هوشمند سازی ساختمان BMS چیست ؟

هر کسی انتظار دارد که در منزل یا محیط کار خود آسایش و راحتی داشته باشد. تجهیزات برقی مدرن باید در عین عملکرد مناسب، راحتی و آسایش را در محیط های کاری و مسکونی به ارمغان آورند. و با یک سیستم آبیاری هوشمند، چمن‌های شما فقط هنگام نیاز به آب و با مقدار دقیق آب مورد نیاز، آبیاری می‌شود. با اتوماسیون خانگی، انرژی، آب و منابع دیگر به طور موثر استفاده می‌شوند که هم به ذخیره منابع طبیعی و هم پول برای مصرف کننده کمک میکند. تلویزیون‌های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه‌های کاربردی، مانند ویدیو و موسیقی بر اساس تقاضا، به اینترنت وصل می‌شوند. Nest Labs در سال 2010 تاسیس شد و اولین محصول هوشمند خود یعنی ترموستات‌های هوشمند را در سال 2011 عرضه کرد.

دوربین های day/night قادر به کار در محیط هایی با روشنایی معمولی و ضعیف هستند. این دوربین ها نیازمند نور های مادون‌ قرمز داخلی نیستند چرا که می توانند با استفاده از تراشه های تصویر برداری فوق حساس خود، در محیط هایی با نور کم اقدام به ضبط تصاویر با کیفیت بالا کنند. به همین علت، این دستگاه ها مناسب استفاده در محیط هایی با فضای باز هستند جایی که دوربین های مادون‌ قرمز عملکرد مطلوبی ندارند. وقتی صحبت از محافظت از ساختمان یا کسب و کار یا ساکنین آنجا باشد، سیستم های کنترل دسترسی یکی از راه حل های مناسب برای این کار هستند. این سامانه ها همچنین کمک می کنند تا اطلاعات شما از هر گونه نفوذی در امان بماند.

می توان تمام بخش های دیجیتالی و برقی ساختمان را به این سیستم ها متصل کرد. تنها این بخش‌ها نیستند که تحت کنترل سیستم هوشمند مرکزی هستند بلکه بخش‌های دیگری هم می‌توانند زیر نظر این سیستم باشند. همانطور که گفته شد این سیستم انعطاف پذیری بالایی دارد و مطابق با شرایط استفاده کننده تنظیم می‌شود و می‌تواند با اجزای مختلفی کار کند.

مزایا و فواید هوشمند سازی ساختمان BMS چیست؟

هوشمند سازی ساختمان BMS چیست ؟

در زمان عدم حضور در اتاق، سیستم سرمایش-گرمایش خاموش شده و یا روی وضعیت خروج موقت کار می کند و ترددها به اطلاع مدیریت مجموعه می رسد. این بخش شامل آماده سازی تابلو برق و جانمایی و سیم کشی ماژول ها، نصب ماژول های پشت کلید با عملکرد سنتی برای کنترل روشنایی ها، نصب کلیدهای سناریوپذیر، نصب موتور پرده برقی، صفحه لمسی و سایر محصولات براساس فضای کارگاه ساختمانی خواهد بود. زمانی که برای این فرآیند اقدام می کنید، در مرحله اول باید بدانید که کدام یک از این روش ها، مد نظر شماست و شناخت کلیه مزیت و محدودیت های آن از اصلی ترین مراحل کار می باشد.

  • به هر دستگاه در یک سیستم KNX ساختمان هوشمند یک شماره منحصر به فرد و مبهم اختصاص داده میشود.
  • با پیشرفت تکنولوژی به مرور زمان پنل های لمسی با قابلیت های بی نظیر خود جایگزین سیستم های قدیمی شده اند.
  • دوربین های Varifocal با توانایی بزرگ نمایی و کوچک نمایی بدون از دست رفتن شفافیت تصویر، به شما اجازه می دهد تا فاصله کانونی، زاویه و زوم را افزایش یا کاهش دهید.

برنامه های پیشرفته نرم افزاری حتی می توانند داده ها را ذخیره کنند و نمودارهای مصرف ایجاد کنند تا مصرف انرژی دقیقاً تحت نظارت باشد. با هوشمند کردن ساختمان به راحتی می‌توان بسیاری از عملیات و اقدامات ساختمان را مدیریت کرد و از این جهت امنیت ساختمان را بالا برد. موتور خانه‌ها، درب‌های خروجی و ورودی پارکینگ از سری مکان‌هایی هستند که در ساختمان‌ها هوشمند سازی می‌شوند؛ همچنین از سری تجهیزات هوشمند سازی خانه می‌توان به روشنایی چراغ‌ها، پرده‌ها و سیستم‌های گرمایش و سرمایش اشاره کرد.

سیستم گرمایش از کف یکی از سیستم های رایجی است که برای گرمایش ساختمانهای مسکونی به کار گرفته می شود. با طراحی لوپ های مشخص که در آنها آب گرم در کف و زیر سطح جریان دارد می توان دمای فضا را در فصول سرد به دمای مناسب و مطلوب رساند. این پنل ارزانترین نوع بین پنل های اعلان حریق می باشند اما هزینه ی نصب بالایی دارند و در محیط هایی با مساحت کم از قبیل مدارس کوچک، رستوران ها، سالن های ورزشی و سالن های اجتماعات، که به تعداد دستگاه های هشدار کمتری نیاز دارند، استفاده می شود.

آنها عمدتا برای اندازه گیری سطح سوخت استفاده می شوند، اما همچنین برای اندازه گیری سطح دریا و مخزن و تجهیزات پزشکی، کمپرسورها و هیدرولیک استفاده می شوند. از آنها برای ردیابی کیفیت هوا و آب در شهرها، نظارت بر فرآیندهای صنعتی و تشخیص مواد شیمیایی مضر، مواد منفجره و مواد رادیواکتیو استفاده می شود. از آنها در صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی، انرژی و ارتباطات برای نظارت بر متغیرهایی از جمله نور، تابش، میدان الکتریکی و مغناطیسی و دما استفاده می شود. آنها شامل متداولترین اتصالات مانند TWISTED PAIR، RADIO FREQUENCY، INFRARED، POWERLINE و سازگار با پروتکل IP هستند.

پروژه برج رایان

Say goodbye to the days of grappling with the complexities of seo and link building !.