سی رود شبکه اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

این عبارت، در قالب بارنامه‌های دریایی، یافت می‌شود، و منظور از آن، کسی است که باید توسط حمل‌كننده‌ی دریایی، از زمان ورود کشتی، مطلع شود، تا ترتیب دریافت کالا را، بدهد. Container Yard یک محوطه کانتینری در داخل بندر یا در داخل پایانه برای اسکان کانتینرها است تا در صورت نیاز به کشتی بارگیری شده و یا به سمت مقصدهای داخلی حرکت کنند. در این محل یا صادر کننده بار خود را تحویل حمل کننده داده یا حمل کننده بار را به وارد کننده تحویل می دهد .

بارنامه دریایی کالای بارگیری شده

در مسیرهای تحت پوشش خود، آگهی می‌دهد و کالای هر مشتری را که حاضر به خرید خدمات او باشد، حمل می‌کند. حمل‌کننده‌ی عمومی مسئولیت کالا را از زمان تحویل‌گیری تا تحویل‌دهی به‌عهده می‌گیرد. در خطوط منظم تمام فضای بارگیری به یک صاحب کالا اختصاص نمی‌یابد، بلکه کالاهای متفاوت متعلق به صاحبان مختلف فضای انبارهای کشتی را پر می‌کند. از اونجایی ک شغل من درارتباط مستقیم با مباحث حمل ونقل دریایی است خیلی بهم کمک کرده مطالبی که ارائه دادین.

کنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن مصوب سال ۱۹۷۲ میلادی همچنین زمانی که بخشی از عملیات حمل و نقل میان دو کشوری انجام شود که در قلمرو یکی از آنها این کنوانسیون اعمال می شود اجرا می گردد. این حمل و نقل جهت ارائه خدمات یخچالی به شکل کامیون و دریایی است و حمل دریایی کالاهای فاسد شدنی مانند ماهی ، میگو و را با دارا بودن تجهیزات لازم و کافی در بنادر بارگیری و تخلیه انجام می دهد. یک روش حمل و نقل دریایی می باشد که محموله از کانتینر کشتی خارج شده و به کانتینر یک کشتی دیگر منتقل می شود .این نوع حمل و نقل بیشتر در بندر جبل علی مرسوم است. فرستنده ی کالا شخصی است که کالای خود یا دیگران را برای شرکت حمل و نقل جهت حمل دریایی ارسال می کند.

حمل و نقل دریایی کالا با کانتینر یخچالی

سی رود شبکه اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی | transemartlogistics از این طریق اطمینان حاصل نماید که مقام‌های بندری، مخالفتی با تغییر وسیله‌ی حم، به‌عمل نخواهند آورد. وسیله حمل و نقل در این نوع انتقال نیز کشتی­ها و قایق­ها هستند اما از نفتکش‌ها و لنج­ها نیز ممکن است برای حمل و نقل انواع کالاها استفاده شود. برای جا به جایی کالاها (که موضوع مورد بحث ما هستند) بیشتر از کشتی­های بزرگی استفاده می­شود که توانایی جا به جایی بارها را داشته باشند. یک ویژگی دیگر نیز در مورد این کالاها صدق می­کند و آن هم این است که صاحبان آن­ها فورس زمانی برای انتقال ندارند. از آن جایی که سفرهای دریایی سرعت کمی نسبت به سفرهای هوایی دارند، حمل و نقل دریایی برای کالاهای سنگینی هست که هزینه حمل آن­ها بهتر است کم باشد.

در حمل و نقل دریایی کانتینر از لحاظ مالکیت، به دو گروه زیر دسته بندی می‌شوند:

مکانی است در بندر کانتینری، که در آن، کالای عمومی، درون کانتینر، باربندی، یا از آن تخلیه می‌شود. به‌طور طبیعی، در CFS، امکانات انبارداری، و جابه‌جایی کالای عمومی نیز، می‌باید وجود داشته باشد. به معنی بندر چند منظوره‌ی کانتینری می باشد که در آن سرویس‌های FCL و LCL انجام می‌گیرد و دارای محوطه‌ی کانتینری و ایستگاه بارچینی کانتینر می باشد. این نوع حمل و نقل بررای کالاهای بدون بسته بندی مناسب می باشد. محلی در بندر کانتینری است که در آن محل کالا بارگیری یا تخلیه می شود .

  • حمل‌کننده‌ای است که با مشتری خود، وارد قرارداد خاصی می‌شود، و ممکن است خود را، از پاره‌ای از مسولیت‌ها، مبرا سازد.
  • به‌طور طبیعی در CFS امکانات انبارداری و جابه‌جایی کالای عمومی نیز می‌باید وجود داشته باشد.
  • خطوط كشتي‌راني بزرگ، به‌منظور كاهش هزينه‌ها، سعي مي‌كنند تا، تعداد بنادر تحت پوشش خود را، كاهش دهند.
  • به این معنا است که فرستنده‌ی محموله می‌بایست به جز کرایه‌ی حمل، هزینه‌های بارگیری در مبدا و تخلیه بار در مقصد، را عهده دار transemartlogistics.com شود.
  • این حمل کنندگان خدمات کشتی رانی را بدون داشتن کشتی ، با خریدن قسمتی از یک کشتی از کشتیرانی به مشتریان ارائه می دهند.