آرشیو دسته: صنعت خودرو

ماشین کروک یا همان خودروی بدون سقف که بسیار طراحی جذابی دارد بیشتر برای جوانان و عاشقان مدلهای اسپرت طراحی شده است . طبق دستور جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی فرایندهای فروشی که از طریق سایت های فروش شرکت های ایران خودرو و سایپا انجام می شوند باید متوقف شوند و برای افزایش رضایت مردم و شفاف سازی این فرایندها، نام نویسی و خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شود که توسط سازمان حمایت از مصرف کننده طراحی و راه اندازی خواهد شد. برای مشاهده مدارک لازم برای اجاره 206 بدون راننده به صفحه زیر مراجعه کنید. جهت مشاهده قیمت خودروی مورد نظر خود، فقط کافی است روی شرکت تولیدکننده آن کلیک کنید.

این نوشته به معنای ” Compact Modular Architecture” است؛ یعنی همان معماری و پلتفرمی که در خودروهای شاسی بلند جمع و جور جیلی استفاده میشود. در نظر بسیاری از مشتریان خودروهای شاسی بلند ایمنی و دوام بسیار بیشتری نسبت به خودروهای سواری دارند و عملکرد فنی آنها نیز بهتر و مورد اعتماد تر است.نتایج بررسی های کارشناسی در رابطه با آیروداینامیک،دوام و ایمنی بخش های مختلف در خودروهای شاسی بلند یا SUV اطلاعات جالب و متفاوت نسبت به آنچه اغلب مردم از اتومبیل های اس یو وی متصور هستند در اختیار ما می گذارد.اتومبیل های SUV یا اصطلاحا شاسی بلند در ابعاد فول سایز،میان سایز و کوچک قابلیت ها و عملکرد های مختلفی را با در نظر گرفتن سطح امکانات و آپشن ها در اختیار راننده می گذارند.کاربری هر کدام تعریف شده است به عنوان مثال قابلیت های فنی،جاده ای و خارج جاده ای اتومبیل کیا اسپورتیج قابل مقایسه با تویوتا فورچونر نیست.اما چند سالی می شود که با افزایش واردات خودروهای خارجی از جمله اتومبیل های SUV به کشورمان،شاسی بلند ها فروش قابل توجهی داشته اند.دوام بالا،سواری بهتر و ایمنی بیشتر نسبت به خودروهای سواری عواملی توجیه کننده برای هر خریدار اتومبیل اس یو وی است.اما آیا به واقع می توان به ایمنی،کیفیت سواری و پایداری خودروهای شاسی بلند بیش از خودروهای سواری اطمینان کرد؟

انتظار دارم که عرضه خودرو به بورس سبب منطقی شدن قیمت و کوچک شدن صف ها شود. در بورس کالا عدالت محوری وجود دارد، اما در قرعه کشی چنین موضوعی رخ نمی دهد. این شیوه را ۷۰ سال روس ها امتحان کردند، اما پاسخ نگرفتند. در همین راستا این خودروساز بزرگ کشور برای جلب نگاه مشتریان جوان، عضو جدیدی از این خانواده را معرفی کرده که از ظاهری جذابتر نسبت به سایر نسخهها بهره میبرد. دولت برای کنترل و مدیریت بازار خودرو که به آن علاقه فراوانی نیز دارد، چند راه حل داشته که بورس را انتخاب کرده است؟ برای انتخاب یک شاسی بلند با قیمت مناسب این خودرو انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود، اما قاعدتا کاستیهایی هم دارد. دولت سه راه برای کنترل قیمت خودرو در بازار دارد؛ نخست اینکه قریب به چهارسال فعالان صنعت خودرو خواستار آزاد سازی قیمت ها را داشتند. خبری که به نظر می رسد تغییر مواضع وزارت صمت نسبت به بدنه خودروسازی را به دنبال خواهد داشت، سیدرضا فاطمی امین وزیر محترم صمت به عنوان شخص نخست سیاستگذار صنعتی کشور علاقه فراوان به دخالت در امر فروش خودروسازان دارد. مدل ارتقا یافته آن نیز پژو روآ نام دارد که در سال ۸۵ و در ابتدا با نام آردیایکس عرضه میشد.

