بررسی مشخصات سمند LX 1382 1401 | ebtekarkhodro

پیشرانه XU7 سمند سال با 1761 سی‌سی حجم و 8 سوپاپ قادر است 100 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید که در قیاس با نسخه 16 سوپاپ EF7 چیزی در حدود 13 اسب بخار قدرت و 2 نیوتن‌متر گشتاور ضعیف‌تر است. همچنین این پیشرانه با توجه به حجم بیشتر و راندمان پایین‎‌تر، در هر صد کیلومتر رانندگی ترکیبی حدود 0.85 لیتر بنزین بیشتری هم از باک طلب خواهد کرد. ضمن اینکه از قطعات یدکی ارزانتری هم بهره میبرد و تعمیرات ساده‌تری دارد. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه در دور موتور پایین‌تری نسبت به انجین EF7 به دست می‌آید و همین باعث شده که علیرغم شتاب اولیه ضعیف‌تر، شاهد کشش مناسبی از جانب این موتور باشیم. اولین محصول ملی ایران‌خودرو یعنی سمند گذشته پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. البته در طول این سالها تغییرات جزئی و کلی بسیاری روی این ماشین انجام شده که از جمله آنها میتوان به عرضه مدل تشریفاتی سریر، سمند LX، سورن و سمند پلاس اشاره نمود.

  • ظاهر سمند نسبت به نسخه اولیه آن که در اوایل دهه هشتاد ارائه شد تغییر آنچنانی نداشته است اما مدل‌های جدیدتر آن مثل سمند ال ایکس EF7 نسبت به مدل‌های قبلی ظاهر جذاب‌تری دارد.
  • در ابتدا بهتر است از صاحبان تاکسی پژو تحقیق کنید که آیا از داشتن تاکسی پژو راضی هستند یا خیر.
  • اول اینکه باید عرض کنم کسانی که پژو یا سایر تولیدات داخلی را میخرند احمق نیستند بلکه محکوم به خرید چنین خودروهایی هستند (به دلیل وضعیت اقتصادی).
  • استفاده از فلاپ‌های تزیینی با طرح چوب نیز باعث شده که مدل‌های جدید سمند نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر آن زیبایی بیشتری داشته باشد.
  • افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو سمند LX را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند.
  • می خواستم یک ماشین با کیفیت و مصرف کم بخرم در بین پژو206 و 405GLX کدوم ماشین بهتره؟ منو راهنمایی کنید.

چنانچه نتوانستید قیمت خودرو سمند LX صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است . از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 24 بهمن 401 . چنانچه نتوانستید قیمت خودرو سمند صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است . زیر کاپوت سمند LX سال با همان پیشرانه نام آشنا و بسیار قدیمی XU7 روبرو میشویم.

سمند: راهنمای کامل انواع سمند ال ایکس EF7 بنزینی، گازسوز‌ و دوگانه سوز+ جدول مشخصات

با نگاه اول به سمند LX EF7 استفاده از قطعات دکوراتیو طرح چوب در طراحی فضای درونی آن است که نظر شما را جلب خواهد کرد؛ این ویژگی تا حدی، داخل کابینه خودرو را از حالت سادگی خارج کرده و به آن نمای بهتری داده است. خریدار حتی با بالا بودن قیمت و همینطور پایین بودن کیفیت _نبود ایمنی مناسب _کافی و بروز مجبور به خرید است. اگر بیشتر توی جاده هستی سمند بگیر (اما تمیز باشه نه ماشینی که به خرج افتاده) ولی برای مصرف شهری همون پراید خوبه. اما اگر سمند هم نگرفتی هرچی تونستی بگیر و پولت را نگه ندار. حتی اگر یه جفت دمپایی هم با پولت بخری بهتر از نگه داشتنش است چون همین دمپایی دو ماه دیگه قیمتش دوبرابر میشه و پول ایران هر روز بی ارزشتر میشه. اول اینکه باید عرض کنم کسانی که پژو یا سایر تولیدات داخلی را میخرند احمق نیستند بلکه محکوم به خرید چنین خودروهایی هستند (به دلیل وضعیت اقتصادی).

سمند LX EF7 گازسوز، مدل ۱۳۹۵

بخصوص که پیشرانه قدیمی 8 سوپاپ XU7 در قیاس با مدل EF7 اشتهای بیشتری برای بلعیدن سوخت از خود نشان میدهد. مشکل دیگر سمند در افت کیفیت متریال کابین و به صدا افتادن زودهنگام اتاق است که البته بدلیل کیفیت متغیر محصولات عرضه شده این موارد تا حدودی به شانس شما هم بستگی خواهد داشت. در هر صورت سمند در میان انتخاب‌های بسیار محدود این رده و با وجود تمامی کمبودهایی که دارد، همچنان میتواند برای استفاده‌های خانوادگی و سفرهای برون شهری انتخاب نسبتاً قابل قبولی به حساب آید. در نمونه های گازسوز این خودرو از موتور EF7 و در نمونه بنزینی از مدل XU7JP/L3 استفاده شده است.

مجله خبری ابتکار خودرو بیشتری داره.از لحاظ خرابی هر دوشون یه موتور دارن و هیچ فرقی نمیکنه.دوتاشون واشر سرسیلندر میرنن. حقیقتا در مقایسه با ماشینها هم ردیف برای سواری و بخصوص جاده بسیار عالی و خوش رکاب و کم خرج است. مثلا وقتی دور موتور را به سه هزار میرسانیم در دنده یک از سرعت 20 و در دنده 2 از سرعت 40 و در دنده 3 از سرعت 60 و در دنده 4 از سرعت 80 تجاوز نمی کند.

http://borna-news.ir

کتاب شیمی مواد غذایی.