طراحی فرهنگسرا دانلود رساله فرهنگسرا مطالعات طراحی فرهنگسرا | memarinavaz

طراحی فرهنگسرا دانلود رساله فرهنگسرا مطالعات طراحی فرهنگسرا | memarinavaz

بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازند. چنانچه نگهداری کتابهایی با ابعاد کمی بزرگتر مورد نظر باشد عمق ۴۹۰ میلی‌متر جوابگوست. طبق یک قاعده تجربی در یک کتابخانه ۸۰% قفسه‌ها ۲۰۰ میلی‌متری، ۱۵% آنها ۲۵۰ میلی‌متری و ۵% باقیمانده ۳۰ میلی‌متر هستند. 2-در یک بازدید گروهی تماس نزدیک با شئ نمایشی بدون ایجاد مزاحمت برای سایر اعضاء گروه ممکن نیست. بازدیدکنندگان باید به ترتیبی گرداگرد شئ نمایشی قرار بگیرند که همگی فاصله شان تا آن مساوی باشد.

مطالعات آمفی تئاتر دانلود رساله طراحی آمفی تئاتر

کلاس های آموزشی که به نام آتلیه های هنری نیز شناخته می شوند از دیگر فضاهای فرهنگ سرا به شمار می روند که برای طراحی و ساخت آن ها باید اصول و ضوابط طراحی فرهنگسرا را در نظر داشت. پیشرفت های علمی در امر خلق یک محیط مصنوعی،اکنون به مرحله ای رسیده است که امکان تامین مصنوعی شرایط جوی را به طور کامل فراهم ساخته است.در این شرایط ثابت،انعطاف پذیری و نظم را می توان در چهار چوب فضایی نمایشگاه تامین نمود.از جمله دیوارهای خارجی می توانند کاملا بسته بوده و به خوبی عایق شوند و در صورت وجود اشعه های نا مطلوب نوررر،می توان آنها را دقیق تر از نور روز بررسی و درمان کرد. جنس و مصالح به كار رفته در صندليهاي سالن نمايش بايد مقاوم ،قابل شست وشو ،غير قابل اشتعال باشد و از نظر آكوستيكي،مقدار صدائي كه آن ها جذب مي كنند نبايد به وجود ويا عدم وجود تماشاچي در آن ها وابسته باشد . چيدن صندليها ي سالن نمايش مانند چيدمان صندليهاي آمفي تئاتر مي باشد . این شهر که در سواحل آدریاتیک شبه جزیره ایستریا قرار دارد، ارتباط نزدیکی با دریا دارد. مرکز شهر قدیمی با خیابان‌های باریک و معماری رنگارنگ، جذابیت ونیزی دارد.

نور های موضعی برای گالری ها و نمایشگاه های آثار هنری و نور های سقفی با ترکیب نور زرد و سفید گزینه های مناسبی می باشند. اکثر ما میدانیم ساختمان هایی وجود دارند که یک یا چند نهاد فرهنگی در آنها فعالیت دارند و به نام فرهنگسرا از آنها نام برده می شود. در این مجموعه ها آموزش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و نیز آموزش های پیشه ها و هنرهای مختلف دیگر فراهم می شود که تعدای از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات مختص به خود را نیز دارند. به دليل كار كردن سينما به مجتمع فرهنگي ، ورودي با ورودي مجتمع يكي است و فقط يك در براي ورود به سالن انتظار منظور مي گردد. هيچ استاندارد مشخصي در مورد آكوستيك كتابخانه وجود ندارد،اما اغلب حد تراز صداهاي داخلي را 50 دسيبل(Db) تعيين مي كنند. طول استاندارد،سالها برابر1940ميليمتر بوده است.زيرا كه پذيرفته شده بود كه چشم خواننده توانايي در بر گرفتن بيش از اين اندازه را در يك نگاه ندارد.مطالعات بعدي اندازه بزرگتر تا 2220 ميليمتر را نيز تاييد كرد.

طراحی معماری آتلیه و کارگاهها

حد اقل تعداد در خروجي سالن نمايش 2 عدد مي باشد و فقط در موارد خاص مانند گنجايش سالن كمتر از 100 مي تواند 1 برنامه فیزیکی فرهنگسرا عدد باشد . لازم به ذكر است كه براي خروج از سالن نمايش بهتر از كه در هاي سالن نمايش به طرف بيرون باز گردند . حد اقت فاصله دو در خروجي5 متر مي باشد ونبايد از در هاي يك لنگه استفاده نمود وبايد از در هاي دو لنگه استفاده گردد . درهاي سالن نمايش نبايد قفل داشته باشند وبهتر است داراي ثابت كننده هاي فشاري باشند كه با يك فشار روي آن ها،در ثابت گردد. برای تقویت محله فرهنگی جدید شهر ایزولا اسلوونی، طرح پیشنهادی ما برای مرکز فرهنگی ایستریا بر اساس مفهوم اتصال هدایت می شود. این ساختمان که با دقت در بافت شهری و طبیعی شهر بندری قرار گرفته است، شهر را به ساحل متصل می کند، شکاف بین مرکز تاریخی در شمال و مناطق توریستی تازه توسعه یافته در جنوب را پل می کند و دست اندرکاران و بازدیدکنندگان از هنرهای مختلف را به هم پیوند می دهد.

  • مرکز فرهنگی با زمینه سبز، نزدیکی به دریای آدریاتیک و مرکز شهر رنگارنگ ایزولا، بافت شهر را تشدید می کند.
  • در سایت ما نمونه موردی فرهنگسرا نیز وجود دارد که دارای تعداد زیادی فایل دراین مورد است.
  • بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازند.
  • استقبال وسيع ايران به صورت مختص تهران از فرهنگسراها، كه با تاخير زياد نسبت به ديگر كشورها ولي با سرعت چشمگير ساخته شده اند، حاكي از موفقيت آنها در پاسخگويي به نيازي عيني است.

بخش اداری باید در عین حال که فضای مجزایی نسبت به مجموعه است نظارت و کنترل کافی روی دیگر اجزای فرهنگسرا داشته باشد. اتاق پروژ كتور شامل حد اقل 2 عدد پروژ كتور به ابعاد 100×60 سانتيمتر ،ميز هاي بر گردان و باز بيني فيلم به ابعاد 80×120 سانتيمتر واتاق تقويت كننده هاي صدا مي باشد . وجود شير يا كبسول آتش نشاني در نزديك اتاق پروژكتور نيز توصيه مي گردد. طبق استانداردها و ضوابط طراحي سينما مصوب سازمان مديريت و برنامه‌ريز كشور حداقل ميزان سطح اشتغال سالن انتظار سينما به ازاي هر نفر 35/0 متر مربع و حداقل حجم سرانه سالنهاي سينما 5/1 متر مربع مي‌باشد.