مقایسهٔ شاهین و تارا، پرچمداران جدید خودروسازی ایران!

این مدل دارای شتاب بسیار بالایی است. در دو مدل «هاچ بک و صندوق دار» تولید و روانه بازار می شود. از 206 هاچ بک ، 6 تیپ تولید شده است. شاید برایتان جالب باشد که قبل از خرید پژو 206، اطلاعات کلی در مورد تاریخچه تولید این خودروی فرانسوی پرفروش بدست بیاورید. الکتریسیته تولید شده توسط این واکنش، نیروی موتور استارت را تامین می کند و سپس موتور را راه اندازی می کند. در ادامه به بررسی کامل این خودرو، ویژگی ها و آپشن ها ، معایب و مزایای آن می پردازیم. در نظر داشته باشید که سیستم گیربکس پژو 206 تیپ 6 ، یعنی پژو 206 اتومات، کمی آزاردهنده است و تعمیر و سرویس آن نیز علاوه بر اینکه از عهده تعمیرکاران معدودی بر میآید، هزینه زیادی را نیز بر دوشتان خواهد گذاشت. ایران خودرو تارا نیز از نسخه اصلاح شده و ارتقا یافته پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که به TU5 پلاس معروف است بهره مند میباشد، به گونه ای که تارا از این پیشرانه نیرویی برابر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دریافت مینماید.

همچنین پیشرانه آن نیز از نوع TU5 بود و از امکانات رفاهی مشابه با تیپ ۵ سود می جست. خرید اقساطی ایران خودرو و فروش محصولات ایران خودرو مجموعه خدماتی است که به صورت دورهای توسط آن شرکت اعلام می شود. شرکت «ایران خودرو» از سال ۱۳۸۰ این خودرو را به ایران آورد. برای راحت شدن خیالتان از این موضوع که خودروی تصادفی را، به جای خودروی بی رنگ تهیه نکنید، بررسی اتاق خودرو بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن یک خریدو فروش راحت به اپلیکیشن واسط کالا مراجعه کنید. برای خواندن مقالات بیشتر به وبلاگ واسط کالا مراجعه کنید. ولی قبل از خرید خودروی دست دوم، حتما باید به چندین نکته مهم و ضروری توجه کنید تا با خرید خودروی پرخرج و یا خودروی تصادفی، متحمل هزینههای تعمیرگاه و افت قیمت شدید خودرو پس از خرید نشوید. به همین دلیل یکی از موارد مهمی که قبل از خرید پژو 206 دست دوم، باید به آن توجه داشت کارکرد خودرو است که باید با استفاده از دیاگ به خوبی چک شود. گفت هر هفته اپدیت بهمون میده شرکت که کی تحویل جدیدتون هستش، گفت برای شماها هنوز اعلام نشده، گکفت هفته دیگه زنگ بزن تا چک کنم تاریخ تحویل جدیدتون رو.

بنا بر اظهارات مدیر عامل وقت ایران خودرو، تولید ۲۰۷آی جدید کاملاً مستقل از پژو بوده و مانند تولید ۲۰۶های ایرانی، از قطعات ساخت داخل و جنوب شرق آسیا و بدون نظارت و لیسانس پژو در تولید این خودرو استفاده شدهاست. تولید این ماشین در سال ۱۹۹۸ آغاز و در سال ۲۰۱۰ در اکثر کشورهای جهان متوقف شد. در سال ۱۳۹۵ پیش فروش این خودرو به صورت ایرانیزه شده آغاز شد که تغییراتی همچون گرافیک چراغ ها، تغییر طراحی آینه ها، اضافه شدن مانیتور مولتی مدیا و تغییر طرح غربیلک فرمان و غیره بود. اگر از شما بپرسند خودرویی با طراحی ظاهری جذاب ، امکانات و تجهیزات رفاهی مطلوب، خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی در دسترس، با قیمت مناسب برای قشر متوسط جامعه معرفی کنید، حتما ذهنتان به سمت معرفی پژو 206 هم خواهد رفت. اگر روغن خود را به طور مرتب تعویض کنید، این قطعات روغن کاری مناسبی خواهند داشت که میزان حرارت تولید شده توسط موتور را کاهش میدهد. پژو 206 تیپ 2 و 3 از پیشرانهی TU3 بهره میبرند؛ پیشرانهی 4سیلندر 8 سوپاپهای که که با حجم 1360 سیسی (1.4 لیتر) خود، توانایی تولید قدرت 75 اسببخار در 5500 دور بر دقیقه و گشتاور 118 نیوتونمتری در 3400 دور بر دقیقه دارد.

ایمنی خودرو ۲۰۶ در سال ۲۰۰۰ زیر نظر موسسه یورو ان سی ای پی به این صورت بود که ۴ ستاره از ۵ ستاره را در تصادفات برای سرنشینان کودک و ۲ ستاره از ۴ ستاره را در بخش عابر پیاده دریافت کرد. نسخههای ۲۰۱۵ پیشرانههای اقتصادیتر و نرمتری دریافت نمودهاند و سواری آرامتری دارند. با تحویل نسخههای دنده دستی تارا در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ شاهد مشخص شدن قیمت این خودرو در بازار آزاد هستیم. هایما S7 توربو دارای امکانات رفاهی و تجهیزات امنیتی فراوانی همچون آينههای جانبی برقی تاشونده گرمكندار دارای راهنما، آينه وسط با قابليت نمايش ميزان باد لاستيک (TPMS)، صندلی راننده 8 حركته برقی گرمكندار و صندلی شاگرد 4 حركته دستی، سنسور دنده عقب، سنسور باران و… تارا اتوماتیک نیز به گیربکس شش دنده خودکار تجهیز شده و جهت انجام فرآیند شتابگیری صفر تا 100 معادل ۱۱.۵ ثانیه به صورت رسمی زمان نیاز دارد که در عمل احتمالا به ۱۲ تا ۱2.5 ثانیه خواهد رسید.

با توجه به مشخصات بالا شما می توانید بهترین مارک باطری ماشین پژو 206 را پیدا کنید. البته تعویض و تعمیر جلوبندی خودروها پس از چند سال امری طبیعی است، ولی در نظر داشته باشید که ایراد اصلی آنجاست که قیمت قطعات یدکی پژو 206 بسیار بالا و آزاردهنده است. برای کاستن از وزن این خودرو، در بسیاری از قطعات مانند سپرها از المانهای با وزن سبک استفادهشده است. باتری های ایرانی مانند سپاهان باتری مناسبی برای این خودرو میباشد. هرچند این ماشین ابتدا کاملا ساخت فرانسه و وارداتی بود اما بعد خط تولید آن در شرکت ایران خودرو به راه افتاد و کاملا ایرانی شد. اطلاعات فنی چندانی از این خودرو در دست نیست اما آنچه واضح است اینکه در پی تحریم های صنعت خودروسازی و فروش سهام گروه پژو به فیات کرایسلر و تشکیل یک هولدینگ آمریکایی، ایتالیایی فرانسوی، پروژه تولید پژو 301 در ایران با چالش های فراوانی روبرو شده بود و حالا به نظر می رسد که ایران خودرو راه حل برون رفت از این شرایط را تولید نسخه فیس لیفت شده با برند اخصاصی خود تحت عنوان K132 یافته است.

البته این خودرو دارای چند مدل دیگر مانند WRC و CC است که به خاطر اینکه در ایران وجود ندارند آنها را بررسی نکردیم. ظاهر این خودرو با دیگر 206ها کاملاً متفاوت است. این خودرو دارای یک موتور ۲ لیتری EW10J4S است، که با بهره گیری از سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ ها و منیفولد ورودی و خروجی بهبود داده شده است و قادر است تا ۱۷۷ اسب بخار نیرو به صورت تنفس طبیعی تولید کرده و در زمان ۷٫۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. گفتنی است احتمالا تولید نسخه CVT از X33 در ماههای آینده متوقف خواهد شد.در سال ۱۴۰۰، مدیرانخودرو دو مدل X33 مونتاژ میکند. البته گفته شده تا سه سال آینده پیشرانهٔ جدیدی برای شاهین ارائه خواهد شد که قویتر خواهد بود اما در ابتدا این ماشین با همین موتور به همراه گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به بازار عرضه میشود.

6. برای مطمئن شدن از میزان گاز منتقل شده، باید آن را چک کنید؛ به این صورت که کولر ماشین را روشن و روی بالاترین سرعت قرار دهید؛ حالا باید عدد روی گیج را که نشان دهنده، فشار گاز کولر ماشین است را چک کنید، این عدد باید بین 35 تا 40 psi باشد. دلیل شهرت این ماشین زیبا بودن ظاهری آن، مصرف کم، و شتاب اولیه بسیار خوب آن است. در نسخه توربوشارژ ویژگی هایی نظیر افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور را شاهد هستیم. البته فرمان برقی این خودرو با وجود اینکه در سرعتهای پایین عملکرد نرمی دارد، در سرعتهای بالا کمی سفتتر میشود تا از پیچشهای ناگهانی راننده جلوگیری کند. پلتفرم اصلی این خودرو از خودرو ۲۰۶ اس دی الگوی برداری شده و کلیه امکانات موجود در ۲۰۷ به همراه بالچه عقب و فرمان برقی نسبت به تیپ فول آپشن ۲۰۶ اس دی دارای امکانات بیشتری است. ممکن است که این اعداد نسبت به شتاب خودروهای امروزی زیاد نباشد اما شما باید شتاب و قدرت این خودرو را با خودروهای سال 2003 مقایسه کنید. اما بر اساس مشخصات این خودرو، پیش بینی می شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ تارا برقی، کمتر از ۹ ثانیه باشد.

تا پایان سال 1382 تیپ 3 و تیپ 5 پژو 206 هاچبک هم به بازار خودرو ایران آمد و سرانجام با ورود تیپ 6 پژو 206 در سال 1383، تمام تیپ های پژو 206 در دسترس خریداران خودرو قرار گرفت. پژو 206 در مدلهای هاچبک 5 درب، هاچبک 3 درب، صندوقدار، استیشن و حتی کروک تولید شده است و جالب است بدانید که مدلهای سه درب و کروک در تعداد بسیار محدودی به بازار خودروی ایران هم راه یافتند. بدنه گرد و تخم مرغی شکل این هاچبک کوچک کار دست جرارد والتر است و بر اساس زبان طراحی پژو در اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ طراحی شده است. به خاطر الگوبرداری کامل صندلیهای تارا (در بحث طراحی و مهندسی) از صندلیهای پژو ۳۰۱، میبینیم که ارگونومی خوبی در بخش زیرین و پشتی صندلیهای جلو و عقب این خودرو وجود دارد. پژو 206 خودروی محبوب، پرطرفدار و پرفروش بازار خودروی ایران محسوب میشود که بعد از 20 سال از حضوش در جادههای ایران، همچنان از بازار دست دوم خوبی برخودار است و به احتمال زیاد در هنگام فروش آن، با مشکلی مواجه نخواهید شد، ولی هدف از این مقاله آگاهی بخشی به دوستان عزیزی است که با بودجه کم، توان آزمون و خطا نداشته و ناگزیرند خودرویی خریداری کنند که چندین سال بدون آزار و اذیت برایشان کار کند.

در قسمت جلو پنجره، سه نوار براق وجود دارند که در وسط آنها نیز لوگوی چانگان دیده میشود. ضبط تصویری 206 علاوه بر زیبایی خاصی که به داشبورد خودروی شما می دهد کارایی های متنوع زیادی نیز دارد. دلیل این که ضبط ماشین از کار می افتد و دیگر کار نمی کند این است که منابع قدرت یا بخش هایی که جریان از آن عبور می کند دچار اختلال و مشکل شده اند. از سوی دیگر دید بهتری را در اختیار راننده قرار میدهند. این خودرو در سال 2003 رونمایی شد و بهسرعت به یکی از داغترین خودروهای اروپا تبدیل شد. اولین مشخصه دایون Y5 داشتن پلتفرم مستقل است که آن را به یک شاسی بلند واقعی (SUV) و نه یک کراساور تبدیل میکند. اکثر 206 های آر سی که در کشور میبینیم با تعویض قسمت جانبی و موتور تبدیل به آر سی شدهاند. در نتیجه در سال ۲۰۰۴ پژو ۳۰۷ دبلیو آر سی با خودرو 206 دبلیو آرسی جایگزین شد. در سال ۲۰۰۷ این مدل خودرو با خودروی ۲۰۷cc جایگزین شد. پژو 206 یکی از موفق ترین مدل های پژو است که در ایران محبوبیت بالایی دارد. سهام این شرکت متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است.

هایما یک برند چینی است که در چند سال اخیر همکاری خوبی با ایران خودرو داشته و دو مدل از محصولات آن جزو شاسی بلندهای پرفروش بازار ایران به شمار میروند. تارا جدیدترین محصول ایران خودرو است که از اواخر سال 99 در لیست محصولات بزرگترین خودروساز ایرانی قرار گرفت. این خودرو با امکانات خوب و مشخصات فنی بهروزتری که دارد، یکی از بهترین خودروهای ایرانی شاسی بلند محسوب میشود. این فروشگاه اینترنتی با گردآوری مدلهای متنوع لاستیکهای ایرانی و خارجی دست خریدار را برای انتخاب رنج وسیعی از قیمت باز گذاشته است. اگر چه در بازار تاکید بر بی رنگ بودن خودروهای دست دوم می شود اما گاه تعویض یک جزء بدنه ازقبیل در، کاپوت و…

پس اگر قصد خرید پژو 206 کارکرده متعلق به یک خانم دکتر را دارید که فقط با خودروی خود بین محل کار و منزلش رفت و آمد داشته است، باز هم حتما به استهلاک بخشهای جلوبندی، اکسل، جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک خودرو توجه سایت ebtekarkhodro کنید. این دسته راهنما یکی از ارکان اصلی رانندگی در خودرو محسوب میشود که بعد از استهلاک و خرابی، با ایجاد اتصالی در سیستم برق خودرو، سایر بخشهای پژو 206 را نیز از کار میاندازد. اگر قیمت آغازی ۶۰ هزار پوندی نگرانتان نمیکند، پس مصرف سوخت ۶.۷ لیتری آن نیز نباید برایتان مهم باشد. گیربکس این خودرو بسیار بیآزار و کمخرج است اما اگر خرابی در آن به وجود بیاید با روی دیگر آن آشنا خواهید شد و باید هزینه زیادی برای تعمیر آن پرداخت کنید. بررسی درون موتور هم یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است.

این موتور ۱۶ سوپاپ دارد و مصرف سوخت ترکیبی تارا دستی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و تارا اتوماتیک ۷.۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف سوخت این خودروی 1190 کیلوگرمی در یک سیکل ترکیبی شهر و جاده 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش اعلام شده است. اهمیت استفاده از لاستیکهای خوب و ایمن برای کاهش تصادفات جاده ای و تضمین سلامت سرنشینان در روزهای داغ تابستان یا برفی زمستان بر کسی پوشیده نیست، علاوه بر این، افراد با تغییر رینگ و لاستیگ ظاهر ماشین خود را اسپرت کرده یا به آن جلوه بیشتری میدهد. از آنجایی که پژو 206 یکی از خودروهای محبوب نسل جوان محسوب میشود و فضای کافی برای تیونیگ و دستکاری خودرو در این هاچبک فرانسوی زیاد است، ما به شما پیشنهاد میکنیم که از خرید خودروهای تیونینگ یا اسپرت شده خودداری کنید، زیرا در این خودروها تغییرات غیر اصولی مانند پایین آوردن ارتفاع ماشین با فنرهای برش خورده، یا سیستم های جانبی که با سیستم برق پژو 206 همخوانی ندارند، یا استفاده از رینگهای بزرگ، باعث کاهش ایمنی خودرو میشود و چه بسا برایتان دردسرساز شود. ساده تر شدن سیستم سیم کشی خودرو که باعث بهبود ارتباط سیستمهای الکترونیکی والکتریکی می شود.

Seamlessly.