پژو 206 تیپ 5 1380-1401

تیپ ۲ پژو ۲۰۶ یکی از پر تیراژترین و محبوبترین تیپهای ۲۰۶است که از سال ۱۳۹۴روانه بازار ایران شد. برای انجام این کار ابتدا درخواست کارشناسی خودرو 206 خود را در بخش کارشناسی خودرو ثبت نمایید تا کارشناس خودرو برای به محل مورد نظر شما اعزام شده و با تهیه گزارش و عکس برداری از خودرو 206 ، آگهی شما به صورت ویژه و با گواهی کارشناسی شده تضمینی ماشین بانک در وب سایت و اینستاگرام شرکت درج خواهد شد. قیمت آغازی ۶۰ هزار پوندی رنجروور به این معنی است که این مدل دو برابر سانتافه قیمت دارد اما اکثر خریداران رنجروور اسپورت به شما خواهند گفت که پرداختن این قیمت ارزشش را دارد. مصرف سوخت 206 تیپ 2 معادل 5/8 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر و در مسیرهای پر ترافیک و شهری بوده و مصرفی برابر با 5/5 تا 9/5 لیتر در مسیرهای اتوبان و جاده های خارج شهری دارد. نحوه عملکرد پژو 206 تیپ 2 به این صورت است که به زمانی حدود 9/13 تا 3/14 ثانیه برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیاز دارد.

این پیشرانه همچنین بر روی خودروهای دنا پلاس توربو اسپرت، ایران خودرو K132 و همچنین سورن پلاس توربو نیز استفاده خواهد شد. این ماشین یکی از پایههای صنعت خودروسازی ایران محسوب میشود زیرا از پلتفرم آن در محصولات مختلف ایرانخودرو استفاده شده است تا جایی که جدیدترین و لوکسترین ساختهٔ ایرانخودرو یعنی دنا پلاس همچنان در زیر پوست مدرن خود پلتفرم ۴۰۵ را پنهان کرده است. ایران خودرو و سایپا هنوز قیمت رسمی سدانهای خود را اعلام نکردند، اما در شرایطی که قیمت کارخانهای کوییک حدود 130 میلیون و دنا حدود 150 میلیون تومان است، مشتریان این خودروها نباید برای محصولات جدید خودروسازان داخلی ما قیمت مناسبی را انتظار داشته باشند. لازم به ذکر است که در قاره اروپا و در سال های 2001 تا 2004 پژو 206 در زمره پرفروش ترین خودروها محسوب می گشت. این شاسی بلند چینی یا همان بایک X35 کوچکترین کراساوور است که به عنوان محصول جایگزین بایک X25 محسوب میشود. کلیدهای مربوط به کنترل امکانات رفاهی و سرگرمی، حالت خوابیده و بسیار نزدیک به دستهدنده دارند که از نکات مثبت در طراحی داخلی جک S7 محسوب میشود. این قیمت اگرچه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب میشد، اما نسبت به خودروهای زمان خودش بسیار ارزان بود.

فروش اقساطی 206 صندوقدار هم متقاضیان فراوانی یافت و در ادامه مشتری علاقمند ایرانی که خودرو مورد علاقهاش را در محصول تولید ایران خودرو با اصالت فرانسوی میدید، با طرح فروش اقساطی پژو 207 سایت ebtekarkhodro مواجه شد. آغاز ماجرای پژو ۲۰۶ در ایران به سال ۱۳۸۰ و مونتاژ این هاچبک در کارخانه ایران خودرو برمیگردد. طراحی نمای بیرونی این مدل خودرو نیز بسیار خوش فرم و زیبا و مورد پسند به شمار می رود. طراحی داخل خودرو پژو 206 اگرچه نسبتا کوچک ولی طراحی زیبا و رضایت‫بخشی دارد. این خودرو درکنار نکات مثبتی همچون ابعاد مناسب جهت تردد در شهر و طراحی زیبا معایبی نیز دارد که در سالهای اخیر با افت کیفیت به علت سیاست‫های شرکت مادر رو به رو بوده است ولی همچنان جزو خودروهای پر تقاضا در بازار داخلی به حساب می‫آید. در رابطه با نمای ظاهری پژو 206 می توان اظهار داشت: بعد از گذشت دو دهه از ورود این خودرو به بازارهای جهانی خودرو، طراحی بیرونی این مدل همچنان زیبا و جوان‫پسند است و هنوز هم از خودروهای پرتقاضا در داخل کشور به حساب می‫آید. این خودرو با ظاهری جذاب و اسپرت با طراحی جوان‫پسندانه توانست در بازار ایران همچون بازار اروپا از استقبال و فروش خوبی برخوردار شود و با گذشت بیش از دو دهه از طراحی و تولید همچنان خودرویی زیبا به نظر می‫رسد و طراحی آن کهنه نشده است.

توجه داشته باشید که عدم مراجعه جهت سرویس اولیه و سرویس های دوره ای (تا 40 هزار کیلومتر) باعث لغو گارانتی ماشین شما می شود. قیمت خودرو پژو 206 در تاریخ 27 مرداد نودو هشت، در نمایندگی‫های مجاز فروش، حدود 82 میلیون و سیصد هزار تومان و در بازار خودرو با قیمت 67 میلیون و 283 هزار تومان معامله می‫شود. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت جهانی پژو ۲۰۶ سرمایهگذاری این شرکت برای مونتاژ و تولید این مدل در کشورهای در حال توسعهای نظیر ایران بود، یعنی جایی که امروز نزدیک به دو دهه از تولید میگذرد و پس از پیکان و پراید به نوعی به نماد خودرو مردمی کشورمان بدل شده است. این محصول یکی از معدود خودروهای کم مصرف اما قدرتمندی است که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را به راحتی و تنها در ۶.۲ ثانیه پر میکند.

این هاچبک فرانسوی نه تنها یکی از پرطرفدارترین محصولات پژو در بازار ایران است، بلکه محبوبترین مدل پژو در فرانسه و دیگر کشورهای جهان محسوب میشود. طراحی نمای عقب هم مثل سایر بخشهای خودرو طرحی گرد دارد و دو چراغ تخم مرغی شکل در دو طرف در عقب دیده میشود. طراحی ساده و گرد بدنه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کابین خودرو هم دیده میشود و هیچ نشانهای از خطوط تند و تیز وجود ندارد. این ویژگی منفی اثرات نامطلوبی روی فرمانپذیری تارا میگذارد و باعث میشود که چندان خوشدست نباشد. همچنین وجود امکاناتی مانند صندوق برقی هوشمند، سردکن صندلی جلو، ماساژور صندلی راننده و سیستم صوتی از برند Infinity این خودرو را برای کسانی که با داشتن امکانات رفاهی فراوان علاقه دارند بسیار جذاب میکند. مطمعن باشید تمام پیش نیاز هارا از قبل نصب کردید . عمر مفید کیسه هوا (ایربگ) خودرو ده سال بعد از نصب بر روی ماشین است.

در قم هم تکنسین نصب داریم. حال ما در ادامه قصد داریم تا انواع ماشینهای شاسی بلند، کراساورهای بزرگ، کوچک و متوسط را که امروزه در بازار وجود دارند، به شما معرفی کنیم. امروزه خودروهای کراساوور طرفداران فراوانی در بین مردم ایران پیدا کردهاند و همین امر باعث شده تا اکثر خودروسازان حاضر در بازار داخلی، سعی در ارائه یک یا چند خودرو کراساوور و شاسیبلند به بازار کشور داشته باشند؛ هرچند که این علاقه به خودروهای کراساوور تنها مختص ایران نیست و طبق آمارها مردم آمریکا، کانادا، چین و امارات بیشترین متقاضی خودروهای کراساوور و شاسی بلند در دنیا هستند. چراکه طراحی و تولید یک پلتفرم جدید بسیار هزینهبر بوده و شاید صرفه تولید اقتصادی یک خودرو را برای خودروسازان کوچک به حداقل یا صفر برساند. مراجعه به نمایندگی های مجاز ایران خودرو حداکثر 3 ماه پس از تحویل خودرو و حداقل پیمایش 1000 کیلومتر جهت انجام سرویس اولیه الزامی می باشد و عدم مراجعه منجر به لغو گارانتی ماشین می شود. همچنین شما میتوانید سوالات خود در مورد هر یک از خودروهای این شرکت را از طریق بخش پرسش و پاسخ در میان گذاشته تا کارشناسان زومیت و کاربران به آنها پاسخ دهند. همچنین شما در هر مکانی که باشید، در کوتاهترین زمان میتوانید به بهترین متخصص برای شارژ گاز کولر ماشین متصل شوید.

زمان تعویض تسمه تایم و تسمه دینام مطابق جدول بالا یا 3 سال (از تاریخ تحویل و یا آخرین تعویض) می باشد. طبق تعهد ایرانخودرو به مشتریان برای آغاز تحویل از تیرماه ماه امسال، پس از اعلام قیمت محصول از سوی شورای رقابت معادل ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان، دعوتنامه برای مشتریان تارا ارسال و امکان تکمیل وجه برای مشتریان تارا با جعبه دنده دستی که موعد تحویل خودرو آنها تیرماه ۱۴۰۰ بوده، فراهم شده است. تارا با وجود بهرهمندی از پیشرانه تنفس طبیعی، عملکرد سریعتری را از خود نشان میدهد و صدای موتور آن کمتر درون کابین به گوش میرسد. تنها تزئینات کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پارچهای است که روی صندلیها، رودریها و در داشبرد به کار رفته و خبری از زرق و برق نیست. وی در ادامه اظهار کرد: تعدادی از شرکتهای زنجیره تامین ساپکو نیز با توجه به ظرفیت های موجود، از مجموعههای دانشی خود بهره گرفته و به شرکتهای دانشبنیان تبدیل شدند که این موضوع موجب افزایش عمق خودکفایی شده است. البته گفته میشود که این شتاب پایین، با وزن بدنه هایما S7 نیز در ارتباط است. با وجود تیپ ۲ همچنان توسط ایران خودرو تولید میشود اما فاقد سنسور عقب، آینه بغل برقی و بالابر برقی شیشههای عقب است قیمت های ایران خودرو با توجه به آپشن های این محصول متفاوت است.

خودرو پژو 206 از سال‫های نخست دهه‫ی هشتاد تا به امروز در حال تولید است و در عملکرد فنی، دارای پیشرانه 4 سیلندر به همراه هشت سوپاب و حجمی معادل 1360 سی سی دارد که می تواند به اندازه 75 اسب بخار و گشتاوری 118 نیوتون متر قدرت تولید کند و این قدرت توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‫های جلو منتقل شود. اما بدون شک انتظار نداشت که این خودرو هاچبک به یکی از برترین محصولات تاریخ این شرکت بدل شده و رکوردهای متعدد در زمینه تیراژ تولید و محبوبیت در سطح جهانی را بشکند. پژو ۲۰۶ همزمان با جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ فرانسه رونمایی و معرفی شد. شاید وقتی پژو، مدل ۲۰۶ را روانه بازار اروپا میکرد، در بهترین حالت انتظار داشت بتواند به عنوان رقیبی قابل احترام در کلاس جهانی هاچبکها ظاهر شود. میتسوبیشی اوتلندر اساساً برای خانوادههای پرجمعیت طراحی شده و با ظاهر قابل قبول، کیفیت ساخت عالی، استهلاک پایین و کسب 5 ستارهی ایمنی، گزینهی درخور توجهی در مقایسه با رقبای کرهای و اروپایی خود است. خرید خودرو 206 مقایسه با خودرو پژو 405 نیز ارزش بالاتری دارد. از میان شش تیپ از هاچ بک ‫های پژو، تنها دو خودرو پژو 206 تیپ 2 و پژو 206 تیپ 5 تولید می‫شوند.

اگر به دنبال قیمت ماشین های شاسی بلند موجود در ایران هستید، پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر سری به سایت دیوار بزنید. از نمای پهلو هم با خودروی شکیل و زیبایی مواجه هستیم که شاید طراحی آن با تقلید از خودروهای ژاپنی (مخصوصا برخی از مدلهای تویوتا) انجام شده، اما بسیار چشمنواز است. بر همین اساس، فروش این مدل خودرو همچنان رونق دارد و در ردیف خودروهای پر تقاضا در بازار خودروی ایران به شمار می آید. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۹ ثانیهای و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر، ویژگیهای مهم 300h هستند.لکسوس NX200t مجهز به پیشرانه دولیتری توربوشارژ ۲۳۵ اسببخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. خودرو پژو 206 تیپ 6 در ابتدا از گیربکس موجود در تیپ چهار و آپشن های موجود در تیپ پنج بهره میبرد اما پس از عدم موفقیت این خودرو ایران خودرو گیربکس این اتومبیل را عوض کرد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بر روی آن استفاده کرد تا به فروش بیشتر آن کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد و ضربههای وارده به بدنه خودرو در هنگام تعویض دنده باعث شد این تیپ به دل کاربرانش ننشیند. طبق گفتههای شرکت سایپا ماشین شاهین در آزمون تصادف شرکت کرده است و میتواند از موسسه ایمنی یورو انکپ 3 ستاره بگیرد.

