تزریق ژل چیست؟ انواع ژل به همراه کاربردها و عوارض دکتر الناز احمدی

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای فیلرهای پوستی هستند. فیلرها همچنین برای کسانی که می‌خواهند فقط یک ناحیه خاص را درمان کنند، بسیار نکات مهم بعد از تزریق ژل لب – https://clinicmahsaamani.ir/gel-injection-training/home-care-after-a-hyaluronic-acid-injection/ – موثر هستند. ژل ها همچنین می توانند در حجم دهی به نواحی دیگر از جمله لب ها، بینی، شقیقه ها و گونه ها نیز استفاده شوند. میتوان از این ژل ها برای پنهان کردن جای زخم و جای جوش، صاف کردن چین های لاله گوش و جوان سازی پوست دست ها نیز استفاده کرد. همچنین می توان از آنها برای بزرگ کردن باسن هم استفاده کرد. سالانه بیش از ۱ میلیون مرد و زن از این روش برای زیبایی چهره ی خود استفاده می کنند.

از فیلرهای پوستی می‌توان برای برجسته کردن و افزایش حجم لب، چانه و گونه‌ها استفاده کرد. گاهی اوقات، از تزریق بی حس کننده نیز می توان استفاده نمود تا قبل از درمان لب ها کاملا بی حس شوند. این تزریق چیزی شبیه به تزریق بی حسی در دندانپزشکی برای بی حس کردن دهان می باشد. نگه داشتن یخ روی لب ها قبل از تزریق نیز به بی حس شدن آن ناحیه کمک می کند و به طور بالقوه باعث کم تر شدن کبودی و تورم می شود. پس از علامت گذاری دقیق نواحی مورد تزریق، از سوزن های بسیار ظریفی برای تزریق ماده به لب استفاده می شود.

آیا بوتاکس هم نوعی ژل است؟

این فیلرها معمولا دارای ترکیبات سازگار با بدن هستند و به همین دلیل عوارض محدودی دارند. از سوی دیگر این فیلرها توسط بدن جذب می‌شوند؛ در نتیجه پس از گذشت مدتی از تزریق، باید برای تمدید آن‌ها اقدام کنید. نوع دیگری از فیلرها که برای پر کردن بافت‌های نرم و جبران حجم از دست رفته در این قسمت‌ها به کار می‌روند؛ فیلر نیمه دائمی نام دارند. از این نوع ژل‌ها می‌توان برای از بین بردن چروک‌های عمیق هم استفاده کرد. باید دقت شود که فیلرهای نیمه دائمی نیاز به تمدید در فواصل زمانی مشخص دارند.

تزریق ژل چیست؟ انواع ژل به همراه کاربردها و عوارض دکتر الناز احمدی

داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و داروهای رقیق‌کننده خون احتمال کبودی پس از تزریق را بالا می‌برند. احتمالاً متخصص توصیه کند که از مصرف این داروها را 2 تا 3 هفته قبل و بعد از تزریق خودداری کنید. تزریق ژل با هدف زیبایی یا ترمیمی به جاهای مختلف صورت و بدن انجام می‌شود. در این مدل ژل به قسمت بالایی لب بیشتر تزریق شده و فرم بالای لب مثل قلب می‌شود. اگر مدل لب طبیعی را دوست ندارید، این مدل تزریق برای شما مناسب نبوده و باید به دنبال مدل‌هایی مانند لب اردکی بروید. هرچه چین و چروک عمیق‌تر باشد، به ژل و پول بیشتری برای پر کردن آن نیاز است.

  • اگر می‌خواهید ژل تزریق کنید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که نسبت به انتخاب برند ژل یا موارد این چنینی که معمولاً ذهن متقاضیان را درگیر می‌کند، ارجحیت دارد.
  • تزریق ژلو یا فیلرها یکی از روش هایی است که برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست صورت و یا سایر قسمتهای بدن استفاده میگردد.
  • در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با این موضوع اطلاعات بیشتری را ارائه نماییم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای اصلاح لب‌های نزول یافته نیز استفاده می‌شود، بدین‌صورت که با تزریق به خط آرواره، ضایعات استخوانی بی‌اثر می‌شود خطوط اطراف لب از بین می‌رود. از دیگر مزایا، برطرف کردن بوی بد زیر بغل است که با تزریق به غدد زیر بغل این کار صورت می‌گیرد. تا دو هفته پس از تزریق ژل، ورزش کردن و انجام فعالیت‌های شدید بدنی ممنوع است. به عقیده من ژل به طور خاص در مناطق عروقی یا نواحی دارای حرکات بالا مانند اطراف دهان و لب ها با سرعت بیشتری تجزیه می شوند. ژل های چسبناک و ضخیم نظیر ژوویدرم اولترا پلاس یا رستیلن لیفت دوام بیشتری دارند. 17 – اگر برآمدگی هایی رو در سطح لب مشاهده می کنید به این علت است که ژل ، در ناحیه نزریک به پوست تزریق شده است .

کدام ژل برای من بهتر است؟

لازم به ذکر است که از بین ژل های موجود ، ژل هیالورنیک اسید از قابلیت جذب بسیار بالایی برخوردار است و مورد تایید FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا ) نیز می باشد. از دیگر مواردی که در کیفیت تزریق ژل ، اثر گذار بوده و سبب افزایش ماندگاری آن نیز می گردد ؛ رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل می باشد. این نوع ژل بعد از گذشت سه هفته، بهترین حالت خود قرار می‌گیرد.

راهنمای متقاضیان تزریق ژل

که می‌بایست نتیجه آن‌ها را قبل از تزریق به پزشک ارائه دهید. عدم ایجاد فرم دلخواه که می‌توان با ماساژ آن را تا حد زیادی برطرف کرد. افزایش چشمگیر اعتماد به نفس در فرد با رسیدن به شکل ظاهری مطلوب. توصیه‌های پزشک مانند انجام ماساژ در نواحی تزریق را با دقت انجام دهید.