نگاهی به خودروهای شاسی بلند چینی بازار خودرو ایران

در عمل این حذف واسطه ها باعث کاهش حداقل 30 درصد قیمت نهایی کالا میشود.لازم به ذکر است ما همواره محصولات اصلی و تقلبی مشابه را از طریق بلاگ یدک کار به مشتریان اطلاع رسانی میکنیم. با این حال شرکت ایکو (ikco) با تکیه بر توان بومی، پروژه پژو ۳۰۱ ایرانی را با درصد داخلیسازی بالا کلید زد اما مدتی بعد از معرفی این خودرو، به طور غیرمنتظره تصمیم گرفت نام و لوگوی پژو را از این محصول حذف کرده و در عوض با ارائه چهره جدید مزین به نماد ایران خودرو، محصولی تماما داخلی را به مشتریان ارائه دهد. خرید تارا، به عنوان خودرو ملی جدید ایران خودرو، با طراحی زیبا و امکانات مناسب میتواند گزینهای ایده آل برای خانوادههای ایرانی باشد. البته محصول جدید ایران خودرو در بخش موتور و گیربکس با تیپ 2 تفاوتی ندارد.

یکی از خودروهای پرطرفدار که توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو به بازار خودرو عرضه شده، پژو 206 صندوقدار SD است. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مقایسه پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ میان خریداران داخلی طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا این دو هاچبک همخانواده از سری تولیدات پرطرفدار شرکت ایران خودرو هستند که طی دوره یکی دو دهه اخیر، ذائقه مشتریان ایرانی را با جاذبهای قوی به سمتوسوی خود متمایل ساختهاند. ظاهر این خودرو خشن است و در بین قشر جوان پرطرفدار خواهد بود. تعادل و پایداری خودرو برای رانندگیهای عادی قابلقبول ارزیابی میشود؛ اما در مسیرهای مارپیچ و کوهستانی، گاهی اوقات عدم تعادل قسمت عقب خودرو میتواند اندکی دردسرآفرین باشد که نیازمند رعایت احتیاط بیشتر از سوی راننده خواهد بود. در رابطه با عملکرد این خودرو هم باید بدانید که پژو 206 تیپ 2 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با 13.9 الی 14.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت است. طراحی ظاهری کیا اسپورتیج نسبتاً جذاب و عملکرد این خودرو نیز خوب ارزیابی شده است. عملکرد سیستم تعلیق نیز در جذب ضربات ناشی از جاده و ارائه یک سواری آرامشبخش در سطح متوسط ارزیابی میشود و از این جهت، به پای عملکرد نرم سیستم تعلیق خودروهایی همچون رنو تندر ۹۰ نمیرسد.

در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی پژو پارس کم نور شده است. به همین ترتیب قیمت پژو ۴۰۵ GLX امروز ۲۹۲ میلیون تومان، قیمت پژو پارس امروز ۳۱۰ میلیون تومان، قیمت پژو ۲۰۷ دندهای ۳۹۸ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۹۰ میلیون تومان بود. درون کابین، اندکی تنگ و تاریک احساس میشود که این نکته برای افراد درشتجثه بیش از سایرین هویدا خواهد بود. یک طراحی داشبورد و کنسول کاملاً معمولی و ساده برای این ماشین روسی انتخاب شده است. اما سوالي که همواره به آن پرداخته نشده، اين است که آيا پژو 206 در بازارهاي جهاني نيز همچون ايران عرضه شده يا داستان پژو 206 در خارج از ايران کاملاً متفاوت است؟

هرچند که سازنده خودرو در EC5، تمام تلاش خودرو را برای رفع این عیب بهکار برده است. یک موتور انژکتوری دارای تجهیزات الکترونیکی خاصی جهت درک محیط پیرامون خود است. پژو ۲۰۷ نیز از لحاظ ساختاری و تجهیزات ایمنی تفاوت بنیادی با پژو ۲۰۶ نداشته و امنیتی همتراز با پژو ۲۰۶ هاچبک را برای سرنشینان ایجاد خواهد کرد. برای 206 در تیپهای مختلف، دو موتور TU3 و TU5 عرضه میشود که موتور TU3 در تیپهای 1، 2 و 3 و نیز 206 صندوق دار V20 مورد استفاده قرار گرفته. این مدل خودرو صندوقدار در 6 تیپ،V10 ،V9 ، V8 ، V2، V1 و V20 تولید شده که دو تیپ V2 و V10 دوگانهسوز و سایر مدلهای پژو بنزینی هستند. این در حالیست که پژو 206 تیپ 2 صفر، بین 60 تا 63 میلیون تومان در این سایت آگهی شدهاند. خریدار با مراجعه به نمایندگی شرکت های سازنده خودرو و یا سایت این شرکت ها ثبت نام خودرو مورد نظر خود، مقداری از مبلغ کل ماشین را به عنوان پیش پرداخت به شرکت پرداخت می نماید. در این روش، با موافقت کاربر و دادن اجازه برداشت از حساب، مبلغ عوارض در ازای هر بار تردد در آزادراهها به صورت خودکار از حساب بانکی اعلام شده توسط کاربر کسر و پس از برداشت اطلاعرسانی میشود.