این محصول یکی از بزرگترین تشکهای بادی داخل خودرو است که برای انواع ماشین ها و اتومبیل های شاسی بلند تعبیه و طراحی شده است و استاندارد و مناسب برای خودرو های suv میباشد. به روزترین محصولات (داخلی و وارداتی) به تفکیک شرکت تولیدکننده و همچنین لیست قیمت ها در نمایندگی و بازار را در این صفحه برای شما جمع آوری کرده ایم. با بررسی دادههای حاصل از آگهیهای دیوار میتوان گفت که قیمت یک دستگاه تویوتا C-HR بنزینی حدود ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است. همه از موضوعهای مهمی بوده که در صنعت خودرو در حال رخ دادن است. اما دو هفته پیش بود که تصاویری از نسخه در حال تست خودرو K132 در فضای مجازی با دو رنگ مشکی و سفید منتشر شده بود که حتی برخی افراد خریدکننده از آینده این خودرو نگران بودند.

پس از امضای برجام و آغاز همکاریهای دوباره میان ایرانخودرو و گروه پژو ـ سیتروئن، زمزمههایی درخصوص تولید محصولات جدید پژو در کشور به گوش رسید. شاسی بلند چینی پرسروصدا و تازه وارد بازار ایران یعنی دانگ فنگ دیگنیتی از آخر سال 1399 فرآیند تولید خود را در ایران آغاز کرد و اولین مدل سال آن نیز در سال 1400 به بازار عرضه شد. در واقع باید اینطور گفت که فضای باز ایجاد شده پس از توافق اولیه باعث شد که مهندسان خودروساز وطنی با شرکتهای بینالمللی برای برقراری همکاری، رایزنی کنند. دوم اینکه؛ دولت برای کنترل بازار خودرو به سمت قیمت گذاری دستوری حرکت کرد که هم مشتری و هم خودروساز نسبت به این موضوع ناراضی هستند. از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 22 تیر 401 . نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاهها با ما در میان بگذارید. این موتور که با کد TU5P یا EC5 شناخته می شود می تواند 113 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 144 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کند. حالا ممکن است که این شیب تند یا کم باشد.

طبق روالی که در این مدت در حال اجرا بوده است، متقاضیان خرید خودروهای داخلی شرکت های ایران خودرو و سایپا باید به سایت فروش محصولات هر یک از این شرکت ها مراجعه کنند و در طرح مورد نظرشان نام نویسی نمایند تا پس از برنده شدن در قرعه کشی بتوانند با پرداخت هزینه تعیین شده، صاحب خودرو شوند. امیدواریم خودروسازان داخلی هر چه سریعتر تولیداتشان از لحاظ کیفی ارتقا بیشتر پیدا کند. مصرف سوخت این شاسی بلند نیز حدود ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. این شاسی بلند گران قیمت بریتانیایی در پیشرانههای مختلفی قابل سفارش است که نسخه اسپید آن به عنوان قویترین و گرانترین عضو این خانواده محسوب میشود. از نظر ظاهری، گرند ویتارا یک خودروی قدیمی محسوب میشود و طراحی خشک و ساده آن، باب میل مشتریهای امروزی نیست. ۲۰۶ تیپ ۲ اگرچه خودرویی با سابقه در جادههای ایران محسوب میشود، اما در مصرف سوخت نسبت به رقبای جدی خود، دست برتر دارد. به این معنا که اگر منتخبین اصلی در طی مهلت داده شده نتوانند واریز وجه انجام دهند، افراد رزرو بر اساس اولویت، به جای افراد اصلی می توانند با پرداخت وجه صاحب خودرو شوند. این موضوع سبب می شد که تقاضا کاذب برای بازار خودرو ایجاد شود، اما در فرآیند بورس کالا یکی از الزامات اصلی جهت خرید داشتن وجه نقد است.

