به این نکته توجه کنید که هر نوع سایتی مباحث آموزش سئو خاص خود را در زیردسته این 4 بخش دارد. به عنوان مثال، شما باید برای سایتهای فروشگاهی نسبت به آموزش سئو محصول نیز اقدام کرده و آن را در تک تک صفحات محصول، آرشیو و غیره رعایت کنید. در ادامه میخواهیم برحسب نوع و کاربری سایت، چند نکته آموزشی سئو را برای شما ذکر کنیم که میتوانید همین حالا در پلتفرمهای خود به کار ببرید. برای افزایش احتمال نمایش پادکست های خود در نتایج گوگل، می بایست آنها را در گوگل پلی موزیک منتشر نمایید. توجه کنید که در فایل robots یا غیره، نباید خزنده های گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید. در آموزش سئو، بخش مهم دیگری که برای سایت های چند زبانه با مخاطبین بین المللی مهم می باشد، سئو سایت انگلیسی زبان است.
با ارزش ترین، سنگین ترین، دائمی، از سایت های معتبر و امکان مرتبط بودن همگی توی بک لینکی که از خرید رپورتاژ آگهی بدست میاد، وجود داره. حالا الان ما اینجا می خوایم تو قدم پنجم آموزش سئو سایت، بیایم آموزش خرید رپورتاژ آگهی بدیم. که اگر این کار رو بکنید، ریسک بک لینک سازی رو تا حد امکان به صفر می رسونید. برای این کار به قسمت بلاگ یا مقالات اون سایت برید و ببینید چطور لینک سازی داخلی در اون سایت انجام شده. پس ما موقع لینک سازی داخلی می بایست یک انکر تکست توی متنمون انتخاب کنید و بعد اونو لینک کنیم به یک صفحه دیگه.
توی وردپرس هم افزونه ها دقیقا کار همین نرم افزار های موبایل رو می کنن. سرفصل های دوره بصورت کامل در لینک زیر توضیح داده شده که می توانید بررسی کنید و برای مشاوره هم امکان تماس با مدرس دوره وجود دارد. تمام این روش ها رو روی یک سایت مرحله به مرحله طبق اون روالی که توضیح دادیم، شروع به اجرا کنید. در خصوص اینکه چطور می تونیم سایتمون رو توی سرچ کنسول ثبت کنیم، توی ویدیو کامل توضیح دادیم چون اینجوری براتون راحت تره.
حتی اگر به منابع رایگان سئو و دورههای آموزش سئو نیز دقت کنید، میبیند که اکثر حرفهای اساتید مربوط به ایجاد تجربه کاربری خوب میشود و این موضوع نشان از ارزش بالای تجربه کاربری در سئو دارد. گوگل نیز به خوبی رفتار کاربران را در سایت شما بررسی میکند و اگر متوجه شود که تجربه کاربری خوبی در سایت شما وجود ندارد، قطعا سایتهای دیگر را در نتایج گوگل، جایگزین سایت شما میکند. الگوریتم ونیز باعث تغییر نتایج و افزایش رضایت کاربران از موتور جستجوی گوگل شده بود و همچنین توانست به رشد جستجو و سو محلی، کمک زیادی کند. برای همین شما لازم است تا با این الگوریتم و قوانینشان آشنا باشید تا باید و نبایدهای گوگل را به خوبی بشناسید. البته در منابع رایگان سئو به مانند دورههای آموزش صفر تا صد سئو رایگان هم به این موضوعها پرداخته میشود که با یک سرچ ساده میتوانید با الگوریتمهای گوگل، آشنا شوید.
آغاز سئو داخلی زمان شروعش مشخص است، شما هنگامی که کار طراحی سایت به پایان رسید، باید سئو داخلی را شروع کنید. بنابراین لینک بیلدینگ به مفهوم متصل کردن صفحات مختلف از سایت شما یا دیگر سایت ها است. این عمل باید به گونهای انجام شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکستها به درستی انتخاب شوند. به طور کلی ترفند و تکنیک های مختلفی برای سئو داخلی و خارجی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سئو خود را قوی تر کرد. اما این تکنیک ها بسیار گسترده هستند و به نوعی می توان گفت که انتهایی ندارند.
از زمانی که عملیات سئو روی یک وبسایت انجام میشود تا زمانی که به اهداف مورد نظر برسید حداقل ۴ ماه یا در بعضی حوزههای پر رقابت تا ۱۸ ماه هم زمان میبرد. در این مواقع ارائه KPI قابل سنجش میتواند اعتمادسازی کند تا همکاری را ادامه دهید. چنانچه یک پروژه سئو در اختیار گرفتهاید و کارفرما از شما نتیجه درخواست کرد؛ ارائه KPIهای مناسب به کارفرما میتواند میزان پیشرفت پروژه را نشان دهد.
در بخشهای قبلی در مورد سئو داخلی و خارجی صحبت کردیم، حال باید گفت که انکر تکستها از جمله مهمترین مواردی هستند که باید در هنگام ساخت بک لینک و لینکهای داخلی به آنها توجه کرد. شما باید برای استفاده از این ابزار، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کرده و سپس در بخش location باید موقعیت جغرافیایی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر کسب و کارتان به نوعی است که نیاز به سئو محلی دارد، باید اطلاعات بخش موقعیت جغرافیایی را با دقت بیشتری وارد کنید. برای استفاده از این ابزار میتوانید به راحتی در Google AdWords اکانت ایجاد کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که Google Keyword Planner نتایج جستوجو سایر موتورهای جستوجو را نمایش نمیدهد بلکه فقط از آن میتوان برای به دست آوردن کلمات کلیدی که در گوگل سرچ میشود، استفاده کرد. اما بهترین راهکار پیش رویتان بدون شک استفاده از ابزارهای مختلف است.
مورد چهارم همونطور که مشاهده می کنیم، نتیجه کار لینک سازی ما هستش. یعنی با استفاده از کلمات و عباراتی که شما تیتر کردید، متوجه میشه که دقیقا موضوعی که دارید کار میکنید چیه؟ تا روی اون به صفحه سایت شما رتبه بده. توش کلمه کلیدی مادر رو میزنیم، اون میگرده و تمام کلمات فرزند رو بهمون پیشنهاد میده. با دیدن پیشنهاد های گوگل و فکر درباره اینکه اگر خودمون جای کاربر بودیم چی سرچ می کردیم؟ موضوعاتی که باید راجبش صحبت کنیم، درمیاد.
دیر یا زود همه ما به جایی می رسیم که باید بخش هایی از سایر مقالات سایت خود را در محتوای جدید تکرار کنیم. از این گذشته، مصاحبه شوندگانی که مخاطبان زیادی دارند؛ اگر مصاحبه خود با شما را به اشتراک بگذارند ترافیک بسیار زیاد و ارزشمندی را به دست میاورید. آیا محتوا و سئو دو اصطلاح مستقل از هم هستند یا یک زوج ایده آل؟ بسیاری از بازاریابان تصور می کردند که آنها از هم جدا هستند اما ما در ادامه به شما اثبات می کنیم که یکی بدون دیگری هیچ ارزش ندارد.