کاهش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا پس از ورود به بورس

بنابراین انتظار میرود که تحت شرایط فعلی قیمت تارا اتوماتیک نیز حداقل حدود ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان از سوی ایران خودرو اعلام شود. با توجه به تغیرات صورت گرفته مبنی بر نحوه ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از شرکت ایران خودرو و الزام ثبتنام از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، نحوه و زمان تحویل خودروها توسط خودروسازان به صورت هر سه ماه یکبار و بسته به شرایط هر طرح مشخص شده است. کشوری که شرایط تولید و عرضه خودرو در آن خوب نبود. به گزارش بیدار بورس به نقل از ایرنا، محسن علیزاده در توئیتی نوشت: شورای عالی بورس و اوراق بهادار، امروز عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد. حتی در یک نگاه سرسری هم می توان فهمید که شاسی بلندها به مراتب بزرگتر از کراس اوور ها هستند.

وی تاکید کرد: قرعه کشی با همان سامانه تخصیص یکپارچه خودرو انجام میشود البته اقداماتی نیز برای بهبود ضرایب فنی و ایمنی آن انجام خواهد شد. سخنگوی وزارت صمت افزود: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نقش مهمی در کاستن از التهابات بازار خودرو و حذف واسطهها داشت، به طوری که پیش از این در ازای عرضه 20 هزار خودروی یکی از خودروسازان حدود 11 میلیون نفر برای قرعهکشی ثبت نام کردند، اما در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به ازای 176 هزار خودرو 4 میلیون نفر ثبت نام کردند که نشان میدهد این سامانه توانسته است در تنظیم بازار موفق عمل کند. به دنبال تصویب عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس، سخنگوی وزارت صمت به تشریح جزئیات موافقت این سازمان با… وی افزود: در همین راستا قطعاً هماهنگیهایی با وزارت صمت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا صورت خواهد گرفت. 15 طرح فروش خودرو از فرآیند قرعهکشی خارج شد و دولت سیزدهم توانست، طرح دولت گذشته را به بایگانی بسپارد؛ در طرحی که دولت روحانی آغاز کرد فروش خودرو به صورت قرعهکشی بود و کسانی میتوانستند در قالب این طرح شانس و اقبال خود را محک بزنند که خودرو به نام نداشته باشند، طی سه سال خرید و فروش خودرو انجام نداده و گواهینامه رانندگی هم داشته باشند.

امروزه و با قیمت بازاری این خودرو میتوان خودروهایی چون دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو پارس ELX سال سفارشی، فردا ۵۱۱ و رقیب اصلی تارا، سایپا شاهین، را خریداری کرد. این خودرو ملی که دیروز اردوغان از آن رونمایی کرد، طراحی خود ترکها بوده، اما شرکتهای معتبری چون ولئو فرانسه، پنین فارینا ایتالیا و بوش آلمان در طراحی این خودرو مشارکت داشتند. اما این طرح در هیچ دورهای موفق نبود، چرا که دلالان مسیر سوء استفاده را بخوبی پیدا کرده بودند؛ این افراد سراغ کسانی میرفتند که توان مالی خرید خودرو را نداشتند و به ازای وعده پولی که میدادند، اسم این افراد را وارد لیست قرعهکشی خودرو میکردند. از امکانات رفاهی لاماری ایما نیز میتوان به نورپردازی داخلی با 64 رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن، سیستم تشخیص صدا، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده 6 حالته، رینگ آلومینیومی 19 اینچی و فرمان کمکی برقی اشاره کرد. ایران خودرو و سایپا روز گذشته اطلاعیهای نیز در خصوص روند قرعهکشی منتشر کردند. او افزود: شرکت سایپا از دوم تیر و ایران خودرو و دیگر خودروسازان از هفته آینده در سایتهای خود اقدام به فروش خودرو خواهند کرد، بتدریج و با افزایش تولید خودرو که شاهد آن هستیم سایر طرحهای فروش خودرو نیز از شمول قرعهکشی خارج خواهند شد.

همچنین وارد کنندگان باید از کشورهایی که خودروهای به روزی دارند، واردات را انجام دهند. در پایان از شما میخواهیم که نظرات خودتان را درباره این خودروهای SUV با ما و مخاطبان پرشین خودرو به اشتراک بگذارید. وی همچنین در پاسخ به سوال درباره تعیین تکلیف واردات چهار کالایی که رفع ممنوعیت واردات آنها در دست بررسی بود، گفت: معیارهایی که مشخص میکند کدام کالاها باید ممنوعیت واردات داشته باشد در جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت مشخص شده و بر مبنای این معیارها کالاهایی که ممنوعیت آنها رفع میشود، هم به زودی نهایی و اعلام خواهد شد. منوچهر منطقی افزود: مشکل افرادی که در سامانه فروش یکپارچه بعنوان نفر جایگزین (رزرو) بودند حل شد و به همه آنها خودرو تخصیص یافت، بر این اساس علاوه بر ۱۷۶ هزار دستگاه که برای این دوره فروش تخصیص یافته بود، ۶۰ هزار دستگاه هم به افراد جایگزین اختصاص یافت. این خودرو به موتور TU5 مجهز بوده و قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت به همراه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. سانگ یانگ تیوولی در بخش فنی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بهره میبرد که دارای حداکثر توان خروجی ۳۲۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر است. این پیشرانه ۱.۶ لیتری میتواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت و همچنین ۲۵۰ نیوتن گشتاور را تولید کند و نمونه ارتقای یافته TC7 یا همان EF7 پلاس است.

اما به ادعای برخی از مالکان، تیپ ۵های فرانسوی چالاکی بیش تری دارند. از همین رو خیلی از خودروها که در قالب قرعهکشی به دست متقاضیان رسید، متقاضیان واقعی نبودند. نمایندگی ها این موضوع را انکار می کنند، اما طبق اطلاعاتی که از مردم به دست آمده حقیقت این موضوع روشن می شود. اين خرابي ها به دلايل متعددي به وجود مي آيند اما نبايد در هنگام به وجود آمدن ايراد براي ضبط خود نگران شويد چرا که اين ايرادها قابل تعمير مي باشند. چرا از سِپریس ماشین اجاره کنیم؟ به همین دلیل تصمیم داریم ازاینپس بیشتر از قبل به خودروهای داخلی بپردازیم تا رضایت شما مخاطبین عزیز مجلهٔ پدال را بیشازپیش جلب کنیم. در یک موتور در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ قطعهٔ متحرک وجود دارد که همه نیاز به روغنکاری دارند با توجه به درست کار کردن سامانه روغنکاری اما باز هم عمر مفید یک خودرو ۸ سال کار یا پیمودن ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر مسافت است. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش داریم تا پایان تیر ماه، دوباره فروش از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام شود و با توجه به افزایش تولید، تا پایان تیر، قرعه کشی دیگری خواهیم داشت.

اکثر فعالان بازار اعتقاد دارند که حذف قرعهکشی به منزله افزایش تولید خودرو است و زمانی که افزایش تولید صورت میگیرد، یعنی تقاضا و عرضه بهم نزدیک خواهد شد لذا دیگر مردم برای خرید خودرو سراغ بازار نمی آیند و از طریق طرحهای فروش نیاز خودرویی خود را تأمین میکنند، از طرفی این امر هم باید مورد تأکید قرار بگیرد که طی چند وقت اخیر بخشی از متقاضیان خرید خودرو، به جهت واردات خودرو دست نگه داشتند و منتظر هستند که ببینند دولت برای واردات خودرو چه اقدامی انجام خواهد داد و آیا خودروهای کمتر از 10 هزار دلار به ایران میرسد یا خیر. اگر ترکها به مانند ما با توجیه بازار داخل خود را از میلیاردها دلار بازارهای جهانی محروم میکردند، الان چنین خودرویی نداشتند». چندی پیش، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفته بود: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر میرسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نواسان همراه باشد. TGDi کوتاه شده عبارت Tubrocharged Gasoline Direct Injection است که به معنی پاشش بنزین توسط انژکتورها مستقیماً به داخل سیلندر و نه در مسیر جریان هوا به داخل سیلندر است که باعث افزایش راندمان و بازدهی موتور و کم شدن وزن کلی موتور به دلیل نیاز به یک سرسیلندر کوچکتر و کمتر شدن حجم خارجی و در نتیجه کاهش وزن موتور میشود.

از آنجا که دولت گذشته در تنظیم بازار خودرو ناکام بود و از سال 1397 تا 1400، نتوانست تولید را با تقاضای بازار، هماهنگ کند، تصمیم گرفت عرضه خودرو را قطره چکانی کند و مدعی شد که میخواهد با انجام قرعهکشی و در نظر گرفتن برخی شرایط، دست دلالان و واسطهها را از بازار سایت ebtekarkhodro خودرو کوتاه کند. ایران خودرو اعلام کرد سدان تارا با گیربکس دستی ظرف مدت 9.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد و مصرف سوخت آن نیز به ازای هر 100 کیلومتر به طور متوسط حدود 7 لیتر است. این مقام مسئول با بیان اینکه برنامهای که امسال وزارتخانه از خودروسازان گرفته تولید بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو است که در بهار امسال ۹۸ درصد آن برنامه محقق شده است، گفت: همانطور که پیشتر نیز گفته شد وزارت صمت برنامهریزی کرده که در سال ۱۴۰۱ قرعهکشی خودرو را بهتدریج حذف کند، البته این عبارت بهدرستی در برخی رسانهها منتقل نشده و از ابتدا نیز مقرر نبوده که از آغاز سال قرعهکشی حذف شود، بلکه بهتدریج و در طول سال این امر اتفاق خواهد افتاد. در برخی شاسی بلند ها نیز علاوه بر موتور قدرتمند از توربو شارژر نیز استفاده می شود.

خودرو تیپ 5 با ویژگیها و امکانات عالی و ایمنی که دارد، جزء سومین خودروی پرتیراژ در ایران خودرو به شمار میرود. با وجود اینکه طراحان ایران خودرو تغییرات زیادی را روی بدنه تارا اعمال کردهاند تا به کل از پژو ۳۰۱ متمایز باشد، اما در طراحی داخلی این اتفاق نیفتاده و همه چیز دقیقا همان است که در کابین سدان فرانسوی دیده میشود. هرچند از یک زاویه دیگر میتوان گفت استفاده از این سبک چراغهای پیوسته میتواند به ماشینبازها حس خوبی بدهد چراکه به نوعی یادآورد خودروهای خوشنامی نظیر میتسوبیشی گالانت، هیوندای آزرا یا محصولات دوج میباشد. از طریق سپریس میتوانید در هر تاریخی و از بین لیست خودروهای موجود، ماشین مورد نظرتان را اجاره کنید. همانطور که گفته شد نمونههای اتومات توربو این خودرو قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان پیداکرده است و از بازه این بررسی خارجشده است، اما نمونههای با گیربکس دستی آن به خاطر کارکرد بیشتر را میتوانید باقیمت ۷۰۰ میلیون تومان پیدا کنید. خودروهایی که مردم در نخستین گام حذف قرعهکشی خودرو میتوانند در قالب مشارکت در تولید از هفته پیش رو بدون قرعهکشی خریداری کنند شامل تارا اتومات، تارا دندهای، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توربو شارژ اتومات، ساینا اس، کوییک اس، کوییک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوییک با گیربکس معمولی است.

متقاضیان برای خرید این خودروها میتوانند به سایتهای فروش خودروسازان مراجعه و به خرید محصول مورد نظر اقدام کنند. تارا بهعنوان جدیدترین محصول ایرانخودرو از امسال بر روی خط تولید این شرکت قرار گرفته و در حال حاضر تنها نسخه دنده دستی آن در بازار عرضه میشود. یکی از خدمات شرکت تامین خودرو در زمینه دیتلینگ، پولیش خودرو می باشد که با بهره گیری از کارشناسان فنی زبده و بهترین مواد و تجهیزات این فرآیند روی بدنه خودرو انجام می گردد.در این فرآیند تمامی آسیب های رنگ بدنه شامل خط و خش، آفتاب سوختگی توسط پولیش کاری برطرف شده و با استفاده از واکس خودرو مشتری ظاهری براق و درخشنده پیدا کرده و محافظت می گردد. اکثر این خودروها از پلتفرم دیفرانسیل جلو استفاده کرده و با گزینه AWD نیز موجود هستند. شیشه عقب این خودرو بصورت سکوریت و نشکن تولید می شود و خطوط موجود بر شیشه عقب پژو نیز مانع بخار کردن و کاهش دید راننده می شود. کارشناسان و فعالان بازار خودرو، حذف قرعهکشی را سیگنال خوبی برای بازار توصیف کردند و گفتند:زمانی حذف قرعهکشی از طرحهای فروش اعلام شد که بازار تعطیل بود لذا روز شنبه میتوان اثر مثبت این اتفاق که کاهش قیمت است را در بازار دید.

اما مدلهای نسل چهارم به پیشرانه V6 توربوشارژ دوقلو و صندلیهای هفت سرنشین به صورت استاندارد و چهار سرنشین به صورت آپشن مجهز شده اند. طول خودرو ۴۵۰۵ میلیمتر، عرض خودرو ۱۷۴۸ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۶۶ میلیمتر میباشد وزن خودرو بدون سرنشین و باک پر ۱۱۵۰ کیلوگرم میباشد؛ دارای ۵۰ لیتر مخزن سوخت، استاندارد آلایندگی یورو۵ و فرمان خودرو برقی میباشد. شتاب قابل قبول، استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت پایین تویوتا راوفور، از جمله مزایای دیگر آن بهشمار میروند تا ضمن اطمینان از خرید محصولی با کیفیت، فکر خرید رقبای کرهای و اروپاییاش را از سر شما بیرون کند. مصرف سوخت پایین، شتاب و سرعت قابل قبول و طراحی زیبا مشتریان را جذب ۲۰۶ کرد. با این اوصاف، نمیتوان پیشبینی درستی از قیمت نهایی S7 در ایران کرد. جمع آمار خودروی ناقص انباشته در کف پارکینگ این دو خودروساز تا پایان خردادماه امسال به ۴۲ هزار و ۴۲۰ دستگاه کاهش یافت که سهم ایران خودرو ۲۳ هزار و ۷۸۰ دستگاه و سهم سایپا ۱۸هزار و ۶۴۰ دستگاه است.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: در نخستین گام حذف قرعهکشی خودرو، ۱۵ طرح فروش بدون قرعهکشی عرضه میشود، این 15 طرح فروش در نخستین دوره عرضه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دارای متقاضیانی کمتر از ظرفیت اعلام شده بودند و در نتیجه برای فروش آنها قرعهکشی برگزار نخواهد شد. کایزر هم ابداعات جدیدی انجام داد و از جمله مهمترین آنها ساخت جیپ واگونییر بود. سیدرضا فاطمی امین در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران درباره ماجرای نامه منتشر شده از بین معاونان وزارت صمت مبنی بر تعلیق قرعه کشی خودرو، اظهار کرد: هفتههای گذشته با حمله های نرم افزاری در بخشهای مختلف از جمله صنعت فولاد، این نگرانی ایجاد شد که حمله مشابهی برای قرعه کشی خودرو انجام شود.

کالای چرم و کیف همیشه یکی از شیک ترین محصولات مد و پوشاک مورد استفاده خانم ها و آقایان بوده که انواع اقسام انها مانند کیف و کیف پول زنانه ، کیف و کیف پول مردانه ، کیف پول مردانه ، کیف پول زنانه و کیف پول و حتی لباس زیر مردانه در سایت پیویو موجود میباشند. حتی اگر خودرویی هم نخواهم و نیازی به آن نداشته باشم تحریک میشوم که در قرعهکشی ثبتنام کنم و شاید به صورت شانسی برنده شوم. این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ظرفیت عرضه پرحجم خودرو در بورس کالا براساس اعلام آمادگی این بورس وجود دارد و شورای رقابت در اجرای این طرح حضور دارد و کف عرضه در نظر گرفته میشود و جای هیچ کوتاهی و ورود واسطه به بازار وجود ندارد. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این مکانیزم موجب کاهش قیمت میشود زیرا دونرخی بودن خودرو از بین رفته، تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرفکننده واقعی درصدد خرید است. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ممانعت وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس نیز گفت: دلیل وزارت صمت از این اقدام، این است که در حال حاضر مابه التفاوت فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین شده برای این کالا به جیب تولیدکننده میرود بنابراین خودروسازان میتوانند به منظور کسب سود بیشتر، عرضه را مدیریت کرده و منجر به افزایش قیمت خودرو شوند که این موضوع نیز با راهکاری ارائه شده، رفع خواهد شد.