همه چیز درباره خودرو پژو 206

ایرانخودرو در فیسلیفت ۴۰۵ SLX سعی داشته با تغییراتی جزئی و بدون تغییر قالبهای بدنه، ظاهر کهنهٔ ۴۰۵ را بروز کند. بدون شک این خودرو یکی از بهترین خودروهای ساخت کره در بازار ایران است. یواز پروفی و یواز پیکاپ هم بدون هیچ تفاوتی از همین موتور استفاده می کنند. مدیرعامل جتکو گفت: شرکت جتکو یک شرکت تحقیقاتی دانش بنیان است که در حوزه فناوری های صنعت خودرو فعالیت می کند. پژو 206 توانست طیف وسیعی از خریدران را به سمت خود جذب کند و حتی افرادی که چندان علاقهای به هاچ بکها نداشتند نیز جذب این خودرو شدند. البته این مساله نه تنها برای خرید قسطی 206 تیپ 2، بلکه برای 206 صندوقدار و سایر خودروها هم صادق است.

این خودرو در عین حال که در خرید اقساطی ایران خودرو وجود دارد، از فاکتور های ظرافت، ایمنی، قدرت، پویایی و خوش دست بودن هنگام رانندگی برخوردار است.از دیگر ویژگی های آن دارا بودن موتور توربوشارژ، طراحی مدرن و بروز و گزینه های متنوعی است که دنا پلاس توربو بیشترین تقاضا را در بین این گروه از محصولات دارد. با توجه به این گفته ها، میتوان نتیجه گرفت با اینکه میزان شتاب و چالاکی شاهین در مقایسه با تارا کمی پایین تر است، اما اختلاف موجود بین آن ها چندان زیاد نبوده و در نهایت میتوان گفت ما دو سدان از محصولات داخلی پیش رو داریم که مشخصات فنی هر دوی آن ها قابل قبول بوده و نمیتوان برتری به آنها داد. عیب یابی اینکه این که این مشکل مربوط به کدام قطعه است کمی دشوار است. وظیفه اصلی آن به عنوان یک Server شبکه, گذرگاهی برای ارتباط و انتقال اطلاعات بین ECU فرستنده تا گیرنده است همچنین کنترل برق اصلی سیستم شبکه بر عهده این مجموعه بوده و برای عیب یابی واسطه ارتباط ECU های دیگر به عیب یاب خواهد بود بدین ترتیب واحد کنترل در هربخش از طریق شبکه ارتباطی خود اطلاعات را به BSI انتقال میدهد و این اطلاعات در اختیار دیگر واحدها قرار گرفته و دستور از پیش تعیین شده اجرا می شود.

تجربه رانندگی با کدام یک از این خودروها را در اختیار دارید؟ نمونههایی از شاسی بلندهای اندازه بزرگ را میتوان در فیلمهای سینمایی آمریکایی مشاهده کرد که بیشتر در اختیار نیروی پلیس ویژه این کشور قرار دارند. شاسیبلندهای اندازه بزرگ فضای بیشتری در بخشهای فضای درونی و محفظه بار را در اختیار سرنشینی قرار میدهد. تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفتهاست که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۰۵ اسب بخار را دارد. چند سالی است که با توقف واردات خودرو و افزایش قیمت ارز، بازار خودروی ایران جولانگاه ماشینهای چینی شده است؛ ماشینهایی که شاید در ابتدا چندان چنگی به دل نمیزدند و خریدشان بهصرفه نبود، اما اکنون شاید بتوان گفت که اوضاع دیگر مانند سابق نیست و کمپانیهای چینی در ایران جا افتادهاند.

در صدر لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021، رولزرویس کولینان خودنمایی میکند. به همین دلیل به جرات میتوان گفت که پژو۲۰۶ تیپ ۵ از جمله محبوبترین و پرفروش ترین تیپ پژو در بازار جهانی و البته ایران است. به همین دلیل امکانات تجهیزات تیپ ۲ به جز تغییراتی جزیی آن هم در جهت بهبود و ارتقا شکل ظاهری و کابین با تیپ ۱ تفاوت چندانی ندارد. در نمای جلو این کراس اوور چینی شاهد یک جلوپنجره یکپارچه به همراه یک سپر بزرگ هستیم که از طرح مشبک لوزی شکل بهره میبرد. ارتفاع زیاد از زمین ، سپرهای جلو و عقب کوچک و تایر زاپاس قرار گرفته بر روی درب صندوق عقب حس آفرودی خوبی در این ماشین ایجاد کرده اند. ظرفیت صندوق عقب تارا معادل ۶۴۰ لیتر میباشد و فضای جادار و فراخی دارد، درحالی که گنجایش صندوق عقب شاهین ۴۲۰ لیتر است! همچنین تارا اتوماتیک از نظر شرایط بازار میتواند رقیبی برای شاهین اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز محسوب شود. یکی از مهمترین ویژگی های دنا پلاس طراحی برای شرایط دشوار جاده ها می باشد. علاوه بر این تولید یواز پاتریوت به سال ۲۰۰۵ بر می گردد. بایک BJ90 در چین با دو موتور V6 و V8 روانه بازار میشود که موتور دوم از نوع 4 لیتری توئین توربو بوده و میتواند قدرتی برابر با 422 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتنمتر را به تولید برساند.

