فروشگاه های بزرگ که به گره های ترافیکی در تهران می افزایند

فروشگاه های بزرگ که به گره های ترافیکی در تهران می افزایند

قبل از افتتاح این فروشگاه بزرگ، اعضای شورای شهر نسبت به ترافیکی که این فروشگاه به منطقه وارد می کند هشدار داده بودند.

ناصر امانی آبان ماه گذشته در اظهاراتی به شهرداری گفت: درست است که مردم از رونق کسب و کار در منطقه خود خرسندند، اما از سوی دیگر این امر باعث ترافیک و آسیب های اجتماعی در منطقه می شود. در زیر به این موضوع با جزئیات بیشتری می پردازیم.

مکاتبات ترافیکی شورای شهر با شهردار تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ازدحام ترافیکی بزرگراه افسره به دلیل فعالیت این فروشگاه در این منطقه، گفت: در این زمینه دو نفر از اعضای شورا به شهرداری تهران تذکر دادند. و منطقه 15

مهدی شمران گفت: من نیز در این خصوص با شهردار تهران مکاتبه کردم و مواردی مطرح شد و از شهردار تهران خواسته شد برای معضل ترافیک در محدوده مذکور راهکاری اتخاذ کند.

وی افزود: البته قبل از راه اندازی این مجموعه با شهردار منطقه 15 صحبت کردم و وی گفت که با فعالیت این مجموعه شاهد ترافیک سنگینی در این منطقه (بزرگراه آفریا) خواهیم بود اما وی گفت که هستیم. سعی کنید در این مرحله ترافیک ایجاد نکنید.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش ترافیک در بزرگراه افسره به ویژه در روزهای پایانی هفته گفت: شهرداری باید هر چه سریعتر راهکار لازم را برای رفع مشکل ترافیک این محدوده اتخاذ کند.

لازم به ذکر است که افسریه صحرا از سه بزرگراه تشکیل شده است که حتی در ساعات عادی کاری شلوغ است و خودروهای زیادی از سمت راست به رضوی و خاوران، از وسط به افسریه و مسعودیه و از سمت چپ به دماوند و تهرانپارس می رسند. در این سه راهی خودروها در تقاطع قرار دارند که می تواند یک ساعت مردم را درگیر ترافیک کند. البته با وجود این مجموعه بزرگ ترافیک در این منطقه شدیدتر شده است.

آنطور که احمد صادقی، یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص راه اندازی این فروشگاه گفت: شهرداری باید نهادی را که مجوز ایجاد چنین مکانی در سه راه افسریه را صادر کرده است، اعلام کند.

راه اندازی این فروشگاه بزرگ با مشارکت شهرداری تهران در منطقه 15 باعث ازدحام ترافیکی شد و این در حالی است که منطقه مورد نظر هیچ گونه ارتباط ترافیکی ندارد.

آیا مشکل ترافیک در روزهای آینده حل می شود؟

البته شهردار منطقه 15 نیز از برگزاری جلسات مستمر به منظور انجام اقدامات لازم برای رفع ازدحام ترافیکی مجموعه انبار افسریه با تمامی مراجع ذیربط و پیگیری احقاق حق مردم خبر داد.

محمد شری گفت: با راه اندازی این مجموعه در این مکان به دنبال دستیابی به چند هدف بودیم: اولین هدف نظم بخشیدن به انبارهای معروف این منطقه بود که چندین بار به دلیل ناامن بودن ساختمان توسط آتش نشانی اخطار داده شده بود که با تغییر مالکیت و استقرار این فروشگاه در این مکان به بهترین وجه ایمن سازی شد. یک نقطه.

وی با اشاره به آماده سازی پیوست های ترافیکی گفت: پیوست های ترافیکی و اجتماعی به منظور تسهیل در تردد و ترافیک در حال آماده سازی است و به طور مستمر بر ایجاد گره های ترافیکی در تمامی مراکز خرید که یکی از دغدغه های مردم است نظارت می کنیم.

شهردار منطقه 15 با اشاره به اینکه با افتتاح این فروشگاه بزرگ لوازم خانگی دو هزار شغل ایجاد شد، گفت: درست است که راه اندازی این فروشگاه باعث ایجاد ترافیک شده است اما هرجا تهران بخواهد رونق داشته باشد باید باشد. با حضور مردم ایجاد ترافیک نیز امری عادی است. این مجموعه دارای 1200 جای پارک به اضافه 500 پارکینگ دیگر است.

معاون شهردار تهران درباره گلایه شهروندان از ترافیک ناشی از ساخت این مجتمع بزرگ در بزرگراه افسره به روزنامه گفت: شهرداری تهران برای حل مشکل وارد شده و جلساتی را با پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه برگزار کرد. توجه.

محسن هرمزی ادامه داد: بر همین اساس پلیس راهنمایی و رانندگی در حال تهیه طرح فیزیکی و برنامه ای برای رفع معضل ترافیکی به وجود آمده در منطقه سه ایالتی افسریه است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: بنابراین مشکل ترافیکی به وجود آمده طی روزهای آینده برطرف می شود و شاهد حرکت روان خودروها در این محدوده خواهیم بود.

خودروهای اورژانس نیز با مشکل مواجه خواهند شد

یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره انتقاد بسیاری از اهالی محله افسره در منطقه 15 تهران اظهار کرد: این مجموعه با وجود اینکه وسعت زیادی دارد، اما به دلیل اینکه پذیرای بازدیدکنندگان زیادی خواهد بود، مردم مجبور به پارک خودروهای خود هستند. در خیابان ها و کوچه های اطراف در عین حال خیابان های این منطقه باریک و ظرفیت محدودی دارند و به همین دلیل ترافیک سنگینی وجود دارد.

ناصر امانی با اشاره به اینکه برای رسیدگی به این مشکل از شهروندان تماس گرفته ام، گفت: متأسفانه مردم از این وضعیت خسته شده اند و در تردد روزانه با مشکل مواجه می شوند و در صورت نیاز به خودروهای اورژانس قطعا با مشکل مواجه خواهند شد. .

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تداوم فعالیت این مجموعه باید مشکل پارکینگ و تردد در خیابان های اطراف حل شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247434/%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF