انواع پژو ۲۰۶ در بازار ایران

قیمت این خودرو در حدود 790 میلیون تومان برای تریم IE در مدل 1400 و 850 میلیون تومان برای تریم TE در مدل سایت ebtekarkhodro 1400 است. در بازار کشور ما نیز خودروهای شاسی بلند متنوعی از برندهای معتبر اروپایی وجود دارد، اما قیمت آنها بهحدی بالا است که خرید این خودروها تنها از عهده عده خاصی از افراد جامعه برمیآید؛ مطمئنا قیمت پایینتر شاسی بلندهای چینی نسبت به سایر رقبا یکی از مهمترین دلایلی است که مردم ایران به خرید این خودروها علاقهمند شدهاند. هاچ بک فرانسوی الاصل جذابی که در سال ۱۹۹۸ توسط شرکت پژو ساخته شد، خیلی زود به یکی از خودروهای پرفروش در کشورهای مقصد مانند انگلستان، برزیل، چین، شیلی و مالزی تبدیل شد.

در قسمت عقب چراغهای به هم پیوسته و باریک، بسیار بهتر طراحی شدهاند و اگر کمی پایینتر قرار گرفته و فرم غیرمسطحتری داشتند، میتوانستند نمای عریضتری هم به قسمت عقب ببخشند. امکانات رفاهی MVM x55 شامل ورود بدون کلید، استارت دکمهای، سیستم تهویه دیجیتال به همراه تهویه عقب، صندلی 4 حالته برقی راننده و 4 حالته دستی سرنشین جلو، صندلی تاشو دو تکه عقب به همراه کنسول تاشو برای صندلی عقب است. امکانات رفاهی دیگر این خودرو شامل سنسور باد تایر، استارت دکمهای، دوربین 360 درجه، صندوق برقی، فرمان دیکات، صندلیهای برقی دارای حافظه، 6 ایربگ شارژ وایرلس و کول باکس در محفظه کنسول وسط صندلی جلو با حداقل دمای 16 درجه سانتیگراد. صندوق عقب کوچک ۲۰۶ علت اصلی رفتن به سمت تولید این خودرو بود حجم صندوق این خودرو ۳۸۵ لیتر است و از طریق ایران به ترکیه، روسیه و الجزایر صادر میشد. پژو ۲۰۶ تیپ ۶ از لحاظ امکانات، مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است و امکاناتی مانند آینه های برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک را میتوان در لیست امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یافت. همچنین دریچههای تهویه در ردیف دوم و سوم نیز تعبیه شدهاند و حتی سرنشینان ردیف دوم میتوانند تا دما و شدت پرتاب باد را از طریق پنل لمسی و به صورت مستقل تغییر دهند؛ پس تیگو 8 پرو از نوع 4 گانه اتوماتیک است.

متأسفانه با تمام ویژگیهای مثبت این موتور مدل تنفس طبیعی آن قدرت کافی برای حرکت دادن راحت فردا SX5 را ندارد. بر روی فرمان سه پرهی آن میتوانید علامت “CMA” را ببینید. به همین دلیل در لیست تجهیزات آن موارد محدودی چون دو ایربگ، فرمان هیدرولیک، آینههای جانبی برقی، تهویه مطبوع و ترمز ABS دیده میشود درحالیکه پنجرههای عقب همچنان دستی بوده و ترمزهای عقب نیز کاسهای هستند. این کراس اوور لوکس و جذاب بسیار محبوب است و به دلیل داشتن موتور 2 هزار سی سی و سیستم توربو شارژ قدرتمند با توانایی تولید 245 اسب بخار، یک انتخاب فوق و العاده برای رانندگی در جاده است.

با توجه به تنوع خودروهای شاسی بلند چینی موجود در بازار کشور در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک قصد داریم نگاهی به خودروهای شاسی بلند چینی داشته باشیم و آنهایی را که محبوبیت بیشتری میان مردم پیدا کردهاند را به شما معرفی کنیم. در سال ۱۹۰۳ پژو حدود نیمی از خودروهای بازار فرانسه را تولید میکرد. البته با تولید خودروهای جدید و باکیفیت کم کم تحت برند چری محصولات خود را به بازار عرضه کرد. لاماری ایما یکی از قدرتمندترین کراساورهای چینی بازار ایران خواهد بود؛ با موتور 4A95 میتسوبیشی به صورت توربوشارژ، 195 اسببخار و 285 نیوتنمتر گشتاور و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه کمتر کراساوری خواهد توانست تا عملکرد نزدیک به این لاماری ایما را داشته باشد. چانگان CS35 یکی از شاسی بلندهای چینی پرطرفدار بازار کشورمان است که یکی از محبوبترین ماشینهای چینی بازار داخلی محسوب میشود. توجه کنید که گیربکسهای CVT با قابلیت تغییر نسبت دندهها به شما تعویض دنده بسیار روانی را میدهند، اما برای عملکرد بالا مناسب نیستند، پس اگر قصد تهیه یک خودرو سریع را دارید همانطور که با توجه به سرعت شتاب این خودرو پیداست، بهتر است به دنبال خودروی دیگری باشید.

پس هیچ گاه پشت آمپر ها را نباید جابجا کرد زیرا اطلاعات مربوط به کیلومتر روی BSI این خودرو ثبت شده است. شرکت سایپا در تیر سال 1397 از محصول جدید خود با نام رهام پرده برداشت که پس از مدتی نام آن به شاهین تغییر پیدا کرد. پژو آردی هم خودرویی شبیه به مدلهای قبل از فیس لیفت ۴۰۵ بود که با موتور پیکان و محور محرک عقب عرضه میشد. ام وی ام تیگو 8 پرو در نسخه 7 نفره آن در ایران ارائه میشود، البته بسیاری معتفداند که صندلیهای ردیف سوم کاربرد زیادی برای بزرگسالان ندارند و اگر این دو صندلی را بخوابانید حجم صندوق عقب شما به 1179 لیتر خواهد رسید.

انتخاب رنگ خودرو توسط مشتری، پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در زمان واریز وجه صورت خواهد گرفت. متأسفانه فردا SX5 یکی دیگر از خودروهای چینی بازار ایران است که بازار خرید و فروش خوبی ندارد، با قیمت بالا و ارزش خرید پایین و خدمات پس از فروش ضعیف خرید و فروش این کراس اور چینی بسیار بد و بی رونق است. پژو با دارا بودن پنج قهرمانی در WRC (سالهای ۱۹۸۵، ۱۹۸۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲)، شش قهرمانی در رالی داکار (سالهای ۱۹۸۷، ۱۹۸۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷)، سه قهرمانی در مسابقات رالی قهرمانی اروپا (سالهای ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸)، سه قهرمانی در مسابقات رالی میان قارهای (در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹) یکی از پرافتخارترین شرکت کنندگان در رالی است.

ناگفته نماند که این هاچبک سالخورده دارای ۴ ستاره ایمنی است و وضعیت مطلوبی نسبت به خودروهای هم رده و حتی تولید جدید دارد. در نمای عقبی نیز میتوان نوار زیبا و سرتاسری LED را دیده که هماهنگی معنادار با چراغ سوم ترمز آروارهای آن دارند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر اندازهگیری شده که با توجه به ظرفیت باک 60 لیتری آن قادر است تا مسافت 700 کیلومتر را با هر باک پر طی کند. این مدل از شیشه ها معمولا بر روی اتومبیل های اسپرت (RC) نصب می شود که دارای سنور باران هستند. از لحاظ فنی خودرو SWM G01F کاملاً با مدل G01 یکسان است و دارای همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ DG15T با قدرت 155 اسب بخار و شتاب یکسان 12.7 ثانیه تا 100 کیلومتر است. پیشرانه این خودرو یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری با 156 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور است که این خودرو را در زمان بسیار قابل قبول 9.2 ثانیه برای یک خودروی 1600 کیلوگرمی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرساند. از لحاظ سطح امکانات نیز باید تیپ بالایی شاهین یعنی تیپ G را با تارا دستی مورد مقایسه قرار دهیم تا در یک سطح قرار بگیرند، اما از این حیث باز هم سدان ایران خودرو در سطح بالاتری قرار خواهد داشت.

شیری که بر روی ۲ پای عقب خود بلند شدهبود و یادآور نشان نظامیِ «فرانش کنته» (Franche-Comté)، زادگاه اصلی پژو بود. تنها نکته منفی اصلی خودرو قیمت آن بوده که نزدیک به قیمت خودروهای یک سایز بزرگتر از خود است و در بین رقبای خود خودروی گران قیمتی محسوب میشود. البته خوشبختانه هن تنگ X7 تنها با موتور 2 لیتری خود وارد بازار ایران شد. از این ساعت هوشمند میتوان به عنوان کیلس (key less) خودرو، بالا و پایین برند شیشهها و باز و بسته کردن قفل در و حتی روشن و خاموش کردن موتور خودرو استفاده کرد. از اواسط زمستان سال 1398 ارائه ریگان کوپا با نام “کوپا نیوفیس” آغاز شد که البته با توجه به اینکه این خودرو در بازار چین به Zoty T600 Sport شناخته میشود و یک سال زودتر از مدل Zoty T600 Coupe در بازار چین عرضه شد، مشخص نیست که چگونه این خودرو خود را به عنوان مدل فیس لیفت شده مدل جدیدتر از خود معرفی میکند. اگر به دنبال خرید ماشین شاسی بلند خاص و متفاوتی هستید که کیفیت ساخت بالایی هم دارد، خرید نیسان جوک میتواند این انتظار شما را برآورده کند. مصرف متوسط KMC K7 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به ظرفیت باک 64 لیتری آن مسافت 750 کیلومتر را با هر باک پر طی میکند.

