خودروهای شاسی بلند چینی در ایران ، از ۷۵۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان !

در حالی که فروش اقساطی 206 تیپ 5 ایران خودرو از سوی کارخانه اتفاق نمیافتد، نمیتوان دست روی دست گذاشت و یک ماه دیگر همین خودرو را با بهایی چندین میلیون گرانتر خریداری کرد. پژو 206 از همان ابتدا به دلیل ویژگی های ظاهری مورد استقبال علاقه مندان به تیونینگ و اسپرتینگ ماشین ها قرار گرفته است. اما تحویل نخستین سری از آن تا دی ماه همان سال به طول انجامید. سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: قرعهکشی خودرو با همان سامانه مرحله اول قرعهکشی (مگا) و یکپارچه عرضه خودرو انجام میشود البته اقداماتی برای بهبود ضرایب فنی و ایمنی ان انجام خواهد شد. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۰۵ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشنهایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کردهاست. این موتور ۱۶ سوپاپه ۴ سلیندر با حجم ۱.۶ لیتری قادر است تا ۱۰۵ اسب بخار قدرت ایجاد کند.

ارزانترین خودرو سواری تولید شده ایرانخودرو در بازار آزاد رانا LX است. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایرانخودرو روانه بازار شد. تارا، دنا و رانا، نقشه راه ایرانخودرو برای دهه آینده هستند و شاید محصولات دیگری نیز به آنها افزوده شوند. شما میتوانید از دو راه ارائه چک و یا مبلغی جهت ودیعه، این خودرو را اجاره نمایید. زیرا سالهاست هر روز گرانی بیسابقهتری را شاهد بودهاید و هرگز افت قیمت آنچنانی اتفاق نیفتاده است. در داخل شاهین اما شاهد طراحی ساده و خستهکنندهای هستیم که چندان مناسب خودرویی در سال ۲۰۲۰ نیست. گیربکس شاهین هم 5 سرعته است. این تیپ از خودرو از پیشرانه TU3 برخوردار نبود و از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام گیربکس دستی پیشفرض و یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره برده است. این نسخه از خودرو در ابتدا از گیربکس تیپ ۴ و آپشن های موجود در تیپ ۵ بهره می برد اما بعد از عدم محبوبیت و موفقیت این خودرو، شرکت ایرانخودرو گیربکس آن را تغییرداد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بهره گرفت.

برای از بین بردن نویز ناشی از لوازم جانبی، خازن دو قطبی کوچک را بین سیم برق تولید کننده لوازم جانبی و زمین آن اضافه کنید. امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو نیز مشابه است؛ به جز اینکه سیستم تهویه تیپ ۵ اتوماتیک است، اما ۲۰۶ تیپ ۲ سیستم تهویه دستی دارد، یا اینکه تیپ ۵ دارای بالابرهای برقی شیشههای عقب است و آینههای جانبی آن الکترونیکی هستند و ۲۰۶ تیپ ۲ فاقد این آپشنهاست. سانگ یانگ تیوول از یک پلت فرم کاملا جدید بهره میبرد که در نوع خود جز بهترین و صلب ترین پلت فرم های طراحی شده در این کلاس میباشد. اومودا 5 به عنوان شاسی بلند جدید چری در نمایشگاه گوانگژو 2021 معرفی شد. از سوی دیگر، شاسی بلندها نسبت به سایر مدلهای اتومبیل جادارترند و برای خانوادهها انتخاب مناسبی به حساب میآیند. فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کد پستی) اقدام کند. بدون شک انتخاب خودرو یکی از مهمترین بخشهای زندگی روزمره و شاید حتی مهمترین بخش آن برای کسانی است که با خودروی خود رفتوآمدهای پیدرپی شهری و بینشهری داشته و ایمنی، امکانات جانبی، توان و شتاب موتور و طراحی داخلی و ظاهری آن معیار مهمی در این انتخاب است.

استفاده از عامل تشخیص نشتی: در این روش با استفاده از یک محلول مخصوص که حاوی یک عامل تشخیص نشتی است، و اسپری کردن آن روی سیستم کولر از بیرون و مشاهده نقاطی که کف تولید شده، نشتی پیدا میشود. در صورت بروز اشکال در سیستم Shift lock کافی است جا سیگاری را از کنسول بیرون آورده و دست محور بوبین را بیرون کشیده و دسته دنده را از حالت پارک خارج کنیم. در این مطلب به مشخصات ۲۰۶ تیپ ۵ میپردازیم و تفاوتهای آن با تیپ ۲ را بررسی میکنیم. وقتی که داخل کابین 206 مینشینیم تمام توضیحات ما به دو بخش تقسیم می شود؛ اگر پژو 206 مدل پایین است دارای کیفیت بسیار خوب، متریال با کیفیت مناسب، بدون سروصدا و صندلی های نرم تر است اما اگر 206 مدل بالا مورد بررسی باشد همانند تست ما، کیفیت متریال استفاده شده اصلا راضی کننده نیست و پلاستیک سفت و بی کیفیت است که دیده می شود. راه حل این است که پاور را توسط ولت متر چک و بررسی کنید تا از ولتاژ دستگاه مطمئن شوید، چنانچه ولت متر عدد 12 را به شما نشان دهد یعنی سیستم مشکلی ندارد و در غیر این صورت، تعویض قطعه حتمی است چون ممکن است فیوز سوخته باشد البته قبل از این که فیوز را تعویض کنید، آب باطری ماشین را هم چک کنید ممکن است به دلیل اتمام آب باتری ماشین، سیستم عملکرد صحیح خود را از دست داده باشد.

در ۱۹۵۸ فروش محصولات شرکت در ایتالیا آغاز شد و همکاری با شرکتهای دیگر مانند رنو و ولوو افزایش یافت. از روزی که به همت کارشناسان ایران خودرو، پای محصولات فرانسوی الاصل شرکت پژو به جادههای ایران باز شد، مردم کشورمان میهماننوازی را به بهترین شکل اجرا کردند و طی طرحهای خرید اقساطی خودرو، تولیدات پژو را به خانههایشان بردند. پمپ هیدرولیک نیز در پژو ۲۰۶ ایرانیزه تعویض شده که فرمان پذیری این خودروی جمع و جور را نسبت به گذشته، نرم تر کرده است. در این مقاله راجع به قیمت و مشخصات فنی پژو 206 تیپ 6 صحبت کرده ایم. طراحی بدنهی پژو 206 یک طراحی ماندگار است، طراحی ای که بعد از بیست سال هنوز جدید به نظر میآید و الهام دهنده خودروهای هاچبک پس از خودش نیز بوده است؛ طراحی ای که هنوز جوان پسندانه است و بعد این همه سال هنوز هم جذابیت خود را دارد. طرفدارانی که این آیتمها را بزرگترین مزایای شرکت در طرح فروش اقساطی 206 تیپ 5 صفر میدانند. ایران خودرو از مدل ارتقایافته موتور 206 برای تارا استفاده کرده است؛ تی یو فایو پلاس! این خودرو فضای بسیار مناسبی برای سرنشینان خود فراهم کرده است. اگرچه مراکز فروش مجموعه ما در تهران دایر هستند، اما به سبب بستر مناسبی که برای فروش قسطی انواع محصولات ایران خودرو فراهم شده است و دیگر محصولات ایرانی و وارداتی، هموطنان سراسر کشور به مشتریان دائمی سایا خودرو تبدیل شدهاند.

در لیست پایین سطح پوشش و هزینه هر بیمه گذاشته شده است که می توانید قبل از رزرو خودرو آن را مشاهده کنید. شرط مدت در این بند، صرفاً در اختیار خودروساز بوده و خریدار نمیتواند قبل از موعد مذکور آن را پرداخت کند. ورقهای بدنه خودرو نیز همگی وارداتی هستند و این در حالی است که ایران خودش تولیدکننده و صادرکننده آهن است اما نمیتوانیم ورقه بدنه خودرو را تولید کنیم. امکانات خاصی داخل خودرو دیده نمی شود حتی شیشه های عقب دستی تنظیم می شوند اما شیشه های جلو به طور برقی تنظیم می شوند، تهویه ی مطبوع اتوماتیک نیز وجود ندارد و دو ایربگ برای راننده و سرنشین وجود دارد. از امکانات رفاهی این خودرو نیز میتوان به سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و صندلیهای دستی 6 حالته برای راننده و 4 حالته برای سرنشین جلو اشاره کرد. سیستم تهویه اتوماتیک، صندلیهای عقب دو تکه و تاشو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینههای جانبی برقی و بالابرهای برقی شیشههای عقب و جلو را میتوان بخشی از امکانات رفاهی ۲۰۶ تیپ ۵ بهشمار آورد. درحالیکه سایپا شاهین با قیمتی در حدود ۲۶۷ میلیون تومان به دست مصرفکننده رسید، میتوان اطمینان داشت تارا دندهدستی ایرانخودرو هم تقریبا ۲۵۰ میلیون تومان قیمتگذاری شود.

نسخهی 2017 آن هم که به تازگی معرفی شده شامل تغییراتی جزئی در طراحی خارجی و داخلی و افزودن امکانات رفاهی بیشتر به آن است. تغییراتی که بهواسطه افزایش و کاهش در نرخ ارز، تحریمها، وضع قوانین مختلف و سایر عوامل موجود، میتواند بازه متفاوتی را برای قیمت پژو 206 1391 و سایر خودروهای موجود در بازار، خلق کند. اما در سال ۱۳۹۵ پیش فروشهای این خودرو به صورت ایرانیزه آغاز شد و با تغییراتی مثل تغییر گرافیک چراغها، تغییر طراحی آینهها، اضافه شدن مانیتور مولتی مدیا و تغییر طرح غربیلک فرمان و … شاسی بلند چینی پرسروصدا و تازه وارد بازار ایران یعنی دانگ فنگ دیگنیتی از آخر سال 1399 فرآیند تولید خود را در ایران آغاز کرد و اولین مدل سال آن نیز در سال 1400 به بازار عرضه شد.

کابین ۲۰۶ تیپ پنج با سقف و دیوارههایی منحنی حس خوبی به سرنشینان القا میکند و از طراحی داخلی مناسبی برخوردار است. پژو در فرانسه، الجزیره، آرژانتین، پرتغال، اسپانیا، برزیل و اسلوونی خط تولید و کارخانه دارد؛ در کشورهای دیگر مثل ایران، اتریش، چین، ایتالیا، ژاپن، ترکیه، ویتنام، روسیه، نیجریه، مالزی و آذربایجان پژو در همکاری با شرکتهای دیگر محصولاتش را مونتاژ و عرضه میکند. در فروش 206 تیپ 5 از سایا خودرو خریدار دیگر نیازی نیست تا خودرو را بصورت نقد خریداری کند! به این نکته توجه کنید تا الان به 206 صندوق دار شاره نکردم. برای اطلاع از جزییات طرح و نیز استعلام قیمت 206 تیپ 2 همین الان تماس بگیرید.

برای تأمین تقاضای بازار ایران خودرو با اعمال تغییراتی در طراحی داخلی و اضافه کردن کیسه هوا باعث شد تا این خودرو به سرعت طرفداران خود را پیدا کند.در طرح خرید اقساطی پارس سال خانواده پژو پارس دارای اهمیت خاصی است و با دو موتور XU7 و TU5 در دو مدل سال و سال دو گانه سوز، اتومات و LX تولید می شود. تأخیر در تصویب آیین نامه واردات خودرو باعث شده شایعات متعددی در فضای خبری منتشر شود. چنانچه قصد شرکت در طرح فروش اقساطی ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ 5 را دارید، زمان را از دست ندهید. با شرکت در طرح فروش قسطی ۲۰۶ تیپ ۵، صاحب خودرویی خواهید شد که مهمترین مشخصه آن را باید مجهز بودن به یک پیشرانه TU5 عنوان کرد. پیشرانهای پرقدرت و پیچیده که بهخاطر کم مصرف بودن بسیار پرطرفدار است. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷ لیتر بنزین مصرف میکند. سیستم تشخیص آسیب پارکینگ این شاسی بلند در صورت آسیب دیدن خودرو هنگام پارک، از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند مرسدس من، مالک را از مشکل پیش آمده مطلع میکند.

شاید بتوان نوشته ۱.۶ روی گلگیر جلو را تنها نشانه تشخیص تیپ ۵ بهشمار آورد. فروش این شرکت در ایالات متحده با مدلهای پژو ۴۰۵ و پژو ۵۰۵ به ۴٫۲۶۱ دستگاه در سال ۱۹۹۰ میلادی رسید و فروش ۲٫۲۴۰ دستگاه، در ژوئیه ۱۹۹۱ شرکت را پس از ۳۳ سال، به نقطه اوج خود رساند. بعد از کش و قوسهای فراوان بالاخره در 17 اسفند 99 پیش فروش تارا ایران خودرو انجام گرفت و مدیران این شرکت قول دادند در مهر و اسفند 1400 خودروهای سفارش داده شده را به دست مشتریان برسانند. با این حال مشخصات ظاهری سلیقهای است و بهتر است مشخصات فنی را هنگام خرید خودرو درنظر بگیرید. اما مهمترین تفاوت این دو برادر هاچبک را باید در مدل پیشرانه و توان فنی آن جست. در نهایت توانست آن را به فروش بسیار خوبی برساند. طرحهای فروش اقساطی ۲۰۶ صندوقدار V8، پژو ۲۰۷، پارس سال، ۴۰۵ و سایر مدلهای پژو هماکنون در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است. ۴۰۵ ارزانترین پژوی ساخت ایرانخودرو محسوب میشود و بنابراین نباید انتظار تجهیزات بالایی را از آن داشت. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزانترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب میآیند.

شتاب این خودرو در برابر رقبا کمی ضعیف است که گویا در نسخهٔ جدید آن این مشکل سایت ebtekarkhodro برطرف شده است. البته شاسی مونوکوک چندان بی عیب و نقص هم نیست چراکه مقاومت کمی در برابر ضربات دارد و تعمیر اساسی آن پس از تصادفات سخت چندان امکان پذیر نیست. علاوه بر سایت تهران من، اپلیکیشن تهران من نیز امکان پرداخت عوارض سالیانه را برای کاربران خود فراهم کرده است. استودیو طراحی که خودروهایی مانند Ferrari Testarossa، Alfa Romeo Spider، Chevrolet Corvette Rondine، Maserati GranTrismo و بسیاری از خودروهای دیگر را طراحی کرده است. چری نیز در این نمایشگاه چند خودرو را به نمایش گذاشت که اومودا ۵ به عنوان جدیدترین شاسی بلند این خودروساز چینی محسوب میشود.

بنابر اعلام رسمی ایرانخودرو، پیشپرداخت تارا ۱۱۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان برای مدل دندهدستی و ۱۴۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان برای نسخه خودکار است. قیمت تیبا امروز پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ با یک میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. تیبا دو پلاس، اما با یک میلیون تومان کاهش قیمت امروز ۲۱۱ میلیون تومان بود. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزانترین محصول تولیدی سایپا به شمار میرود. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدلهای خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دندهای و ساینا دندهای قیمت بیشتری دارد.

Simple and effective tools for website owners.