این شرایط نشان میدهد خریداران خودروهای چینی دست دوم با مشکلات زیادی روبهرو هستند که البته به افت قیمت این محصولات در بازار منجر میشود. این خودرو پس از گذشت دو دهه همچنان طرفداران زیادی در بازار داخلی کشورمان دارد. این شکل جدید چراغها مدتی قبلتر در نمونههای فرانسوی مورد استفاده قرار گرفته بود که ایران خودرو از سال 93 تصمیم به استفاده از آن گرفت. در خودروهای هیبریدی سری موتور درونسوز بهطور مستقیم به چرخها متصل نمیباشد و تنها وظیفه آن شارژ باتری خودرو میباشد و این موتورهای الکتریکی هستند که نیروی لازم برای حرکت خودرو را تأمین میکنند. در بحث ایمنی، پژو ۲۰۶ در تیپهای ۳، 4، 5 و ۶ در کلیه مدلهای تولیدی دارای ۲ ایربگ میباشد. در ابتدای نخست دهه‫ی 1380 نیز ایران خودرو تصمیم گرفت پژو 206 را با همکاری کمپانی فرانسوی تولید و روانه بازار داخلی نماید. در سال 1380 کارخانه ایران خودرو با مشارکت کارخانه پژوی فرانسه طراحی و تولید این مدل خودرو را به شکل جدی در دستور کار قرار داد. با این حال اگر ایران خودرو در صدور دعوتنامههای تارا دنده دستی قیمتهای فوق را برای حواله داران لحاظ کند، میتوان گفت که این سدان جدید با قیمت تمام شدهای در بازه ۲۸۸ تا ۲۹۶ میلیون تومان (بدون احتساب سود مشارکت، جریمه تاخیر و…) به دست خریداران خواهد رسید.

بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دندهای ارزانترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب میشود. گفتنی است مصرف سوخت مناسبت به عنوان یکی از مزیتهای اصلی پیشرانه TU3 محسوب میشود که بر اساس اعلام این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت 6.4 لیتری را به همراه دارد. موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ تارا همان موتور نامآشنای TU5 است که اینبار بهواسطه بهروزسانیهای متعدد بهنام «TU5P» شناخته میشود. هیوندای سانتافه با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری خود با قدرت ۱۸۸ اسببخار، و مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی پرقدرت و کم مصرف است. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سیستم تعلیق آپشنهایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کردهاست. مطابق معمول، بحث خودرو ملی و تکیه بر توان داخلی موضوع دلخواه غولهای خودروسازی ایران است.

که بر خلاف روش پیشین نیاز به صرف زمان بسیار نداشته و میتوان قیمت بیمه ۲۰۶ را با چند کلیک در شرکتهای بیمه مشاهده و با یکدیگر مقایسه کرد. زیرا ممکن است خرید یک ماشین نیاز به پس انداز طولانی و اخذ وام های سنگین داشته باشد. Wiring یکی از مسائلی است که ممکن است باعث خرابی ضبط خودرو شود، ضبط به منبع قدرت و بلنگو که از طریق سیستم ها، (اغلب زیر داشبورد پیدا می شوند) متصل می شود، اگر در سیستم سیم کشی قطعی یا مشکلی وجود داشته باشد، سیستم صوتی ماشین قطعا کارایی مناسب خود را از دست می دهد. تارا دست کمی از آن نداشته و تنها طراحی ظاهری آن میباشد که ممکن است مورد پسند همه افراد نباشد! تیپ دو از سیستم برق کشی مولتی پلکس بهره میبرد اما به مانند تیپ یک آینههای دستی دارد. می توان ابراز نمود که پس از گذشت بیست سال از عرضه 206 به بازارهای جهانی، پژو 206 تیپ 2 همچنان از نمای ظاهری جوان پسند و در عین حال جذاب بهره می برد. ازآنجاکه ماشین تارا در دو نوع دندهای و اتوماتیک به بازار عرضه میشود مقایسه این دو محصول خالی از لطف نیست! با اینکه عدد ثبت شده برای مقدار شتاب این خودرو، عدد بالایی است اما به دلیل وزن کم پژو ۲۰۶ تیپ ۲، شتابگیری این خودرو در حد بسیار خوبی ارزیابی میشود.