علت گاز نخوردن 206 در حرکت + رفع عیب – شاگرد شوفر

در این زمان شیر مربوط به لوگو بر روی دیگر محصولات کارخانهٔ پژو نشان داده میشد، اما میان سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۵ لوگوی شیر بر روی ماشینهای تولیدی مشاهده نمیشد و برای مارکگذاری این ماشینها از عنوان پژو خودرو بر روی رادیاتور خودروها استفاده میگشت. این خودروساز نام تارا را برای پروژه K132 انتخاب کرده است. نقطه قوت طراحی جی اس8 به بخش دماغه آن مربوط می شود که در مدل 2022 الگوی چراغ های اصلی از حالت افقی به عمودی تغییر کرده که اتفاقا بروزرسانی کاملا موثری هم بوده و به خوبی مخاطب را جذب می کند. سیستم کنترل خزش به کار رفته در مدل های جدید به نرمی رانندگی آن در شرایط سنگلاخی و سخت کمک به سزایی کرده است. بنابراین انتظار داریم که هزینههای نگهداری این خودرو همچون ایکس ۲۲ کنترل شده تر باشد و تا حدی به شاسیبلندهای ساخت دو خودروساز اصلی نزدیکتر باشد. این ما را بر آن داشت تا بیشتر در نظر بگیریم که چگونه خلاقیت و فناوری را به خودرو جدیدی بیاوریم.

نمایشگر 12.25 اینچی برای اطلاعات کیلومتر و نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی انتخابی شایسته برای این چینی خوش ساخت هستند. در سالهای پس از جنگ جهانی اول، خودرو به وسیله لازمی برای همه مبدل شد و دیگر یک وسیله تشریفاتی ویژه قشر مرفه نبود. در مجموع ۴۰ سنسور در داخل و خارج خودرو برای نظارت بر شرایط ایمنی نصب شده است. در بسیاری از مواقع دیده شده که سنسور اکسیژن ضعیف کار میکرده ولی خطایی در سیستم دیده نشده است. ایران خودرو از تحویل اولین سری خودروی تارا به مشتریان در بهمن ماه سال جاری خبر داد. چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ واردات خودرو بعد از کش و قوس بسیار آزاد شد. البته با خرید دسته راهنمای جدید باید پس از مدتی هنگامی که راهنما میزنید، خودتان آنرا برگردانید؛ یعنی دسته راهنما بعد از پیچیدن شما به حالت اول برنمیگردد! در سالهای بعد شرکت لندرور، نیسان و تویوتا اقدام به تولید این خودروها کردند. و این موضوع در زمان ساخت خودرو برقی جدید این شرکت تغییری نکرده است. امروز صبح در نمایشگاه CES 2022 مدیر عامل سونی، کنیچیرو یوشیدا، نمونه اولیه خودرو برقی جدید سونی با نام Vision-S SUV را معرفی کرد.

مهدی رجبعلی، عنوان کرد: «در نسل های بعدی تارا، بهبودهای بیشتری در حوزه قوای محرکه حاصل می شود. در طرف مقابل نیز پژو 301 به عنوان پایه طراحی تارا توانست در تستهای یورو انکپ رتبه سه ستاره را کسب کند و همچنین این موسسه ایمنی اروپایی اعلام کرد محافظت پژو 301 از سرنشینان 71 درصد است. اما این شرایط ممکن است با آغاز عرضه آخرین فیسلیفت این خودرو تا حدی بهبود پیدا کند. این مدل هم در تیپهای مختلفی عرضه شد از جمله V8، V9 و V20 که باز هم از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوتی ندارند. پژو با همکاری ایران خودرو، پنجمین مدل ۲۰۶ را با نام ۲۰۶SD یا پژو آریان را تولید و در سال ۲۰۰۶ معرفی کرد. ماشین تارا از لحاظ فنی به همان موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز شده است، با این تفاوت که مهندسان ایران خودرو با بهروزرسانی این پیشرانه توان آن را به رقم ۱۱۳ اسب بخار رساندهاند. اما پژو ۳۰۱ ساخت فرانسه با موتور مشابه ماشین تارا، ۶/۶ لیتر بنزین بر اساس استاندارهای اروپا مصرف میکند.

