به آن اضافه نشده است

این خودرو توسط مدساز ایرانی علی اکبر برای بازی Grand Theft Auto V سایت ebtekarkhodro ساخته شده است. 206 در سال 1380 برای اولین بار توسط ایرانخودرو به ایران آمد و قرار بر این شد با دو پیشرانه (TU3) و (TU5) و در شش تیپ به بازار عرضه شود. اما ایکاش ایرانخودرو روی این خودرو نمایشگر لمسی نیز نصب میکرد. پژو 206 تیپ 5 دارای آپشنهایی ازجمله ترمز دیسکی عقب تا 1398، سنسور دندهعقب، آینههای برقی، شیشههای برقی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال، بلندگوی درهای عقب، آینه برقی و دماسنج روی داشبورد است. کمی آنطرفتر روی داشبورد نمایشگر کوچکتر از سایر 206ها که فقط قابلیت نمایش ساعت را دارد به چشم میآید. ترمزی که در مقایسه با ترمز دیسکی خودروهای دهه هشتاد، قابلیت ABS، EBD و EBA را برای چرخ عقب، منتفی کرده است. این یعنی برخلاف خیلی از شرکتهای دیگر، برای ثبتنام خودرو در این شرکت هیچ پولی از شما گرفته نمیشود.

در خرید و فروش ماشین ، تشخیص مستهلک بودن خودرو درصورتیکه ظاهری نسبتا تمیز داشته باشد، دشوار است. آیا ممکن است حواله خودرو تا زمان تحویل ماشین چندین بار خرید و فروش شود؟ پژو 206 یکی از محبوبترین هاچبکهای ایرانی است. ۲۰ سال پیش یعنی اوایل دهه ۸۰، بزرگترین خودروساز ایرانی خط تولید پژو ۲۰۶ را راهاندازی کرد. در خودروهای تولید دهه نود، شاهد اتاقی ساختهشده از پلاستیک بیکیفیت هستیم که در برابر اتاق پژوهای 206 دهه هشتاد، حرفی برای گفتن ندارند. در حالی که بسیاری از خودروسازان جهان برای نخستین بار به تولید شاسی بلند روی آوردهاند، لامبورگینی در دهه 80 میلادی اولین شاسی بلند خود را با نام LM002 به تولید رساند. مدل کروک سی سی یکی از مدل هایی است که دارای سقف تاشوی برقی براساس سامانه جرج پائولین است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. در بخش موتور تفاوت خاصی دیده نمیشود. وجود خطوط زیبا روی بدنه و رینگهای اسپورت جذابیت خاصی به این خودرو داده است.

هایما S5 یک خودروی زیباست و خطوط روی بدنه آن جلوه خاصی به این SUV بخشیدهاند. نکته دیگری که باید در راهنمای خرید پژو 206 دست دوم به آن اشارهکنیم؛ ترمز عقب 206 تیپ 2 است. یکی از بهترین شاسی بلندهای داخلی در بازار ایران همین تیگو 5 است که با پیشرانه دو لیتری و قدرت 136 اسب بخار عرضه شده و دو نوع دنده اتوماتیک و دستی دارد. این نیرو توسط یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. یکی از انتقادهایی که از ایرانخودرو میشود در رابطه با همین موتور است. البته ایرانخودرو جدیداً تغییراتی در این موتور ایجاد کرده و آن را بانام TU5P روی جدیدترین محصولش؛ یعنی تارا قرار داده است. این گیربکس هماهنگی چندان خوبی با موتور نداشته و تاخیر در تعویض دنده و کاهش شتاب خودرو از مشکلات شایع آن است. با این حال، کیفیت پایین در عایقبندی و طراحی نه چندان مطلوب فرم صندلیها نقاط منفی برای این ماشین است. فضای صندوق عقب خودرو SsangYong Tivoli با 423 لیتر گنجایش خیال شما را برای سفر های طولانی آسوده میکند استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت ترکیبی 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر تیوولی را تبدیل به یکی از بهترین کراس اوور های کم مصرف بازار مینماید.

ترمزهای شاهین در هر چهارچرخ دیسکی هستند اما فرمان آن از نوع سنتی هیدرولیک است. شاید جثهی آن بیشتر شبیه به کراساوورهای سایز بزرگ باشد تا یک شاسی بلند، اما رنو با ارائهی مدل 2017 دو دیفرانسیل داستر که دارای قابلیتهای آفرودی است، ما را با خودرویی مواجه ساخته که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. پژو 206 خودرویی است که در طول سالهای تولیدش با افت کیفیت قطعات، مواجه شده است. به جرات می توانیم هایما را به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایران معرفی کنیم که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. اما با وجود این نکات همچنان شاهد هستیم که ایران خودرو تارا در نسخه آزمایش فنی، با سپرهای پروتوتایپ (نمونه اولیه و غیر تجاری) در خیابان ها می چرخد و اجزایی مانند شب رنگ ها، چراغ روشنایی روز و قاب مجزای مه شکن جلو روی این خودرو نصب نیست. مشتریان شاسی بلندهای کوچک معمولا به دنبال خودرویی هستند که از لحاظ طراحی، نرمی و قیمت قابل قبول باشد. البته برخی این احتمال را میدهند که گروه صنعتی ایران خودرو در اواخر بهار 1400، اندکی قیمت کارخانهای تارا را در اسناد کدال افزایش دهد و قیمت نهایی این خودرو برای ثبت نام کنندگان (با احتساب هزینههای مالیات، بیمه، عوارض و…) در محدوده 300 میلیون تومان تمام شود.

این خودرو علاوهبر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به آپشنهایی؛ مانند آینههای برقی، رینگ آلمینومی، شیشههای برقی عقب، شیشه دودی مجاز برای شیشههای عقب و سقف شیشهای مجهز است. ایرانخودرو چند ماه پیش خبر از تولید مدل جدیدی به نام 206 سقف شیشهای داد و حالا آن را در طرحهای فروش خود قرار داده است. مدتی بود خبری مبنی بر شکستن و درآمدن سقف شیشهای در خودرو 207 سقف شیشهای در اثر جک زدن منتشرشده بود. با این حال درست است که تارا برخی نخستینهای صنعت خودروی ایران را به نام خود زده است، اما در نهایت قیمتگذاری مناسب و عرضه منظم آن میتواند تا بازار تضمین شده این سدان جدید را فراهم کند. نسخه الکتریکی هیوندای کونا یکی از اولین SUV های دوربرد بود و اخیرا به روز شده است تا آن را در بین بهترینها نگه دارد. این خودرو در 11.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد. خودروهای قدیمیتر 206، سرعت استهلاک پایینتری داشتند اما آنها نیز حداقل 10 سال از تولیدشان گذشته و حتما مستهلک شدهاند. برخی از خودروهای پژو مثل مدل 405 و 206 با اینکه سالها پیش در فرانسه از خط تولید خارج شدهاند، اما هنوز هم در ایران عرضه میشوند. پژو 206 باوجوداینکه سالها پیش طراحیشده اما هنوز هم ظاهری جذاب دارد و انتخاب بسیاری از جوانان است.

اما پژو ۳۰۱ ساخت فرانسه با موتور مشابه ماشین تارا، ۶/۶ لیتر بنزین بر اساس استاندارهای اروپا مصرف میکند. این ماشین به دلیل طراحی زیبا و ویژگیهای فنی، دینامیک خوب و ایمنی بالا در اروپا فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. احتمال تصادفی بودن این خودرو با توجه به میانگین سنی رانندگانش و ویژگیهای فنی و ظاهریاش بالاتر است. این خودرو از ویژگیهای فنی تیپ 2 و آپشنهای تیپ 5 بهره میبرد. یکی از ویژگیهای مثبت S3 سواری نرم و روان آن است. همچنین، با نگاهی دیگر به محصول جدید ایران خودرو میتوان حدس زد که طراحان سعی داشته اند در کنار طراحی ظاهری اسپرت، کمترین هزینه را برای تولید آن متحمل شوند. پژو 206 تیپ 5، برای طی کردن 100 کیلومتر مسافت درون شهر به 8.8 لیتر بنزین و برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت خارج از شهر به 54 لیتر بنزین نیاز دارد. این خودرو برای طی کردن صد کیلومتر مسافت داخل شهر به 10.1 لیتر بنزین و برای طی کردن مسافت مشابه در خارج از شهر به 5.8 لیتر بنزین نیاز دارد. نکته: با خروج پژو از ایران و پایان قراردادش با ایران خودرو، تولید تیپ ۶ نیز متوقف شد و این مدل به آرزوی ایرانیها تبدیل شد؛ چرا که با ورود مجدد پژو به ایران پس از برجام، بازهم علاقه ای برای تولید تیپ ۶ مشاهده نشد و عمر این مدل به سه سال محدود شد.

به جز این موارد، در نهایت بی ظرافتی، ستون B خودرو همرنگ بدنه است که به خصوص در رنگ های روشن کاملا توی ذوق می زند. تمام ECU های خودرو نیز توسط شبکه ای به نام VAN و CAN به ECU اصلی و سرور خودرو یعنی BSI منتقل می شود. در زمان روشن بودن خودرو به دلیل خلا منیفولد، بخارات بنزین در باک به داخل موتور کشیده می شود و در زمان خاموش بودن موتور جذب محتوای کربن کنسیتر می شود.وظیفه آن هدایت بخارات بنزین که در کنسیتر جمع شده است به منیفولد هوا می باشد و توسط ECU کنترل میشود. همراه مکانیک با داشتن 7 سال سابقه درخشان در مشاوره، خرید و فروش خودرو می تواند به شما این اطمینان را بدهد که ضرر مالی را نخواهید داشت. برخی از این مشکلات برای از بین بردن باتری تارا به خودی خود کافی هستند، در حالی که برخی دیگر معمولاً تنها در ضعیف شدن باتری تارا موثر خواهند بود و در صورت پیگیری می توان باتری را نجات داد. پژو 206 تیپ 4، برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت نیاز به 11.4 ثانیه زمان دارد. در جدول زیر، مقدار گاز مورد نیاز برای شارژ گاز ولر ماشین های مختلف را آورده ایم.

این خودرو برای طی کردن 100 کیلومتر در شهر نیاز به 8.9 لیتر بنزین دارد و برای پیمایش 100 کیلومتر خارج از شهر نیاز به 5 لیتر بنزین دارد. این خودرو کابینی ساده داشت و فرمان دوشاخهاش ظاهر جالبی را برای کابین این خودرو فراهم نکرده بود. امکاناتی مانند سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) جدید با کاربری ساده تر و تجهیزات ایمنی با تکنولوژی های روز نیز کابین لوکس این ماشین را کامل تر از پیش نموده است. گیربکس و بخش هایی از موتور این ماشین ها توسط هیوندای که شریک تجاری یواز است، تامین می شود. خودروی ۲۰۶ یکی از مدل های سواری تولید شده توسط شرکت پژو (Peugeot 206)می باشد. بهتر است اگر میخواهید که تا مدتی از بردن خودروی خود به تعمیرگاه در امان باشید، بهتر است، خودرویی کم کارکرد استفاده کنید. اگر بخواهیم به عمق مطلب وارد شویم باید در همین ابتدا اشاره کنیم که بهترین بودن در هر موضوعی و هر شاخهای به بسیاری از عوامل بستگی دارد. در شرایطی که هر خانوادهای به سختی میتواند از پس قسط و اجارهها بر بیاید، مسلم است که در نظر گرفتن اقساط کوتاه مدت و سنگین، از عهده بسیاری از افراد خارج باشد.

بیشترین ضرر را در این خصوص، 206 تیپ 2 کرده است که آپشن­هایش به حداقل رسیدهاند. پژو 206 تیپ 2، در 14.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. شتاب بالای این خودرو سبب علاقه تیونرها و جوانان اهل سرعت به این خودرو دوستداشتنی شده است. این خودرو به دلیل استفاده از گیربکس اتوماتیک، دارای مصرف سوخت بیشتری است. اگر شما قصد خرید 206 تیپ 2 دارای مدل پایینتر از سال 1391 را دارید سعی کنید 206 تیپ 3 تهیه کنید؛ چون این خودرو به کیسه هوا و ترمز ABS مجهز است. در این بازه زمانی هنوز استفاده از ترمز ABS و کیسه هوا اجباری نشده بود و فقط 206 تیپ 5 دارای کیسه هوای سرنشینهای جلو و ترمز ABS بود.

دادههای موجود در آگهیهای دیوار نشان میدهد که قیمت یک دستگاه نیسان جوک ۲۰۱۷ (بسته به نوع مدل و تیپ آن) در بازه ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است. این موتور با وجود مجهز بودن به توربوشارژر فقط قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتنمتر را ارائه میدهد. این موتور 155 اسب بخاری قدرت خود را به کمک یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه به دیفرانسیل جلو این خودرو منتقل میکند و این خودرو را در 11.9 ثانیه از حالت ثابت به 100 کیلومتر در ساعت میرساند. بازکنندهی برقی درپوش صندوق عقب هم، صرفا در نسخهی آپشنال دیده میشود. از نظر امورات فنی هم محصولی متوسط و مطلوب حساب میشود. البته در نظر گرفتن همزمان کیفیت قطعات در مدلهای مختلف، استهلاک بیشتر خودروهای جدید نسبت به قدیمی و عمر مفید خودرو، کار نسبتا سختی است.

مجموع این عوامل، کار خرید و فروش ماشین 206 را پیچیده کرده به نحوی در خرید آن، باید حتما از تجربیات یک کارشناس فنی خبره بهره برد. از ابتدا دهه ۹۰ شمسی تا اواخر آن این مقام به تیپ 1600 رسید اما از اواخر دهه ۹۰ با کاهش تولید آن، دوباره پژو ۲۰۶ ۱۴۰۰ بیشتر عرضه و فروخته شد. به­طورمثال، شیشهبالابرهای عقب این خودرو و تنظیم آینههای آن، دستی شده و سیستم تهویه هوای اتوماتیک ندارد. مدیرقمی با بیان اینکه امکان دیگری هم در محصول تارا اتوماتیک و هم در نمونه دستی تعبیه شده، جلوگیری از پس زدن در زمان شروع حرکت در سربالایی است، اظهار کرد: این امکان نیز که به HSA معروف است، به وسیله سامانه کنترل پایداری فراهم میشود. جایگزینهایی که هیچگاه نتوانستند، کیفیت سابق را تکرار کنند. با توجه به سه پارامتر فوق، در دفترچه راهنمای هر خودرویی به باتری مناسب آن خودرو اشاره شده است، اما شاید افراد زیادی باشند که بی توجه به این ویژگی ها باتری پژو 206 و یا سایر خودروها را خریداری کنند. یکی از مهمترین موضوعاتی که پیش از خرید تارا باید به آن توجه کرد مشخصات فنی پیشرانه ایران خودرو تارا است. 206 تیپ 4 ابتدا با هدف خدمت به جانبازان و معلولین ساخته شد و یکی از کمیابترین 206ها است که تنها 200 دستگاه از آن تولید شده است.

شاهین (Saipa Shahin) در اوایل سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سایپا به بازار معرفی شد اما در آن زمان این خودرو با نام رهام شناخته میشد. پژو 206 تیپ 3، دارای دو کیسه هوا، ترمز ABS، آینههای برقی و سیستم تهویه اتوماتیک است؛ اما موتور و گیربکس این خودرو با تیپ 2 هیچ تفاوتی ندارد. مهمترین ویژگی این خودرو گیربکس اتوماتیک 4 دنده است. ناگفته نماند ماشین تارا دندهای معادله ۱1۷۰ کیلوگرم وزن دارد و این رقم برای مدل اتوماتیک حدود ۲۰ کیلوگرم بیشتر است. کمپانی خلیج فارس این محصول را با ضمانت نامه ی 18 ماه شرکتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد شایان ذکر است برای رفاه حال شما عزیزان امکان نصب تمامی دستگاه ها را در شهر و محل خود مشتریان عزیز فراهم کرده است .

Free & easy ad network.