تولید باتری های کوچکتر با برد 40 درصد بیشتر

تولید باتری های کوچکتر با برد 40 درصد بیشتر

نرخ رشد فناوری باتری خودروهای الکتریکی سریعتر از نرخ رشد فروش این خودروها است. هر روز یک پیشرفت جدید و کاربردی در زمینه باتری خودروهای الکتریکی ارائه می شود. فناوری های جدید به خودروها و شرکت ها کمک می کنند تا فرآیند تولید را آسان و ارزان کنند و البته عملکرد باتری را افزایش دهند.

از اتوماسیون فناوری تولید باتری گرفته تا مواد جدید برای این باتری ها، در یکی دو سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و امیدها برای جایگزینی خودروهای الکتریکی با محصولات احتراق را افزایش داده است.

همانند فناوری باتری تلفن همراه، به زودی شاهد شارژ سریع و عمر باتری بیشتر خواهیم بود. دور از ذهن نیست که انتظار داشته باشیم طی یکی دو سال آینده، بسیاری از خودروهای الکتریکی تنها با 10 دقیقه شارژ، مسافتی بیش از 1500 کیلومتر را طی کنند.

اخیراً پاناسونیک در راستای توسعه صنعت باتری، اقدام به خرید Titan Silicon از سیلا کرده است. سلا می گوید افزایش 20 درصدی مسافت سفر امروز و افزایش 40 درصدی در آینده امکان پذیر است.

پاناسونیک یک قرارداد تجاری برای تولید آندهای نانومیله سیلیکونی با کارایی بالا با سیلا، یک شرکت تولید مواد باتری خودروهای الکتریکی نسل جدید امضا کرده است.

هدف پاناسونیک افزایش قابل توجهی در چگالی انرژی است که انتظار دارد خودروسازان را قادر به ارائه “عملکرد خودروهای الکتریکی بی نظیر” با “افزایش چشمگیر برد خودرو” و کاهش زمان شارژ کند.

سیلیکون تیتان چیست؟

باتری لیتیوم یونی از سه جزء اصلی تشکیل شده است: آند، الکترولیت و کاتد. آند معمولاً گرافیت یا گرافیت با افزودنی های سیلیکونی برای بهبود چگالی توان است.

Sila Titan Silicon یک جایگزین گرافیت آند است که برای تولید انبوه طراحی شده است. با استفاده از این فرمول، باتری های کوچکتری تولید می شوند که سریعتر شارژ می شوند.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، مواد آند غنی از سیلیکون سیلا برای باتری‌های لیتیوم یونی نسل بعدی پاناسونیک بهینه‌سازی شده‌اند و در کارخانه سیلا در موزس لیک، واشنگتن تولید خواهند شد.

پاناسونیک مشخصات دقیق سلول های باتری آینده را فاش نخواهد کرد. اما هدف کلی آن افزایش چگالی انرژی حجمی به 1000 Wh/L تا سال مالی 2031-2031 است. در عین حال، تولید جهانی باتری های برقی پاناسونیک دو برابر خواهد شد و به 200 گیگاوات ساعت در سال خواهد رسید.

در مقاله ای از سال 2022، شویچیرو واتانابه، مدیر ارشد فناوری انرژی پاناسونیک، خاطرنشان کرد که این شرکت به دنبال افزایش تراکم توان تا 20 درصد (به احتمال زیاد از نظر حجم) است.

سلا می‌گوید: با بهبود عملکرد اثبات شده‌ای که قبلاً با Titan Silicon به دست آمده است، پاناسونیک می‌تواند گام بزرگی در جهت دستیابی به هدف 1000 W/L خود بردارد.

به گفته سیلا، Titan Silico اولین جایگزین آند گرافیت با مهندسی انبوه، با کارایی بالا و اثبات شده در بازار است.

این مشکل می تواند چگالی انرژی و در نتیجه برد خودروهای الکتریکی را تا 20 درصد افزایش دهد و جهش توسعه تا 40 درصد ایجاد کند. بهبود چگالی انرژی حجمی به این معنی است که باتری کوچک‌تر می‌شود، و هیچ حرفی در مورد چگالی انرژی گرانشی برای سبک کردن باتری وجود ندارد (ممکن است از طریق راه‌حل‌های دیگر سبک‌تر شود یا صرفاً به این دلیل که باتری از نظر فیزیکی کوچک‌تر خواهد بود).

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247555/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%DB%B4%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1