تیپ دو ۲۰۶ یک سال بعد معرفی شد که از همان موتور TU3 1360 سی سی با ۷۵ اسب بخار استفاده شد ولی تغییرات زیادی در شبکه الکترونیکی خودرو به وجود آمد که از شبکه مولتی پلکس برای هماهنگ سازی تجهیزات الکترونیکی آن استفاده می شد. موتور خودرو پژو 2008 از کلاس ALL است که به طور گسترده ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی مکعبی شکل این ماشین در نمای کنار و عقب شبیه به ماشین های جیپ و بنز جی کلاس است و سعی شده تا جای ممکن با ابهت و قدرتمند باشد. امروزه در بسیاری از بازارهای جهانی کراس اوورها و شاسی بلندها به جایگاه ویژهای دست پیدا کردهاند و در همین راستا خودروسازان بزرگ جهان نیز سعی دارند سبد محصولات خود را با عرضه شاسی بلندهای متنوع گسترش دهند تا بتوانند به فروش بیشتری دست پیدا کنند.

موعد تحویل این محصول داخلی جدید ۲۸ آذر ۱۴۰۰ اعلام شده است. زیرا اولا سایا خودرو بارها و بارها طی چندین سال فعالیت عمل به تعهدات خود را اثبات کرده است، ثانیا خرید اقساطی 206 تیپ 2 به غیر از تحویل فوری با امتیازات دیگری نیز همراه است. نکته: پس از فرا رسیدن زمان تحویل خودرو، در صورت اعلام شرکت ایران خودرو و تمایل مشتری، امکان تغییر شرایط نام نویسی (تمدید موعد تحویل) وجود خواهد داشت. خودرویی که موتور ۲۰۰۰ سیسی داشت و در کنار گیربکس اتومات ۵ حالتهاش از تنوع امکانات خوبی هم بهره میبرد. گیربکسهای اتوماتیک پژو ۲۰۶ دارای دو عدد ECU می باشد که ECU دوم مربوط به گیربکس اتوماتیک می باشد که این ECUدر کنار باطری قرار گرفته است. این قیمت ها با یارانه های دولتی به زیر ۲۰ هزار دلار می رسد. در بخشهای مختلف ماشین طراحی های زاویه دار و خشن تا حد زیادی پاتریوت را شبیه به ماشین های مطرح آفرودی مثل جیپ و تویوتا کرده است.

تارا دنده ای برای اولین بار در اوایل سال 1400 به بازار عرضه شد و با چند ماه تاخیر تیپ اتوماتیک آن نیز اواخر سال 1400 به بازار راه یافت. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین؛ قیمت تارا در بازار چقدر است؟ اما پس از مدتی پژو 301 در مسیر داخلیسازی قرار گرفته و قرار شد به تولید انبوه برسد. کولیوس با موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری خود توان تولید قدرت ۱۷۱ اسببخار را دارد که نسبت به رقبایش خودرویی قوی نشان میدهد. سانتافه خودرویی زیباست. در کنار زیبایی کیفیت ساخت بسیار خوب این خودرو، ایمنی منحصر به فرد، استهلاک پایین و امکانات بسیار خوبش آن را در زمره بهترینهای این کلاس قرار داده است. G کلاس مرسدس بنز به عنوان قدیمیترین و باسابقهترین شاسی بلند این خودروساز آلمانی محسوب میشود که طی سالهای گذشته توانسته در قالب یک خودرو لوکس نگاه بسیاری را به خود جلب کند. اما پیدا کردن یک فروشنده که شرایط فروش قسطی ایران خودرو را با انعطاف پذیری زیاد برای مشتریان خود در نظر بگیرد بسیار دشوار است و ممکن است نتوانید این چنین مجموعه ای را بیابید. این خودرو در سال ۲۰۰۷ با خودروی ۲۰۷CC جایگزین شد.ولی به هر حال بسیار بسیار بهتر از ۲۰۷cc است.

پیشتر اعلام شده بود تولید نسخه آزمایشی خودرو تارا برقی تابستان ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان سال (بهمن ۱۴۰۰) نیز رونمایی خواهد شد. البته که این خودرو پیشتر هم در بازار برزیل تحت نام 207 Passion عرضه شدهاست. همانطور که در ابتدای توضیحات هم گفتیم بسیاری معتقدند که چری تیگو ۷ بهترین ماشین شاسی بلند چینی است که در ایران وجود دارد. چری برای تیگو ۷ از نظر آپشنهای فنی و رفاهی کم نگذاشته است. البته چری در طراحی این کراس اوور جدید خود از سایر محصولات الگوبرداری کرده و به همین دلیل این خودرو بر خلاف تیگو 8 محصولی منحصربهفرد محسوب نمیشود. عرضه این محصول بهویژه هزینههای صورت گرفته در این پروژه با انتقادات بسیاری در آن دوران مواجه شد اما رفتهرفته پژو ۲۰۶ صندوقدار جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین محصولات ایران خودرو به فروش میرسد.

