معرفی 18 نوع از گلهای آپارتمانی سایه دوست مناسب برای خانه های کم نور

اما قبل از اینکه بخواهید آب را جایگزین خاک کنید، باید بدانید که هر گیاهی قابلیت نگهداری در آب را ندارد و تنها تعدادی از گیاهان هستند که از این توانایی برخوردارند ، همچنین لازم است بدانید، آبی که اقدام به نگهداری گیاه در آن میکنید نیز باید دارای ویژگی هایی باشد. باید روش نگهداری هر گل و گیاهی که تهیه میکنید را به خوبی یاد بگیرید. اگر شما نیز به گل و گیاه آپارتمانی علاقه دارید، اما نگران پژمرده شدن گلها در منزل هستید، باید قبل از هرچیز مراقبت از گلهای آپارتمانی را یاد بگیرید. شما میتوانید برای مشاوره و کسب اطلاعات در این زمینه با پرورشدهندگان گل و گیاه و باغبانان آچاره تماس بگیرید.

مدیر یکی از مجتمعهای پرورش گل و گیاه در محلات در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون گل شاخه بریده در سال و ۱۰ میلیون گل گلدانی شامل گلهای آپارتمانی، فصلی، نشایی و درخت و درختچههای زینتی در این مجتمع تولید میشود. قبل از خرید این گیاه از گیاهان کریسمس باید یک نکته را راجع به آن بدانید؛ با اینکه هیچ درخت و تزئینات کریسمسی بدون حضور دارواش همیشه سبز تکمیل نمیشود، اما این گیاه معمولا پرورش داده نمیشود! جالب اینکه همان شکل و شمایل یک درخت تنومند را دارند و یک ورژن مینیاتوری از درختان محسوب میشوند. درختچههای لوکس از جمله گیاهان آپارتمانی هستند که به صورت طبیعی به صورت درختها تنومند در طبیعت رشد میکنند. اما با اصلاح بذر آنها و تغییراتی که در ساختار این گیاهان انجام شده است، این درختان تنومند در گلدان رشد کرده و خانهنشین شدهاند. در نظر داشته باشید گیاهانی همچون کاکتوس که دارای رشدی کم هستند نیازی به کود ندارند، اما اگر برای آن دسته از کاکتوس ها که گل می دهند به عنوان تشویق می خواهید کود دهی را انجام دهید، یادتان باشد غلظت کودی که استفاده می کنید یک چهارم کود دهی معمولی در دیگر گیاهان باشد، زیرا کود بیش از حد در این گیاهان منجر به شل شدگی ساقه گیاه خواهد شد.

آنها را به خواندن این مقاله تشویق کنید. این گل را به نام ارکیده پروانه نیز میشناسند. آبیاری ارکیده نیز نباید به صورتی باشد که آب به طور راکت، بر سطح خاک گلدان باقی بماند زیرا این امر موجب بیماریها در این گل خواهد شد. با توجه به تنوع بسیار زیاد گیاهان زینتی و پتانسیل بالای کشورمان در خصوص تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی توجه ویژه به این امر از الزامات توسعه ای در این بخش محسوب می شود. برگ های اورانتا رنگ های متضادی دارند به طوری که رگه های سبز و صورتی مایل به قرمز روشن در آنها مشخص است و همین امر سبب خواهد شد تا زیبایی منحصر به فردی به فضای خانه ی شما بخشیده شود. ظاهر آن همان طور که در تصویر پایین مشاهده میکنید همچون ستاره است. با حذف ساقه های گل دهنده میتوان گیاه را به طورمرتب به حالت رویشی و نونهالی مشاهده کرد. از دیگر گلهای آپارتمانی که در زیر مشاهده میکنید، گل کریسمس یا بنت قونسول میباشد. بهترین مکان برای نگهداری این گل در آفتاب مستقیم جلوی پنجره جنوبی اتاق پذیرایی یا اتاق خواب میباشد. اگر می خواهید بامبو را از جای روشن تر به محل کم نور تری انتقال دهید این کار را به آرامی و با حرکت دادن بامبو به یک مکان نسبتا تاریک تر انجام دهید.

