شرایط به نفع افراد کوتاه قد تغییر می کند

شرایط به نفع افراد کوتاه قد تغییر می کند

آخرین آمار فروش خودرو حکایت از آن دارد که محصولات کوچک و اقتصادی همچنان در بازارهای مهم جهانی طرفداران زیادی دارند. به یاد دارید زمانی که فورد اعلام کرد که تولید خودروهای سدان را برای سرمایه گذاری بیشتر در خودروهای شاسی بلند متوقف می کند؟

جنرال موتورز هم همین کار را کرد و فیات کرایسلر مدت زیادی است که یک خودروی کوچک ارزان عرضه نکرده است. آخرین داده های فروش برای نیمه اول سال 2024 نشان می دهد که مدیران ارشد خودروساز دیترویت اشتباهات بزرگی را مرتکب می شوند زیرا خودروهای اقتصادی محبوبیت پیدا می کنند.

نیسان بهترین نمونه از روند فعلی است

ابتدا بیایید آمار فروش نیسان سنترا را بررسی کنیم که بهترین نمونه از این روند است. در شش ماهه نخست سال جاری، 89 هزار و 28 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد رشد نشان می دهد.

این خودرو دومین محصول پرفروش نیسان است. در صورت ادامه روند افزایشی فروش نیسان سنترا، این خودرو می تواند تا پایان آذرماه 180 هزار دستگاه به فروش برساند و به راحتی در بین 20 خودروی پرفروش بازار آمریکا قرار گیرد.

نیسان سنترا 2024 در سه مدل S، SV و SR عرضه خواهد شد. همه مدل ها اکنون از جلوی به روزتر با جلوپنجره متفاوت، طراحی سپر تک بازو و چراغ های جلوی جدید بهره می برند.

مدل SV با پکیج Premium عرضه می‌شود که شامل سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، چراغ‌های راهنما یکپارچه در آینه‌های جانبی و سیستم نمای فراگیر هوشمند نیسان است. مدل SV نیز با رینگ های 16 اینچی جدید عرضه خواهد شد. نیسان سنترا S 2023 با قیمت 21145 دلار در دسترس است.

برای Sentra SR 2023، باید حداقل 24035 دلار بپردازید. البته انتظار نمی رود قیمت نیسان سنترا 2024 افزایش چشمگیری داشته باشد. طبیعتا فروش سنترا بین سال های 2021 تا 2021 با کاهش 40 درصدی به 77124 دستگاه رسید که یکی از بدترین اعداد فروش این خودرو در بیش از یک دهه اخیر است.

امسال وضعیت نیسان سدان خوب به نظر نمی رسد و در سه ماهه اول سال جاری شاهد کاهش 17 درصدی فروش آن نسبت به مدت مشابه سال 2022 بودیم.

همچنین نباید ورسا را ​​نیز فراموش کرد که با افزایش 61 درصدی فروش به عنوان ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر در بازار آمریکا بود. نسخه پایه S را می توان با گیربکس دستی با قیمت 17225 دلار داشت. با حذف اکثر خودروهای ارزان قیمت از بازار، ورسا یکی از آخرین نمونه های موجود برای طبقات متوسط ​​و ضعیف خواهد بود.

برخی فکر می کنند آمریکایی ها خودروهای ارزان قیمت نمی خواهند، اما این ادعا نادرست است. فروش ورسا در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

اگرچه فیس لیفت این خودرو به بهبود آمار فروش کمک کرد، اما حتی در سال 2021 که سال بدی برای فروش خودروهای جدید بود، نیسان بیش از 60000 دستگاه ورسا را ​​به مشتریان تحویل داد. مردم همچنان خواهان خودروهای ارزان قیمت هستند. البته، درک اینکه چرا مردم به عکس آن علاقه مند هستند، سخت نیست. اگرچه نیسان خودروی ارزان قیمتی تولید کرد اما این حس به مشتری منتقل نمی شود.

مدل پایه S از صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، بسته ایمنی استاندارد 360 درجه، شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کمک نور بالا و همچنین بیشترین فضای سر و پا در کلاس بهره می برد.