یکی از مضرات این پدیده بوجود امدن ضربه هایی بر روی بدنه موتور می باشد البته در پژو ۲۰۶ برای این ایراد تفکراتی اندیشیده شده است. این موضوع با توجه به قرارداد بین ایرانخودرو و گروه پژو سیتروئن منع قانونی ندارد؛ قراردادی که بعد از برجام منعقد شد.گروه صنعتی ایرانخودرو نامی پارسی را برای محصول جدید خود برگزیده است. بله، باتری های عرضه شده برای خودرو پژو پارس در کیان باتری از نوع بدون نیاز به نگهداری (Maintenance Free) و به اصطلاح اتمی و خشک میباشند. جیپ واگونییر که در ایران به جیپ آهو معروف است فقط یک خوردو دو دیفرانسیل نبود بلکه نمایش دهنده سبک زندگی مردم و تغییراتی بود که جهان بعد از جنگ جهانی به خود میدید. باوجود رشد فروش خودروهای کراساور، همچنان تقاضا برای انواع سدان در بازار جهانی وجود دارد. این اتومبیل که به احتمال زیاد در اوایل سال ۲۰۱۸ راهی بازارهای جهانی خواهد شد با امکانات و تجهیزات مدرن، کابین جادار و مجهز و امکانات رانندگی با تمرکز بر راحتی و تسلط راننده، به احتمال بسیار زیاد مورد استقبال خریداران قرار خواهد گرفت. البته مبلغ جریمه خودرو در حدود اواسط سال افزایش پیدا میکند؛ اما بعضی از خلافیهای خودرو هستند که در سال جدید هم زیاد شدن قیمت را تجربه میکنند.

این مکانیزم نیز در بورس کالا وجود دارد، با عرضه خودرو به بورس کالا و بازارسنجی تعیین قیمت آن انجام می شود. دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو گفت: قرار شد جهت جلوگیری از استمرار ضرر و زیان خودروسازان و صنعت خودرو پیشنهاد عرضه قیمت در حاشیه بازار و همچنین عرضه خودرو در بورس مطرح شود. 17:25 1401/4/18 برچسب های دودی این روزها در بین صاحبان خودرو ها از محبوبیت های بالایی برخوردار هستند و روزانه تعداد بالایی برای نصب برچسب های دودی به این مراکز مراجعه می کنند. از سوی این راه حل شرایط کنترل عرضه خودرو برای تولیدکنندگان را نمی تواند فراهم کند. باطری اصلی ماشین 206 را از کجا بخریم؟ شاهین و تارا دو خودروی تازه نفس ایرانی یعنی تارا و شاهینه که این روزها در اخبار خودرویی ایران نام اونها ها بر سر زبانها افتاده و به تازگی وارد خیابون های کشور شدن، طراحی، مشخصات فنی، امکانات و آپشنها و ایمنی این دو خودرو رو بررسی کردیم که بیشتر با این دو مدل ماشین آشنا بشین. از این رو شرکت های اجاره خودرو بسیاری ایجاد گشته اند که صرفا کارشان اجاره خودرو است که به دو صورت اجاره خودرو بدون راننده یا اجاره خودرو با راننده این خدمات را به عموم مردم ارائه می دهند.

اما درون کابین پژو ۲۰۷ به حد زیادی در قیاس با پژو ۲۰۶ تغییر کرده است؛ بهویژه طراحی جدید داشبورد و غربیلک فرمان آن نسبت به گذشته کاملا متحول شده است. نوع و سبک طراحی بدنه ماشین پژو ۲۰۶ باعث شد این خودرو جزو پرفروشترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران باشد. مقاومت در برابر بادمقاومت در برابر باد،مقوله مهمی در مباحث آیروداینامیک است.کابینی بلند تر ،چرخ های بزرگ تر و وزن بیشتر،طراحی خودروهای شاسی بلند را بیش از هر خودروی دیگری همواره با چالش مواجه کرده است و کابین این خودرو ها با مقاومت بیشتری در برابر هوا به افزایش مصرف سوخت و کاهش پایداری خودرو کمک می کند.با اینکه اصلاحات و تغییرات در طراحی بدنه و بلندای کابین به کم شدن مقاومت در برابر هوا کمک کرده است اما پدیده کاهش پایداری و مصرف سوخت بالاتر امری اجتناب ناپذیر و چالشی مهم برای خودروسازان ، مهندسین و طراحان اتومبیل است.طراحان و مهندسین همزمان خواهان چند پارامتر مهم در اتومبیل های اس یو وی هستند.راحتی سواری،ایمنی بالا و مصرف سوخت پایین که هرسه مورد همواره به دلیل ابعاد بزرگتر بدنه و بلندای بیشتر کابین تحت شعاع قرار می گیرند.در یک بررسی فنی باید گفت که بزرگتر بودن ابعاد بدنه خودروهای اس یو وی دلیل بر ایمنی بیشتر آنها نسبت به سواری ها نیست.این خودروها ضعف ها و کاستی هایی در مقایسه با خودروهای سواری دارند.به واسطه اتاقی بلندتر و کشیده تر،مقاومت اتومبیل در برابر باد افزایش پیدا می کند که به طبق آن مصرف سوخت نیز بیشتر خواهد شد.شاسی بلند ها وزن بیشتری نسبت به انواع سواری دارند.فاصله کف کابین تا زمین در مقایسه با سواری ها بیشتر بوده و قابلیت اعتماد به آنها در مواجعه با مسیر های پر دست انداز را بیشتر می کند.این علت نیز باعث کاهش سرعت نهایی خودرو و افزایش لرزش ها و کاهش هندلینگ نیز می شود.پایداری خودروهای شاسی بلند همواره مورد بحث ترین نکات آنها بوده است.شاسی بلند ها در مقایسه با سواری ها پایداری کمتری به سطح مسیر دارند که این مساله ناشی از ارتفاع بیشتر کابین از سطح زمین و همچنین انحرافات ایجاد شده توسط باد وزیده شده به بدنه و زیر خودرو است.در این حالت نیروی رو به پایین یا Down Force کمتری بر بدنه اعمال می شود که نتیجتا کاهش هندلینگ و پایداری را در مانورها به دنبال دارد و این درحالی در خودروهای شاسی بلند اتفاق می افتد که نمونه های سواری خیلی کمتر با چنین چالشی روبرو هستند.این تفکر که اتومبیل های شاسی بلند ایمنی بیشتری نسبت به انواع سواری دارند چندان قابل قبول نیست،چندان که می بینیم بیشترین چسبندگی به سطح مسیر و تحمل فشار G در خودروهای سواری بیشتر بوده و میزان نیروی رو به پایین ایجاد شده توسط فرم بدنه خودروهای کم ارتفاع تر یا سواری،بیشتر از خودروهای شاسی بلند است.سواری ها قابلیت مانور خیلی بهتری نسبت به انواع اس یو وی دارند و می توان بدان اطمینان بیشتری داشت.قیمت تمام شده بیشتر خودروهای اس یو وی :مهندسین و طراحان برای تحقیق و پیشبرد تحقیقات برای دست یابی به نتیجه ای معقول،به منابع مالی و هزینه های بیشتری احتیاج دارند.قطعات زیادی در خودروهای اس یو وی سالانه دستخوش تغییر می شوند تا این دسته از خودروها بهینه تر و کم استهلاک تر باشند،به همین دلیل قیمت تمام شده این دسته از خودروها بیش از اتومبیل های سواری ست.گرچه اس یو وی ها قابلیت های سواری بیشتری در جاده های نا مسطح و سر سخت دارند ،اما چرخ های بزرگ تر و کمک فنر های قوی تر،شاسی قطور و بدنه ای بلند دلایل موجهی برای ایمنی بیشتر و پایداری بیشتر و در نهایت قابلیت اطمینان بیشتر آنها نسبت به خودروهای سواری نیست.لرزش،تکان های متعدد به طرفین و میزان نیروی رو به پایین کمتر ایجاد شده در شاسی بلند ها کمتر بوده لذا پایداری و ضریب اطمینان آنها به نسبت پایین تر از سواری هاست.

