ویژگی Autopilot در خودروهای تسلا یکی از دلایل اصلی تصادفات است

ویژگی Autopilot در خودروهای تسلا یکی از دلایل اصلی تصادفات است

در طول یک سال، رانندگان تسلا با نرخ تصادف 23.54 در هر 1000 راننده در رتبه اول قرار دارند. رانندگان رام با امتیاز 22.76 در جایگاه دوم قرار گرفتند. به نظر می رسد ویژگی Autopilot در خودروهای تسلا یکی از عوامل اصلی تصادفات در این مدل از خودروهای برقی باشد.

برندها تصادفی

بر اساس مطالعه و تحلیل LendingTree، بین نوامبر 2022 (نوامبر 1401) و نوامبر 2023 (نوامبر 1402)، به ازای هر 1000 راننده، 23.54 تصادف تسلا رخ داده است. تنها دو برند رم با نرخ 22.76 و سوبارو با نرخ 20.90 بیش از 20 تصادف در هر 1000 راننده داشته اند.

از نظر میزان تصادف نیز، برند Ram در رتبه اول و تسلا در رتبه دوم قرار دارند. تفاوت نرخ تصادف با نرخ تصادف در این است که عواملی مانند سرعت در نرخ تصادف لحاظ نشده است. به طور کلی، داده های LendingTree در مورد علت دقیق این حوادث نامشخص است.

دلیل تصادف تسلا ممکن است به دلیل ویژگی Autopilot باشد. سال گذشته، وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد تسلا آغاز کرد و دریافت که 322 تصادف از جلو و سایر تصادفات توسط Autopilot ایجاد شده است.

تسلا ادعا می کند که نقص های این ویژگی را از طریق به روز رسانی ابری برطرف خواهد کرد. منتقدان این ویژگی خاطرنشان می‌کنند که بازاریابی گمراه‌کننده تسلا ممکن است به رانندگان احساس امنیت کاذب بدهد و آنها را فریب دهد تا تصور کنند خودرو می‌تواند کل رانندگی را با ایمنی کامل اداره کند.

همچنین طبق آمار منتشر شده، رانندگان BMW بیشترین تعداد DUI (رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر و الکل) را داشتند و در اینجا رانندگان تسلا عملکرد بسیار خوبی داشتند و در رتبه بیستم قرار گرفتند.

ادعاهای رانندگان تسلا

در سال های اخیر، ادعاهای متعددی در مورد شتاب گیری ناگهانی و ناخواسته خودروهای تسلا مطرح شده است. مهم ترین مورد در این زمینه مربوط به یک فرد مشهور از کره جنوبی است که ادعا می کند مدل تسلا او است البته در تمامی موارد از جمله موارد ذکر شده، تسلا اعلام کرد که داده های خودرو نشان می دهد که راننده از پدال ترمز و گاز سوء استفاده کرده است، بنابراین راننده به جای پدال ترمز، پدال گاز را فشار داده است.

در یک مورد ادعا شده، رسانه ها داده هایی را به دست آوردند که تسلا به آنها اشاره کرد و این مورد از اظهارات تسلا در مورد استفاده نادرست از پدال ترمز و گاز حمایت کرد. در نهایت، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) اعلام کرد که این ادعاها را بررسی خواهد کرد. زیرا به دلیل این مشکل 127 گزارش حادثه دریافت کرده است.

تسلا همچنین بیانیه‌ای صادر کرد که نشان داد هیچ مشکلی که باعث شتاب ناگهانی و ناخواسته محصولاتش شود وجود ندارد و این موضوع را با NHTSA در میان می‌گذارد. در سال 2021، این سازمان ایمنی در آمریکا اعلام کرد که هیچ مشکلی در خودروهای تسلا وجود ندارد که منجر به این تصادفات شود. در واقع NHTSA بر این باور است که استفاده نادرست از ترمز و پدال گاز عامل این حوادث است.

ما معتقد بودیم که در حالی که منتظر نتایج تحقیقات NHTSA هستیم، هیچ شتاب ناخواسته ای در محصولات تسلا وجود نخواهد داشت. اما در روزهای اخیر برخی از رانندگان به چنین مشکلی اشاره کرده اند.

ابتدا راننده تاکسی تسلا مدل Y که در شهر برگن نروژ تصادف کرد به شتاب ناخواسته خودروی خود اشاره کرد. او ادعا می کند که مشکلی در ماشین رخ داده است. اما با توجه به عکس های منتشر شده از ظاهر قضیه نمی توان چنین نتیجه ای گرفت.

البته در نهایت به اتهام سهل انگاری در رانندگی متهم شد. دو حادثه دیگر نیز در اوایل سال جاری رخ داد. با این حال، دلایل آنها متفاوت بود. در اولین حادثه، یک راننده تاکسی نیویورکی مدعی شد که مدل Y او ناگهان شتاب گرفت و باعث تصادف شد. در این حادثه به کسی آسیب نرسید و راننده از تسلا شکایت کرد.

وکیل راننده در شکایت خود مدعی شد: راننده پایش را روی پدال ترمز گذاشته و رانندگی را انتخاب کرده و پایش را از روی ترمز برداشته و سپس خودرو به سرعت به جلو حرکت کرده است.

همانطور که قبلاً گفتیم، تصادفات ناشی از استفاده نادرست از ترمز و پدال گاز معمولاً در پارکینگ ها رخ می دهد. رانندگان باید به طور مکرر از هر دو پدال استفاده کنند. در حادثه بعدی یک محصول تسلا در ونکوور کانادا با هم برخورد کرد و راننده مدعی شد که ماشینش ناگهان شتاب گرفته است.

پلیس پس از ماه‌ها تحقیق و تفحص با بیان اینکه راننده عامل این حادثه بوده است، گفت: پس از بررسی اطلاعات مربوط به خودرو باید گفت که این تصادف به دلیل خطای انسانی بوده است. به همین دلیل پلیس راننده را بابت این تصادف جریمه کرد که حدود 30 هزار دلار خسارت وارد کرد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247399/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-Autopilot-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D8%A7%D8%B3%D8%AA