حتی مدل کامل SR در آزمایش کمتر از 23000 دلار قیمت داشت. این مدل را می توان در صفحه نمایش بزرگتر 8 اینچی، سیستم Apple CarPlay، کروز کنترل تطبیقی، رنگ های جذاب بدنه، صندلی های پارچه ای و تزئینات چرمی روی داشبورد مشاهده کرد. نسخه کامل نیسان ورسا 2024 شبیه یک بیوک میان رده به نظر می رسد.

ترکیب کابین مشکی با پارچه و چرم چندان جالب نیست، اما دوخت نارنجی آن به بهبود وضعیت کمک می کند. طراحی کلی کابین تمیز است و صفحه نمایش مرکزی ظاهری مدرن و با کیفیت دارد.

هوندا سیویک همچنان در حال رشد است

هوندا سیویک که در بین 20 خودروی پرفروش بازار آمریکا قرار داشت، همچنان به رشد فروش خود ادامه می دهد. این خودروی ژاپنی در نیمه نخست امسال با فروش 129 هزار و 788 دستگاهی رشد 38 درصدی را به ثبت رساند.

این خودرو نیز مانند سنترا دومین محصول پرفروش هوندا است و به راحتی از بدنه جمع و جور HR-V پیشی گرفته است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که فروش سیویک در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است و در صورت ادامه فروش به همین روند ممکن است در بین 10 خودروی پرفروش سال 2024 قرار گیرد.

هوندا سیویک فیس لیفت شده را در مدل های سدان و هاچ بک معرفی کرد. مهم ترین خبر در مورد این خودرو، معرفی موتور هیبریدی است که سیویک هیبرید را پس از ده سال غیبت به بازار آمریکا بازگرداند.

نیروی محرکه این خودرو را یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با دو موتور الکتریکی تشکیل می دهد که در مجموع 200 اسب بخار قدرت و 315 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. بدین ترتیب سیویک هیبریدی قدرتمندترین نسخه این خودرو پس از کلاس R خواهد بود.

هوندا با ارائه این نسخه هیبریدی، موتور 1.5 لیتری توربوشارژر را از سیویک قبلی حذف کرده است. البته به گفته شرکت ژاپنی سیویک هیبرید سریعتر از نسخه 1.5 لیتری است و در عین حال مصرف سوخت بسیار کمتری دارد که حدود 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، به منظور بهبود کیفیت سواری و کاهش صدا و لرزش، تنظیمات خاصی برای سیستم تعلیق سیویک هیبرید در نظر گرفته شده است.

تویوتا همیشه پرفروش است
ما معتقدیم تویوتا کرولا به این هدف دست خواهد یافت. این خودروی پرطرفدار سال گذشته در لیست پرفروش ترین خودروهای آمریکا رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داد اما فروش آن در نیمه اول سال جاری 25 درصد افزایش یافت.

کرولا وارد خانه 121991 آمریکایی شد و البته ارقام فروش کرولا کراس جداگانه محاسبه می شود. در واقع، فروش کرولا بیش از دو برابر برادر کراس اوور خود است.

برندهای ژاپنی تنها برندهایی نیستند که با افزایش محبوبیت ساب کامپکت ها روبرو هستند، زیرا فروش کیا سراتو/فورته نیز با 13 درصد افزایش به 70473 دستگاه رسیده است. جدای از این، SUV ها هنوز هم بسیار محبوب هستند.

این خودروها تا مدت ها توانستند از سدان ها و مینی ون ها پیشی بگیرند و در بسیاری از بازارها به مقام اول فروش دست پیدا کنند، اما 5 خودروی کوچک ذکر شده تاکنون حدود نیم میلیون دستگاه فروخته اند و ما در نیمه راه امسال هستیم. . باید ببینیم برندهای آمریکایی بعد از دیدن این اعداد فروش چه می کنند. آیا دوباره به تولید سدان روی خواهند آورد یا خیر؟

ورزش غایب نبود

اما بد نیست نگاهی به آمار فروش محصولات اسپرت نیسان و تویوتا بیندازیم. اگرچه جانشین نیسان 370Z در ابتدا شروع کندی داشت، اما آخرین آمار فروش خودرو نشان می‌دهد که Z جدید در شش ماهه اول سال جاری شاهد رشد 50.8 درصدی فروش بوده است.