این خودرو برای طی کردن صد کیلومتر مسافت داخل شهر به 10.1 لیتر بنزین و برای طی کردن مسافت مشابه در خارج از شهر به 5.8 لیتر بنزین نیاز دارد. مصرف 8/6 لیتر بنزین در نمودار سیکل ترکیبی این مدل خودرو به چشم می خورد. بررسی آگهیهای دیوار نشان میدهد که قیمت یک دستگاه هیوندای توسان ix35 مدل ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. تعداد کراساورهای واردشده با برند مرسدس بنز بسیار اندک هستند؛ اما تعداد زیادی بیامو X3 و X4 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در ایران وجود دارد که البته ازنظر فنی، تفاوت چندانی باهم ندارند.بعضی نمونههای قدیمی X3 به پیشرانه سهلیتری و سیستم دودیفرانسیل X درایو مجهزند؛ اما غالب مدلهای واردشده در سالهای اخیر، بهدلیل محدودیتهای قانونی از موتور دولیتری توربوشارژ بهره میبرند. در حال حاضر نمونههای سال ۲۰۱۸ از این خودرو باقیمت ۴۷۰ میلیون تومان معامله میشود، اما معرفی نمونههای فیسلیفت انتظار داریم که قیمت این نسخهها در بازار بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد. پژو 206 به خاطر طراحی ظاهری متفاوت خود، به عنوان یک خودروی سنت شکن وارد بازار ایران شد، زیرا پیش از این در بازار خودروهای هاچ بک گزینه جذابی وجود نداشت و این خودرو با طراحی جذاب تخم مرغی خود به نوعی توانست انقلابی در خودروهای هاچ بک عرضه شده در بازار کشور ایجاد کند.

با توجه به اینکه تمام گزینههای این لیست از مبدا چین طراحیشده و به بازار ایران واردشدهاند، بد نیست نیمنگاهی به بازار خودرو چین داشته باشیم، جایی که هاوال در بالاترین جایگاه فروش قرارگرفته و در بین برندهای محلی همیشه بیشترین اعتبار و حجم فروش را داشته است. هن تنگ X7 در سال 2016 در چین با دو موتور 1.5 لیتری و 2 لیتری که هر دو توربو شارژ هستند و نسخه 1.5 لیتری این موتور در پلتفرم Zoty T600 بود عرضه شد. حال علت این موضوع شاید حجم بیشتر کابین و حجم قابلپذیرش پیشرانه در هر سیکلت باشد، اما نه سرنشینهای اس ۵ از کمبود فضا رنج میبرند و نه ۱۰ اسببخار بیشتری که از موتور ۱.۸ لیتری بهجای موتور ۱.۵ لیتری اس ۵ خارج میشود، توانسته راننده اس ۷ را راضی کند.

امروزه شاسی بلندها از پلت فرم و شاسی های وانت و هم خودروهای یک پارچه استفاده می کنند. اگر بخواهیم به بررسی خودروهای شاسی بلند تولید داخل بپردازیم بایستی سراغ دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا برویم که در زمینه تولید این خودروها فعالیت می کنند. آنهایی که سیستم انتقال چهارچرخ یا4×4دارند و بر روی شاسی فولادی نصب شده اند را می توان شاسی بلند واقعی دانست. به گونه ای که برخی از این مدلها فاقد شاسی های فولادی هستند و اتاق خودرو بر روی شاسی قرار ندارد. هرچند در این مورد اطلاعات دقیق وجود ندارد اما اگر هایلندر الگوی کار باشد باید منتظر پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی در هماهنگی با موتور الکتریکی روی محور عقب باشیم که مجموعا 243 اسب بخار خروجی دارد. پس از انتشار بیلبوردهای کراس اوور جدید فردا موتورز و انتشار رسمی اطلاعات فنی آن، بالاخره این خودرو در کارخانه خودروسازی فردا رویت شد. ازاینرو ایران خودرو تصمیم گرفته تا بهجای تولید محصولات پسا برجامی پژو ۳۰۱، پژو ۲۰۸ پژو ۲۰۰۸، دو محصول فیس لیفت شده بر اساس این خودروها را با کد فنی سدان K132 و کراس اوور K125 راهی بازار نماید و بهنوعی با این کار پلت فرم PF1 محصولات پژو را برای برند اختصاصی خود مورداستفاده قرار دهد.

رنو در کولئوس جدید از طراحی بدنه بسیار زیبا، مدرن و هماهنگ استفاده کرده است. بررسی رنگ و بدنه این خودرو هم با توجه به هزینههای بالای نگهداری از آن لازم است، چراکه هرچه قیمت نسخه اتوماتیک آن بالاتر میرود، قیمت قطعات آنهم افزایش پیدا میکند و بنابراین خریدار نمونه دستی هم باید رقم بیشتری پرداخت کند. اما شاید به خاطر تیراژ بالاتر و محبوبیت بیشتر اس ۵ در بازار مجبور باشید که هزینههای بیشتری بابت نگهداری این خودرو (صرفا با توجه به قیمت کمترش) پرداخت کنید، چراکه قیمت این خودرو در بازار آزاد برای نمونههای صفر از ۵۰۰ میلیون تومان آغاز میشود و این در حالی است که با برادر بزرگتر اختلاف قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی دارد، اما در قیمت برخی از قطعات مشترک و حتی در برخی از نمونههای کمیابتر بوده و باقیمت بالاتری قابل خریداری است. همچنین تجهیزات رفاهی قابلارائه برای این خودرو در سطح بالایی قرار میگیرد. ولی باید اشاره کرد که رانندگی با آن در شهر به راحتی پرادو ۲۰۱۱ نیست و مدل ۸ سیلندر مصرف سوخت بسیار بالایی دارد. که البته این اشکال هم در مدل جدید برطرف شده است. قبل ادامه خبر پیشنهاد میکنم حتما فیلم مربوط به مدل ضد گلوله و انفجار آنرا مشاهده نمایید.

البته این موارد فقط پیشبینی است و برای بررسی شرایط نهایی حضور این خودرو و هزینههای نگهداری آن حداقل باید یک سال از زمان عرضه نخستین نمونههای سایت ebtekarkhodro آن صبر کرد. با جدیدترین گزینه این لیست آشنا شوید، خودرویی که در چین بانام تیگو ۴ عرضه میشود، اما به خاطر اقتصادیتر و هدفگذاری برای داخلیسازی بالاتر این خودرو در دستهبندی برند MVM قرارگرفته و به نام ایکس ۵۵ فعلا گرانترین گزینهای است که لوگو مدیران خودرو روی آن درج میشود. مگر اینکه قصد داشته باشید خودروهای کارکرد بالای کرهای و ژاپنی را با این خودرو مقایسه کنید که در این صورت هم باید به کارشناس خودرو اعتماد کنید تا خیالتان راحت باشد که بهجای خرید هاوال ضرر نکردهاید؛ در غیر این صورت هاوال اچ ۲ بدون در نظر گرفتن هزینههای نگهداری بالا، گزینهای ارزنده باقیمت ۷۵۰ میلیون تومان در بین سایر گزینههای این لیست بهحساب میآید.

که البته در کنار هم قرار گرفتن این گزینهها کمهزینه نبوده و باعث شده که قیمت این خودرو از مرز ۵۰۰ میلیون تومان بالاتر رفته و قیمتی بیشتری نسبت به رقبایی همچون امویام ایکس ۲۲ که رقیب مناسبتری برای این خودرو است، پیدا کند. تجهیزات ایمنی هایما اس 7 توربو شامل 4 ایربگ برای سرنشینان جلو و ایربگهای جانبی جلو در مدل 1399 و تنها دو ایربگ اصلی جلو در مدل 1400 است. اما در ادامه مطلب امروز سراغ مدل 2022 می رویم که جذاب تر از همیشه وارد میدان شده است. سونی در نمایشگاه CES 2022 سدان الکتریکی Vision-S و همچنین یک خودرو شاسی بلند با نام Vision-S SUV را به نمایش گذاشت. اکثر شاسی بلند ها کمی بالاتر از جاده قرار دارند و از این طریق، دید راننده را افزایش می دهند و رانندگی را ایمن تر می کنند.

ترامپچی جدید حدود 5 متر طول و 3 متر در فاصله بین محورها توسعه یافته که با این ابعاد و ظاهری که مشاهده می کنید می توان آنرا به هیوندای پالیسید و همچنین کراس اوور زیبای کادیلاک شبیه دانست. به گفته وی برای خودروی تارا برنامه ۱۰ ساله توسعه بازار تعریف شده که ظرفیت تولید آن را به سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.بیش از ۹۲ درصد از سازندگان این محصول از شرکتهای قطعه ساز داخلی است. موفقیت و اثرگذاری طراحی در نمای جانبی با خط شانه قدرتمند و جزئیاتی که در نظر گرفته شده کاملا مشهود است و همین شرایط برای نمای عقب نیز تکرار شده است. فضای داخل کابین محیطی باکیفیت است که فناورانه های آن کاملا خودنمایی می کنند.

کابین، اتاق و طراحی داخلی 206 تیپ 2 در وضعیت مناسب و خوشایندی به سر می برد و سرنشینان در طی مسافت های زیاد و طولانی در مورد کابین و محیط داخلی 206 تیپ 2 خستگی بسیار کمتری را احساس می کنند. Vision-S بر اساس ایمنی، سازگاری (با محیط زیست) و امکان ایجاد سرگرمی توسعه یافته است. این محصول براساس پلتفرم ارتقا یافته GPMA توسعه یافته که در زبان ساده می توان آنرا به تعلیق بهتر بویژه در قسمت عقب، پشتیبانی از سامانه تمام چرخ محرک با 25 درصد بهبود عملکرد، 24 درصد بهبود در کیفیت رانندگی، 28.3 درصد بهبود در کیفیت فرمان پذیری، 30 درصد بهبود کیفیت عملکرد سیستم ترمز، 5 درصد کاهش مصرف سوخت تشریح کرد. خلاصه کلام تمامی این مدل ها کیفیت های خاص و همچنین طرفداران خود را دارند. چانگان در بین خودروهای شاسی بلند بازار دارای قیمت مناسب و کیفیت خوبی است و خریداران این خودرو رضایت خود را از چانگان CS35 اعلام کرده اند. حضور یکی از قدیمیترین شاسیبلندهای اقتصادی بازار را در این لیست به فال نیک میگیریم، چراکه اصلاحات زیادی روی آن اعمالشده و حداقل ازلحاظ فنی ایرادات فنی کمتری میتوان در آن مشاهده کرد. لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 منتشر شد.

یوشیدا قبل از نمایش نمونه اولیه شاسی بلند جدید ویژن اس گفت: «پس از نمایش Vision-S (در سال گذشته)، ما بسیار هیجان زده بودیم. آخرین بار که عضویی از خانواده GS8 را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کردیم به تریم S این شاسی بلند مربوط می شود که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. در نوع یک پارچه هم اتاق خودرو یک تکه بوده و قسمت بار هم به صورت صندوق بزرگ در قسمت آخر خودرو می باشد. شاسی بلند چیست به زبان انگلیسی SUV شناخته می شود و مخفف Sports Utility Vehicle است این خودرو ها از پلت فرمی شبیه به کامیونت بهره می برند که هم می تواند برپایه وانت (شاسی جدا از بدنه) باشد و هم بر پایه یک خودرو سواری (شاسی یکپارچه با بدنه) این دسته از خودرو ها بیشتر برای مصارف خارج جاده ای (Off-road) طراحی و ساخته شده اند. همچنین به لطف فاصله میان محورهای جلو و عقب مناسب (2652 میلیمتر) جای پا برای تمامی سرنشینان عالی است و به نسبت ابعاد بدنه با فضایی جادار و نسبتاً راحت در داخل اتاق روبرو هستیم.