مصرف سوخت این خودرو به صورت متوسط 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و حجم باک آن 55 لیتر است که به صورت متوسط باید قادر باشید تا با هر باک پر 730 کیلومتر را طی کنید. چانگان CS35 در بخش فنی به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز است که از توان خروجی 123 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتنمتر بهره میبرد. از دیگر معایب ۴۰۵ SLX که عمدهٔ خریداران از آن گلایه دارند، کمنور بودن چراغهای جلو و عدم هماهنگی پیشرانه و گیربکس است. مرز چراغ جلو و جانمایی آن، اندکی ناپخته است و قوانین طراحی اصولی برای جانمایی چراغهای جلو دنبال نشده است.

رینگهای عریض و روف لاین منطقی، لاماری ایما را تبدیل به یک کراساور چشمنواز کرده است. کراساور SWM G01 یک خودرو دیفرانسیل جلو با یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر است که آن را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک از حالت ثابت در 12.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرساند. مهمتر از همه اینکه خیال شما را تا چند سال از بابت تامین ایمنی خود و خانوادهتان راحت میکند. قیمت چانگان CS35 در بازار آزاد در بازه قیمتی 430 تا 470 میلیون تومان قرار میگیرد. در زمان انتشار این مطلب، قیمت فردا SX5 برای مدل سال 1400 در حدود 770 میلیون تومان است.

با تصمیم گروه پیاسای، از سال ۲۰۰۵ خودروهای سیتروئن جایگزین پژو در مسابقات WRC شد و توانست ۸ قهرمانی دیگر نیز به نام مجموعهٔ پژو-سیتروئن در مسابقات رالی قهرمانی جهان به ثبت برساند. با مشاهده محصولاتی مانند پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ امیدهایمان برای تحقق این امر زنده شدند؛ اما با آغاز تحریمهای دوباره، فرانسویها خیلی زود بازار ایران را ترک کردند و تنها پلتفرم FP1 پژو ـ سیتروئن برای خودروساز وطنی باقی ماند. پیشرانه ام وی ام تیگو 8 پرو یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است که در کنار یک گیربکس اتوماتیک CVT این خودرو را در زمان 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرساند. به هر حال امیدواریم که ایران خودرو با تغییر گرافیک چراغ های عقب اقدام به نجات محصول خود و چشمان رانندگان خودرو های پشت سر تارا اتومات کند، بجز مواردی که در مورد چراغ های عقب گفته شد، می توان گفت که سایر اجزای نمای عقب تارا اتوماتیک تقریبا اوضاع بهتری دارند و ساده تر طراحی شده اند.

این خودرو محصولی ناشناخته بود که قرار بود تا به جای کوپا به حواله داران تحویل شود، اما عدم ایفای تعهدات باعث بیاعتمادی مشتریان به این خودروی قدرتمند شد و به این دلیل این خودرو نیز بازار خرید و فروش خوبی ندارد. بازه قیمتی این خودرو با توجه به مدل و سال تولید آن از 780 میلیون تومان تا 870 میلیون تومان خواهد بود و این خودرو در دو سال 1399 و 1400 ارائه شده است. صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات ناشی از آن از جمله تأخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده شخص است. تا فول آپشنترین و اسپرت ترینها در دوران خودش از جمله صندلیهای از جنس چرم و اسپرت، سانروف، اسپویلر، مهشکن، آینههای برقی، چهار شیشه بالابر برقی، تهویه اتوماتیک، قفل مرکزی، رینگهای آلومینیومی، تنظیم ارتفاع روغنی، سیستم صوتی قوی، چراغ شور، در برخی مدلها سیستم چهار چرخ متحرک، و همچنین در مدل تی ۱۶، توربو شارژ و… با توجه به امکانات رفاهی زیاد، این شاسی بلند چینی با قیمتی حدود 410 تا 470 میلیون تومان معامله میشود که به نسبت سایر خودروهای همرده از کیفیت بهتری برخوردار است.