اگرچه این آمار حاکی از موفقیت تجاری بزرگ است، اما با رسیدن فروش به 1457 دستگاه، ژاپنی ها به طور مداوم برای بهبود وضعیت خود تلاش می کنند. لازم به ذکر است که خودروی Z جدید در نیمه اول سال گذشته تنها 966 دستگاه فروخته است. حجم فروش نیسان Z جدید تقریباً با حجم فروش تویوتا سوپرا برابری می کند که با کاهش 7.8 درصدی در نیمه اول امسال 1495 دستگاه فروخته است.

تویوتا به تازگی مدل پایه 4 سیلندر سوپرا را با قیمت پایین‌تر کنار گذاشته است، بنابراین شاید نیسان بتواند با Z جدید فروش بیشتری داشته باشد. وجود گیربکس دستی یا قیمت پایین تر برای مدل نیسمو نیز می تواند شانس Z را برای شکست دادن رقبا افزایش دهد، اگرچه این اتفاق نیفتاد.

قیمت نیسان Z 2025 هنوز اعلام نشده است، اما مدل قبلی با قیمتی در حدود 43000 دلار عرضه می شد. برای مدل نیسمو باید حدود 66 هزار دلار بپردازید در حالی که قیمت مدل 2025 سوپرا کمتر از 56 هزار دلار نیست. اگرچه هنوز خبری از مدل اسپرت GRMN نیست، اما این خودرو گرانتر از سوپرا پریمیوم 60 هزار دلاری خواهد بود. Z تنها خودروی اسپرت در خط تولید نیسان است، زیرا GT-R نمادین سرانجام پس از 17 سال بازنشسته شد.

تقاضا برای گودزیلا در شش ماه اول سال 2024 30.4 درصد کاهش یافت و فروش آن تنها به 151 دستگاه رسید. آخرین نسخه GT-R در بازار ایالات متحده با نام Skyline و Takumi Edition شناخته می شود. اما دیگر خودروی اسپورت تویوتا، GR86، عملکرد تحسین برانگیزی در مقابل سوپرا داشت و فروش 7467 دستگاهی آن به معنای رشد 41.9 درصدی بود.

این خودرو به طرز شگفت انگیزی بهتر از سوبارو BRZ عمل کرد و به ازای هر سوباروی فروخته شده، پنج دستگاه GR86 فروخته شد. با مطالعه آخرین آمار فروش خودرو به نکته جالبی می رسیم و آن فروش تنها 13 دستگاه تویوتا پریوس در خرداد ماه است.

نسل پنجم این خودرو نسبت به نسل قبل پیشرفت های زیادی دارد و برای درک آن کافی است به ظاهر آن نگاه کنید. حتی فروش پریوس جدید در اوایل سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یافت، اما داده های فروش سه ماهه دوم تویوتا نشان می دهد که این هیبریدی تنها در 13 خانه آمریکایی در ژوئن راه یافته است.

هنگامی که یک تویوتا پریوس متوقف شد زیرا ممکن بود درهای عقب هنگام رانندگی باز شوند، فروش متوقف شد تا مشکل حل شود. ژاپنی ها از دارندگان پریوس خواستند این مشکل را با فعال کردن کلیدی در خودرو که به طور خودکار درها را قفل می کند و در صورت اتصال کوتاه از باز شدن درها جلوگیری می کند، رفع کنند. اگرچه حجم فروش پریوس در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل 99.5 درصد کاهش داشت، اما فروش خودرو در نیمه اول سال 2024 به 15373 دستگاه رسید که رشد 2.9 درصدی را نشان می دهد.

تویوتا می گوید تولید پریوس از ماه گذشته در ژاپن از سر گرفته شده است و مدل های جدید ظرف چند روز آینده راهی نمایندگی ها خواهند شد. انتظار می رود پس از رفع مشکل و از سرگیری تولید، فروش پریوس هیبریدی افزایش یابد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250047/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B9-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA