آموزش ثبتنام و ساخت اکانت در صرافی کوکوین Kucoin

در بخش Transfer امکان انتقال یکی از ارزهای جفت ارز انتخابی برای شما فراهم میشود؛ برای مثال اگر شما جفت ارز ETH/BNB را انتخاب کرده باشید، امکان انتقال ارز دیجیتال اتریوم یا BNB در بخش Transfer برای شما وجود خواهد داشت. درواقع کار استیککردن بسیار ساده بوده و کافی است شما دارایی خود را با واردکردن حجم موردنظر برای استیکینگ از بخش Spot به بخش Finance در صرافی منتقل کنید. در حال حاضر، Ku Coin از سفارشات Limit، Market، Stop Limit و Stop Market پشتیبانی میکند. Stop Price و Volume آیتمهایی هستند که در این ثبت سفارش باید پر شوند. پس از انتخاب روش ثبت سفارش (Limit، Market، Stop Limit و یا Stop Market) کادرهای مربوط را پر کنید. Stop Price به رقمی اشاره دارد که با رسیدن قیمت به آن مبلغ، سفارش فعال میشود و درواقع بهعنوان شرطی برای انجام معامله شناخته میشود. Stop Price شرطی برای انجام معامله است و با رسیدن قیمت به آن مقدار سفارش شما فعال میشود.

یکی از ویژگیهایی که افراد زیادی را به این نوع معاملات جذب میکند، وجود لوریج یا اهرم است. در ابتدا با کلیک روی تب Asset در پایین صفحه و سپس انتخاب گزینه Finance، فهرستی از ارزهای دیجیتالی را که امکان استیککردن آنها توسط صرافی Coinex فراهم شده است، خواهید دید که باید یکی از این ارزها را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد، این تنها روش ممکن برای دسترسی به بخش معاملات مارجین (Margin) نیست و شما میتوانید از طریق قسمت Exchange از نوار پایین صفحه و سپس انتخاب بخش مارجین (Margin) به این نوع معاملات دسترسی داشته باشید. این شرایط با وجود جذابیتی که برای بسیاری از معاملهگران دارد، بسیار خطرناک هستند و همانطور که ممکن است سود حاصل از معاملات شما را چند برابر کنند، ضرر شما نیز چند برابر میکنند. نحوه گذاشتن استاپ لاس (حد ضرر) در فیوچرز کوینکس بسیار مهم است.

2. نام کوین را در کادر زیر «Asset portfolio» وارد کنید و روی لینک «Withdraw» کلیک کنید. شما میتوانید با کلیک روی مثلث کوچک در سمت راست و بالای صفحه، اولین قدم در انتقال دارایی خود از بازار Spot به Margin را طی کنید. درنهایت با توجه به نوع معامله (Buy/Sell) روی گزینه خرید یا فروش در پایین صفحه کلیک کنید. بد نیست در آموزش کار با اپلیکیشن Coinex بدانید برای انجامدادن یک معامله در بخش فیوچرز، در ابتدا باید روی Futures که در پایین صفحه اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید. در صفحه مربوط به Repay باید جفت ارزی که معامله کردید، ارز دیجیتالی که از صرافی قرض کرده بودید و همچنین مقداری که باید از ارز دیجیتال به صرافی پس بدهید، بهترتیب در کادرهای مشخصشده وارد کرده و درنهایت روی گزینه Repay در پایین صفحه کلیک کنید تا قرض شما به صرافی پرداخت شود. کارمزد معاملات در صرافی کوکوین بسیار پایین بوده و همچنین با انجام معاملات زیاد، ممکن است این کارمزد نیز منفی شود.

صرافی کوینکس از یک کیف پول آفلاین به نام cold storage برخوردار است که بر روی سکویی که به اینترنت وصل نیست، ذخیره می شود و به این شکل از کیف پول در برابر دسترسی های غیر مجاز و حمله هکر ها محافظت می شود. صرافی کوکوین از محبوبیت زیادی بین تریدرها برخوردار بوده و طی روزهای اخیر، شایعاتی مبنی بر ورشکسته شدن آن ایجاد شده است. با آموزش کار با اپلیکیشن Coinex بیش از پیش متوجه میشوید که بازار ارزهای دیجیتال فضایی را ایجاد کرده است که کاربران بتوانند از راههای مختلف به کسب درآمد بپردازند. درواقع میکرها افرادی هستند که نظم جدیدی بر روی پلتفرم ایجاد کرده و درنتیجه باعث ایجاد نقدینگی شدهاند. این بخش مبلغی را مشخص میکند که با رسیدن قیمت به آن شما لیکوئید شده و تمام مبلغی که نزد صرافی به امانت گذاشته بودید، از شما کسر خواهد شد؛ درنتیجه همیشه باید به این مقدار توجه کنید.

Volume نیز مقدار موردنظر برای خرید یا فروش جفت ارز را نشان میدهد. پس بد نیست این حالت را برای خود نیز فعال کنید. انجام این معاملات برای بسیاری از معاملهگران بسیار جذاب است؛ چراکه در صورت سود کردن در این معاملات، میزان سود شما نیز ۲۵ برابر خواهد شد. پس از رفتن به بخش مارجین امکان ثبت سفارش معاملات برای شما فراهم شده است؛ البته باید بدانید اگر مقادیر سفارش خود را در این بخش وارد کنید، معاملات شما عملاً تفاوتی با معاملات Spot نخواهند داشت؛ بنابراین اگر قصد انجام معاملات مارجین را دارید، نباید دادههای سفارش خود را در بخشی که در تصویر مشخص شده است، قرار دهید. مثلاً فرض کنید قیمت فعلی بیت کوین ۴۸,۰۰۰ دلار است؛ اما طبق تحلیل خود پیشبینی میکنید که بیت کوین سقوط میکند و میخواهید آن را در ۴۵,۰۰۰ دلار بخرید، بنابراین میتوانید یک سفارش لیمیت خرید با قیمت ۴۵,۰۰۰ دلار ثبت کنید تا زمانی که قیمت به آن نقطه رسید، سفارش شما تکمیل شود.

۳. کلید پشتیبان را ذخیره کنید. پس از وارد کردن کد تأیید دریافتی از ایمیل، در لیست ظاهر شده، ایران را پیدا کنید. 3. برای شروع سفارشگذاری از شما درخواست میشود تا کد trading password را وارد کنید. در چنین شرایطی، توسعهدهندگانی که در این حوزه فعالیت میکنند، بیکار نیستند و استفاده از خدمات ارزهای دیجیتال و بلاک چین را روز به روز برای کاربران سادهتر کردهاند. برای امنیت حساب، کاربران میتوانند یک احراز هویت پیامکی یا یک احراز هویت دوعاملی (FA2) را همراه با احراز هویتهای معامله تنظیم کنند. برای انجام معامله Futures پس از اطمینان از مقدار دارایی خود در حساب معاملاتی آتی (Futures)، جفت ارز موردنظر خود را انتخاب کنید؛ سپس باید یکی از ویژگیهای Cross یا Isolated و همچنین میزان اهرم یا لوریج را برای سفارش خود تنظیم کنید. یکی از اقدامات در این مسیر طراحی و ارائه اپلیکیشنهای موبایل برای صرافیها بوده است تا کاربرانی که ممکن است ساعات زیادی خارج از منزل بوده و به سیستم کامپیوتر دسترسی نداشته باشند بتوانند معاملات خود را انجام دهند یا وضعیت را دنبال کنند.

این کد را باید در کادر مشخص شده وارد کنید تا فرآیند ادامه پیدا کند. در کادر زیر Reset sign-in password ابتدا روی Send code کلیک کنید تا صرافی کوینکس بلافاصله ایمیلی برای شما ارسال کند که حاوی کد ۶ رقمی است و شما باید آن کد را در کادر پشت send code وارد کرده و سپس روی دکمه Next کلیک کنید. باز هم همچون دیگر انواع روشهای ثبت سفارش، پس از واردکردن مقادیر باید روی یکی از گزینههای Buy/Sell کلیک کنید.

پس از رفتن به بخش Asset، امکان انجام واریز (Deposit)، برداشت (Withdraw) و انتقال (Transfer) برای کاربران فراهم شده است که شما میتوانید با کلیک روی Transfer به همان مراحلی که پیش از این توضیح دادیم، دسترسی داشته باشید. برای مشاهده لیست تمام جفت ارزها میتوانید روی جفت ارزی که بهصورت پیشفرض در بالای صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید که تمام ارزهای لیستشده را برای شما نمایش میدهد. یکی از کارهایی که میتوانید در این مرحله انجام دهید، این است که با تمام دارایی خود که به بخش Margin منتقل کرده بودید، اقدام به بازکردن معامله نکنید؛ به این ترتیب درصد پایینتری از دارایی شما درگیر معامله خواهد بود که این عامل ریسک شما را نیز پایین میآورد. درنهایت پس از واردکردن تمام مقادیر مطابق آنچه توضیح داده شد، با کلیک روی یکی از گزینههای Sell/Short و یا Buy/Long معامله شما ثبت خواهد شد. در ادامه روند آموزش کار با اپلیکیشن Coinex، برای انجام معاملات مارجین در گام اول باز هم باید روی آیکون مثلث در سمت راست تصویر کلیک کنید و این بار از منویی که برای شما باز میشود، گزینه Borrow به معنای قرضگرفتن را انتخاب کنید.

این شرایط برای زمانی که کاربر قصد فعالیت در بخش آتی و مارجین را داشته باشد، مهمتر نیز خواهد شد؛ زیرا ریسک معاملات بالا میرود و در پی آن احتمال متضررشدن کاربران نیز وجود خواهد داشت؛ درنتیجه توصیه میشود اگر قصد فعالیت در این بخشها را دارید، حتماً پیش از آغاز معاملات خود، با شرکت در یک کلاس آموزش ارز دیجیتال، ریسک معاملات خود را به حداقل برسانید و درصد موفقیت خود ایران ارز دیجیتال را بالا ببرید. در نهایت ثبتنام شما با موفقیت انجام خواهد شد. در نهایت روی تیک سفیدرنگ در کادر آبی رنگ بالای اپ کلیک میکنیم. این صفحه همان رابط کاربری است که در آن میتوانید چارت قیمت لحظهای ارز دیجیتالی که انتخاب کردید را ببنید، اوردر بوک (Order Book) یا دفتر سفارشات را بررسی کنید و در نهایت سفارش گذاری را انجام دهید. در اینجا Isolated 8X به این معناست که از ویژگی Isolated با لوریج ۸ استفاده شده است که البته شما میتوانید این آیتمها را تغییر دهید.

در اینجا تنها سفارشهای خود را ثبت کنید. در این حالت صرافی معاملهای را با قیمت لحظهای برای شما انجام میدهد. برای خرید ارز از صرافی های آنلاین خرید ارز دیجیتال این آدرس را بدهید تا ارز ترون به حساب شما منتقل شود. چگونه دارایی خود را از بخش اصلی (Main) به بخش معاملات (Trading) انتقال دهیم؟ درنهایت با کلیک روی گزینه سبزرنگ Transfer کار انتقال دارایی از بخش Spot به Margin به پایان میرسد. پس از کلیک روی گزینه Transfer وارد صفحه جدیدی میشوید که میتوانید در آن هر ارزی که صرافی از آن پشتیبانی میکند، از حساب Spot خود به حساب فیوچرز انتقال دهید. قبل از انجام معامله دقت کنید حساب معاملاتی شما در بخش Futures موجودی کافی برای انجام معامله را داشته باشد؛ در غیر این صورت باید مبلغی معادل آنچه قصد دارید معامله کنید، به این بخش یعنی Futures انتقال دهید. برای انتقال دارایی از بخشهای دیگر به بخش Futures ابتدا روی علامت سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید و سپس از منویی که برای شما باز میشود، گزینه Transfer را انتخاب کنید.

با توجه به تحلیل خود یکی از دو بخش Buy یا Sell را انتخاب کنید. بایننس یکی از معتبرترین صرافی ها در دنیاست که از اواخر جولای سال 2021 احراز هویت اولیه را اجباری کرد و سقف برداشت روزانه را برای افرادی که احراز هویت نکرده بودند را در هر 24 ساعت از 2 بیت کوین به 0.06 بیت کوین کاهش داد. در کادر اول حسابی که قرار است ارز را از آن منتقل کنید، وارد کنید. صرافی کوکوین دارای توکن اختصاصی خودش به نام KCS است که بر بستر شبکه اتریوم کار میکند. یکی از این روشها که هم به نفع سرمایهگذار و هم شبکه ارز بوده، استیکینگ است که شباهت بسیاری به سپردهگذاری دارد.