در اوایل دهه ۹۰ شمسی، وقفهایی در تولید پژو 207 به دلیل اعمال تحریم پیش آمد؛ اما نهایتا، نسخه جدید این خودرو با اضافهشدن برخی جزئیات نظیر دیلایت، غربیلک فرمان سایت ebtekarkhodro جدید و… فیروز نادری ،کارشناس صنعت خودرو گفت: از هفته گذشته خودروها در بازار به دلیل امضاء نشدن تواقنامه برجام، با افزایش قیمت جزئی همراه بود. این مقام مسئول با بیان اینکه برنامهای که امسال وزارتخانه از خودروسازان گرفته تولید بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو است که در بهار امسال ۹۸ درصد آن برنامه محقق شده است، گفت: همانطور که پیشتر نیز گفته شد وزارت صمت برنامهریزی کرده که در سال ۱۴۰۱ قرعهکشی خودرو را بهتدریج حذف کند، البته این عبارت بهدرستی در برخی رسانهها منتقل نشده و از ابتدا نیز مقرر نبوده که از آغاز سال قرعهکشی حذف شود، بلکه بهتدریج و در طول سال این امر اتفاق خواهد افتاد. صندلی های جلو و عقب با پشتیبانی فوق العاده ، توانایی حمل بار بیش از حد متوسط و مواد منفرد ، کمک می کند تا 10 از 10 کامل در بحث راحتی و کیفیت به دست آورد. شرکت ایران خودرو به طرز ناشیانهای سعی در تغییر ظاهر تارا با پژو 301 داشته که تا حد زیادی موفقیتآمیز نبوده است.

خودروی فیدلیتی هم از امکانات بسیار خوبی بهرهمند است و بیشتر سیستمهای بکار رفته در خودروی دیگنیتی را میتوان بر روی فیدلیتی هم مشاهده کرد، اما فیدلیتی امکانات پیشرفتهتری دارد که خودروی دیگنیتی از آنان بیبهره مانده است. اگر بودجهای محدود در اختیار دارید و به خودروهای شاسی بلند علاقمند هستید، یکی از گزینههای پرمدعی، جک S6 اتوماتیک 2017 است که مجموعهای از امکانات، شامل آینههای جانبی برقی، سانروف، فرمان الکتریکی، سیستم ناوبری و دیگر ادوات بهکار رفته در خودروهای مشابه خود را بههمراه استاندارد آلایندگی یورو 5 در اختیارتان قرار میدهد. از توان و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور TU5 برخوردار بوده و استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد.

در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت این محصول و دیگر محصولات شیشه اتومبیل داشتید می توانید با ما با یکی از دو روش زیر تماس بگیرید. در نهایت باید گفت دو محصول شاهین و تارا چه از لحاظ فنی، رفاهی و چه از لحاظ ظاهری تفاوت های چشمگیر و قابل توجهی با یکدیگر نداشته و افراد میتوانند بسته به سلیقه خود یکی از این دو محصول ایرانی را برای خرید انتخاب نمایند. البته در صورت انتخاب طرح های بدون قرعه کشی و انتخاب محصول دلخواه از بین گزینه ها ارائه شده، کاربران مستقیما وارد سایت شرکت خودرو سازی شده و باید فرایند ثبت نام خود را از آن قسمت انجام دهند. شرکت بهمنموتور به رونمایی از دو محصول جدید خود پرداخت. ردیاب خودرو وایزر مدل F150 کاملترین مدل ردیاب از سبد محصولات وایزر بوده که با استفاده از این دستگاه گزارش مسیر حرکت خودرو در گذشته قابل رویت میباشد. به گزارش «تابناک» به نقل از تجارتنیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه با تغییراتی همراه شد. پیشرانه معروف ۱۶ سوپاپ پژو موسوم به tu5 در این مدلها به کار گرفته شده است که حداکثر قدرت و گشتاور حاصل از آن، بهترتیب برابر با ۱۰۵ اسببخار و ۱۴۲ نیوتنمتر است.