در توسعهی این خودرو اشاره میکند

برای افرادی که به دنبال خودرویی با مصرف سوخت اندک هستند، نسخهی پایهی ۲۰۰۸ یکی از گزینههای مطلوب در بازارهای جهان است. حدود 3 سالی از بازگشت تحریمهای صنعت خودروسازی و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور میگذرد و این موضوع باعث شده تا شاهد غیبت طولانی خودروهای نسل جدید در بازار کشور باشیم، اما شرکتهای خودروساز داخلی هرکدام به نوبه خود در تلاش هستند تا این خلاء بوجود آمده را جبران کنند و با ارائه محصولات جدید به بازار، یک تنفس مصنوعی به پیکر نیمه جان بازار خودروی کشور بدهند. FCW مخفف Forward Collision Warning (سیستم اخطار برخورد)،AEB مخفف Autonomous Emergency Braking (ترمز اضطراری اتوماتیک) به همراه قابلیت تشخیص عابر و BSW (اخطار نقطه کور) از آن دسته تکنولوژیهای مخصوص جلوگیری از تصادفات هستند. فناوری FCW یک هشدار بصری، شنیداری و یا لمسی برای اخطار دادن به راننده درباره برخورد قریب الوقوع با یک خودروی دیگر یا یک شی است. یکی دیگر از این فناوریهای BSW است که وظیفه آن نظارت بر کناره های وسیله نقلیه است؛ بدین صورت که اگر در جایی دید راننده محدود باشد، به رانندگان هشدار میدهد که وسیله نقلیه دیگری در کنار آن است یا خیر. برای انجام این کار ابتدا درخواست کارشناسی خودرو 206 خود را در بخش کارشناسی خودرو ثبت نمایید تا کارشناس خودرو برای به محل مورد نظر شما اعزام شده و با تهیه گزارش و عکس برداری از خودرو 206 ، آگهی شما به صورت ویژه و با گواهی کارشناسی شده تضمینی ماشین بانک در وب سایت و اینستاگرام شرکت درج خواهد شد.

رنو کولیوس از همکاری رنو و نیسان شکلگرفته است چرا که موتور این خودرو توسط رنو ساخته شده است و پلتفرم آن به شرکت نیسان تعلق سایت ebtekarkhodro دارد. در نمای جانبی و خصوصا در نگاه اول، تیگو ۵ اصلا خودرویی چینی با طراحی پیشپاافتاده نیست و برعکس نوعی پختگی در طراحی آن دیده میشود. شرکت خودروسازی چینی گریت وال را این روزها زیاد در اخبار خودرویی میبینیم زیرا این شرکت از طریق برندهای خود شامل وی، اورا، تانک و هاوال طی چند وقت اخیر محصولات جدید زیادی را معرفی کرده است. پژو ۲۰۰۸، هایما، چانگان، جک، ام وی ام، چری تیگو و هاوال از جمله شاسی بلندهایی هستند که از سوی خودروسازان ایرانی مونتاژ و تولید میشوند. هاوال اچ۲، هایما اس۷ و جک اس۵ از رقبای اصلی این خودرو در بازار ایران محسوب می­شوند. خودروبانک به عنوان پیشرو در زمینه تست و بررسی خودروها و ماشین های بازار ایران در بین سایت های خودرویی و در مورد ماشین محسوب می شود. همچنین اگر به دنبال خودرویی 4WD هستید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به طور پیش فرض و تمام وقت از این ویژگی استفاده میکند، در غیر این صورت ممکن است که به قطعات مکانیکی آسیب ببینند.

علاوه بر این، یکی دیگر از نکات مثبتی که تارا در مقایسه با شاهین دارد، ظرفیت صندوق عقب آن است! امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو نیز مشابه است؛ به جز اینکه سیستم تهویه تیپ ۵ اتوماتیک است، اما ۲۰۶ تیپ ۲ سیستم تهویه دستی دارد، یا اینکه تیپ ۵ دارای بالابرهای برقی شیشههای عقب است و آینههای جانبی آن الکترونیکی هستند و ۲۰۶ تیپ ۲ فاقد این آپشنهاست. ماشینهای SUV همانند هر خودروی دیگری این پرسش را برای خریدار ایجاد میکند که مانند خرید هر خودروی دیگری، کارکرده آن را بخرند یا صفر؟ اکثر مدلهای بزرگتر میتوانند وزنی بیشتر از 9.000 پوند یا جسمی معادل یک قایق بزرگ را بکسل کنند. مدلهای بزرگتر و متوسط معمولا پکیجی ارائه میدهند که ظرفیت بکسل را به حداکثر برساند. خریداران باید یه این ظرفیتها دقت کنند که خودروی مورد نظر توان بکسل کردن مقدار بار مورد نظرشان را دارند یا خیر.

بهترین گزینه برای 206 و SD 206، باتری 55 آمپر است. اکثر این خودروها از پلتفرم دیفرانسیل جلو استفاده کرده و با گزینه AWD نیز موجود هستند. مدلهای کامیون شکل از تنظیمات دیفرانسیل عقب استفاده میکنند و با گزینه 4WD هم موجود هستند. سایپا و ایران خودرو سعی کردهاند تا با ارائه حداقل امکانات مورد نیاز مشتریان ایرانی، احتیاجات کاربران خود را برآورده سازند. گروه صنعتی ایران خودرو برای نخستین بار در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ خودرو پژو 206 سقف شیشه ای را با قیمت ۱۸۱ میلیون تومان به بازار عرضه کرد. بنابراین میتوان یک قسمت را برای حمل بار استفاده کرد در حالی که صندلی کنار آن برای استفاده مسافران آماده است.

لازم به ذکر است که قیمت این خودروها به دلیل تنوع انواع آنها از هر برند و شرکت خودروسازی اختلاف قیمتهای زیادی دارند. بسیاری از ایرانی­ها به خودروهای شاسی بلند به دلیل ارتفاع و عضلانی بودن و همچنین پرستیژی که دارند علاقهمند هستند. حافظه موقت:با برداشتن سرباطری پاک نمی شود بلکه بعد از ۱۵ دقیقه پاک می شود و در آن آرمانی ترین شرایط کارکرد موتور و بعضی از خطا ها ذخیره می شود. نمای کلی این خودرو نشاندهنده یک شاسی بلند کوچک شهری است که طراحی قسمتهای مختلف آن هماهنگی خوبی دارد. بهطور کلی میتوان طراحی کابین این خودرو را با توجه به رده قیمتی آن که عموماً حس ارزان بودن به راننده و سرنشینان منتقل میکنند، خوب و موفق دانست. بدین گونه که تجهیزات و نصب نامناسب آنها میتواند باعث تسریع فرسودگی قطعات اتومبیل شده و منجر به تعمیرات گرانقیمت آن شود. برای اطلاع از قیمت ها و موجودی کالا و مشاوره با نصابان شیشه اتومبیل با ما تماس بگیرید. به هر حال این فیس لیفت اگرچه حالتی خشن و اسپرت دارد اما از لحاظ هماهنگی با پروفیل جانبی چندان مطلوب به نظر نمیرسد. متاسفانه خبری از LED زیبایی که در نسخه مفهومی این خودرو بهکارگرفته شده بود نیست و این چراغ، طرحی خرپامانند را در خود جای داده است که برای برخی از افراد ممکن است چندان مطلوب نباشد.

با افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات خودرو و در آن سو تحریم صنعت خودرو و خروج شرکتهای خودروساز از ایران، واردات و تولید خودروهای سواری خارجی به خصوص خودروهای شاسی بلند خارجی به نزدیک صفر رسید. این شاسیبلند جدید چینی 4,520 میلیمتر طول، 1,875 میلیمتر عرض و 1,745 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,710 میلیمتر است. یکی از نکات منفی خرید شاسیبلند نو، مستهلک شدن ناگهانی آن است، چرا که اتومبیل مذکور، طی دو یا سه سال اول تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست میدهند. به همین منظور بهتر است با مراجع به یک متخصص از نوع حواد جلوگیری کنید و با شناسایی مشکلات شاسی خودرو و تعمیر آن رانندگی ایمنتری را برای خود و سرنشینان خودروی خود رقم بزنید. در بحث ایمنی، شرکت سایپا موفق شده استاندارد ECE اروپا رو در تست تصادف از جلو و بغل برای شاهین به دست بیاره و بنابراین این شرکت نسبت به ایمنی محصول جدید خود اطمینان باالیی در قیاس با سایر رقبا داره.

نوع خودرو، نحوهٔ رانندگی و مواد استفاده شده، ممکن است طول عمر لنت و روتور ترمز را کاهش دهد. در ایران هم شاسی بلند بازها، کم نیستند اما دو سالی است که به دلیل افزایش افسارگسیخته قیمتها، این ماشینها نه به دلیل کاهش محبوبیت، بلکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، کمتر در بازار خرید و فروش میشوند. اما در بسیاری از آنها، ردیف سوم باعث کاهش فضای بار میشود. تغییراتی از قبیل تایر و لاستیکهای بزرگ و ایجاد تغییرات فرمان و سیستک تعلیق میتواند بر نحوه برخورد یک خودرو در شرایط اضطراری مانند تغییر خط اضطراری و… در کارویترین شرایط فروش نقدی پژو ۲۰۶ با تحویل فوری برای شما عزیزان فراهم شده است تا به راحتی بتوانید برای خرید این خودروی جذاب فرانسوی اقدام کنید. سوخت رسانی: در صورت توقف خودرو به دلیل اتمام بنزین در سطح شهر و جاده ها اقدام به سوخت رسانی می گردد.

پس از آن جنگ جهانی دوم آغاز گردید و پژو مجبور شد کامیون و ون برای جنگ تولید کند؛ اما در سال ۱۹۴۸ دوباره کار خود را با تولید پژو ۲۰۳ آغاز کرد. از جمله آن ها می توان نمایش گر بزرگ تر با قابلیت نمایش گرافیکی وضعیت درها، کامپیوتر سفری، سنسورهای فاصله سنج عقب و قابلیت مکالمه و پخش موسیقی از طریق بلوتوث را برشمرد. از آنجاییکه ما بیش از هر چیزی به فکر راحتی کاربران در دسترسی به گستردهترین خدمات هستیم، امکان استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت آن را از طریق سامانه قبضینو در اختیار شما قرار دادهایم. برای ورود به صفحه اصلی سایت از طریق کلیک روی اینجا اقدام کنید.

اما، خریداران باید درباره خرید شاسیبلندهایی که برای اهداف آفرود به روزرسانی شدهاند، احتیاط کنند. تعویض مایع سیستم خنک کننده هر 2 سال یک بار انجام می شود و در زمان تعویض، مایع سیستم خنک کنندده باید به صورت کامل تخلیه شده و هواگیری مدار انجام شود. در سال ۲۰۰۶ گروه پیاسای تصمیم گرفت که با اجرای تغییراتی بر روی شکل و شمایل خودروی پژو ۲۰۶ نسخهای از سیتروئن سی۲ را به صورت اختصاصی برای بازار چین عرضه کند، زیرا در این بازار برند سیتروئن از مقبولیت بیشتری نسبت به برند پژو بهرهمند بود. گرند ویتارا از کمپانی سوزوکی، اولین شاسی بلندی بود که بهصورت رسمی در کشور تولید شد. ایران خودرو ادعا میکند 206 مصرف سوخت ترکیبی 6.4 و 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد اما تجربه رانندگی نشان میدهد این اعداد هرگز به واقعیت نزدیک نیستند و پس از تولید بسیاری از قطعات این خودرو در ایران و تامین بسیاری از قطعات از کشور چین، علاوه بر کاهش کیفیت، مصرف سوخت موتور هم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد. اما این اتفاق باعث نشد که عطش تقاضا برای خودروهای سواری شاسی بلند در بین مردم ایران کاهش یابد.

با ورود به کابین خودرو، فرمان سه پره و خوشدست اس۵ توجه ما را جلب میکند. پژو 206 در زمان معرفی و یا حتی ورود به بازار ایران، به خاطر طراحی جذاب و مدرن داخل کابینش بود که توانست به محبوبیت و موفقیت چشمگیری دست پیدا کند، اما امروزه طراحی فضای کابین پژو 206 مناسب و قابل قبول ارزیابی می شود و همچنان از دید بسیاری از خریداران و علاقه مندان جذاب و گیرا به نظر می رسد. امروزه خودروهای SUV حتی از اولین روزهای ورودشان به بازار هم محبوبتر هستند. مشکلات شاسی خودرو باعث ساییدگی غیر معمولی و بیش از حد لاستیکها میشود. شاسیبلندهایی که بر روی فریم یک کامیون ساخته شده باشند، از اکثر خودروهای دیگر ظرفیت بکسل بیشتری دارند، البته به غیر از پیکاپها.

باید گفت هایما s۷ توربو از نظر ظاهری سعی داشته تا محصولی همه پسند وارد بازار کند اما از سیستم فنی کمی غافل شده است و در واقع میتوان گفت در این بخش کوتاهی کرده؛ زیرا با توجه به ابعاد و وزن خودرو قدرت بیشتری از این مدل انتظار میرود که متاسفانه اینطور نیست و شتابگیری هایما s۷ توربو بسیار ضعیف است. اگرچه شاید به نظر برسد که این دو کارایی یکسانی دارند، اما باید بدانید که یکی نیستند. جک اس ۵ یکی از کراساوورها شرکت کرمان موتور است. هر چند پژو ۲۰۰۸ در کلاس بدنه کراساوورها قرار میگیرد؛ اما طراحی عضلانی آن باعث شده است خود را خودروی شاسیبلند و جاداری معرفی کند؛ این نشان از طراحی هوشمندانهی پژو دارد. در میان انبوه خودروهای چینی حاضر در کشور، علاقه هموطنانمان به کراساوورها بیش از دیگران است. به گفتهٔ معاون تحقیقات و طراحی محصولات ایرانخودرو، تولید انبوه تارا از بهمن امسال آغاز میشود و زودتر از موعد تعیینشده به بازار عرضه خواهد شد. اما پس از مدتی پژو 301 در مسیر داخلیسازی قرار گرفته و قرار شد به تولید انبوه برسد. افزایش قیمت خودروهای خارجی باعث شده که خریداران این محصولات به سمت شاسیبلندهای تولید داخل که قیمت ارزانتری دارند تغییر مسیر دهند.

پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در میان سالهای ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان انجام گرفت. رانندگانی که تقریباً همیشه در جادههای بدون برف و یخ سفر میکنند، باید یک مدل دو دیفرانسیل را در نظر بگیرند. شاید بتوان گفت در این بخش، مهندسین چری دست به کپیبرداریهای هوشمندانهای از کراساوورهای مطرح ژاپنی زدهاند؛ اما باید قبول کرد این حرکت را هنرمندانه و با ظرافت زیادی انجام دادهاند. نمونههایی از شاسی بلندهای اندازه بزرگ را میتوان در فیلمهای سینمایی آمریکایی مشاهده کرد که بیشتر در اختیار نیروی پلیس ویژه این کشور قرار دارند. در هر صورت، امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی از بهترین شاسی بلندهای چینی بازار کشور در اختیارتان قرار دهد. در ادامه به معرفی ۱۰ نمونه از بهترین خودروهای شاسی بلند ۲۰۱۸ میلادی خواهیم پرداخت.