طراحی دکور اتاق فرار | allescape

برای درک بهتر موضوع یکی از اتاق فرارهای موفق تهران را از نظر میزان سرمایه اولیه و درآمد آن بررسی می کنیم. اتاق فرار اسکیپ مستر سه شعبه در نارمک دارد و متوسط متراژ هر ملک آن حدود ۹۰ متر است. در این منطقه به طور متوسط ۳۵۰ میلیون برای ودیعه و ۶ میلیون برای اجاره ماهیانه باید در نظر گرفت. در شعبه دو این اتاق فرار یک بازی ارائه میشود و حدود ۱۵۰ میلیون برای راه اندازی و تجهیز آن صرف شده است.

قدم اول: فضا و محل راه‌اندازی اتاق فرار

ایده‌ها همیشه به ذهن ما می‌رسن و از حق نگذریم، واقعا کلی هستن و شاید در حد فضا و مفهوم کلی بازی به ما کمک کنن. اگر تجربه بازی کردن در اتاق فرارهای تهران را دارید، در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید. برای شرکت در اتاق فرار صوتی نوار ممنوعه باید کاغذ و خودکار داشته باشید؛ زیرا یادداشت کردن، سرنخ‌های متعددی به شما می‌دهد که برای نتیجه‌گیری به آن‌ها نیاز خواهید داشت. ممکن است برای یافتن برخی اطلاعات به جستجو در اینترنت هم نیاز داشته باشید. برای گوش دادن به هر اپیزود (به‌جز اپیزود اول)، باید رمزی را وارد کنید که از کنار هم قرار دادن اطلاعات و سرنخ‌های اپیزود (یا اپیزودهای) قبلی به دست آورده‌اید.

طراحی دکور اتاق فرار

اما در هر صورت، این افراد باید قابلیت‌های ارتباطی عالی داشته باشن تا بتونن با مشتریان شما تعامل سازنده داشته باشن و اون‌ها رو طراحی سناریوی اتاق فرار و تم بازی به وجد بیارن. یک نقاشی بنفش‌رنگ هم روی دیواره که یه کاراکتر داره توش عدد 2 رو نشون میده. حالا تنها کاری که بازیکن باید انجام بده اینه که با توجه به ترتیب رنگ‌ها، ترتیب این سه تا عدد رو پیدا کنه و قفل عددی رو باز کنه. ممکنه لازم باشه تکه‌های پاره شدۀ یه پیام کاغذی رو که در اطراف اتاق پنهان شده پیدا کنید و یا حتی شاید برای مشاهدۀ یک کد نیاز به حل یک پازل واقعی داشته باشید. در هر حال، نکتۀ مهم توی انتخاب لوکیشن اینه که شما نباید توی ایجاد اون تجربۀ حسی و فراگیر برای مخاطب محدود باشید؛ یعنی بتونید حداکثر کار ممکن رو برای خلق عناصر غوطه‌وری و دکور مرتبط با سناریو و ژانر پیاده کنید.

  • چون در شهرهای بزرگتر شانس جذب بازیکنان و علاقه مندان به این بازی قطعا بیشتر خواهد بود و البته نباید از هزینه های هنگفت هنگفت شهرهای بزرگ غافل شد.
  • پیش از شروع بازی حتما به صحبت های گیم مستر دقت فرمایید تا از تمامی قوانین بازی به طور کامل مطمئن شوید تا اختلالی در روند بازی پیش نیاید.
  • به‌طور متوسط در هر بازی بین 7 تا 12 معما منطقی به نظر می‌رسد که بسته به تعداد و درجه سختی آن‌ها، زمان بازی تعیین می‌شود.
  • در این بخش به صورت حدودی هزینه‌های ساخت یک اتاق فرار را برای شما آماده کرده‌ایم.
  • اینجا لازمه بازیکن‌ها با روشن کردن یه چراغ قوه، سایۀ یک جسم ثابت رو به دیوار بندازن تا اونا رو به یک سری مکان یا سرنخ راهنمایی کنه.
طراحی دکور اتاق فرار | allescape

قفل‌هایی که در اتاق فرار مشاهده می‌کنید معمولا با حل معما باز می‌شوند، پس وجود قفل در اتاق فرار نقش مهم و اساسی دارد. برای انتخاب سرنخ‌ها باید ابتدا به سناریو بازی رجوع کنید تا متناسب با سناریو اطلاعاتی را در اختیار بازیکنان قرار دهید، برای سرنخ‌هایی که در اختیار مخاطب قرار می‌دهید به خوبی وقت بگذارید تا ذهن مخاطب را از معما پرت نکند و باعث گمراهی نشود. برای طراحی معما باید از یک گروه متخصص که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بخواهید تا طبق استاندارهای موجود معماهای مربوط به سناریو شما را طراحی کنند. نظر کلی ما این است که به دلیل زمان ، سناریو خود را محدود نکنید و اگر سناریویی دارید که ارزش حتی سه ساعت بازی را دارد روش کار کنید تا به تتیجه برسد. اگر شما طبق محبوبیت ژانر ترسناک در ایران، تصمیم گرفتید که از ژانر ترسناک در بازی خود استفاده کنید باید جوانب دیگر را نیز در نظر بگیرید که قصد دارید این ژانر ترسناک، همراه با هیجان باشد که بازیکنان را به نفس، نفس بیندازد. محل راه اندازه اتاق فرار تاثیر مستقیمی بر سناریو شما دارد؛ نور، متراژ، اتاق‌ها و مقدار فضایی که به آن دسترسی دارید دست شما را در تصمیم گیری باز می‌گذارد.

اتاق فرارهای معمایی

ساخت اتاق فرار یکی از شغل‌هایی پردرآمد و بسیار جذاب است که این روزها بسیار رواج یافته؛ برای اینکه بتوانید یک اسکیپ روم بسازید باید شرایط و الزامات زیادی را در نظر داشته باشید و همچنین باید علاقه‌مند به معما، چالش و خلاقیت باشید. اگر تمام این موارد را در خود می‌بینید به این قسمت از مقاله پازل روم خوش آمدید. پس از طی کلیه مراحل فوق، تیم عمرانی ویرا پارک وارد عمل شده و نسبت به اجرای پلان‌های مذکور اقدام می‌نماید. در تمامی فرآیند احداث مجموعه تفریحی شما مهندسین ناظر بر روند حسن انجام کار نظارت داشته و تا زمان تحویل پروژه به مشتری، موظف به حضور و پیگیری کلیه امور مربوط به اتاق فرار هستند. در نهایت گروه بهره‌برداری ویرا پارک به منظور ارائه آموزش‌های لازم وارد عمل شده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیریت، گیم مستر و اکتورهای اتاق فرار قرار می‌دهند. یکی از مواردی که ساخت اتاق فرار را به لحاظ اقتصادی توجیه می کند، محبوبیت بالای آن است.

Advantages of local domestic helper.