک مینیمال به اشتباه می گیرند. اما مبلمان در سبک کلاسیک مدرن تمایل به قدیمی بودن با جزئیات ساده دارند تا جلوه­ای از ظرافت و سادگی را به نمایش بگذارند. نکته: تمامی مواردی که در بالا به آن از شاخه های نوری به آن اشاره شد، همگی در ایجاد یک فضای زیبا، دلفریب و منحصر به فرد نقش به سزایی دارند. زمانی که یک کارشناس طراحی داخلی خانه تصمیم به طراحی پروژه ای برای مشتری دارد، طبق احساسات و حال منحصربه فرد یک روزش طراحی پلن پروژه اش را انجام نمی دهد.

واژه لاتین “decorare” با معانی آراستن، زیباسازی و تزیین کردن بوده و شخصی که وظیفه چیدمان وسایل در محیط داخلی ساختمان را دارد با بهرهگیری از این لغت لاتین “دکوراتور” نام گرفته است. سلیقه شخصی افراد تعیین کننده است. پنجره های سرتاسری نشیمن به همراه گلدان های کوچک کنار پنجره جلوه ای طبیعی ،در فضایی گرم و ملایم رقم زده است. در حالی که ارتباط های زیادی بین نقش های معمار داخلی و طراح داخلی وجود دارد، تفاوت هایی هم بین این دو رشته وجود دارد . ترکیب رنگی در حمام نیز به شکلی رعایت شده و از آبی متمایل به فیروزه ای با نام آبی آکادمیک بسیار استفاده شده است. این سبک محبوب و پرطرفدار، پیوند دهنده سبک سنتی غربی با سبک مدرن است و تعادل را رعایت می کند. مورد دوم این است که از کارفرما بخواهید شما را از مشکلات احتمالی که در طی طرح ریزی حاصل میشود، مطلع کند. مواد و متریال و مصالح اولیه و هزینه اجرای کارکنان هزینه اصلی بازسازی دکوراسیون داخلی و یا اجرای طرح های دکوراسیون داخلی را تشکیل میدهد. برخی از خانه های امروزی به شکل ویلایی، بعضی از آن ها به صورت دوبلکس و بیش تر آن ها به صورت آپارتمانی ساخته می شوند.

اشیای دکوری و وسایل منزل ازجمله مبلمان باشکوه تا حد امکان از چوبهای تیره، رنگ های عمیق و تیره مانند زرشکی، آبی نفتی یا طلایی سیر هستند. عدم شناخت سبک های دکوراسیون داخلی باعث می شود به اشتباه آیتم ها و عناصر مختلف چند سبک را با هم استفاده کنید یا از رنگ های اشتباه استفاده کنید. در دنیای امروز و پررنگ شدن جایگاه هنر در زندگی های روزمره، اقبال به آموزش دکوراسیون داخلی نیز افزایش چشمگیری یافته است. شاید بی دلیل نباشد که برخی افراد این سبک را به نوع و سبک زندگی سرخ پوستان شباهت می دهند. در حال حاضر بدلیل نوسانات قیمت بازار ، نمی توان قیمت دقیقی از طراحی نما ساختمان شما محاسبه کرد ولی در ادامه سایت تخصصی طراحی نما دژار برخی هزینه های تخمینی و مراحل را برای شما بازگو میکنیم . در این طراحی از سنگ مرمر حکاکی شده برای دیوارهای بیرونی و داخلی و تندیس های هخامنشی و باستانی استفاده می شود.

Advantages of local domestic helper.