بهترین ماشین های شاسی بلند در ایران که سواری عالی دارند بلاگ دیوار | ebtekarkhodro

پس برای آشنایی با مجله خبری ابتکار خودرو خودروهای ایرانی شاسی بلند، در ادامه محصولات این دو شرکت را به‌طور جداگانه معرفی می‌کنیم. هیوندای توسان یکی دیگر از محبوب ترین و پرطرفدارترین شاسی بلندها در ایران می باشد که تا به حال در سه نسل مختلف به بازار داخلی وارد شده است. این خودرو شاسی به دلیل طراحی داخلی و ظاهری بسیار جذاب و مدرنش توانسته است تا نظر جوانان علاقه مند به خودروهای شاسی را به خود جلب کند. همچنین این خودرو از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی در زمره بهترین‌های بازار خودروهای شاسی قرار دارد و لذت سواری و رانندگی در آن به خوبی احساس می شود. میانگین مصرف سوخت هیوندا توسان 2018 حدود 8 لیتر است که کم مصرف بودن این خودرو شاسی را نشان می دهد.

  • رنو داستر یا داچیا داستر، اولینماشین شاسی ‌بلند مشترک بین رومانیایی‌ها و فرانسوی‌ها است که روی پلتفرم رنو تندر 90 شکل گرفته ‌است و نسل یکم آن نیز، اولین بار در سال 2010 به بازارهای جهان عرضه شد.
  • از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی نیز توسان کم و کاستی ندارد و جزو برترین های بازار محسوب می‌شود.
  • در سوی دیگر کیا سورنتو از موتور GDi یا تزریق مستقیم بهره می‌برد که راندمان بالاتری نسبت به حالت عادی دارد اما در سوی دیگر برای سوخت آن بایستی از بنزین سوپر استفاده کنید.
  • تیگارد X35 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بهره‌مند است که به توربوشارژ نیز مجهز است.

همچنین در بخش فنی از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری بهره می‌برد که دارای حداکثر توان خروجی 128 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌مترمی باشد. قیمت سانگ یانگ تیوولی در بازار کشورمان در تیپ فول آرمور حدود ۳۳۵ تا ۳۵۵ میلیون تومان است. تویوتا پرادو نسل چهارمی که در بازار ایران حضور دارد، به یک پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری مجهز شده است. این موتور نیرویی معادل ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک جعبه‌دنده ۵ سرعته اتوماتیک به‌علاوه دو عدد دیفرانسیل با قفل مرکزی به‌سوی هر چهارچرخ ارسال می‌شود.

رنو کولیوس

تمامی تریم های این خودرو از موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری با 280 اسب بخار خروجی و گشتاور 262 پوندفوت استفاده می کنند. کیا سورنتو از دیگر پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند در ایران می باشد که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است. کیا سورنتو یک شاسی بلند راحت و جادار است تکان‌های بدنه آن در کمترین حد ممکن می باشد وانتخابی مناسب برای خانواده های پرجمعیت در سفرهای جاده ای به شمار می آید. سیستم تمام چرخ محرک با قابلیت پیش‌بینی و تشخیص قدرت مورد نیاز هر محور در مسیرهای خاکی، برفی یا حتی یخی، رانندگی را با این شاسی بلند محبوب را آسان‌تر کرده است. همان‌طور که در متن اشاره شد، دو شاسی بلند 7 نفره یعنی فیدلیتی پرایم و کیا سورنتو در لیست کرایه خودرو ناواران قرار داده شده‌اند و مشتریان می‌توانند در صورت نیاز، این خودروها را از ناواران اجاره کنند.

۳ – هیوندای توسان

ماشین شاسی بلند هیوندای توسان، یکی از پرطرف‌دارترین ماشین‌های شاسی‌بلند بازار کشور است که تاکنون، در سه نسل مختلف راهی بازار داخلی شده ‌است. هیوندای توسان از لحاظ طراحی داخلی و ظاهری، بسیار جذاب و مدرن است و با تکیه ‌بر همین توانایی، موفق شده است طیف کثیری از جوانان را به سوی خرید توسان جذب کند. از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی نیز توسان کم و کاستی ندارد و جزو بهترین‌های بازار محسوب می‌شود.

مصرف متوسط هایما S7 توربو 9.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با داشتن باک 61 لیتری دارای برد متوسط 630 کیلومتر است. مصرف ترکیبی این خودرو 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به باک 55 لیتری آن، برد متوسط 850 کیلومتر با هر باک پر را خواهد داشت. تنها نکته منفی اصلی خودرو قیمت آن بوده که نزدیک به قیمت خودروهای یک سایز بزرگتر از خود است و در بین رقبای خود خودروی گران قیمتی محسوب می‌شود.

http://borna-news.ir