ظرفیت فضای داخلی و محفظه بار پژو ۲۰۶ در مقایسه با پژو ۲۰۷ اختلاف فاحشی را نشان نمیدهد؛ چرا که ابعاد بدنه این دو خودرو به ویژه از نظر فاصله بین محور چرخها بسیار به یکدیگر نزدیک است؛ بنابراین فضای پای سرنشینان عقب پژو ۲۰۷ نیز همانند پژو ۲۰۶ نسبتا محدود است و آزادی عمل افراد حاضر در این بخش را تا حد زیادی کاهش میدهد. در نهایت اگر بخواهیم مقایسه تارا و شاهین را از نظر تجهیزات فنی و نیروی متحرکه انجام دهیم، باید ماشین تارا را انتخاب کنیم؛ چون تارا موتور TU5 دارد. همه قطعات این مدل پژو تحت نظر لیسانس پژو فرانسه تولید میشود. این موتور بر روی پژو 206 تیپ 1، تیپ 2، تیپ 3 و چند مدل 206 صندوقدار قرار دارد. با توجه با راهنمای روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغییر رنگ داده است.

قدرت ترمزهای این خودرو در نمونههای مجهز به ترمز دیسکی عقب، بسیار مناسب و مطلوب خواهد بود و اعتمادبهنفس راننده را حین انجام مانورهای پرشتاب بسیار بالا خواهد برد؛ اما با این حال، انواع مجهز به ترمز کاسهای عقب فاقد چنین قدرت بازدارندگی هستند و سطح توان ترمزهای آنها در حد متوسط ارزیابی میشود. در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک به سراغ کراساوورها یا در اصطلاح عامیانه همان خودروهای شاسی بلند بازار کشور رفتهایم و قصد داریم محبوبترین و پرفروشترین آنها را بررسی کرده و شما مخاطبین گرامی را در مسیر خرید شاسی بلند مناسب آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید. از طرف دیگر، خریدارانی که به صفرکیلومتربودن هاچبک خود اهمیت زیادی میدهند و بودجه خرید پژو ۲۰۷ دندهای خشک را ندارند، میتوانند با خیال راحت به سراغ پژو ۲۰۶ رفته و از تواناییهای فنی مشابه آن با پژو ۲۰۷ لذت ببرند.

در این میان، پژو ۲۰۷ بهعنوان یک محصول جدیدتر توجهات بیشتری را بهسوی خود جلب کرده است؛ اما قیمت بالای آن سبب میشود تا بسیاری از مشتریان قید خرید این خودرو را بزنند و به سراغ نمونههای ارزانتر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار بروند؛ بنابراین باید گفت که این دو خودرو نسبت به یکدیگر برتری چندانی در بازار ایران ندارند و هر دو در دسته خوشفروشترین هاچبکهای اقتصادی بازار کشور دستهبندی میشوند. البته عرض بیشتر بدنه پژو ۲۰۷ سبب میشود تا فضای شانههای سرنشینان اندکی وسیعتر باشد. بر طبق آمار، خرید پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 از بقیه تیپهای 206 بیشتر است و از این رو برای بسیاری از خریداران این سوال پیش میآید که خرید کدام یک از این تیپها با ریسک کمتری همراه است.

به همین دلیل نیز در این این مقاله سعی شده است تا به ثبت نام خودرو ۲۰۶ پرداخته شود و جزئیات بیشتری از آن شامل نحوه ورود و ثبت نام در سایت، شرایط و نحوه خرید و راهنمای مشاهده نتایج طرح های فروش عادی، فوق العاده و مشارکت در تولید عادی و حمایت از جوانی جمعیت ایران خودرو ارائه شود. پژو ۲۰۶ فرانسوی از زمانی که عرضه شد یعنی سال ۱۳۸۰ تا به اکنون در شش تیپ مختلف طراحی و تولید شده است. پژو ۲۰۶ یکی از هاچبکهای سگمنت B کمپانی فرانسوی پژو است که در سال 1998 روانه بازارهای بینالمللی شد.

کوییک اتوماتیک به موتور قدرتمندتر، گیربکس اتوماتیک CVT و همچنین امکانات بیشتری چون دکمههای کنترلی روی فرمان، دوربین دید عقب، ناوبری، نمایشگر لمسی 7 اینچی، فرمان برقی، استارت دکمهای، صندلی برقی راننده، سیستم پایش باد تایرها و کروز کنترل مجهز شده که پژو 206 تیپ 3 از این آپشنها بیبهره مانده است. درهای جلو پژو 206 تیپ 2 دارای شیشه بالابرهای برقی است. سقف این خودرو از نوع تاشوی برقی و بر اساس سامانه جرج پائولین میباشد که برای نخستین بار در سال ۱۹۳۵ بر روی پژو ۴۰۲ نصب گردید. برای سایپا شاهین گیربکس 5 سرعت دستی در نظر گرفته شده و قرار است در آینده گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز برای آن ارائه شود. همچنین خودروی تیپ 5 از نظر ظاهری شبیه به پژو 206 تیپ 2 بوده اما دارای ویژگیهای منحصربهفرد و جدیدی است.

متقاضیان می توانند در طی مهلت زمانی ثبت نام، اقدام به نام نویسی خودرو مورد نظرشان نمایند و پس از انجام شدن قرعه کشی و در صورت برنده شدن، وجه تعیین شده را واریز سایت ebtekarkhodro نمایند. ماشین ۲۰۶ نیز از طریق سایت یکپارچه خودرو عرضه می شود و متقاضیان باید با توجه به طرح فروشی که ایران خودرو برای این محصول در نظر می گیرد، اقدام به ثبت نام نمایند. تا فروشگاه های سودجو با قیمت های کاذب نتوانند حقوق شما در خریداری محصولات اورجینال را ضایع نمایند. حدود 3 سالی از بازگشت تحریمهای صنعت خودروسازی و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور میگذرد و این موضوع باعث شده تا شاهد غیبت طولانی خودروهای نسل جدید در بازار کشور باشیم، اما شرکتهای خودروساز داخلی هرکدام به نوبه خود در تلاش هستند تا این خلاء بوجود آمده را جبران کنند و با ارائه محصولات جدید به بازار، یک تنفس مصنوعی به پیکر نیمه جان بازار خودروی کشور بدهند. اما درون کابین پژو ۲۰۷ به حد زیادی در قیاس با پژو ۲۰۶ تغییر کرده است؛ بهویژه طراحی جدید داشبورد و غربیلک فرمان آن نسبت به گذشته کاملا متحول شده است. در این میان، بهرهمندی از نمایشگر لمسی داشبورد و همچنین استفاده از غربیلک فرمان جدید مجهز به دکمههای کنترل، وجههای امروزیتر به کابین پژو ۲۰۷ بخشیده است.

در اوایل دهه ۹۰ شمسی، وقفهایی در تولید پژو 207 به دلیل اعمال تحریم پیش آمد؛ اما نهایتا، نسخه جدید این خودرو با اضافهشدن برخی جزئیات نظیر دیلایت، غربیلک فرمان جدید و… حال قرار است تا دومین محصول این پلتفرم جدید ایران خودرو، K۱۲۵ یا همان کراس اوور ملی این شرکت باشد که اتفاقاً ازنظر ابعاد و بسیاری از اجزای بدنه شباهتهایی به پژو ۲۰۰۸ دارد. پیش کشنده های کمربند هنگام تصادف کمربند را تحت کشش اولیه قرار داده و حرکت بدن را محدودتر می کند که البته در تیپ های دو جدید این ECUحذف شده و از سوییچ اینرسی که یک قطع کن برق در ضربات است استفاده می شود. برای خودرو تارا، پیشرانه جدید ایرانخودرو بهنام EC5 در نظر گرفتهشده است. در نتیجه، کاربران برای ثبت نام 206 باید وارد صفحه کاربری خود در این سامانه شوند که به همین دلیل در ادامه این بخش، نحوه ورود به سایت ثبت نام خودرو ۲۰۶ ارائه شده است. همچنین، دیگر نام نویسی این محصول از طریق سامانه فروش ایران خودرو انجام نمی شود و طرح های بعدی 206 نیز از طریق سایت یکپارچه خودرو انجام خواهد شد.

جهش ناگهانی و به تعبیری ترسناک قیمت خودرو در چند سال گذشته برای بدبینترین ذهنها نیز قابلپیشبینی نبود. چری تیگو 7 اولین شاسی بلند لوکس برند چینی چری است که مدیران خودرو این شاسی بلند چینی را به بازار ایران عرضه کرده است. ریگان خودرو جی ام سی S350 یکی دیگر از شاسی بلندهای چینی بازار ایران است که توسط کرمان موتور و در سال 1399 در ایران عرضه شد. اما با این وجود رنو کولیوس را نه بهترین شاسی بلند در ایران اما یکی از بهترینها میتوان دانست. با این حال، وجود نمایشگر لمسی سیستم مالتیمدیا بههمراه کلیدهای روی فرمان و سامانه کروزکنترل (در برخی مدلها) پژو ۲۰۷ دندهای را نسبت به پدرش یعنی پژو ۲۰۶، فولآپشنتر نشان میدهد. برای همین برخی از خودروهای چینی که شاید در جهان و کشورهای پیشرفته خواهان زیادی ندارند، در بازار ایران لقب یک خودروی خوب را گرفتهاند که البته با توجه به دیگر محصولات فعال در بازار، این موضوع چندان بیمنطق نیست.

Overseas domestic helper.