یک رول ورق گالوانیزه چندین تن وزن دارد

یک رول ورق گالوانیزه چندین تن وزن دارد

یک رول ورق گالوانیزه چندین تن وزن دارد

وزن رول ورق گالوانیزه چقدر است؟ شاید این سوال به ذهن خریداران این محصول خطور کند و باید گفت که معیارهای مختلفی در تعیین وزن هر رول دخیل است که باید به آن توجه کرد.

رول های ورق گالوانیزه محدودیت طول خاصی ندارند. اما عرض و ضخامت آن طبق استاندارد در نظر گرفته شده و در نهایت می توان انتظار داشت که وزن هر رول بین 2 تا 8 تن باشد.

با مزایای ورق گالوانیزه آشنا شوید

با انجام فرآیندی به نام گالوانیزه، ورق هایی تولید می شود که دارای استحکام و مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل مضری مانند رطوبت و اکسیژن هوا هستند که همین امر باعث می شود در ساخت لوازم خانگی و انواع خودروها بسیار مورد استفاده قرار گیرند.

فلز روی یا روی که سطح بالایی این صفحات را می پوشاند نسبت به آهن از نظر الکتریکی فعال تر است که در مواجهه با رطوبت می تواند به عنوان آند عمل کند و از زنگ زدن فلز پایه جلوگیری کند.

عمر طولانی، شکل پذیری، جوشکاری راحت و هزینه کم تعمیرات از جمله ویژگی هایی است که باعث استفاده گسترده از این ورق در کارخانه ها و کارگاه های مختلف می شود.

لازم به ذکر است که قیمت این محصولات بر اساس وزن ورق بیان می شود و کسانی که از ورق گالوانیزه برای مصارف مختلف استفاده می کنند باید برآورد صحیحی از این معیار داشته باشند.

یک رول ورق گالوانیزه چندین تن وزن دارد

تاثیر طول بر وزن رول ورق گالوانیزه

طول رول های گالوانیزه یکی از مهم ترین عواملی است که بر وزن آن ها تاثیر مستقیم دارد و با توجه به اینکه امکان سفارش در سایزهای مختلف وجود دارد نمی توان به مقدار مشخصی توجه کرد.

به طور کلی طول رول ورق گالوانیزه در نظر گرفته شده توسط کارخانه ها می تواند به 2000 متر برسد که مقدار زیادی است و می تواند تاثیر بسزایی در وزن نهایی داشته باشد.

البته باید در نظر داشت که کسانی که به دنبال خرید جزئی ورق گالوانیزه هستند معمولا مراکزی را انتخاب می کنند که رول ها را به اندازه های مورد نظر خود برش می دهند.

عرض و تاثیر آن بر وزن رول ورق گالوانیزه

عرض استاندارد رول ورق فولادی شامل 100 و 125 سانتی متر است. اما در برخی موارد می توان مدل هایی با عرض نامتعارف 109 سانتی متری را در بازار مشاهده کرد.

علاوه بر طول، با افزایش عرض واحد در هر رول، وزن نهایی ورق گالوانیزه نیز افزایش می یابد، به همین دلیل است که قبل از خرید باید اندازه دقیق مورد نیاز خود را تعیین کنید.

ضخامت و تاثیر آن بر وزن رول ورق گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه که به صورت رول هایی به فروش می رسند که ضخامت آنها بین 0.3 تا 1.2 سانتی متر است که به طور کلی یکی از استانداردهای تعیین کننده وزن رول محسوب می شود.

یک رول ورق گالوانیزه چندین تن وزن دارد

نتیجه

وزن رول ورق گالوانیزه یکی از عوامل موثر بر قیمت نهایی این محصول است که با توجه به پارامترهای مختلفی از جمله طول، عرض و ضخامت تغییر می کند، بنابراین خریداران معمولا در مورد هر رول چند کیلوگرم سوال می پرسند.

با توجه به اینکه امکان سفارشی سازی ورق گالوانیزه با ابعاد مختلف وجود دارد در صورت نیاز به استفاده از این محصول به سایت آیرون باکس مراجعه نمایید. www.ahanbox.com برای خرید می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247556/%D9%88%D8%B2%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA