اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

شیائومی نام SU7 را برای اولین خودروی تولیدی خود انتخاب کرده است. فلسفه نام گذاری SU7 این است که SU مخفف SuperUltra است و عدد 7 نشان دهنده بخش این خودرو است.

شیائومی تنها شرکت تولید کننده قطعات و دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن همراه نیست که وارد عرصه خودرو شده است، بلکه سونی و سامسونگ نیز با کمک رنو وارد این عرصه شده اند.

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

چشم انداز بلند مدت شیائومی برای تولید خودرو

در بخش طراحی خودرو باید گفت که رهبری تیم طراحی SU7 بر عهده لی تیانیوان بود. او اخیرا به همکاری خود با BMW پایان داد و به شیائومی پیوست.

به گفته لی جون (مدیر عامل شیائومی)، در ابتدا سه پیشنهاد برای SU7 در نظر گرفته شد که وی به دلیل حساسیت و ویژگی بالا آن را رد کرد و در نهایت شیائومی SU7 را با سبکی خاص برای رقابت با پورشه تایکان و تسلا مدل S تولید کرد. . . SU7 شباهت زیادی به شعر چینی “با گام های استوار ما از اوج عبور می کنیم” دارد.

لیجون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، گفت: “ورود شیائومی به صنعت خودرو نشان دهنده جهشی بزرگ برای این شرکت از صنعت گوشی های هوشمند و گامی مهم در جستجوی حلقه اکوسیستم هوشمند برای انسان، خودرو و خانه است.”

وی در ادامه گفت: شیائومی تصمیم دارد 10 برابر بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کند و متعهد به ساخت خودرویی خاص با توسعه فناوری های کلیدی و هسته ای است و قصد داریم در 15 سال آینده به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شویم. 20 سال.”

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش کشید؟

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

طراحی زیبا و منحصر به فرد برای ماشین شیائومی

مارس 2021 بود که شایعاتی مبنی بر ورود شیائومی به صنعت خودرو منتشر شد. سرانجام در 28 دسامبر 2023 اولین خودروی تولیدی این شرکت رونمایی شد. SU7، اولین خودروی شیائومی، بر اساس قرارداد با Bike تولید شد.

SU7 یک سدان برقی فول سایز است و طبق برنامه تولید شیائومی و بایک باید در اولین ماه سال جدید به دست مشتریان برسد. SU7 که در دو نسخه SU7 و SU7 Max عرضه خواهد شد، از نظر طراحی تفاوت چندانی ندارد.

ناگفته نماند که اولین خودروی شیائومی کاملا برقی است که هیچ ربطی به حوزه فعالیت این شرکت ندارد. شیائومی همچنین به مشتریان خود قول داده است که با SU7 تجربه ای ناب و خاص از یک خودروی تمام برقی را داشته باشند.

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش کشید؟

همچنین لی جون (مدیر عامل شیائومی) ادعا کرد که این شرکت 10 میلیارد یوان (1.4 میلیارد دلار) در پروژه ساخت خودرو سرمایه گذاری خواهد کرد. کارخانه خودروسازی شیائومی در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن راه اندازی شده است. این شرکت در آگوست 2023 مجوز تولید خودرو را از کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین دریافت کرد. SU7 با کد MS11 توسعه یافته است.

تولید این خودرو از دسامبر 2023 از سر گرفته شد و در 28 دسامبر روانه بازار جهانی شد. شیائومی SU7 بر اساس پلتفرم مودنا ساخته شده است که اولین پلت فرم مدولار برای دوچرخه شیائومی است.

با نگاهی به فرم بدنه SU7، شاهد طراحی ساده ای شبیه به تایکان هستیم. یک طراح مستقل تصویری از بدنه این خودرو را روی تایکان در فتوشاپ قرار داد و این نتیجه مشاهده شباهت زیاد این دو خودرو بود. البته SU7 از نظر ابعاد و اندازه بسیار بزرگتر از تایکان است.

