فروش اقساطی تارا با کمترین پیش پرداخت و تحویل فوری

همچنین با توجه به فاصله ۲۶۵۲ میلیمتری میان محورهای جلو و عقب تارا، کابینی نسبتا جادار و مناسب برای چهار- پنج سرنشین شاهد هستیم. امروز با مد ماشین سواری پژو پارس نسخه 1.0 برای یورو تراک 2 ورژن 1.43 در خدمت شما هستیم. این خودرو خانوادگی، در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، تجربه رانندگی راحتی را به ارمغان میآورد، و با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو 5، یکی از سازگارترین خودروهای ایران با محیط زیست است. در طرف مقابل نیز پژو 301 به عنوان پایه طراحی تارا توانست در تستهای یورو انکپ رتبه سه ستاره را کسب کند و همچنین این موسسه ایمنی اروپایی اعلام کرد محافظت پژو 301 از سرنشینان 71 درصد است. از دیگر ویژگیهای خودرو تارا، میتوان به سنسور پارک عقب، صندلی راننده با تنظیم شش حرکته برقی و دستی، صندلی راننده چهار حرکته برقی و دستی، صندلی عقب تاشو و استارت بدون کلید به همراه سانروف -ویژه نسخه اتوماتیک- اشاره کرد.

نکته: در حال حاضر تیپهای یک، سه، چهار و شش از گروه هاچبک ۲۰۶ دیگر تولید نمیشوند. تارا که با نام K132 شناخته میشد، از سال ۱۳۹۹ با جعبه دنده دستی روی خط تولید قرار گرفت و از طریق طرحهای پیش فروش ایران خودرو به متقاضیان فروخته شد. گروه صنعتی ایران خودرو که برنامه دارد پیش فروش K132 (با نام ایرانی تارا) را آغاز کند، به تازگی مشخصات فنی نمونه دنده ای و اتوماتیک این سدان جدید را بر روی وبسایت خود قرار داده است. در برنامه ریزی صورت گرفته، در آینده نزدیک، رنگ های خاص سفارشی نیز به طیف رنگ های محصول تارا افزوده خواهد شد.

حداکثر قدرت و گشتاور حاصل از این پیشرانه معادل ۷۵ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتن متر عنوان شده که شتابی در حدود ۱۴ ثانیه را به این خودرو ۱۰۵۴ کیلوگرمی بخشیده است. به عنوان نتیجه این بخش میتوان گفت که سایپا شاهین به واسطه بهرهگیری جذاب از خطوط سیال و ارائه چهرهای متناسب با سلیقه مشتریان ایرانی، محصولی زیباتر از ایران خودرو تارا به شمار میرود. زیبایی یک بحث سلیقهای است و تارا هم با سلیقه بسیاری از مردم ما هماهنگی دارد. اگر شما هم تصمیم گرفتید از بین این دو ماشین یکی را انتخاب کنید، بنابراین به توضیحات ما در مقاله مقایسه تارا و شاهین احتیاج دارید.

نمای ظاهری این خودرو نشان میدهد که طراحان آن تلاش کرده اند که ظاهر این خودرو را به خودروهای خوش نامی مثل پورشه، میتسوبیشی گالانت، هدای آزرا و خودروهای دوج نزدیک کنند، اما این خودرو نتوانسته هیچ جذابیتی را در نمای ظاهری از خود به نمایش بگذارد. این در حالیه که نمای ظاهری تارا با المانهای چند ضلعی تزیین شده و طراحان سعی کردن تا قیافه ای تهاجمی برای این سدان جمعوجور به وجود بیارن اما متاسفانه نتیجه کار اونطور که باید و شاید دلچسب از آب در نیومده و تناسب آنچنانی بین اجزای ظاهری این خودرو به چشم نمیخوره.

از این رو، در ادامه این مطلب تمامی ابعاد این دو خودرو بررسی و مقایسه خواهد شد. مرحله سوم طرح پیشفروش تارا ایرانخودرو ، از دیروز، سیزدهم اسفندماه آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد. تولید این خودرو با موتورایاف۷ توربو و گیربکس اتوماتیک هم در دستور کار ایرانخودرو قرار دارد. این خودرو از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار بوده و ایمنترین خودرو تولید شده در شرکت ایران خودرو است. علاوه بر این سایپا نیز سدان جدید خود را ایمنترین خودرو ملی معرفی میکند. مرندی مقدم، با بیان اینکه در بحث خودرو نیز تعدادی از استانداردها در دستور بازنگری قرار دارد، افزود: برای خودروهای مسافری عمومی نیز استاندارد جدیدی به نام واژگونی اتوبوس تدوین شده است. توقف شماره گذاری وانت پیکان از ابتدای سال آینده معاون نظارت بر اجرای استاندارد، عنوان کرد: در مورد خودروهای سواری، کمیته برنامه ریزی بازنگری استانداردها تشکیل شده و دبیر و اعضای آن انتخاب خواهند شد و برنامه تجدیدنظر در استانداردهای خودرو آغاز شده است. در برنامه آینده تولید این محصول با گیربکس شش سرعته و موتور EF۷ پلاس قرار دارد. قدرت تولید گشتاور در موتور شاهین 160 نیوتن متر است. ایران خودرو تارا از پیشرانه ارتقا یافته پژو ۲۰۶ تیپ ۵ موسوم به TU5 پلاس، نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار قدرت ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دریافت میکند.

بنابراین کافی است مجموعه مورد معامله را با دقت انتخاب کنید، تا دغدغهای بابت شیوه و نوع خرید نداشته باشید. اگر میخواهید از ماشینتان برای سفر استفاده کنید، تارا گزینه بهتری است. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی صبا باتری در تهران مراجعه کنید. اگر برق پشت آمپر ماشین پژو ۲۰۰۸ ضعیف شده و یا قطع شده است ابتدا سرباتریها را چک کنید اگر مشکلی نداشت باتری را تعویض نمائید. قصه ایران خودرو و محصولات پسابرجامی آن، جزو آن دسته از داستانهای سوزناک است که گرچه در ابتدا بیسرانجام و شکستخورده به نظر میرسید، اما گویا ایران خودرو از پشت دیوارهای نصفهونیمه قلعهای موسوم به ایکاپ که بر اثر هجوم بیامان تحریمها چیزی تا تخریب کامل فاصله نداشت، ناگهان پرچم پیروزی برافراشت و جنگجویی به نام «تارا» را به میدان فرستاد تا از فوقستاره جدید خود در عرصه خودروهای تولید داخل رونمایی کرده باشد. طراحان خودرو تارا با حفظ فرم بدنه پژو 301، نمای عقب خودرو را به صورت کامل تغییر دادند تا بتوانند خودرویی متمایز را به بازار ایران وارد کنند اما متاسفانه کار دلنشین و جذاب نشد بطوریکه می توانید به راحتی عدم تطابق طرح چهره، فرم کلی بدنه و نمای جانبی خودرو را تشخیص دهید.

اگر چراغهای ماشین در زمان خاموش بودن ماشین کم نور شده باتری ضعیف است و باید چک شود. این در واقع برای باتری تارا شما مضر است زیرا سریعتر از حد معمول باتری را تخلیه می کند. این خودرو با ظرفیت حمل پنج سرنشین بزرگسال و یک صندوق عقب بیش از ۶۰۰ لیتری گزینه مناسبی برای سفر و یک خودرو خانوادگی محسوب میشود. اگر به داخل تارا و شاهین سری بزنیم، چهار تا پنج سرنشین بزرگسال میتوانند در کابین این دو خودرو قرار بگیرند. به گزارش ایمنا، ثبتنام طرح جدید پیش فروش ایران خودرو از بیست و هشتم شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد؛ گزینش شدگان در طرحهای پیشین که موفق به واریز وجه نشدهاند نیز میتوانند در این طرح نام نویسی کنند.

ایران خودرو تارا به پیشرانه EC۵ مجهز است و ۱۱۰ اسب بخار با ۱۵۰ نیوتن متر را در اختیار راننده میگذارد، این محصول در نمونه فول آپشن به استارت دکمهای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا، آینههای تاشو برقی، تهویه الکتریکی و اتوماتیک، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی با توانایی اشتراک گذاری صفحه تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت برفی و اسپرت جعبه دنده و قابلیت تیپ ترونیک جعبه دنده از جمله امکانات تارا اتوماتیک است. آینههای جدید تارا دندهای به راهنما بوده و همچنین ابعاد بزرگتری نسبت به آینههای قبلی دارند. در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک به بررسی طراحی، مشخصات فنی، امکانات و آپشنها، ایمنی و…

تفاوت فنی خاصی بین پژو ۳۰۱ و تارا ایران خودرو وجود ندارد و تارا در واقع نسخه ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ است که بعد از خروج پژو از بازار ایران در شرایط تحریمی توسط واحد مهندسی ایران خودرو توسعه داده شده است. طراحی نمای بغلی این دو سدان جمعوجور تفاوت چندانی با خودروهای مرجع ندارد اما در عین حال نماهای پشت و جلو هر دو خودرو به طور کامل متحول شده و هیچ نشان و یادگاری از نمونههای مرجع خارجی در دو محصول سایپا و ایران خودرو مشاهده نمیشود. مدل جدید از لحاظ ظاهری تفاوت جزئی با نسخه فعلی داشته و با تجهیزات بیشتری در دسترس خریداران قرار میگیرد. از لحاظ فنی نیز ایران خودرو تارا از سایپا شاهین برتر است؛ چراکه موتور تارا در واقع همان موتور TU5 بوده که اکنون ارتقا پیدا کرده است. البته سایپا قصد دارد طی سه سال آینده موتور جدیدی را برای سایپا شاهین ارائه کند که قدرتمندتر از پیشرانه فعلی خواهد بود. همچنین به لطف فاصله میان محورهای جلو و عقب مناسب (2652 میلیمتر) جای پا برای تمامی سرنشینان عالی است و به نسبت ابعاد بدنه با فضایی جادار و نسبتاً راحت در داخل اتاق روبرو هستیم.

ایران خودرو برنامه افزایش ظرفیت تولید این محصول را براساس تقاضای بازار در دستور کار دارد. آیا با توجه به شرایط موجود عرضه خودروهای جدید به بازار چقدر جدی است؟ البته باید گفت حتی صرف نظر از قیمت تمام شده، بروز معضلاتی مانند کمبود برق که در تابستان گذشته تجربه کردیم، سد راه مهمی برای فراگیر شدن خودروهای برقی در کشور محسوب میشود. برخلاف ظاهر اتومبیل که تغییرات بسیاری را تجربه نموده در داخل اتاق همه چیز شبیه به پژو 301 است. نمای خارجی پژو 301 جدید، تغییرات زیادی نسبت به نسل پیشین (مدل ۲۰۱۲) تجربه کرده است. این سبک از اتصال اجزای فلزی بدنه، به روزترین ساختار خط تولید هر خودرویی به حساب میآید و باعث میشود تا مقاومت و کیفیت نقاط جوش تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

پژو 405 خودرویی مونتاژی و البته محبوب در کشور می باشد که دارای مزایا و معایبی است و این در حالی است خط تولید ابتدایی این خودرو به حدودا 30 سال میرسد و اما باز برخی از مشکلات در این خودرو هنوز پابرجا هستند. سیمکشیهای الکتریکی معیوب، نگهدارنده هایی که شل هستند یا هر جریان باز دیگری در زمان خاموش بودن دینام، میتواند باعث تخلیه باتری تارا شود. به گفته وی، باز شدن هوشمند درِ صندوق عقب به عنوان امکانات آتی این محصول در نظر گرفته شده است. ایران خودرو تارا و سایپا شاهین به عنوان دو خودرو جدید ایرانی معرفی شدهاند. در این طرح، خودرو تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه شده است و موعد تحویل این خودرو به ترتیب از مهر تا اسفند (نوع دستی) و بهمن و اسفند (اتوماتیک) سال آینده تعیین شده است. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای روی بورس بازار بودند و قیمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. خودروهای قابل ارائه از طریق این بخشنامه، بر اساس آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.

تارا تا الان چندین بار توسط ایران خودرو سایت ebtekarkhodro رونمایی شده. سید احمد مدیرقمی با اشاره به این که تارا اتوماتیک مجهز به سامانه کنترل پایداری بهروز است، خاطرنشان کرد: «نسخه دستی تارا نیز به سامانه کنترل پایداری تجهیز شده است؛ این، نخستین بار است که یک محصول ایرانی به این سیستم مجهز میشود. نخستین مورد که برای بسیاری از علاقه مندان به صنعت خودرو واضح است، حضور سامانه کنترل پایداری در یک خودرو با نشان ایرانی است. پیشرانه tu5p معادل ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید میکنه و به دلیل تنفس طبیعی و ۱6 سوپاپه بودن، گزینه مناسب تری برای مشتریان ایرانی خواهد بود؛ بنابراین به نظر میرسه از لحاظ فنی، تارا تطابق بیشتری با نیازهای مشتریان ایرانی داشته باشه و بتونه در عین برخورداری از استهالک کمتر، چابکی قابل قبولی رو برای این محصول ایجاد کنه. عملکرد سیستم تعلیق در حفظ پایداری این خودروها تحت شرایط عادی تقریبا متعادل ارزیابی میشود، اما تارا ایران خودرو به دلیل بهرهمندی از سیستمهای کنترل کشش و پایداری، با انحراف و ناپایداری کمتری به عبور از پیچها خواهد پرداخت؛ بنابراین کیفیت رانندگی و حس اعتمادبهنفس راننده تارا در عبور پرشتاب از مسیرهای منحنی شکل و لغزنده بیشتر از محصول سایپا خواهد بود. همچنین آپشن هایی از جمله کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، چراغ همراهی، چراغ مهچراغ مه شکن شکن عقب و جلو، تنظیم ارتفاع صندلی راننده و قفل مرکزی و رینگ فولادی در همه مدلها مشترک است.