راه اندازی خط موتور سیکلت توسط تولید کنندگان

راه اندازی خط موتور سیکلت توسط تولید کنندگان

ایجاد خطوط مونتاژ موتور سیکلت توسط تعدادی از تولیدکنندگان موتورسیکلت بسیار مهم است. با راه اندازی خطوط تولید موتور در کشور، موتورسیکلت جزو اولین کالاهای صنعتی با پتانسیل صادراتی خواهد بود. برخی از تولیدکنندگان موتورسیکلت وارد عرصه موتورسازی شده اند. خوشبختانه با تلاش فعالان موتورسیکلت و همچنین اصحاب رسانه در راستای اهمیت موتورسازی در صنعت موتورسیکلت، تعدادی از شرکت های بزرگ تولیدکننده موتور سیکلت با ایجاد خطوط مونتاژ موتور وارد این بخش شده اند که یکی از این شرکت ها به زودی یک خط تولید باز کنید.

مسلم است که با راه اندازی خطوط تولید موتور در کشور، تا دو سال آینده موتورسیکلت ساز خواهد شد و موتورسیکلت جزو اولین کالاهای صنعتی با پتانسیل صادراتی خواهد بود.
به نظر می رسد رویکرد وزارت امنیت به صنعت موتورسیکلت تغییر کرده است. نگاه سنتی حاکم بر بخش دولتی که یکی از موانع توسعه صنعت موتورسیکلت در سال های اخیر بوده است، نسبت به گذشته کمتر است، اما نتیجه این تغییر رویکرد باید در فصل جدید موتورسیکلت مشهود باشد. . فعالیت تولیدکنندگان از خرداد ماه سال آینده آغاز می شود.

اکنون زمان نفوذ به بازارهای بالقوه مانند پاکستان و ترکیه و تولید مشترک موتورسیکلت با این کشورها است. این بدان معناست که برخی از مدل های موتورسیکلت در ایران تولید و در پاکستان و ترکیه مونتاژ می شوند و برخی دیگر در این دو کشور تولید و در ایران مونتاژ می شوند. به این ترتیب با توجه به تنوع موتورسیکلت های داخل، نیازی به واردات موتورسیکلت از چین نخواهیم داشت.

همچنین تولیدکنندگان موتورسیکلت ایرانی با ورود به کشورهای CIS، افغانستان، عراق و مرزهای جنوبی ایران از جمله یمن می توانند با بیش از یک میلیون سفارش بازار موتورسیکلت این کشورها را در دست بگیرند، زیرا در صورت بومی سازی موتور خواهیم داشت. مزیت رقابتی از هر نظر در زمینه صادرات.

خوشبختانه توانایی قطعه سازان موتورسیکلت در نمایشگاه سال گذشته با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و امیدواریم این روند در نمایشگاه امسال نیز ادامه داشته باشد و نمایش نوآوری ها در موتورسیکلت مورد استقبال قرار گیرد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247390/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%B7-%D8%A7%D9%86%D8%AC%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86