فاصله بین دو محور، طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 3000 میلی متر (100 میلی متر بیشتر از تایکان)، 4997 میلی متر (34 میلی متر بیشتر از تایکان)، 1963 میلی متر (3 میلی متر کوچکتر از تایکان) و 1455 میلی متر (74 میلی متر بیشتر از تایکان) است. تایکان). .

بر این اساس این خودرو فضای جادارتری را برای سرنشینان خود فراهم می کند. با نگاهی دقیق تر به نمای جانبی این سدان بزرگ فست بک تمام الکتریکی، دماغه ای تا حدی کشیده را می بینیم که توجه را به خطوط روان و حجم های منحنی روی بدنه جلب می کند. چرخ های 19 یا 20 اینچی، ستون C کشیده، سقف شیب دار و برآمدگی های کوتاه، سبک و شخصیت را نشان می دهد.

در نمای جلو، برجستگی های خاص گلگیرها، سطح دندانه دار درب موتور و چراغ های مثلثی شکل با گرافیکی مشابه محصولات سوپراسپرت مک لارن، چهره ای آرام اما جذاب و جوان را می بینیم. برخلاف اکثر خودروهای الکتریکی که ظاهری کسل کننده و تکراری دارند، SU7 از پشت زیبا و جذاب به نظر می رسد و کمی شبیه محصولات هیوندای (به ویژه سدان اسپرت تمام الکتریکی آن، Ioniq 6) است. ناگفته نماند که لامپ های پیوسته بسیار زیبا و U شکل طراحی شده اند.

حجم برجسته در صندوق عقب، ورودی هوای عمودی در سپر و زیر چراغ ها و دیفیوزر بزرگ دوتایی ظاهر زیبا و اسپرت سدان تمام برقی را برجسته می کند. آیرودینامیک این سدان بزرگ فست بک به ضریب 0.195 می رسد که بهترین آیرودینامیک در نوع خود است. بال فعال روی درب صندوق عقب تاثیر بسزایی در ایجاد این ضریب دارد.

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

معماری جدید شیائومی در بخش فنی

شیائومی در زمینه پیشرانه ها نیز نوآوری دیگری ایجاد کرده است. با توجه به قدرت بالا، رقابت در روانکاری و کاهش مصرف، شیائومی این نوآوری را با نام Hyper Engine V8 معرفی می کند.

شیائومی SU7 دارای سه موتور الکتریکی است که از سیستم خنک کننده کامل روغن دو طرفه، طراحی مدار روغن S شکل و طرح لایه سیلیکونی جامد استفاده می کنند. این موتور دارای حداکثر قدرت 220 کیلووات (299 اسب بخار) تا 495 کیلووات (664 اسب بخار) و گشتاور 400 نیوتن متر تا 500 نیوتن متر تا 27200 دور در دقیقه است.

بر همین اساس در نسخه SU7 این خودرو تنها 5.3 ثانیه زمان می برد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه SU7 Max برای دستیابی به این شتاب تنها به 2.78 ثانیه زمان نیاز دارد.

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

بر این اساس حداکثر سرعت اسمی برای SU7 210 کیلومتر در ساعت و برای SU7 Max 265 کیلومتر در ساعت است. در نسخه SU7 با یک بار شارژ می توانید مسافت 668 کیلومتر را طی کنید.

نسخه SU7 Max دارای برد 800 کیلومتر است. باتری های 73.6 کیلووات ساعتی BYD برای نسخه SU7 و باتری های 101 کیلووات ساعتی CATL برای نسخه SU7 Max برای تامین برق این سه موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است.

اولین خودروی شیائومی چگونه رقبای الکتریکی را به چالش می کشد؟

کابین هوشمند و مدرن

با بازکردن درب ها با استفاده از دستگیره های I شکل و قرار دادن آن ها در پشت فرمان شیائومی SU7 شاهد فضایی کاملا کاربردی هستیم. لیجون (مدیر عامل شیائومی) در این باره می گوید: طراحان ما سعی کرده اند با استفاده از تمام پارامترهای ارگونومیک مربوط به انسان، فضایی جادار و راحت برای مسافران ایجاد کنند. بنابراین در این خودرو شاهد طراحی ساده و در عین حال نسبتا ساده و لوکس هستیم. طراحی داشبورد به لطف سایز بالا و استفاده از دو رنگ مختلف در فضای داخلی کاملا مدرن و جدید است.

به منظور مدرن جلوه دادن فضای داخلی شیائومی SU7، یک صفحه نمایش افقی بزرگ 16.1 اینچی با کیفیت 3K در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده است. صفحه نمایش 7.1 اینچی افقی این مجموعه با کیفیت بالا (واقع در پشت بلندگو) و نمایشگر بزرگ 54 اینچی قابل چرخش نمایشگر بالای سر نیز فضای داخلی را کاملا مدرن و پیشرفته جلوه می دهد.

ناگفته نماند که طراحان شیائومی به فکر استفاده از دو تبلت این شرکت مجهز به تراشه اسنپدراگون 8295 و هوش مصنوعی (تا 30 تاپس) در پشت صندلی های جلو برای سرنشینان عقب افتاده اند. سیستم اطلاعات سرگرمی شیائومی SU7 در عرض 1.49 ثانیه پس از باز شدن درها فعال می شود و تمامی امکانات خود را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

سیستم ارتباطی کاربران Xiaomi EV کاملاً با Apple CarPlay و Android Auto که قابلیت ادغام با بیش از 5000 اپلیکیشن را دارند، هماهنگ شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی داخلی شیائومی SU7، نور اختصاصی داخلی و سقف پانوراما است که طراحی داخلی را کاملاً لذت بخش می کند.

در زیر شایان ذکر است استفاده از مواد مرغوب مانند پلاستیک نرم در قسمت بالای داشبورد و مواد چرم مرغوب. لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی شامل سیستم تهویه مطبوع دوگانه هوشمند و مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ارتباطی کاربر نسل جدید شیائومی، نمایشگر نسل جدید، سیستم ترمز نسل جدید با کنترل الکترونیکی، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی رانندگی بسیار پیشرفته، نسل جدید سیستم هشدار خواب آلودگی با پنج دوربین مانیتورینگ راننده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم مانیتورینگ نقطه کور با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم حفظ خطوط، سیستم بسیار پیشرفته جلوگیری از برخورد جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم دستیار پارکینگ هوشمند، یک سرنشین سیستم موقعیت داخل کابین و خروجی ایمن و 10 ایربگ در این خودرو.

ریخته گری مدل شیائومی

ریخته گری دایکست یک فرآیند ریخته گری جدید با استفاده از مواد آلومینیومی است. شیائومی همچنین در گوشی هوشمند SU7 خود از محدوده جدید در این زمینه رونمایی کرد. این پلت فرم و پوسته دایکاست با نام Xiaomi Die-Casting T9100 معرفی شده است.

این سازه 840 متر مربع مساحت و 1050 تن وزن دارد. نیروی قفل یا نیروی گشتاور این سازه به 9100 تن می رسد. این ساختار توانایی بازرسی قطعات را تنها در 2 ثانیه در حین تولید فراهم می کند.

به دلیل این ساختار، قسمت های پشتی (که 72 قسمت است) در یک قسمت ترکیب می شوند. این باعث کاهش 840 اتصال جوشکاری و کاهش 17 درصدی در وزن کلی خودرو می شود. در مجموع، این فرآیند زمان مونتاژ را تا 45 درصد کاهش می دهد.

امکانات ایمنی

در بخش ایمنی، مهندسان شیائومی از یک دوربین نسل جدید در قسمت جلویی سقف استفاده کردند و میزان خطای آن را به 0.1 متر افزایش دادند. این دوربین تمام اجسام را زیر نظر دارد.

بر این اساس، با کمک هوش مصنوعی، سیستم ایمنی قدرتمند NVIDIA Orin و قدرت محاسباتی 508TOPS، سطح بالایی از سیستم رانندگی خودکار در اختیار راننده قرار می گیرد. در حال حاضر قیمت نهایی شیائومی SU7 اعلام نشده است. اما تاریخ عرضه آن به بازار اولین ماه سال جدید خواهد بود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247542/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%82%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF