تاثیر ابزار و ماشین آلات کشاورزی مدرن بر کیفیت نهایی نهال

تاثیر ابزار و ماشین آلات کشاورزی مدرن بر کیفیت نهایی نهال

امروزه باغداری به دلیل ارزش تجاری و اقتصادی بالا و همچنین تضمین امنیت غذایی بسیار رونق یافته است. دوره نهفتگی یا کمونمجهز به ابزار و ماشین آلات کشاورزی مدرن انواع نهال های میوه تکثیر و تولید می شود تا در اختیار باغداری و باغداری قرار گیرد تا از طریق کشت و توسعه آنها محصولاتی با کیفیت، قابل فروش و صادراتی به دست آید و از این طریق علاوه بر افزایش تقاضای بازار از بسیاری از واردات غیر ضروری جلوگیری شده است جایگاه بالا در بازار صادرات برای باغداران.

تاثیر ابزار و ماشین آلات کشاورزی مدرن بر کیفیت نهایی نهال

ابزار و ماشین آلات باغبانی وسایل مکانیکی هستند که به عملیات باغبانی سرعت می بخشند و کشاورزان را با کیفیت و کارایی بالاتری به کار می اندازند. با وجود چنین ماشین‌آلات کشاورزی و انقلاب صنعتی، روش‌های سنتی و قدیمی به تدریج منسوخ می‌شوند و با استفاده از این ابزار، کاشت، کاشت و برداشت در سطح باغ با کیفیت بالاتر، سریع‌تر، با راندمان بیشتر و با کمترین هزینه انجام می‌شود. خطر. هزینه های نیروی کار.

ماشین آلات آماده سازی خاک برای کاشت نهال:

در نهالستان مرکزی و مطمئن بالیز نهال به دلیل سطح زیر کشت زیاد، نهال ها مجهز به جدیدترین ماشین آلات می باشند. آماده سازی خاک برای کاشت نهال استفاده می کند

برای تسطیح خاک، تسطیح آن و حذف کلوخه های جامد خاک از انواع ماشین آلات و ابزار آلات مختلف مانند: گاوآهن، تیلر، گاوآهن برگشت پذیر، دیسک هارو، غلتک، چنگک، پنجه، حتی پنجه استفاده می شود. خاک و لایه های سخت آن تسطیح شده و شیب زمین در حد استاندارد قرار می گیرد سپس با کمک ابزار دستی مانند بیل و بیل تمام علف های هرز جمع آوری شده و بستر کاشت آماده می شود.

ماشین آلات کاشت نهال

برای کاشت تعداد زیادی نهال در هکتار، معمولاً در نهالستان کاشت نهال با استفاده از ماشین های خودکار می توان سرعت و کیفیت کار را تا حد زیادی بهبود بخشید. نهال ها با استفاده از ماشین آلات مانند نشاء کاری و حفر چاله رشد می کنند.

  • دستگاه چالکان:

از جمله پرکاربردترین آنها می توان به دستگاه های حفاری اشاره کرد که در پشت تراکتور نصب می شوند و سوراخ هایی به عمق یک متر برای کاشت نهال با مته قوی حفر می کنند. به کمک این دستگاه ها گودال های عمیق، منظم و کاملاً یکنواخت در فواصل معین در باغ ایجاد و بستر کاشت آماده می شود.

  • دستگاه نهال:

دستگاه‌ها و ماشین‌های مدرنی که در نهالستان‌ها برای تولید نهال استفاده می‌شوند، دستگاه‌های کاشت و برش نهال هستند. این ماشین ها تراکتور هستند و با فرآیند بازکردن شیار، نهال ها و قلمه ها را به صورت اصولی و در عمق مناسب در خاک قرار می دهند. با کمک این دستگاه ها فرآیند پیوند در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و در نتیجه از شوک حرارتی و آسیب به ریشه ها نیز جلوگیری می شود. کاشت نهال با چنین وسایلی منجر به تثبیت و لنگر انداختن بهتر نهال ها در خاک می شود.

  • دستگاه نهال:

این دستگاه یک تراکتور با تیغه U شکل است و برای نهال هایی که در ردیف منظم کاشته می شوند استفاده می شود. مکانیسم این دستگاه لرزش دارد و با استفاده از محور تراکتور آن را با حداقل نیروی کششی و آسیب به ریشه نهال از خاک بیرون می کشد. سپس از طریق یک فرآیند مرتب سازی، یعنی انتخاب نهال های باکیفیت و سالم و آماده سازی آنها برای عرضه، انتخاب می شوند، یا برای نگهداری به سردخانه های ادغام شده در نهالستان فرستاده می شوند.

تاثیر ابزار و ماشین آلات کشاورزی مدرن بر کیفیت نهایی نهال

دستگاه هرس تراکتور در هرس نهال

هرس نهال یکی از عملیاتی است که برای حذف برگ های اضافی، بیمار و ضعیف انجام می شود تا رشد و باردهی نهال را تسهیل کند. معمولاً در باغ‌های مدرن و وسیع، عملیات هرس طولانی‌مدت طول می‌کشد و به دلیل بلندی درختان می‌تواند کاری خطرناک و طاقت‌فرسا باشد. با استفاده از هرس تراکتوری می توان هرس بسیاری از درختان را با دقت و سرعت انجام داد. این دستگاه دارای دو چنگک برش عمودی است که به قسمت جلوی تراکتور متصل شده و با گرفتن نیرو از سیستم هیدرولیک تراکتور و انجام عملیات هرس کنترل می شود.

ماشین آلات مورد استفاده در رشد نهال

تحصیلات نهال یکی از دوره های مراقبتی است که باغبان به آن تسلط دارد تا نهال در بهترین حالت رشد کند. بنابراین در این دوره نیز عملیات سرایداری می تواند با استفاده از ماشین آلات جدید و پیشرفته از نیروی کار باغدار بکاهد و در نتیجه باغ مدرن و مکانیزه با نیروی انسانی کمتر و هزینه کمتر مدیریت شود.

دستگاه های سمپاشی معمولا دارای ظرفیت ها و قابلیت های متعدد بوده و به صورت بنزین و برق عمل می کنند و از طریق مکانیسم سمپاشی می توان از سموم شیمیایی محلول برای درختان و نهال های بیمار استفاده کرد و یا سم پاشی دوره ای و مقاومتی را برای جلوگیری از ورود آفات انجام داد. و بیماری ها این کار در افزایش کیفیت و استحکام نهال بسیار موثر است.

  • سیستم آبیاری نوین برای آبیاری نهال

سیستم های نوین آبیاری یکی از مهم ترین ابزارهای پیشرفته به شمار می روند که توانسته اند سهم قابل توجهی در افزایش بهره وری باغ داشته باشند. این سیستم ها به عنوان سیستم های قطره ای یا بارانی یا به عنوان کنترل کننده دما و رطوبت خاک استفاده می شوند سیستم های آبیاری نهال انجام می دهند و به این ترتیب هدر رفت آب کاهش می یابد و نهال ها در صورت نیاز به بهترین شکل آبیاری می شوند.

کود دهی نهال با دستگاه کود

برای افزایش کیفیت، استحکام، استقامت و بهره وری نهال غنی سازی نهال غذا دادن به او بسیار مهم است. استفاده از کودها معمولاً بر اساس نتیجه آنالیز خاک صورت می‌گیرد تا کمبود آن مشخص شود و بر اساس آن نیاز بتوان از ماده غذایی استفاده کرد. بنابراین در این راستا ماشین کود یکی از دستگاه های پیشرفته ای محسوب می شود که عملیات کوددهی را در سطح باغات و نهالستان ها تسهیل می کند و کوددهی می تواند از بسیاری از سموم مضر شیمیایی جلوگیری کرده و با تقویت درخت از بیماری ها و هجوم بیماری ها جلوگیری کند. عوامل ایجاد کننده با کمک این دستگاه می توان از انواع کود حیوانی در کانال کمپوست یا ترانشه ایجاد شده در سایه درخت استفاده کرد تا با کمک این دستگاه بهره وری باغ را افزایش داده و ساختار و کیفیت باغ را بهبود بخشد. خاک. این دستگاه همچنین می تواند کیفیت کودهای مصرفی را با امکان خردایش و آسیاب افزایش دهد.

مزایای استفاده از ماشین آلات

استفاده کنید ماشین آلات کشاورزی مدرن باعث توسعه باغات و توسعه مکانیزاسیون شده به حدی که به کمک آن می توان شاهد افزایش تناژ تولید سطح زیر کشت بود. از جمله مزایای استفاده از این ابزار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. راندمان تولید و کیفیت محصول را افزایش می دهد.
  2. جلوگیری از واردات غیر ضروری و کسب جایگاه ویژه در بازارهای صادراتی
  3. افزایش بهره وری و تسریع در کشت و بهره برداری از نهال های میوه
  4. کاهش هزینه های تولید
  5. جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی برای کاهش هزینه های نیروی کار در این گونه پارک ها می باشد.
  6. با کمک این دستگاه ها می توان از منابع طبیعی موجود مانند انرژی، آب و کود به شیوه های صحیح بهره برداری کرد و محیط زیست را حفظ کرد.

تاثیر ابزار و ماشین آلات کشاورزی مدرن بر کیفیت نهایی نهال

نتیجه

نهالستان برجسته، دارای مجوز و باسابقه بلیز نهال یکی از مراکز تولیدی است که در راستای تولید نهال و افزایش کیفیت و کیفیت نهال، از جدیدترین ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی و متخصصین بالقوه کمک گرفته است و توسط تولید و ارائه نهال های با کیفیت در مسیر توسعه باغبانی، موضوع را مثبت می کند.

تماس با بالیز نهال:

09144501003

09144501009

منبع: paliznahal.ir

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247643/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%84

Useful reference for domestic helper.