یکی دیگر از روشهای رسیدن به بخش Transfer از مسیر Asset در نوار پایینی در صفحه اصلی اپلیکیشن است. آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس در بخش آتی گسترده است. برای کمکردن ریسک معاملات خود بهتر است با تمام دارایی که به بخش مارجین منتقل کردهاید، معاملات خود را باز نکنید، بهتر هنگام فعالیت در بخش مارجین بهصورت پلهای وارد معامله شوید تا به این صورت ریسک معاملات خود را کنترل کنید. در حقیقت شما می توانید برای انجام معاملات با آسودگی خاطر وارد این سایت شوید و نگران تحریم های بین المللی وضع شده از سوی آمریکا نباشید. پس از کلیک روی آیکون مثلث در مرحله قبل، از منویی که باز میشود گزینه Transfer به معنای انتقال را انتخاب کنید تا به صفحهای منتقل شوید که بتوانید آیتمهای موردنیاز برای انتقال دارایی را پر کنید و انتقال ارز دیجیتال شما انجام شود. در حالت Limit شما باید دو آیتم Amount که به حجم موردنظر برای خرید اشاره دارد و همچنین Buying Price که قیمت موردنظر برای خرید جفت ارز را نشان میدهد، پر کنید.

اما باید توجه داشت که شرایط حاد بازار خرسی اخیر ممکن است صادقترین بازیگران بازار را هم با مشکلاتی مواجه کند که نتیجه آن ناتوانی از اجرای تعهدات باشد و سریال ورشکستگی شرکتهای عظیمی مانند سلسیوس، تری اروز کپیتال، بلاکفای، ویجر، بابل فایننس، و اخیرا صرافی متمرکز کوینفلکس که دارایی تمام کاربران را مسدود کرد، شاهد این مدعاست. در بازار های مالی به خصوص بازارهای ارز های دیجیتال که دارای نوسانات شدیدی هست در صورت نداشتن اطلاعات و دانش کافی، شخصی که به صورت چشم بسته در این بازارها وارد معامله می شود به احتمال خیلی زیاد با ضررهای جبران ناپذیری مواجه خواهد شد. در نتیجه با این وجود اگر صرافی کوینکس ایرانی ها را تحریم کند و به کاربران ایرانی خدمات ارائه ندهد، درامد آن به میزان زیادی کاهش پیدا می کند و بر این اساس، احتمال تحریم شدن ایرانی ها در این مجموعه بسیار بسیار کم است.

در صفحه اصلی صرافی کوینکس ارزهای رمزنگاری لیست شده اند، با کلیک بر روی نمادی در سمت راست ارز، می توان جفت ارزهای گوناگونی که برای این ارز وجود دارد را مشاهده نمود. قبل از شروع به معامله باید Trading Password را در سمت راست پایین صفحه وارد کنید تا باکس خرید و فروش برای شما فعال شود. ابتدا روی تب Exchange در پایین صفحه کلیک کرده و سپس از گزینههایی بالایی، Margin را انتخاب کنید. برای این کار در صفحه اصلی صرافی و در تب Exchange باز هم روی آیکون مثلث کلیک کنید، ولی این بار از منویی که پیش روی شما قرار میگیرد، گزینه Repay به معنای بازپرداخت را انتخاب کنید. 6. گزینه متعهد میشوم مالک قانونی این اسناد هویتی باشم “I promise to be the legitimate owner of these ID documents” را تیک بزنید و گزینه ارسال “Submit” را کلیک کنید.

در حالت Cross تمام دارایی موجود در حساب معاملاتی بخش Futures ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد؛ برای مثال اگر شما ۵۰۰ دلار در بخش آتی خود داشته باشید و تنها ۱۰۰ دلار آن را برای انجام یک معامله هزینه کنید، اگر معامله شما لیکوئید شود یا به عبارتی میزان ضرر شما در معامله به حدی برسد که صرافی آن را ببندد، صرافی از مبلغ باقیمانده موجود در بخش آتی (۴۰۰ دلار) استفاده میکند و معاملات شما را باز نگه میدارد؛ به این ترتیب ممکن است شما کل دارایی خود در بخش آتی (Futures) را از دست بدهید. در حالت Isolated صرفنظر از اینکه چه مبلغی در بخش حساب معاملات آتی خود دارید، تنها همان بخشی از سرمایه شما که درگیر معامله است در خطر قرار میگیرد و درواقع سود یا ضرر شما تنها بر مبنای همان مبلغ درگیر در معامله محاسبه میشود.