در ردیفهای بالاتر موتورهای چهار سوپاپ ۲ لیتری با ۲ میل سوپاپ بالایی با ۱۶۵ اسب قدرت و ۱۸۳ نیوتن متر و همچنین موتورهای اخیر با کمک سیستم توربو ام-آی ۱۶ قدرت خود را به ۱۹۶ اسب بخار و ۱۹۶ نیوتن متر و رینگهای ۱۶ اینچی و لاستیک های ۲۰۵ خود که تی۱۶ نامیده میشود با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۴ چرخ متحرک ۴×۴، میتواند شتاب صفر تا صد خود را به ۵٫۵ ثانیه برساند و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر را به دست آورد که مدل شهری میباشد و بسیار هم پرفروش بوده. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۲ لیتری و قدرت ۱۵۵ اسببخار، مصرف سوختی معادل هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. رولزرویس برای این شاسی بلند به شکل استاندارد سامانه چهار چرخ محرک را در نظر گرفته و سرعت آن را نیز به شکل الکترونیکی روی 250 کیلومتر محدود کرده است. پژو 301 از چهار کیسهی هوای ایمنی بهره میبرد؛ دو کیسهی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبهرو بر عهده دارند. از تجهیزات ایمنی ۲۰۶ تیپ دو میتوان به ایربگ راننده و سرنشین و سیستمهای ترمز ABS،EBD و EBA اشاره کرد. مدلی که همچنان در مدار تولید قرار دارد و گزینه ای مناسب برای کسانی است که بودجه آن ها به خرید تیپ ۵، کفاف نمی دهد.

اما به لحاظ رفتاری، اکثر متقاضیان این خودرو افرادی جوان و شاید کم تجربه هستند که به علت شناخت کم این خودرو در حرکت و کنترل دچار واژگونی می شوند.در هر صورت این خودروی مینی هاچ بک خودروی جذاب و دوست داشتنی و به مرور زمان خسته کننده است که باید او را تجربه کرد. دنا پس از آغاز خط تولید به مرور جایگزین خودرو سمند در داخل و خارج گردید. هاوال نامی است که توسط گروه گریت وال چین معرفی شده است؛ از حدود ۸ سال پیش این خودروساز که متخصص تولید شاسی بلند است اعلام کرد تمامی ماشینهای بزرگ در این کلاس بدنه و البته عناوین با قیمت کمتر و اقتصادی خود را با این برند راهی بازارهای دنیا میکند. امروز فروشگاه اینترنتی خلیج کار دی وی دی تصمیم دارد مانیتور فابریک 206 (مانیتور اندروید پژو 206) را به شما معرفی کند. طبیعتاً با بالا رفتن تب خرید ماشین شاسی بلند و همچنین، کاهش قدرت خرید عموم مردم در کشور، خودروهای شاسی بلند چینی امروز محبوبیت بالایی پیدا کردهاند. برای مثال، طراحی تونل جعبه دنده و غریبلک فرمان به گونه ای است که زیبایی بالایی در طراحی داشته و توجه زیادی را به خود جلب میکند.

از پشت آمپرها تا داشبورد خودرو حالتی گرد و منحنی دارند و حس خوبی از این طراحی به سرنشینان منتقل سایت ebtekarkhodro میشود. همچنین برای صندلیها، رودیها و بخشهایی از داشبورد نیز از روکش چرم استفاده شده است. با این حال، سانتافه همچنان یکی از گزینههای بهترین ماشین شاسی بلند خارجی در کشور است. او گفت: جتکو به عنوان یک شرکت دانش بنیان که در حوزه صنعت خودرو در حال ایفای نقش است، در حوزه باز طراحی نمای خارجی و داخلی خودروها نیز فعالیت می کند. اما همچنان نشان تجاری و نام شرکت پژو روی قطعات و مجموعه های ساخت داخل مانند موتور به چشم می خورد.

نسل سوم این مدل حرف S را در آخر نام تجاری خود میبیند چرا که گروه ایرانی واردکننده برای نشان دادن قابلیت و امکانات اسپرت در این محصول، حرف اس را به نسل جدید X33 اضافه کرد. ضمن اینکه به لحاظ فنی، در نسل سوم و جدید این مدل کیفیت قطعات و عایقبندی نسبت به گذشته بالاتر رفته است و در کنارشان، شتاب اولیه ماشین حدود یک ثانیه پایینتر آمده و به زیر ۸ ثانیه رسیده، کیفیت کارکرد جعبه دنده بهبود پیدا کرده و دو مود جانبی در رانندگی به آن اضافه شده است. در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ام وی ام ۳۱۵ چینی، تیپ ۵ امتیازهای بیشتری را از لحاظ مشخصات فنی، آپشن و امکانات بدست آورده است. مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ در هنگام نگارش این مقاله هنوز خبری از جزئیات نسخه اتوماتیک شاهین به گوش نرسیده اما به احتمال قوی شاهد امکاناتی معادل نسخه اتوماتیک تارا در این مدل نیز خواهیم بود.

Experience the power of this link building network and watch as your website soars to new heights in the digital landscape.