گسترش بازیافت لاستیک های فرسوده در کشور

گسترش بازیافت لاستیک های فرسوده در کشور

محمدرضا گنجی با بیان اینکه این گروه بیش از صد عضو دارد، اظهار داشت: رده های شغلی این گروه شامل پیش تولید لاستیک و شامل تامین کنندگان، ماشین آلات، قطعه سازان خودرو، تامین کننده مواد اولیه، تایرساز، پس از فروش می باشد. خدمات، توزیع کنندگان، و آنها سوراخ کننده هستند.»

وی با بیان اینکه طیف وسیعی از کارهای مرتبط با لاستیک از ابتدا تا انتها در زمره این انجمن قرار می گیرد، گفت: به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز، گاهی شاهد کمبود لاستیک در بازار هستیم و با این مشکل برطرف می شود. توسط دولت، لاستیک وارد کشور شد و بازارها آرام شد.

گنجی ادامه داد: مهم‌ترین چالش پیش روی این اتحادیه، تامین ارز در زمان مناسب در کشور و در اختیار واردکننده است، مشکلی برای تامین لاستیک در کشور وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: تامین انرژی چالش بعدی پیش روی ماست که حداقل یک روز در هفته برق کارخانه های تایرسازی قطع می شود و این امر حداقل 10 درصد ظرفیت تولید و تولید را از دست می دهد تاثیر مخرب بر بازار وقتی تولید کاهش می یابد، توزیع کاهش می یابد.

رئیس انجمن زنجیره تامین تایر گفت: 15 هزار نفر در واحدهای تجاری مرتبط با لاستیک در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم شامل تولیدکنندگان قطعات لاستیک، قطعات یدکی، مواد اولیه، فروش و واردات هستند که حدود 100 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند. مردم.”

گنجی گفت: همچنین شکایات به دلیل اختلاف بر سر کیفیت لاستیک، ترکیدگی یا خرابی لاستیک و غیره مطرح می شود و شرکت های تایرسازی در سراسر کشور نمایندگانی دارند که به شکایات رسیدگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه تایرهای ایرانی دارای بالاترین سطح کیفی و مطابق با استانداردهای ملی ایران هستند که تلفیقی از استانداردهای آمریکایی و اروپایی است، گفت: مسائل فنی مانند قابلیت ترمز در فاصله مناسب، بحث اصطکاک، قابلیت چنگ زدن به زمین و صدای لاستیک داخل خودرو در هنگام حرکت و … که استاندارد SWR نامیده می شود، در فرآیند تولید در تمامی کارخانه ها رعایت می شود.

لاستیک های ایرانی کیفیت بالاتری نسبت به لاستیک های چینی دارند. رئیس انجمن زنجیره تامین تایر گفت: با وجود اینکه هیچ نهاد نظارتی وجود ندارد، شرکت ها پاسخگو هستند و در صورت بروز ایراد و خطا در محصول فروخته شده، مسئولیت را می پذیرند و محصول جدید را تحویل می دهند و نیازی به آن نیست. ” واحدهای سازمانی دیگر.»

گنجی ادامه داد: در صورت عدم رضایت مشتری می تواند به سازمان استاندارد محل سکونت خود و سازمان تعزیرات شکایت کند. وی تاکید کرد: واردات تصادفی و غیرحرفه ای بیش از قیمت لاستیک داخلی است که متاسفانه قابل رقابت با تولید تلقی می شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250049/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1