همچنین در فصل تابستان کاکتوس را باید هفته ای یک بار آبیاری کرد. به همین دلیل همه این شرایط به این معنی است که این گیاه از نظر نگهداری، وضعیت اسانی را برای شما فراهم می کند. آیریس در یونانی به معنی رنگینکمان است و خدای رنگینکمان نیز به همین نام خوانده میشود. اما گذشته از این موارد تهیه یک گیاه سلامت و عاری از بیماری و آفت اولین شرط حفظ آن در آپارتمان است. سعی کنید گیاهانی که برای منزل خود تهیه میکنید، متناسب با دما و هوای خانه شما باشد. سرخس اغلب اوقات نیاز به تعویض گلدان ندارد مگر به علت بزرگ شدن بخواهید گلدان جدیدی برای آن تهیه کنید. فقط دقت کنید که خاک این گیاه زیاد مرطوب نماند، خاک با زهکشی خوب، موردی مهم برای رشد آن است. باید آن را در محیطی که نور غیر مستقیم وجود دارد قرار دهید و بهتر است هر دو هفته یک بار کود آن را تغذیه کنید. توجه کنید که بنفشه آفریقایی یک بار در سال به تعویض خاک و گلدان نیاز دارد. با توجه به کوچک بودن مگس سفید و اینکه قابلیت ورود به دستگاه تنفسی را از طریق حفرات بینی و دهان دارد، لذا این حشره میتواند سبب بروز التهاب و عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی شده و زمینه را برای بروز عفونتهای فرصتطلب قارچی و باکتریایی فراهم کند.

اگر محیطی که گل آنتوریوم را در آن نگهداری میکنید رطوبتی باشد، موجب براق شدن برگهای آن میشود، و ظاهر آن را بینظیر میکند. گل آنتوریوم در هوای سرد عملکرد مناسبی از خود نشان نمیدهد. گیاه دیفن باخیا به خوبی با شرایط نوری کم سازگار شده و به آسانی به رشد و نمو خود ادامه می لیست گیاهان زینتی دهد. این گلها به شرایط محیطی نرمال و نور کم نیاز دارند (15 گیاه تصفیه کننده هوا که به نور کم نیاز دارند). روند رشد این گیاه مثل میوه آناناس است. بهتر است در هنگام هرس، ابزارهای خود را ضدعفونی کنید، زیرا؛ اگر این گیاه آلوده شود کاملا از بین میرود. هرس منظم که ‘پیچک شیطان’ نیز نامیده می شود ، گیاه را از بین می برد. دادن آب بیش از اندازه در وهله نخست گیاه را از بین نمی برد، اما اگر طولانی شود به مرگ گیاه می انجامد. امروزه نمیتوان به طور کامل گلهای بومی و غیر بومی را از یکدیگر تفکیک کرد.

گلهای زیبای آن بسیار چشمنواز و پرطرفدار است. روند رویشی آن به صورتی است که غنچهای به رنگ روشن از پایه گیاه به وجود میآید. نگهداری گیاه بسیار راحت است، و فقط باید به چند نکته در نگهداری آن توجه کنید. در هنگام خرید به چند نکته باید توجه کنید؛ رنگ سبز این گل باید روشن باشد، و ریشه و ساقههای آن نیز کاملاً محکم و سالم باشند. با این حال، موارد دیگری نیز وجود دارند که با برخورد مستقیم خورشید به آنها سالم تر می شوند یا می توانند بدون سوختن یا آسیب رساندن به آنها در برابر ضربه مستقیم خورشید مقاومت کنند. نوع دیگری از چمنها Carex nigra نامیده میشوند که به لحاظ فنی بهعنوان جگن(گیاهان آبزی) شناخته میشوند. گیاهان لاکچری به گیاهان آپارتمانی لوکس نیز شناخته میشوند. پرورش و نگهداری بومی این گیاهان کار دشواری است اما با اصلاحاتی که در نوع بومی آنها صورت گرفته، امکان تکثیر و پرورش گیاهان لاکچری را در سرتاسر جهان فراهم نموده است. همین تحقیقات صورت گرفته و زحمات فراوان برای اصلاح و تقویت آنها موجب بالاتر رفتن قیمت این گیاهان شده است. در ماه های خنک بهار و پاییز ، توصیه می شود کودهای مایع همراه با آبیاری استفاده شود تا روند گلدهی تقویت شود.

این گیاه زیبا با گلهای سفید و کوچک نیازمند سایه و هوای خنک است. به طور کلی مراقبت از گلهای آپارتمانی بسیار ساده است. به جرات میتوان گفت «دیفن باخیا» محبوبترین گیاه آپارتمانی در ایران است و از حق هم نگذریم بسیار زیباست. نکتهای که در پرورش این گیاه اهمیت دارد، انتخاب گلدان مناسب برای رشد ریشههای این گیاه است. انتخاب گیاهان برای چشمانداز باغ در مناطق خشک ممکن است یک چالش به نظر برسد؛ اما چندین درخت، درختچه، بوته و گل وجود دارد که حتی اگر باغ شما در نواحی با بارندگی کم یا بدون بارندگی باشد میتواند در شرایط خشک همچنان رشد کند و بسیار زیبا به نظر برسد. عرض برخی از کوچکترین گلهای کوچک ارکیده ممکن است تقریباً نیم سانتی متر (1 سانتی متر) باشد. یکی دیگر از انواع گلهای آپارتمانی گل آنتوریوم میباشد. گل ماگنولیای بهار: این گل خوش عطر و بو نیز در صنعت عطرسازی بسیار مورد توجه میباشد.

با توجه به اسم این گل، بهتر است بدانید که آغاز گلدهی آن در زمان کریسمس میباشد. امروزه بازار خرید و فروش این گیاهان بسیار پررونق است و جز تجارتهای پرسود جهانی میباشد. اما لازم است از دانش طراحی سایت برخوردار باشید. محلات یکی از شهرهای دوستداشتنی استان مرکزی است که از طبیعتی سرسبز، آب و هوایی دلنشین، جاذبههای طبیعی و آثار باستانی ارزشمندی برخوردار است. بازار گل آبشناسان در انتهای اتوبان ستاری شمالی، دورمین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان واقع شده است. آبیاری آن نیز باید به گونهای باشد، که آب از سوراخهای زهکشی انتهای گلدان خارج شود در غیر این صورت اگر آب از گلدان خارج نشود، موجب پوسیدگی ریشه خواهد شد. فقط آب را به ریشه گیاه بریزید زیرا اسپری کردن آب بر روی برگهای آن موجب پوسیدگی برگ، و بیماری گیاهان آپارتمانی میشود. باید دارای زهکش مناسب باشد تا آب در هنگام آبیاری با سهولت از کف گلدان بیرون رفته و ریشه ی گیاه را دچار پوسیدگی نکند. در برخی مواقع نیاز داریم تا گیاهانی را در منزل خود داشته باشیم که در گرما مقاومت داشته باشند. با این حال، تا زمانی که یک ریشه بومی نداشته باشید، نهال های شما ممکن است مقاومت اجداد خود را در برابر بیماری نداشته باشند .

این موضوع با خرید کردن از پرورشدهندگان معتبر و کارشناس ممکن خواهد بود. این زمان در قسمتهای گوناگون ژاپن مختلف است و حتی ممکن است در قسمتهای مختلف یک استان هم متفاوت باشد. این یک راه ساده برای یافتن مشاغل خانگی برای زنان برشمرده می شود. پس اگر از کار کردن برای دیگران خسته شدهاید، دوست دارید استقلال داشته باشید و در عین حال سرمایه کافی ندارید، یک کسب و کار کوچک خانگی راه بیندازید. اگر شما نیز یکی از این گلها در خانه دارید و به تازگی متوجه ریزش برگهای آن شدهاید، باید بدانید که این موضوع از علائم زیاده روی در آبیاری آن است. برگ های این گیاه تخم مرغی شکل و به رنگ سبز تیره است. این گیاه از آن دسته گلهایی میباشد که در ماه یکبار به آبیاری نیاز دارد. این گل دارای برگهایی بسیار نرم میباشد و غنچههای گل آن، بر روی این برگها تشکیل میشوند. زیرا در کنار خواص مفیدی مانند تولید اکسیژن و خاصیت تصفیهکنندگی هوا، یک دکور زیبا و قیمتی نیز محسوب میشوند. شما هم میتوانید با برنامهریزی درست، تولید محتوای هوشمندانه و جذاب، تبدیل به یک بلاگر شوید. از نورهای مصنوعی هم میتوانید استفاده کنید.

هرچند رنگ و بو و جذابیت گلهای آپارتمانی طبیعی و حس زنده بودنی که به انسان میدهند همیشه پرطرفدار است و هرکسی را شیفته خودش میکند اما در بعضی از موقعیتها افراد گلهای مصنوعی را ترجیح میدهند. بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین نوع گلهای آپارتمانی گل دار محسوب میشود. برگ عبائی از گیاهان زینتی و آپارتمانی و از خانواده روساسه محسوب می شود از لحاظ ظاهری دارای ریزوم بوده و ساقه هوایی ندارد؛ همچنین برگ های آن سبز تیره ، پهن، براق و دمبرگ دار است که به طور مستقیم از خاک بیرون زده، گل هایش ریز و به رنگ ارغوانی و شبیه فنجام می باشد که در فصل تابستان ظاهر می شوند.

دارای برگ ها سبز رنگ و چرمی به طول ۴ الی ۸ سانتی متر، بیضی شکل تا نیزه ای و گاهی پیچ دار می باشد. زمان شکوفهدهی آن از اواخر اسفند آغاز شده و تا اواخر بهار ادامه دارد. اما ناگفته نماند که بر اساس تغییرات فصلی این مدت زمان متغیر است. قدرت این گیاه در تصفیهی هوای خانه فوقالعاده است. تجارت گل و گیاه ایران نیز متاثر از تجارت جهانی گیاهان گرانقیمت، شاهد قیمتهای بسیار بالای گیاهان آپارتمانی لوکس است. وی اظهار داشت: تولید محصولات باغی گیلان بر اساس شاخص­ های تولید در محصولات اساسی شامل زیتون، فندق، کیوی، مرکبات، گوجه­ سبز و محصولات گلخانه­ ای و گیاهان دارویی در سال ۹۲ در وسعت ۱۰۸ هزار هکتار در مجموع به حدود ۴۰۵ هزار تن محصول در سال می رسید که در سال ۹۸ با رسیدن سطح زیر کشت به بیش از ۱۱۴ هزار هکتار، تولید سالانه محصولات باغی هم به بیش از ۶۵۰ هزار تن رسیده است. طول برگ ها نهایت به حدود ۸ سانتی متر می رسد. این گیاه تا ارتفاع 3.5 متر هم توانایی رشد دارد که تقریبا تا اندازه سقف خانه شما، رشد می کند. این گیاه اگر از شرایط زندگیاش راضی باشد خیلی سریع رشد کرده و تا نزدیکیهای دو متر قد میکشد.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی گیاهی است که به طور ژنتیکی مقاومت بیشتری نسبت به شرایط سخت دارد. یکی دیگر از مهمترین مزایای احداث گلخانه شخصی، کنترل بهتر بیماری ها و آفت های گیاهی است. 4,500 تومان گل آهار F2 پاکوتاه گلدانی پرپر گل درشت گل آهار (Zinnia elegans) گیاهی یکساله و از گیاهان گلدار خانواده… هیبیسکوس فوق العاده محبوب در سراسر جهان، گونه ای از گیاهان گلدار است که گل های نفیس و ظریفی تولید می کند. آماده سازی بذر قبل از بذرکاری؛ آماده کردن بذرهای معمولی کار مشکلی نیست کافی است بذر تازه، کاملاً یکنواخت و فاقد هر گونه بذر علفهای هرز یا گیاهان دیگر در اختیار داشته باشیم. یکی دیگر از جذابترین نامها در میان اسامی گلهای آپارتمانی، گل بنفشه آفریقایی است. این گلهای ناقوسی شکل بسیار زیبا بوده و ظرافت بینظیری دارند. گل رُز ژولیِت: این گل رز بسیار زیبا اولین بار در سال 2006 در نمایشگاه گل چلسی رونمایی شد. به طور میانگین هر دو هفته یک بار این گیاه نیاز به آبیاری دارد.

Advantages of overseas domestic helper.